Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik heb een paar vraagjes, mss dat jullie mij kunnen helpen?

vorige week kwam er opeens wat waterdamp-achtig iets uit het dashboard van de mazda, wat waarschijnlijk te maken heeft met de airco want toen we die uitdeden was t over. Nu heb ik op sites gelezen dat t met de radiator ed te maken kan hebben of dat je de airco moest bijvullen, maar ik ben dus wel nieuwsgierig over hoe dat kan en hoe dat te fixen is..

En weet iemand waar ik een (gratis downloadbare) werkplaats-handboek kan vinden voor een BMW E36 316i Compact?

kan wel e36 handboeken vinden maar niet voor de compact en de 316i, alleen de andere varianten en vanaf 318i motoren...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een paar vraagjes, mss dat jullie mij kunnen helpen?

vorige week kwam er opeens wat waterdamp-achtig iets uit het dashboard van de mazda, wat waarschijnlijk te maken heeft met de airco want toen we die uitdeden was t over. Nu heb ik op sites gelezen dat t met de radiator ed te maken kan hebben of dat je de airco moest bijvullen, maar ik ben dus wel nieuwsgierig over hoe dat kan en hoe dat te fixen is..

Toevallig hebben wij dat vanochtend ook meegemaakt, zo'n soort probleem.

We namen een bocht naar rechts en verschillende straaltjes water kwamen uit het dashboard bij de bijrijders-stoel. Onze dealer was bekend met het probleem en heeft gezegd dat we moesten wachten tot het weer gebeurt. Binnekort dus even naar de dealer. Overigens zijn volgens mij de bosch-audioset bij de bestuurders-stoel ook kapot, denk ik. Aangezien die soms enorm kraakt lijkt het erop dat de box is geklapt of iets dergelijks. Iemand verstand daarvan?


Overigens ook gekeken naar een opvolger voor de 6, bij Mazda Arnhem stond een mooie Subaru Impreza Plus 2.0R met 160pk maar dan ga je er qua opties op achteruit, even verder kijken dus.

Link to comment
Delen op andere websites

@GekkieJ01

jij hebt t over water, maar bij ons was het echt damp (gasvormig dus). Ik weet dat de airco een bepaalde stof in je interieur spuit die de warmte uit de lucht ontrekt, maar normaal hoor je dat volgensmij niet te zien XD

ach wie weet is 't weer zo'n mazda 6 kwaaltje dat zo weer gefixt is. Zo hebben wij ook gehad dat als het hard regende dat het water naar binnen liep via de kieren in de deur, gewoon omdat er geen gat in de onderkant van de deur zit die het water af voert -_- Of dat de koppeling niet lekker gaat tenzij je volgas wilt wegrijden, en dat hij wat slingert enz..

Maar 't is voor de rest wel een goede auto hoor :puh:

Over je audio probleem weet ik niet zoveel want bij ons zitten er voor nieuwe speakers en alleen achter nog standaard en die werken nog. Het kan idd wel zo zijn dat je je speakers hebt opgeblazen of gewoon dat je een los (vuil) contactje hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad gewoon een prima auto, met veel ruimte. Maar de overstap naar een andere auto is groot, vermogen komen we soms tekort ( bijvoorbeeld als je 150 rijdt en nog even wil doortrekken, daar heeft die gewoon moeite mee ). En we rijden steeds meer kilometers dus een diesel is dan ook weer mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad gewoon een prima auto, met veel ruimte. Maar de overstap naar een andere auto is groot, vermogen komen we soms tekort ( bijvoorbeeld als je 150 rijdt en nog even wil doortrekken, daar heeft die gewoon moeite mee ). En we rijden steeds meer kilometers dus een diesel is dan ook weer mogelijk.

Hoeveel PK had je 6 nu ook al weer?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad gewoon een prima auto, met veel ruimte. Maar de overstap naar een andere auto is groot, vermogen komen we soms tekort ( bijvoorbeeld als je 150 rijdt en nog even wil doortrekken, daar heeft die gewoon moeite mee ). En we rijden steeds meer kilometers dus een diesel is dan ook weer mogelijk.

Hoeveel PK had je 6 nu ook al weer?

121 pk, de Partner heeft 90 pk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, dan begrijp ik wat je bedoelt. Onze S60 heeft 115 PK en een 6-bak en je moet 'm al redelijk hoog in de toeren jagen om normaal te schakelen(motor maakt dan nogal redelijk veel lawaai, zonder dat je het wilt eigenlijk). 150 hebben we er al mee gereden trouwens, gaat redelijk vlot (naar de 150).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Die van ons maakt ook redelijk lawaai bij 150, dan draait die ongeveer 4000tpm. Overigens van de week met een R8 zitten sporten. Niet dat wij kans maken haha, maar meneer kwam ons al redelijk hard voorbij met de pijpen open dus wij er achter aan, raampjes open. Toen meneer rechts ging staan omdat het rood was gingen wij links rijden, precies op tijd ging het stoplicht op groen en wij hadden dus een kleine voorsprong, wij weer naar rechts en de R8 gaf weer volgas. Maar toen was het kwijt raken van het roze papiertje heel dichtbij dus maar afremmen met de R8 achter ons. Ook een sprintje gedaan tegen een Golf Mk1 Cabriolet die al redelijk vlot reed, meneer ging op het velperbroek in de middelste baan staan en wij links, het regende redelijk hard dus weinig grip. Het voordeel bij dat stoplicht is dat je kan zien wanneer die groen wordt. Dus beiden rustig rollen naar de streep en daarna volgas weg wat resulteerde op veel spin van beiden auto's. Was opzich wel geinig maar we moeten het niet te vaak gaan doen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Onze Saab, 140 Km/h in de 5 2650 RPM (toeren) als je gewoon normaal schakelt :$ 88 KW / 120 PK.

Naar de 140 gaat echt snel.

Het is net of je 100 rijdt je hoort niks als je 140 rijdt, ja oke alleen de weg maar geen motor..

Je hoort niets

Helemaal niets

Echt helemaal niets

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Onze Saab, 140 Km/h in de 5 2650 RPM (toeren) als je gewoon normaal schakelt :$ 88 KW / 120 PK.

Naar de 140 gaat echt snel.

Het is net of je 100 rijdt je hoort niks als je 140 rijdt, ja oke alleen de weg maar geen motor..

Je hoort niets

Helemaal niets

Echt helemaal niets

Whaha, mijn 206:

120 km/u @ 3500 tpm (stads auto he) met 150pk

Maargoed, ik heb geen last met optrekken, loopt zeer soepel en sneller dan de gemiddelde diesel door naar de 190 km/u, daarna begint hij met wat moeite op de 220 km/u te komen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag een Mercedes AMG gespot, gewoon geparkeerd in Brussel. Richasses..

De Mercedes had een V12 en 4 deuren, op de naam heb ik niet echt gelet. :clown:

vast een S-klasse, word niet echt een andere mercedes nog geleverd i.c.m. v12 en 4 deuren.. (correct me if i'm rong..)

tegenwoordig zijn ze meer van de 5,5L BiTURBBBOOO.. v8 enz

Foto zou mooi geweest zijn..., beetje auto's spotten is altijd leuk :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...