Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

handrem links, valt mij nog mee dat het stuur niet rechts zit :schater:

Vele campers hebben de handrem links zitten, tevens heeft Mercedes bij de oudere modellen geen hand(parkeer)rem maar een voet(parkeer)rem.

Link to comment
Delen op andere websites

BAM, alles woensdag avond eruit gesloopt en weer rustig begonnen met opbouwen. Vloerkleed, voortstoelen en gordels zitten er weer in dus mag weer legaal de weg op. Gisteren nog de motorruimte aangepakt. Cold Air Intake op lekkages gecheckt, US Lights uitgeschakeld voor de keuring en alles goed ontvet en afgespoten

Foto-UF3AOYK6-D.jpg

Vandaag een leuk ritje naar assen met een halve auto om te kijken naar een Golf IV GTI voor een maatje van me. :) Zal dus wel een lekkere tering herrie maken.

Link to comment
Delen op andere websites

handrem links, valt mij nog mee dat het stuur niet rechts zit :schater:

Vele campers hebben de handrem links zitten, tevens heeft Mercedes bij de oudere modellen geen hand(parkeer)rem maar een voet(parkeer)rem.

van Mercs weet ik inderdaad dat ze een vierde pedaal(tje) helemaal links in de hoek hadden of er was een hendel.

Mercedes_Benz_190_D.jpg

Mercedes_Benz_190SL_Roadster_inside_20110611.jpg

1930-Mercedes-Benz-SSK-Count-Trossi-Roadster-interior.jpg

mercedes_280s_94617444613431043.jpg

Bussen hebben en hadden ze ook links.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

klopt. wij hadden dat ook in onze mercedes. tenminste niet z'n handrem in t midden zitten.

alleen soms was t ff voele waar dat ding zat, 1x de motorkap opengetrokke

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

En ligt het nu aan mij of is de ruimte van pedaal tot het begin van de stoel heel errug klein?

nee, ik ben 1,96 en zit er comfortabel in.

En Rusty, smaken verschillen, gelukkig. Ik heb nu wel een one of a kind! Wat zou jij dan voor een kleur er in gooien om het subtiel te houden?

Ik heb het namelijk zodanig er in gelegd (zonder lijm, enkel klemmen) dat ik het er ook weer zo uit kan halen en vervangen door een andere kleur. Ben ooit namelijk nog van plan om een tweede setje tapijt te maken. Ik denk dan aan een donkerblauw tapijt.

Link to comment
Delen op andere websites

En Rusty, smaken verschillen, gelukkig. Ik heb nu wel een one of a kind! Wat zou jij dan voor een kleur er in gooien om het subtiel te houden?

Ik heb het namelijk zodanig er in gelegd (zonder lijm, enkel klemmen) dat ik het er ook weer zo uit kan halen en vervangen door een andere kleur. Ben ooit namelijk nog van plan om een tweede setje tapijt te maken. Ik denk dan aan een donkerblauw tapijt.

Je moet het inderdaad ook zelf weten, maar mijn mening is dat ik het niet vind passen bij deze (kleur) auto ;)

Als je het inderdaad een kleur wou geven, is het mooier om in de buurt van de kleur van de auto te zitten

Overigens vind ik zelf donkergrijs, of gewoon zwart het mooist

Subtiel is in een interieur niet te doen, of het kost je bakken met geld ;)

Ik bedoelde meer subtiel in het algemeen, groen kan, maar dan niet meteen overheersend

Subtiel toch:

DSC_0960.jpg

IMAG0411.jpg

Groene remklauwen en bies in de grill

Ook al vind niet iedereen het mooi :D

Laatste foto is overigens best wel DUB, dat was een hoogte waarbij ik écht alles raakte :schater:

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Net opgemerkt dat er bij die ford courier linksachter bij de wielkas doorgeroest is. Ik kan door men laadruimte de straat zien xD.

Binnenkort best maar eens dichtlassen.

:schater: de laadruimte en het zitgedeelte zijn dan neem ik aan afgezonderd, anders hoor / voel je het wel ( geluid en kou )

Is 1 gedeelte hoor :puh:. Maar het is een scheurtje ter grootte van een 10cm denk ik. Dus kou en lawaai valt relatief goed mee :puh:.

