Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Zo, ik ben terug van een heerlijk auto-acceleratie-concert. Helaas heb ik geen foto's kunnen maken omdat ik me telefoon niet ontgrendeld kreeg. Heb nu wel een bandenprofielmeter van AC-Schnitzer. Bij de opening van het gebouw hoorde ik een M3 V8 DTM, een E30 Rally, een E30 DTM en de M5 AC Schnitzer tegelijk, waarbij de wethouder in de M5 zat. :tu: Ik zal vanavond wel even kijken voor foto's op de website. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vind ik niet. Fiat heeft ook een degelijke motor.

3 cilinders, 125 PK 1.0 en zuinig lijkt mij toch wel wat beter dan die Fiat motor..

Laat Ford eerst maar eens zien hoe duurzaam dat 1 liter turboblokje is. Men kan niet onbeperkt blijven downsizen. Pas als er 3 ton op de teller staat gaat het interessant worden.

zo denk ik er ook over :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Meeste auto's halen de 300 000 km niet eens zonder veel te grote onderhoudskosten(kosten groter dan de waarde van je auto), dat vind ik dus een belachelijke reactie.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Meeste auto's halen de 300 000 km niet eens zonder veel te grote onderhoudskosten(kosten groter dan de waarde van je auto), dat vind ik dus een belachelijke reactie.

Nou, onze 626 heeft niet eens 1200 euro gekost aan onderhoud, en zelfs die heeft 300k gelopen. Terwijl ik nou heel vaak verhalen hoor van mensen die van hun VAG auto storingen hebben ( PON reageert daar natuurlijk niet op ). Oom heeft een Golf TSI en een Touran TSI, beide zelfde kwaaltje.. turbo kapot na 1500km. Voor hem geen VW meer. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Meeste auto's halen de 300 000 km niet eens zonder veel te grote onderhoudskosten(kosten groter dan de waarde van je auto), dat vind ik dus een belachelijke reactie.

Jij bent echt ......., ik weet niet eens meer hoe ik het moet noemen.

Je moet je auto onderhouden wil je (fatsoenlijk) de 300.000 halen, dat de kosten meer zijn dan de waarde van je auto is ook logisch.

Je betaald ook meer voor de diesel/benzine dan de (aanschaf)waarde van je auto voordat je de 300.000 haalt.

Heb je geen verstand van auto's, dat kan, maar praat dan niet alsof je het wel hebt, en dit is niet de eerste keer dat je laat zien dat je er geen verstand van hebt...

Link to comment
Delen op andere websites

Naja, zal ik het zo zeggen: Ik heb liever een 1.0L motor met 60PK die 300.000km red zonder veel grote onderhoudskosten.

dan een 1.0L motor met 125PK waarbij de onderhoudskosten bij 100.000km gelijk zijn aan die van de 300.000km 60PK.

Natuurlijk is het ook maar wat je belangrijker vind, maar ik denk dat veel kopers van een 1.0L hetzelfde erover denken :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Jij bent echt ......., ik weet niet eens meer hoe ik het moet noemen.

Je moet je auto onderhouden wil je (fatsoenlijk) de 300.000 halen, dat de kosten meer zijn dan de waarde van je auto is ook logisch.

Je betaald ook meer voor de diesel/benzine dan de (aanschaf)waarde van je auto voordat je de 300.000 haalt.

Heb je geen verstand van auto's, dat kan, maar praat dan niet alsof je het wel hebt, en dit is niet de eerste keer dat je laat zien dat je er geen verstand van hebt...

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Als je onderhoudskosten groter zijn dan de waarde van je auto is het beter om meteen een nieuwe te kopen. Diesel/benzine heeft hier geen zak mee te maken. Als het moederbord van je laptop sterft, koop je ook meteen beter een nieuwe, omdat het voordeliger is om een nieuwe te kopen. De hoeveelheid stroom die de laptop verbruikt heeft daar niets mee te zien.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

MegaPilot.

Je koopt een nieuwe Scirocco, 30k. je rijdt er 300.000 km mee. Tuurlijk heeft die in die tijdspanne veel onderhoud nodig, en betaal je ook nog je brandstof en verzekering. Dan zit je sowieso ver over die 30k dat je nieuw voor je auto betaald hebt, en je onderhoud gaat steeds duurder worden. Maar dat wil echt niet zeggen dat je een nieuwe moet kopen dan. Ik wens je veel succes met het vinden van een goede job waarmee je kan zorgen dat je om de zoveel jaar een nieuwe auto kan kopen en toch uit de rest van je kosten kan komen, omdat "de onderhoudskosten meer zijn dan de waarde van je auto".

30k (aankoop auto)

+verzekering

+onderhoud tot hij volledig afgeschreven is

<

30k (aankoop auto)

+verzekering voor een aantal jaar

+onderhoud voor een aantal jaar

x k (aankoop nieuwe auto)

enzovoort

Dat tweede scenario gaat heus niet voordeliger zijn als je het gaat bekijken op een tijdspanne van pakweg 50 jaar hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Gaat er me vooral om dat het blijkbaar normaal is dat de meeste auto's 300 k km halen, terwijl dit zeker niet zo is(en zowel, meestal met de nodige onderhoudskosten met enkele uitzonderingen zoals Gekkie). Wij kopen meestal rond de 5 à 10 jaar nieuwe auto's. Auto's gingen weg omdat ze mankementen begonnen te vertonen of de onderhoudskosten werden té zwaar(dan doel ik vooral op de Vectra waar om de haverklap iets aan scheelde).

