Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Hebben we die filmpjes niet al eerder gepost? Ontiegelijke deja vu bij die dingen :puh:

Trouwens, afgelopen zaterdag hoorde ik dat 2 vrienden van mij (die ik er 10 minuten voor nog zag rijden) over de kop waren geslagen met een jaguar. Gelukkig net ervoor het dak dicht gedaan, anders waren ze nu waarschijnlijk dood geweest. Zij kwamen gelukkig ongedeerd er van af (scheurtje in het oor bij bestuurder alleen), maar moesten wel uit de auto gesneden worden. 2 uur lang als een zombie op de brommer rond gereden (letterlijk!) aangezien ik niet wist in welke staat zij waren. Vreselijk nieuws altijd.

Zij leven gelukkig nog zonder schades, helaas is de jaguar wel totall loss...

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/10686341/Jaguar-van-papa-op-zn-kop-in-de-berm-bij-Boschbad.ece

Schrok er wel erg goed van.. Ben gister nog even langs de plek gelopen en van al het plastic dat daar nu ligt kan je nog een 2e auto maken ongeveer..

Overdreven snelheid, te weinig ervaring voor de hoeveelheid Pk's. Typisch.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hebben we die filmpjes niet al eerder gepost? Ontiegelijke deja vu bij die dingen :puh:

Trouwens, afgelopen zaterdag hoorde ik dat 2 vrienden van mij (die ik er 10 minuten voor nog zag rijden) over de kop waren geslagen met een jaguar. Gelukkig net ervoor het dak dicht gedaan, anders waren ze nu waarschijnlijk dood geweest. Zij kwamen gelukkig ongedeerd er van af (scheurtje in het oor bij bestuurder alleen), maar moesten wel uit de auto gesneden worden. 2 uur lang als een zombie op de brommer rond gereden (letterlijk!) aangezien ik niet wist in welke staat zij waren. Vreselijk nieuws altijd.

Zij leven gelukkig nog zonder schades, helaas is de jaguar wel totall loss...

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/10686341/Jaguar-van-papa-op-zn-kop-in-de-berm-bij-Boschbad.ece

Schrok er wel erg goed van.. Ben gister nog even langs de plek gelopen en van al het plastic dat daar nu ligt kan je nog een 2e auto maken ongeveer..

Beter dat er geen gewonden zijn gevallen, alleen jammer dat een Jaguar daarvoor heeft moeten sneuvelen wat puur uit roekeloos rijgedrag komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoop dat ik over paar jaartjes met zo iets mag rijden :

Scania V8

dan moet je eerst je C halen :puh: Mijzelf lijkt het ook wel gaaf, om op groot materieel te rijden, alleen heb ik niet zo zin in het lessen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Overdreven snelheid, te weinig ervaring voor de hoeveelheid Pk's. Typisch.

Wou net iets gelijkaardigs zeggen. Ik heb op een ander forum eens een topic gelezen over een jonge gast die als eerste auto een Peugeot 206 GTI wou kopen, zowat iedereen(=/- 25 jaar) raadde hem aan om wat anders te kopen met minder PK's.

Link to comment
Delen op andere websites

Overdreven snelheid, te weinig ervaring voor de hoeveelheid Pk's. Typisch.

Wou net iets gelijkaardigs zeggen. Ik heb op een ander forum eens een topic gelezen over een jonge gast die als eerste auto een Peugeot 206 GTI wou kopen, zowat iedereen(=/- 25 jaar) raadde hem aan om wat anders te kopen met minder PK's.

Haha serieus? Ga je nou een Jaguar vergeleken met een Peugeot.... :cab:

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Alhoewel die Jaguar gegarandeerd meer PK had dan een GTI, was de snelheid niet overdreven hoog. Volgens een andere vriend (Die erachter reed) reden ze 90 op een 80 km/h weg. Maar het was een flauwe bocht waar het in gebeurde, die eerst lijkt om een leuke bocht maar je daarna wel een leuke verassing krijgt. Ben er op me brommer ook wel eens bijna uitgeschoten. Hij raakte in de berm (door de wss onervarenheid) en kreeg een klapband volgens mij. Volgens mij is het onderzoek nog niet klaar, dus durf ook nog niet te zeggen wat er precies is gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha serieus? Ga je nou een Jaguar vergeleken met een Peugeot.... :cab:

Het ging er toch om dat jongeren te weinig ervaring hebben om met veel PK's om te gaan? GTI's zijn nou niet bepaald traag hé..

