Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Of je verstuivers zijn kapot.

Verstuivers zitten in diesels, niet benzine wagens.

Injector. Vergeef me men foute woordkeuze.

Ik vergeef je :clown:

Maar denk dat het eerder vuil is, aangezien hij hem leeg heeft gereden en dan kan dat wel eens voorkomen.

En 6 injectors rij je niet zomaar stuk, en de kans dat je ze tegelijk kapot rijdt lijkt me klein.

Link to comment
Delen op andere websites

Rusty, je 206 is gechiptuned hé? Wat was je standaard PK? Want op de site van Peugot is de krachtigste motor die je in een Peugeot 206 kan stoppen een 68 PKtje..:clown: En jij hebt er 150..:')

Pak dan ook een GTI versie, en nee, uit een atmosferische motor zul je geen 82 pk's meer scoren.

Zelfs op een turbo zal je dat niet lukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg dit topic al een tijdje. Er is eerder gezegd dat je met chiptunen 20/30 PK uit een motor haalt, toen moechy z'n Punto eventueel ging chiptunen. ;) Ga het maar na als je de wijsneus wilt uithangen..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg dit topic al een tijdje. Er is eerder gezegd dat je met chiptunen 20/30 PK uit een motor haalt, toen moechy z'n Punto eventueel ging chiptunen. ;) Ga het maar na als je de wijsneus wilt uithangen..

MP als je mij er bijtrekt lees dan even alles goed door wil je ;).

Mijn punto haal ik max 10Pk uit. Oud, benzine en zonder turbo. Valt niet veel aan te veranderen dus.

Men ouders hun epica is daarentege wel gechipt en die heeft daadwerkelijk 30Pk bij.

(150Pk --> 180Pk)

Dus voor je anderen verwijt, kijk eerst naar jezelf en denk niet dat je alles altyd weet over auto's...

Overigens twijfel ik tussen de studierichtingen Motomechanica en Vrachtwagen chauffeur bijzonder transport voor men 7de jaar.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg dit topic al een tijdje. Er is eerder gezegd dat je met chiptunen 20/30 PK uit een motor haalt, toen moechy z'n Punto eventueel ging chiptunen. ;) Ga het maar na als je de wijsneus wilt uithangen..

Ja, ga jij maar het zelf maar even na, de motoren die 20+pk uit een chip halen zijn geblazen motoren(aka, turbo en supercharged), als je het na gaat is er een kans dat dit erbij staat.

Zoals Moechy al zegt, de zijne is een atmosferische motor(dus eentje die zijn lucht zelf aanzuigt) en die halen al een stuk minder eruit, zeker geen 20pk.

En de Epica van hun is een diesel, aka. turbo, die kunnen veel vermogen halen uit een chip.

Ga niet de wijsneus uithangen als je niet eens weet wat een zuiger is en wat een krukas is, thank you :)

Link to comment
Delen op andere websites

MP als je mij er bijtrekt lees dan even alles goed door wil je ;).

Mijn punto haal ik max 10Pk uit. Oud, benzine en zonder turbo. Valt niet veel aan te veranderen dus.

Men ouders hun epica is daarentege wel gechipt en die heeft daadwerkelijk 30Pk bij.

(150Pk --> 180Pk)

Dus voor je anderen verwijt, kijk eerst naar jezelf en denk niet dat je alles altyd weet over auto's...

Overigens twijfel ik tussen de studierichtingen Motomechanica en Vrachtwagen chauffeur bijzonder transport voor men 7de jaar.

Doe ik ook niet? Ik herinner me dat je dat niet deed omdat het bij jou niet veel prestatiewinst opleverde, sorry dat ik dat vergat te vermelden..:')

Link to comment
Delen op andere websites

MP als je mij er bijtrekt lees dan even alles goed door wil je ;).

Mijn punto haal ik max 10Pk uit. Oud, benzine en zonder turbo. Valt niet veel aan te veranderen dus.

Men ouders hun epica is daarentege wel gechipt en die heeft daadwerkelijk 30Pk bij.

(150Pk --> 180Pk)

Dus voor je anderen verwijt, kijk eerst naar jezelf en denk niet dat je alles altyd weet over auto's...

Overigens twijfel ik tussen de studierichtingen Motomechanica en Vrachtwagen chauffeur bijzonder transport voor men 7de jaar.

Doe ik ook niet? Ik herinner me dat je dat niet deed omdat het bij jou niet veel prestatiewinst opleverde, sorry dat ik dat vergat te vermelden..:')

Je begint tegen iemand anders de wijsneus uit te hangen door te zeggen dat ik er zogezegd 20 - 30 pk uit kreeg? :7

Je kent waarschijnlijk niet eens het verschil tussen atmosferisch en turbo.

Als je wil bijleren zeg dat dan , maar ga niet lopen rondstrooien alsof je alles al weet.

Link to comment
Delen op andere websites

Rusty, je 206 is gechiptuned hé? Wat was je standaard PK? Want op de site van Peugot is de krachtigste motor die je in een Peugeot 206 kan stoppen een 68 PKtje..:clown: En jij hebt er 150..:')

Nee, mijne is nog niet gechipt, moet eigenlijk nog steeds een keer gebeuren :D

Origineel heeft de GTI 136 pk... mijne heeft er 150 door aangepaste luchtinlaat en andere uitlaat (zonder kat enz enz)

Met een chip kan ik zo'n 160 pk halen, maar dat is omdat dit blok veel toeren kan hebben

Standaard is z'n maximale vermogen bij 6000 toeren, dit is op te schroeven tot 7500 toeren ;)

Anyway, tijd voor een update:

Het volgende is gedaan:

Brembo geperforeerde remschijven

Ferodo DS Performance Remblokken

Bellini Bella Hyperblack velgen

Wel crappy telefoon foto's in het donker maarjah...

Brembo verpakking, lekker lomp voor alleen remschijven:

IMAG0482.jpg

De nieuwe remmen op de auto:

IMAG0488.jpg

Nieuwe velgjes erop:

IMAG0490.jpg

IMAG0491.jpg

En weer van de brug af:

IMAG0493.jpg

IMAG0495.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...