Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

zo'n porsche cayenne hé, , die kosten tegenwoordig ook geen drol meer.. Dus als we over leuke bijna droomauto's beginnen, zo'n eentje wil ik ook nog wel op de oprit hebben staan opzich. Zijn qua jaarlijkse kosten wel gigantisch duur helaas, en of je status nou bijster positief is met zo'n bak zijn de meningen ook nog over te twisten, maar toch :sigaar:
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik vraag me eigenlijk af wat een klein en groot onderhoud kost bij een Porsche Boxster enzo. :puh:

Klein gemiddeld 200 en groot tussen 1000/2000 euro, valt best mee toch? Ik denk dat jullie eerder doelen op de gigantische benzinekosten?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Benzinekosten, wegenbelasting, die onzin allemaal.. Vriend van mij zn (helaas overleden) vader had er een, en hij zei dat het wel tot 20k in het jaar zou kunnen oplopen, of het waarheid of opschepperij is weet ik niet, maar het beestje zuipt gigantisch

Link to comment
Delen op andere websites

Benzinekosten, wegenbelasting, die onzin allemaal.. Vriend van mij zn (helaas overleden) vader had er een, en hij zei dat het wel tot 20k in het jaar zou kunnen oplopen, of het waarheid of opschepperij is weet ik niet, maar het beestje zuipt gigantisch

Aja, die schandalige taksen was ik even vergeten. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Benzinekosten, wegenbelasting, die onzin allemaal.. Vriend van mij zn (helaas overleden) vader had er een, en hij zei dat het wel tot 20k in het jaar zou kunnen oplopen, of het waarheid of opschepperij is weet ik niet, maar het beestje zuipt gigantisch

Das wel lekker overdrijven jah...

Ik betaal het volgende standaard per maand:

120 euro voor verzekering

32 euro voor wegenbelasting

Brandstof kosten zijn steeds verschillend, ligt er net aan hoeveel ik rij natuurlijk

En de verzekering voor die Cayenne zal echt niet veel hoger zijn als die pa veel schade vrije jaren heeft gehad enzo..

Bij mij is het nu zo duur vanwege +4 Schadejaren, en jongeren in een GTI...

Link to comment
Delen op andere websites

Benzinekosten, wegenbelasting, die onzin allemaal.. Vriend van mij zn (helaas overleden) vader had er een, en hij zei dat het wel tot 20k in het jaar zou kunnen oplopen, of het waarheid of opschepperij is weet ik niet, maar het beestje zuipt gigantisch

Das wel lekker overdrijven jah...

Ik betaal het volgende standaard per maand:

120 euro voor verzekering

32 euro voor wegenbelasting

Brandstof kosten zijn steeds verschillend, ligt er net aan hoeveel ik rij natuurlijk

En de verzekering voor die Cayenne zal echt niet veel hoger zijn als die pa veel schade vrije jaren heeft gehad enzo..

Bij mij is het nu zo duur vanwege +4 Schadejaren, en jongeren in een GTI...

Wegenbelasting alleen is al verschillend tussen 1368 tot 1572 euro per jaar, maar idd, denk dat 20k overdreven is, denk eerder zelf aan de 10k.

Maargoed, ligt er ook aan hoeveel kilometers je ermee rijdt, zoiets loopt ongeveer 1 op 5, dus dan scheelt het wel een hoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt voor 29 000 euro een degelijke en prachtige wagen met 265 PK, dat vind je amper voor die prijs hoor. ^_^

Relatief gezien zal het vast niet zo duur zijn, helaas bevat mijn bankrekening een absoluut getal.

Link to comment
Delen op andere websites

Een auto kopen kan elke gek maar het onderhouden en op je oprit hebben staan is puntje 2. Dit kan bijna niemand.

