Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Het is maar net waar je je geld aan wilt uit geven. De vader van een vriend van mij heeft een R8, een Porsche Cayenne en een Audi a4, leuk zal je denken, die is vast ook wel multimiljonair, maar die woont wel in een huis kleiner dan die van mij. Zowel qua woongebied als perceel. Een andere kennis die heeft een Porche panamera en ook een ferrari, woont wel in een goede wijk, maar heeft dan weer geen kinderen. Beide zijn geen multimiljonair noch miljonair. In het laatste geval heb je overigens 1 miljoen aan kapitaal of op de bank staan, dan kan er een 3ton dure auto wel van af, het is maar net tot in hoeverre je het bereid bent om dat eraan uit te geven..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dude seriously.

De fiat motor is een 2cilinder met 85Pk die pakweg als je hem op eco modus zet, 4.5l per 100km verbruikt.

Die is btw een pak betrouwbaarder dan een 3 cilinder die op zijn max zit.

Daarbij komt waarschijnlijk ook nog eens dat die 3 cilinder van ford supervierkant is.

Als je niet weet wat het betekent zoek het dan even op, dan leer je nog eens wat..

Ford verbruikt 4.8 l, 2 cilinder heeft evenveel PK/cilinder als die 3 cilinder(lijkt mij dus dat ze alle2 op hun max zitten). Oja, op Google vind ik zoeven niet waarom een vierkante motor nadelig kan zijn.

Ahum, ik zal je even de type motors uitleggen. Of jet nu leest of niet.

Lange slag motor

- Slaglengte groter dan boring

- rustig draaiend

- lage toerentallen

Vierkante motor

- Slaglengte en boring = gelijk

- hogere toerentallen bereiken zonder motorschade

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging kleiner wordt.

Super vierkante motor

- Slaglengte kleiner dan boring

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging nog kleiner wordt.

- Hoge toerentalmotor

- Nerveus

- slijtagegevoeliger.

En daarom is een super vierkante motor niet zo betrouwbaar.

" Hoe hoger het motortoerental, accelaratievermogen of motorbelasting, hoe relatief sneller de algemene motorslijtage van de krukas- en drijfstandlagering, de cilinder, de zuiger en zuigerveren.

Dus in vergelijking met de ford motor gaat de fiat langer mee aangezien dit een lange-slag motor is.

(boring 80.5mm, slag 86mm). de ford motor daarentegen is de boring 60 en de slag 51 = super vierkant. :)

Ik hoop dat je nu eindelijk eens iets heb bijgeleerd ipv altijd te proberen de wijsneus uit te hangen.

Bron: cursus motoren 5de jaar automechanica.

Link to comment
Delen op andere websites

Dude seriously.

De fiat motor is een 2cilinder met 85Pk die pakweg als je hem op eco modus zet, 4.5l per 100km verbruikt.

Die is btw een pak betrouwbaarder dan een 3 cilinder die op zijn max zit.

Daarbij komt waarschijnlijk ook nog eens dat die 3 cilinder van ford supervierkant is.

Als je niet weet wat het betekent zoek het dan even op, dan leer je nog eens wat..

Ford verbruikt 4.8 l, 2 cilinder heeft evenveel PK/cilinder als die 3 cilinder(lijkt mij dus dat ze alle2 op hun max zitten). Oja, op Google vind ik zoeven niet waarom een vierkante motor nadelig kan zijn.

Ahum, ik zal je even de type motors uitleggen. Of jet nu leest of niet.

Lange slag motor

- Slaglengte groter dan boring

- rustig draaiend

- lage toerentallen

Vierkante motor

- Slaglengte en boring = gelijk

- hogere toerentallen bereiken zonder motorschade

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging kleiner wordt.

Super vierkante motor

- Slaglengte kleiner dan boring

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging nog kleiner wordt.

- Hoge toerentalmotor

- Nerveus

- slijtagegevoeliger.

En daarom is een super vierkante motor niet zo betrouwbaar.

" Hoe hoger het motortoerental, accelaratievermogen of motorbelasting, hoe relatief sneller de algemene motorslijtage van de krukas- en drijfstandlagering, de cilinder, de zuiger en zuigerveren.

Dus in vergelijking met de ford motor gaat de fiat langer mee aangezien dit een lange-slag motor is.

(boring 80.5mm, slag 86mm). de ford motor daarentegen is de boring 60 en de slag 51 = super vierkant. :)

Ik hoop dat je nu eindelijk eens iets heb bijgeleerd ipv altijd te proberen de wijsneus uit te hangen.

Bron: cursus motoren 5de jaar automechanica.

Dat hebben we ondertussen al genoeg gezegd, maar na het lezen van dit stuk zal hij vast wel iets gaan zeggen als 'Ja dit wist ik al' of iets dergelijks, hem kennende..

Link to comment
Delen op andere websites

Dude seriously.

De fiat motor is een 2cilinder met 85Pk die pakweg als je hem op eco modus zet, 4.5l per 100km verbruikt.

Die is btw een pak betrouwbaarder dan een 3 cilinder die op zijn max zit.

Daarbij komt waarschijnlijk ook nog eens dat die 3 cilinder van ford supervierkant is.

Als je niet weet wat het betekent zoek het dan even op, dan leer je nog eens wat..

Ford verbruikt 4.8 l, 2 cilinder heeft evenveel PK/cilinder als die 3 cilinder(lijkt mij dus dat ze alle2 op hun max zitten). Oja, op Google vind ik zoeven niet waarom een vierkante motor nadelig kan zijn.

Ahum, ik zal je even de type motors uitleggen. Of jet nu leest of niet.

Lange slag motor

- Slaglengte groter dan boring

- rustig draaiend

- lage toerentallen

Vierkante motor

- Slaglengte en boring = gelijk

- hogere toerentallen bereiken zonder motorschade

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging kleiner wordt.

