Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

de mijne 710 kg, met mij erbij 800kg. plus een halve tank 820 kg, 20 kg extra is dus ongeveer 2,5% van zijn totaal gewicht.

mijn auto rijd met 820 kg gemiddeld 1 op 15, met 840 dus 840/820*15= 1 op 15,3

in een week is dat dus ((500/15)-(500/15,3)) 0,65 liter dat ik er mee bespaar, ofwel een gratis eurootje. En dus pakweg 50 euro per jaar, naja een gratis (bijna) volle tank moet je maar denken :clown:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Euhm, dan zou hij volgens jouw berekening met meer gewicht juist zuiniger zijn? Immers zal hij per liter 300 meter verder rijden. Daarnaast, het verbruik gaat niet evenredig omhoog met het toegevoegde gewicht.

Link to comment
Delen op andere websites

Euhm, dan zou hij volgens jouw berekening met meer gewicht juist zuiniger zijn? Immers zal hij per liter 300 meter verder rijden. Daarnaast, het verbruik gaat niet evenredig omhoog met het toegevoegde gewicht.

Hou het er maar op dat het vroeg was toen ie die berekening maakte :puh:

Zo kun je het dus echt niet uitrekenen, eventjes in te lage versnelling rijden en dus te veel gas geven heeft invloed op je verbruik, tevens een zuchtje wind heeft, en zo ook 20kg in een klein lichte wagentje.

Hoeveel, niet veel per tank, maar na verloop van tijd zal het toch wel wat schelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil alleen een auto die rechtstreeks uit Cali komt. Zo'n lowrider, en dan besteed ik al m'n spaargeld aan pro's om m'n auto te tattooëren.

Niet om stoer mee te gaan doen hoor, maar het zou hoogstwaarschijnlijk meer bij m'n driving style passen - ik zou nooit kunnen integreren in het gestroomlijnde verkeer in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij topgear hebben ze een keertje getest hoeveel euro het extra kost om een simpele snor te hebben in de auto.

Dat stukje haar onder je neus kost meerdere euro's op jaarbasis. Nu denk jij gegarandaard dat ik krankjorem ben geworden dat ik met dit voorbeeld aankom, maar we hebben het over een simpel stukje haar, geen 20 kilo.

Link to comment
Delen op andere websites

Gaan we hier nu ineens beginnen over zuinig rijden, we beginnen nu wel erg diep te zinken :schater:

Ik maak me er ook vuil aan hoor, ik ga nu vaak met de scooter naar het werk toe, veel relaxter hier door de stad heen 0_0

Ik heb de scooter nu 5 weken, inmiddels 450 km op gereden, en daarmee alleen al 55 euro aan brandstof bespaart! :D

Het lukt me toch niet om zuinig te rijden met de auto

Verder eigenlijk niet zoveel gedaan de laatste tijd aan de auto, ben aan het zoeken naar een mooie Gladen Mosconi versterker

Link to comment
Delen op andere websites

Bij topgear hebben ze een keertje getest hoeveel euro het extra kost om een simpele snor te hebben in de auto.

Dat stukje haar onder je neus kost meerdere euro's op jaarbasis. Nu denk jij gegarandaard dat ik krankjorem ben geworden dat ik met dit voorbeeld aankom, maar we hebben het over een simpel stukje haar, geen 20 kilo.

Top Gear staat ook bekent om hun erg betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken. Maar dat 20kg op jaarbasis al wat scheelt geloof ik best heur.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

de mijne 710 kg, met mij erbij 800kg. plus een halve tank 820 kg, 20 kg extra is dus ongeveer 2,5% van zijn totaal gewicht.

mijn auto rijd met 820 kg gemiddeld 1 op 15, met 840 dus 840/820*15= 1 op 15,3

in een week is dat dus ((500/15)-(500/15,3)) 0,65 liter dat ik er mee bespaar, ofwel een gratis eurootje. En dus pakweg 50 euro per jaar, naja een gratis (bijna) volle tank moet je maar denken :clown:

Euhm, dan zou hij volgens jouw berekening met meer gewicht juist zuiniger zijn? Immers zal hij per liter 300 meter verder rijden. Daarnaast, het verbruik gaat niet evenredig omhoog met het toegevoegde gewicht.