Maandag begonne aan me rijbewijs, ging wel lekker! ^_^

Aardige rij-instructeur met een heel rijk verleden aan auto's, Golfjes, Porsches, lotus'jes, S2000 of je kan het nog zo gek niet bedenken. Heeft op dit moment ook een T1 in opbouw en een Kever buggy met 911 motor. :D

Nadeel is dat je er niet (meer) in kan afrijden :puh: ( moet minimaal een vierdeurs zijn...) als ik jou was zou ik vragen of ie een Porsche Panamera kan kopen :puh:

In wat voor auto les je momenteel?

Lol das echt bullshit. Bij ons mag je nog met een 3deurs rijden, zolang er achteraan maar een bank bevind met gordels.

Link to comment
Delen op andere websites

En Rusty, smaken verschillen, gelukkig. Ik heb nu wel een one of a kind! Wat zou jij dan voor een kleur er in gooien om het subtiel te houden?

Ik heb het namelijk zodanig er in gelegd (zonder lijm, enkel klemmen) dat ik het er ook weer zo uit kan halen en vervangen door een andere kleur. Ben ooit namelijk nog van plan om een tweede setje tapijt te maken. Ik denk dan aan een donkerblauw tapijt.

Je moet het inderdaad ook zelf weten, maar mijn mening is dat ik het niet vind passen bij deze (kleur) auto ;)

Als je het inderdaad een kleur wou geven, is het mooier om in de buurt van de kleur van de auto te zitten

Overigens vind ik zelf donkergrijs, of gewoon zwart het mooist

Subtiel is in een interieur niet te doen, of het kost je bakken met geld ;)

Ik bedoelde meer subtiel in het algemeen, groen kan, maar dan niet meteen overheersend

Subtiel toch:

DSC_0960.jpg

IMAG0411.jpg

Groene remklauwen en bies in de grill

Ook al vind niet iedereen het mooi :D

Laatste foto is overigens best wel DUB, dat was een hoogte waarbij ik écht alles raakte :schater:

Rusty, om heel eerlijk te zijn, ik heb een 206 nooit mooi gevonden. Maar ik moet toch wel toegeven dat ik die van jou wel erg mooi vind zo, met die subtiele aanpassingen. ^_^

Morgen moet ik weer lessen, en ik zal meteen vragen of ik dan ook 2x in de week mag.

En wat betreft 4 deurs, ik denk gewoon dat mensen dat liever hebben zodat je niet met stoelen en dergelijk moet schuiven.

Link to comment
Delen op andere websites

Maandag begonne aan me rijbewijs, ging wel lekker! ^_^

Aardige rij-instructeur met een heel rijk verleden aan auto's, Golfjes, Porsches, lotus'jes, S2000 of je kan het nog zo gek niet bedenken. Heeft op dit moment ook een T1 in opbouw en een Kever buggy met 911 motor. :D

Nadeel is dat je er niet (meer) in kan afrijden :puh: ( moet minimaal een vierdeurs zijn...) als ik jou was zou ik vragen of ie een Porsche Panamera kan kopen :puh:

In wat voor auto les je momenteel?

Lol das echt bullshit. Bij ons mag je nog met een 3deurs rijden, zolang er achteraan maar een bank bevind met gordels.

tja, dat is België he :bier: Hier in Nederland moet een lesauto die wilt afrijden voor cat. b, 4 of 5 deurs zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm heb er nu 165/70 14 81T van bandjes op liggen.

Heb even in de documentatie van men punto gekeken welke maten ik op een 14inch mag leggen omdat ik dit niet van buiten wist.

Dit is 185/60 14 82H.

Kan er mij hier echter niet echt een beeld bij vormen hoe dit zou staan.

Voor de prijs moet ik het niet laten want dat scheelt niet echt heel veel.

Iemand ervaring hoe deze maat staat?

Deze heb ik btw op het oog:

  • Dunlop Sp Sport Fast response
  • Vredestein Hi-trac 2
  • Firestone TZ300a
  • Dunlop SP Sport 01
  • Unriroyal Rainexpert

Iemand ervaringen met 1 van deze banden?

Ik heb er nu btw vooraan Dunlops opliggen en achter firestones.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...