Super vierkante motor

- Slaglengte kleiner dan boring

- cilinderinhoud blijft even groot, terwijl de zuigerbeweging nog kleiner wordt.

- Hoge toerentalmotor

- Nerveus

- slijtagegevoeliger.

En daarom is een super vierkante motor niet zo betrouwbaar.

" Hoe hoger het motortoerental, accelaratievermogen of motorbelasting, hoe relatief sneller de algemene motorslijtage van de krukas- en drijfstandlagering, de cilinder, de zuiger en zuigerveren.

Dus in vergelijking met de ford motor gaat de fiat langer mee aangezien dit een lange-slag motor is.

(boring 80.5mm, slag 86mm). de ford motor daarentegen is de boring 60 en de slag 51 = super vierkant. :)

Ik hoop dat je nu eindelijk eens iets heb bijgeleerd ipv altijd te proberen de wijsneus uit te hangen.

Bron: cursus motoren 5de jaar automechanica.

Dat hebben we ondertussen al genoeg gezegd, maar na het lezen van dit stuk zal hij vast wel iets gaan zeggen als 'Ja dit wist ik al' of iets dergelijks, hem kennende..

Vind ik leuk? :D

Link to comment
Delen op andere websites

**

Mooie post, je hebt (vanzelfsprekend) gelijk.

Dat hebben we ondertussen al genoeg gezegd, maar na het lezen van dit stuk zal hij vast wel iets gaan zeggen als 'Ja dit wist ik al' of iets dergelijks, hem kennende..

Misschien moeten mensen zoals jou eens beseffen dat met denken dat je de slimmere bent niks bereikt in een discussie, probeer dat eens te bewijzen dat je de slimmere bent in een post zoals die van moechy.

Om je even te pesten: Ik wist wel dat er een groot aantal omwentelingen gebeurd in die motor(280 000/minuut als ik me niet vergis), ik had namelijk een autoblogger filmpje bekeken.

Net als Rullez: Probeer eens te bewijzen dat er in 2000 een 1.6 Bora was met 115 PK(benzine), ben er nogal zeker van dat het een 100 PK is. [Nu wacht ik met smart op een linkje van jou, maar ik ben er nogal gerust in dat je deze niet gaat vinden en deze post bijgevolg zult negeren..] Om je het nodige opzoekingswerk te besparen: De enige benzine met 115 PK was een 2 liter. Maar ach, ik ben in een goede bui: Klik.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien moeten mensen zoals jou eens beseffen dat met denken dat je de slimmere bent niks bereikt in een discussie, probeer dat eens te bewijzen dat je de slimmere bent in een post zoals die van moechy.

Ik heb voor zover ik weet nergens gezegd dat ik 'slimmer' ben, denken doe ik het ook niet dus die stelling slaat nergens op. Ik weet misschien meer over bepaalde onderwerpen in het automotive kader, die jij ongetwijfeld zult overcompenseren met de kennis van scheinheilig zijn en ballen likken bij moderators en weet ik het allemaal. Want dàt, nee dàt ken ik niet. En willen kunnen doe ik het ook niet ;)

Ook ga ik in principe geen discussie aan met jou, ik zeg er alleen wat van. Jij (en dit zie ik vaker terug) post heel vaak dingen over een willekeurig onderwerp (in dit geval gaat het dus over auto's) die ik interpreteer als beter weten.

Ik verwijs even terug naar een aantal posts van paar maanden geleden.

Met alle respect, maar ik denk persoonlijk dat een Volvo wel wat kwalitatiever is dan een Seat..
Euh ja, als je een auto slecht verlaagt is stuitert/schommelt ie een beetje hoor.
'Waarom een ipod touch als een mp3 ook werkt'? Wtf? Ik vind iPhones nog steeds overpriced, en nog steeds geweldig. Je kent me echt langs geen kanten en dan begin je dit soort dingen te lullen. Achter je computerscherm ben je wel een stoere knul hé..Ik interesseer me in wat ik wil, en als je dat mentaal niet aankunt, ga je maar weg van dit forum. Ruziezoekers zoals jou zijn we liever kwijt dan rijk..

Dit soort post zie ik als beterweten, omdat je zelf niet veel van het onderwerp weet en toch post alsof je dat wel doet.

En die laatste is gewoon ballenlikkerij.. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

1. Misschien moeten mensen zoals jou eens beseffen dat met denken dat je de slimmere bent niks bereikt in een discussie, probeer dat eens te bewijzen dat je de slimmere bent in een post zoals die van moechy.

2. Om je even te pesten: Ik wist wel dat er een groot aantal omwentelingen gebeurd in die motor(280 000/minuut als ik me niet vergis), ik had namelijk een autoblogger filmpje bekeken.

3. Net als Rullez: Probeer eens te bewijzen dat er in 2000 een 1.6 Bora was met 115 PK(benzine), ben er nogal zeker van dat het een 100 PK is. [Nu wacht ik met smart op een linkje van jou, maar ik ben er nogal gerust in dat je deze niet gaat vinden en deze post bijgevolg zult negeren..] Om je het nodige opzoekingswerk te besparen: De enige benzine met 115 PK was een 2 liter. Maar ach, ik ben in een goede bui: Klik.

1., Je spreekt jezelf tegen, zelfs met deze post...

2., WAT draait er 280.000 omwentelingen in je motor? Als een motor 8000 toeren max kan halen, welk onderdeel draait er dan zo'n 35x zo snel dan de motor zelf?

3.,De 2000 1.6 liter, was er in twee smaken, 8v en de 16v, beide maakte 105pk om precies te zijn.

Je verhaal over de 2.0 klopt verder wel, deze leverde 115pk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...