Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Dat is wel erg weinig. :puh: Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan die jhonny's die valse logo's op hun auto zetten? Overlaatst een Audi break gezien met RS4 logo's, terwijl je van 100 km afstand ziet en hoort dat het een doodnormale Audi is. :7

Break is van Mazda meen ik, hun benaming voor stationwagon.

Audi is Sportback, Variant of Avant, ligt aan bouwjaar en model.

En knap dat je 100km ver kunt kijken, en de meeste mensen doen dit voor de lol denk ik ;)

Das ook geen geld voor zo'n bakkie met zo'n kilometer stand, heb je goed gedaan. :puh:

Idd, de rode golf was toen 400 euro omdat de Polo ineens een grote APK afkeur had.

Dus echt een spaarpotje hadden ze niet, maar die is een CL, geen schuifdak, niks elektrisch, best wel een basis model en met toen 265.000 op de teller.

Deze heeft de helft minder gelopen en meer opties en boekjes en onderhoud geschiedenis.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Break is van Mazda meen ik, hun benaming voor stationwagon.

Nou ehm, hier is het zowat standaard voor de benaming stationwagon. " De Franse term voor stationwagen is break (Nederlandse uitspraak: breek, Franse: brèk)."

Het Vlaams heeft nogal wat Franse woorden overgenomen, velo is bij ons fiets bijvoorbeeld. :puh:

En knap dat je 100km ver kunt kijken, en de meeste mensen doen dit voor de lol denk ik ;)

Ach, ik ben het meer eens met iemand uit dit topic.

http://www.audizine....-on-their-cars!

For the same reason they add 20" wheels, lower it till it is dragging on the ground, because they think it looks cool.
Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Niet alles moet standaard zijn. Dit vind ik mooi:

Hyundai-Genesis-Sportline-Before-After.jpg

Dit noem ik een auto verneuken:

3.jpg

En grote velgen? Ach, ik hou van spaakvelgen zoals BMW er zoveel heeft, maar ik wil nog normaal kunnen rijden(niet dat ik het al kan :D). En zeker niet te vergeten: een auto die hard rijdt is echt geen pretje.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is wel erg weinig. :puh: Ben ik trouwens de enige die zich ergert aan die jhonny's die valse logo's op hun auto zetten? Overlaatst een Audi break gezien met RS4 logo's, terwijl je van 100 km afstand ziet en hoort dat het een doodnormale Audi is. :7

Break is van Mazda meen ik, hun benaming voor stationwagon.

Audi is Sportback, Variant of Avant, ligt aan bouwjaar en model.

En knap dat je 100km ver kunt kijken, en de meeste mensen doen dit voor de lol denk ik ;)

Even wat verder de discussie induiken. :)

Mazda heeft als stationwagen SportBreak. De Franse automerken ( Citroen, Peugeot, Renault ) hebben Break als stationnaam. Wat Megapilot dus zegt is goed.


Wij hadden vroeger ook een Sv-t embleem in de grill van onze 6, maar zonder emblemen maakt het toch wat cleaner, om het simpel te zeggen. Jammer dat we na 7 jaar de emblemen op de achterkant niet kunnen verwijderen, zorgt denk ik voor teveel kleurverschil, en dat staat lelijk. Overigens is onze Peugeot Partner wel helemaal clean zonder emblemen/stickers. Staat echt mooi op een zwarte auto.


Vandaag met een Polo GTI van een maat gereden, om te kijken of een Lupo GTI niet te klein zo zijn, nu begin ik wel te twijfelen.. ondanks de perfecte uitvoering. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je überhaupt zo een Lupo GTI willen? Voor hetzelfde geld heb je een nieuwere, in mijn ogen mooiere, ruimere Polo. Die heeft dat wel minder PK, maar alsof je daar ook maar iets aan hebt.

Moet natuurlijk wel geinig zijn. Iet of wat pk in zo'n koekendoosje. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Niet alles moet standaard zijn. Dit vind ik mooi:

Hyundai-Genesis-Sportline-Before-After.jpg

Dit noem ik een auto verneuken:

3.jpg

En grote velgen? Ach, ik hou van spaakvelgen zoals BMW er zoveel heeft, maar ik wil nog normaal kunnen rijden(niet dat ik het al kan :D). En zeker niet te vergeten: een auto die hard rijdt is echt geen pretje.

De Audi TT vind ik verfraait, de Huyndai had het net zo goed laten zitten.

Daarnaast denk ik dat de Audi op airbags loopt :D

En bedoel je met hard een auto die stug is?

Ik heb zelfs in Circuit wagens die op uniballs, stugge schroefsetjes, rolkooi en echte kuipstoeltjes over kinderkopjes meegereden en nee, ik weet dat zoiets niet fijn is voor ritjes van 300km.

Maargoed, de ene heeft liever dat ie (in zijn mening) met een mooie look en stugge vering rijdt dan dat ie in een hoge wagen over drempels heen zoeft.

En sommige vinden het andersom, misschien eens respecteren dat smaken verschillen en zo ook voorkeuren voor iets?

Even wat verder de discussie induiken. :)

Mazda heeft als stationwagen SportBreak. De Franse automerken ( Citroen, Peugeot, Renault ) hebben Break als stationnaam. Wat Megapilot dus zegt is goed.

Nou nee, officiële benaming is geen Break, het is een ingeburgerde benaming voor de Belgen(Vandaar dat Franse merken het wel een Break noemen).

Netzoals wij Nederlanders zo'n versie een stationwagon of station noemen, terwijl er ook vrijwel geen auto's zijn die deze benaming gebruiken(Alleen Seat en Toyota volgens Wiki).

Audi heeft voor de stations/break de benaming Avant of Variant, en voor de grotere A3 de Sportback.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Dit noem ik een auto verneuken:

3.jpg

En grote velgen? Ach, ik hou van spaakvelgen zoals BMW er zoveel heeft, maar ik wil nog normaal kunnen rijden(niet dat ik het al kan :D). En zeker niet te vergeten: een auto die hard rijdt is echt geen pretje.

Ja knul, we weten het. We weten ondertussen dat je lage auto's niet mooi vind. :Y En wat betreft je laatste zin, hoe weet je dat dan,

heb je zelf een auto die 'hard' rijd?

Zelf vind ik verlaagde auto's (mits het niet te veel is, je hoeft(mag wel) bijvoorbeeld niet te voelen of je nou over een pakje Marlboro of een pakje Camel rijd) er

vaak veel beter uitzien dan het orgineel waarbij er meestal grote gapende gaten tussen de wielen en de wielkasten zitten.

Hier even een voorbeeld, voor mij kan het niet mooier qua hoogte, wielen en auto.

gatebil-e30-m3-fitment.jpg

bmw-e30-m3-shell-gas-pump.jpg

e30-m3-stanced-parked.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb die Stance en Hellaflush en wat nog allemaal nooit gesnapt, om eerlijk te zijn. Hier in het dorp waar ik woon rijdt zo'n golf rond en elke keer als ie een verkeersdrempel over moet, wacht hij tot het andere baanvak vrij is zodat hij er scheef op en af kan rijden omdat z'n bumper anders blijft hangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb die Stance en Hellaflush en wat nog allemaal nooit gesnapt, om eerlijk te zijn. Hier in het dorp waar ik woon rijdt zo'n golf rond en elke keer als ie een verkeersdrempel over moet, wacht hij tot het andere baanvak vrij is zodat hij er scheef op en af kan rijden omdat z'n bumper anders blijft hangen.

Laat me raden, tupperware bumpers?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...