GTItjes zijn vlotte wagentjes, maar dan vergelijk je niet met een Jaguar. Maar dat merk je zelf wel als je je rijbewijs heb en bij het stoplicht naast een Jag of wat anders te staan. ;)

Sowieso snap ik het hele punt niet. Ik heb ook 180PK onder mijn poepert. Nog geen schade gereden, 1 bekeuring van 13 te hard en word nog steeds niet gezien als:"Hee daar heb je die aso in die golf". En ik ben echt niet de enigste met "zoveel" pk's tot mijn beschikking. Iemand die continu stoer wil doen vliegt hoe dan ook wel een keer de bocht uit en dan maakt het niet uit of je 50pk, 150 of meer heb. Een auto aan het glijden maken is niet super veel voor nodig. Vind zelf dat er veel te veel vooroordelen over jongeren zijn. De "belangrijke" zakenlui in hun audi en bmw rijden als aso's en bejaarden rijden gevaarlijk. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoop dat ik over paar jaartjes met zo iets mag rijden :

Scania V8

dan moet je eerst je C halen :puh: Mijzelf lijkt het ook wel gaaf, om op groot materieel te rijden, alleen heb ik niet zo zin in het lessen :D

En daar draait men studierichting volgend jaar om :puh:. C + CE + ADR haal ik daar. :D

Haha serieus? Ga je nou een Jaguar vergeleken met een Peugeot.... :cab:

Het ging er toch om dat jongeren te weinig ervaring hebben om met veel PK's om te gaan? GTI's zijn nou niet bepaald traag hé..

Ligt er ook aan hoe je hebt leren rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Overdreven snelheid, te weinig ervaring voor de hoeveelheid Pk's. Typisch.

Wou net iets gelijkaardigs zeggen. Ik heb op een ander forum eens een topic gelezen over een jonge gast die als eerste auto een Peugeot 206 GTI wou kopen, zowat iedereen(=/- 25 jaar) raadde hem aan om wat anders te kopen met minder PK's.

Mhoa, ik heb mijn 206 GTI ook al vanaf m'n 19e hoor ;)

Ligt inderdaad meer aan hoe stoer de bestuurder wilt zijn, ik ben ook een vlotte rijder, maar ik ken mijn grenzen

Al helemaal met vrienden in de auto :)

Link to comment
Delen op andere websites

Haha serieus? Ga je nou een Jaguar vergeleken met een Peugeot.... :cab:

Het ging er toch om dat jongeren te weinig ervaring hebben om met veel PK's om te gaan? GTI's zijn nou niet bepaald traag hé..

Nee, je kan roekeloos rijden terwijl je 100jaar ervaring hebt, of juist 0jaar ervaring.

Het ligt er meer aan hoe je eigen instelling is, bv. of je snel je auto in de prak wilt hebben, iemand plat rijdt of dat mensen je als aso kunnen aanzien, of juist niet, en die zie je ook bij jongeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha serieus? Ga je nou een Jaguar vergeleken met een Peugeot.... :cab:

Het ging er toch om dat jongeren te weinig ervaring hebben om met veel PK's om te gaan? GTI's zijn nou niet bepaald traag hé..

Nee, je kan roekeloos rijden terwijl je 100jaar ervaring hebt, of juist 0jaar ervaring.

Het ligt er meer aan hoe je eigen instelling is, bv. of je snel je auto in de prak wilt hebben, iemand plat rijdt of dat mensen je als aso kunnen aanzien, of juist niet, en die zie je ook bij jongeren.

Dit is te wijten aan het feit dat de meeste jongeren van zichzelf denken dat ze al perfect kunnen rijden. Ik heb net bijna 1 volledig schadeloos jaar maar weet zelf ook dat ik nog veel te leren heb en dat ervaring met de jaren komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag met de auto naar een polijster geweest die een SSR techniek toepast, google maar :puh:

De kras die ik laatst een keer maakte, is nu voor 60% weg, en alleen nog te zien met bepaalde licht invallen

Kosten - €10,- ^_^

Binnekort wordt de hele auto waarschijnlijk gepolijst!

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Hoop dat ik over paar jaartjes met zo iets mag rijden :

Scania V8

dan moet je eerst je C halen :puh: Mijzelf lijkt het ook wel gaaf, om op groot materieel te rijden, alleen heb ik niet zo zin in het lessen :D

En daar draait men studierichting volgend jaar om :puh:. C + CE + ADR haal ik daar. :D

hoe je hebt leren rijden.

oke nice, wat voor studie is het?

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...