Euhm, dan zou hij volgens jouw berekening met meer gewicht juist zuiniger zijn? Immers zal hij per liter 300 meter verder rijden. Daarnaast, het verbruik gaat niet evenredig omhoog met het toegevoegde gewicht.

Hou het er maar op dat het vroeg was toen ie die berekening maakte :puh:

Zo kun je het dus echt niet uitrekenen, eventjes in te lage versnelling rijden en dus te veel gas geven heeft invloed op je verbruik, tevens een zuchtje wind heeft, en zo ook 20kg in een klein lichte wagentje.

Hoeveel, niet veel per tank, maar na verloop van tijd zal het toch wel wat schelen.

ja.. nonsens berekening zo te zien... hoe ik daar ooit ben op gekomen :? meer slaap nodig kennelijk :clown:

Inderdaad, simpel gezegd: Zo bereken je dat niet, daar zijn meer factoren mee gepaard. :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Wij gaan misschien onze Santa Fe verkopen.

Er komt iets voor in de plaats als we m gaan verkopen:

Mercedes c200/c220

Bmw 320/330/525/530

VW Passat

Volvo V70

Audi A4/A6

Waarom geen Mercedes ML?

Link to comment
Delen op andere websites

Wij gaan misschien onze Santa Fe verkopen.

Er komt iets voor in de plaats als we m gaan verkopen:

Mercedes c200/c220

Bmw 320/330/525/530

VW Passat

Volvo V70

Audi A4/A6

Waarom geen Mercedes ML?

Nou, als je hem in diesel rijdt dan betaal je 2400 euro per jaar wegenbelasting.

En benzine, hij slurpt 1 op 7.8 dus...........

Link to comment
Delen op andere websites

Wij gaan misschien onze Santa Fe verkopen.

Er komt iets voor in de plaats als we m gaan verkopen:

Mercedes c200/c220

Bmw 320/330/525/530

VW Passat

Volvo V70

Audi A4/A6

Waarom geen Mercedes ML?

Nou, als je hem in diesel rijdt dan betaal je 2400 euro per jaar wegenbelasting.

En benzine, hij slurpt 1 op 7.8 dus...........

Ombouwen tot LPG hé :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wij gaan misschien onze Santa Fe verkopen.

Er komt iets voor in de plaats als we m gaan verkopen:

Mercedes c200/c220

Bmw 320/330/525/530

VW Passat

Volvo V70

Audi A4/A6

Waarom geen Mercedes ML?

Nou, als je hem in diesel rijdt dan betaal je 2400 euro per jaar wegenbelasting.

En benzine, hij slurpt 1 op 7.8 dus...........

Ombouwen tot LPG hé :puh:

Betaal je nog de volle mep aan wegenbelasting.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen nog een dagje naar school en woensdag werken en donderdag beginnen aan mijn interieur. Stoelen en bank gaan eruit waarna er een scheurtje zal worden gemaakt en alles schoongemaakt word. Matjes zullen diep gereinigd worden, ABC stijlen schoonmaken, dakhemel reinigen, plastic kappen zullen los gehaald worden en goed worden schoongemaakt, aansteker maken, armsteun degelijk bevestigen, kabels opnieuw knap weg werken en het hele vloerkleed reinigen. Al met al toch zeker wel 2 dagjes werk en een dag droog werk.

Daarna motorruimte aanpakken, goed schoonmaken, US Lights demonteren voor de keuring en nog een mooi beugeltje maken voor de Cold Air Intake.

Al met al dus weer een lang weekend vol gepland met de Golf. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...