Dat tweede eerste scenario zal zeker kloppen(beter zijn) met de auto's die we hier nu hebben(we hebben deze gekocht met ecopremies), met onze vorige auto's vrees ik ervoor. ;)

Edit: Bedoelde natuurlijk eerste..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Jij bent echt ......., ik weet niet eens meer hoe ik het moet noemen.

Je moet je auto onderhouden wil je (fatsoenlijk) de 300.000 halen, dat de kosten meer zijn dan de waarde van je auto is ook logisch.

Je betaald ook meer voor de diesel/benzine dan de (aanschaf)waarde van je auto voordat je de 300.000 haalt.

Heb je geen verstand van auto's, dat kan, maar praat dan niet alsof je het wel hebt, en dit is niet de eerste keer dat je laat zien dat je er geen verstand van hebt...

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet? Als je onderhoudskosten groter zijn dan de waarde van je auto is het beter om meteen een nieuwe te kopen. Diesel/benzine heeft hier geen zak mee te maken. Als het moederbord van je laptop sterft, koop je ook meteen beter een nieuwe, omdat het voordeliger is om een nieuwe te kopen. De hoeveelheid stroom die de laptop verbruikt heeft daar niets mee te zien.

Punt een, niet iedereen kan of zelfs wilt een nieuwe of andere auto kopen.

Punt twee, er zijn ook vaak zat verhalen dat mensen een auto van 500 kopen, uiteindelijk 1000 uitgeven aan reparaties, en dan rijden ze jaren lang zonder problemen rond, zo'n gelukjes bestaan ook en zijn dus uiteindelijk goedkoper.

Daarnaast, je kan wel continu andere auto's kopen maar wat heeft dat voor zin als je ze ieder jaar bij de APK weg gaat doen voor een ander omdat de reparatie te duur is?

Je gaat uiteindelijk toch geld uitgeven aan een auto, zoiets heet onderhoud en reparatie, en als je 500 euro teveel vindt voor een auto, hou dan maar lekker een fiets aan.

Naast dat, stel je voor je hebt een auto met een kostenpost van 2000 euro, is een hoop natuurlijk, maar dan weet je tevens ook wat je hebt als het gemaakt is, dat kan niet snel meer stuk en bij een andere auto weet je niet wie zijn problemen overkoopt, of heb je even pakweg 8000 euro in je binnen zak voor een splinter nieuwe auto?

Ik heb hier een Kia prijslijst voor me, zal het voor 300.000km/10 jaar opschrijven.

10x Kleine beurt, 170 per stuk, 1700 totaal.

10x Grote beurt, 350 per stuk, 3500 totaal.

5x Brandstof filter, 41 per stuk, 205 totaal.

20x Interieur filter, 64 per stuk, 1280 totaal.

5x Remvloeistof, 41 euro per keer, 205 totaal.

5x Koelvloeistof, 55 euro per keer, 275 totaal.

3x Distributieriem, 411 euro per stuk, 1233 totaal.

Totaal prijsje, 8198 euro, en dit enkel onderhoud.

Dit is voor een Kia Carens(bj 2001) btw, nieuwprijs zo rond de 16k, nu nog geen 3000 waard.

Zoals Rullez al zei, en dat zei ik gister tegen Tha-Ran ook al, als je geen tot weinig omkosten wilt hebben, pak een fiets.

Daarnaast, kom ook niet met computer verhalen, dat je nu een laptop hebt met leuke specs maakt je nog geen computer techneut.

Naast dat, een nieuw moederbord kan in sommige gevallen ook goedkoper zijn dan een nieuwe laptop met dezelfde specs.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit alweer naar een paar post te lezen van jou Megapilot, en doe het nou gewoon niet. Ga nou niet het laatste woord proberen te hebben met mensen die het gewoon zonder twijfel beter weten dan jou. Jij hebt geen auto, ik geloof niet dat jij er ook ooit in heb gereden, ik denk dat jij niet eens weet hoe een motorblok werkt.. en toch praat je alsof je het beter weet, terwijl je alleen maar heel goed prijslijsten van Seats kan opzoeken.

Auto's kosten nou eenmaal geld, daar kun je niet aan ontkomen. Ik heb gister nog met GolfG60 gepraat, en hij zei het al. Eveneens als Rullez, als autorijden te duur voor je word, dan pak je lekker de fiets toch? Of ben je bang dat je fiets het na 300.000 km het niet meer doet? In dat geval stel ik je voor dat je het beste in een foetus houding in een hoekje kan gaan zitten. :bier:

ontopic, ondertussen me 5e rijles gehad, en als ik een beetje spoed zet achter mijn theorie, dan kan ik in principe op 1 Augustus afrijden. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...