Iemand gaf laatst een goed voorbeeld met de luxe slede van Mercedes. De S klasse kan eigenlijk elke boerenlul kopen maar het onderhoud daalt helaas niet mee in waarde. Zie dit

Link to comment
Delen op andere websites

als je dan toch een luxe Porsche wilt neem dan de Porsche Panamera... oké je kan er iets minder mee Offroad, daar moet je als rijke zakenman ook geen Cayenne voor hebben,dan neem je een Range Rover of een Mercedes G-klasse :puh:

Ik vind de Panamera echt de perfecte overkoepeling tussen een zakenauto en een sportwagen, iets waar alleen Porsche ( oké eerlijk is eerlijk; ook de Aston Martin Rapide ) een mooie auto voor op de markt heeft.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

als je dan toch een luxe Porsche wilt neem dan de Porsche Panamera... oké je kan er iets minder mee Offroad, daar moet je als rijke zakenman ook geen Cayenne voor hebben,dan neem je een Range Rover of een Mercedes G-klasse :puh:

Ik vind de Panamera echt de perfecte overkoepeling tussen een zakenauto en een sportwagen, iets waar alleen Porsche ( oké eerlijk is eerlijk; ook de Aston Martin Rapide ) een mooie auto voor op de markt heeft.

Ik heb liever een Maserati Quattroporte. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Je krijgt voor 29 000 euro een degelijke en prachtige wagen met 265 PK, dat vind je amper voor die prijs hoor. ^_^

Relatief gezien zal het vast niet zo duur zijn, helaas bevat mijn bankrekening een absoluut getal.

Bullshit, zoek op marktplaats: audi s4 2.7 bouwjaar 1998/2000 voor 6000 heb je er al 1, en dit is echt een monster, zoek maar op youtube:)

Link to comment
Delen op andere websites

Een auto kopen kan elke gek maar het onderhouden en op je oprit hebben staan is puntje 2. Dit kan bijna niemand.

Iemand gaf laatst een goed voorbeeld met de luxe slede van Mercedes. De S klasse kan eigenlijk elke boerenlul kopen maar het onderhoud daalt helaas niet mee in waarde. Zie dit

Lees de reacties eens op dat artikel, je mag dat bedrag met een serieus korreltje zout nemen.

een werkloon van 28.000 dollar, dat moet wel een verschrikkelijk slechte monteur zijn! Nog nooit iemand gezien die zolang aan een motorblok heeft gesleuteld, zal z'n diploma's ook wel bij een pak boter hebben gekregen..

@ hierboven: Ik had het dan ook over NIEUWE wagens..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

als je dan toch een luxe Porsche wilt neem dan de Porsche Panamera... oké je kan er iets minder mee Offroad, daar moet je als rijke zakenman ook geen Cayenne voor hebben,dan neem je een Range Rover of een Mercedes G-klasse :puh:

Ik vind de Panamera echt de perfecte overkoepeling tussen een zakenauto en een sportwagen, iets waar alleen Porsche ( oké eerlijk is eerlijk; ook de Aston Martin Rapide ) een mooie auto voor op de markt heeft.

Ik heb liever een Maserati Quattroporte. _O_

Het ziet er inderdaad ook mooi uit, die was ik ook over het hoofd gezien :puh:

Volg Maserati ook niet echt. Ik vind het erg aparte auto's, een beetje in dezelfde catogorie als Spyker. Ook vind ik ze allemaal een beetje op elkaar lijken, maar het zijn wel unieke auto's.

Link to comment
Delen op andere websites

als je dan toch een luxe Porsche wilt neem dan de Porsche Panamera... oké je kan er iets minder mee Offroad, daar moet je als rijke zakenman ook geen Cayenne voor hebben,dan neem je een Range Rover of een Mercedes G-klasse :puh:

Ik vind de Panamera echt de perfecte overkoepeling tussen een zakenauto en een sportwagen, iets waar alleen Porsche ( oké eerlijk is eerlijk; ook de Aston Martin Rapide ) een mooie auto voor op de markt heeft.

Ik heb liever een Maserati Quattroporte. _O_

Het ziet er inderdaad ook mooi uit, die was ik ook over het hoofd gezien :puh:

Volg Maserati ook niet echt. Ik vind het erg aparte auto's, een beetje in dezelfde catogorie als Spyker. Ook vind ik ze allemaal een beetje op elkaar lijken, maar het zijn wel unieke auto's.

Waarschijnlijk omdat beide zo'n zelfde soort grille hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...