Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:
Duitsers af fabriek zijn toch waardeloos op wegligginggebied.

Een Mercedes S is toch een stuk beter dan een Stilo :puh:

Prijs verschil is ook een stuk beter :puh:.

Als je de rest van het geld in de ophanging voor die stilo gooit en evt. in de motor is die stile dus echt wel beter voor goedkoper hoor :puh:.

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ja, ik blijf ze allebei heel mooi vinden. Maar toch blijf ik denk ik gewoon op de Chrysler, die heeft toch iets, wat de BMW niet heeft. Alleen ik weet zo niet wat. Maar ik vind de Chrysler mooier. Maar de BMW is een stuk sneller, dat zie je ook in het filmpje. Maarja, de BMW heeft ook 2 cilinders meer.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja, ik blijf ze allebei heel mooi vinden. Maar toch blijf ik denk ik gewoon op de Chrysler, die heeft toch iets, wat de BMW niet heeft. Alleen ik weet zo niet wat. Maar ik vind de Chrysler mooier. Maar de BMW is een stuk sneller, dat zie je ook in het filmpje. Maarja, de BMW heeft ook 2 cilinders meer.

Ik wil je best uitleggen wat de chrysler heeft! Ik weet namelijk wat je voelt... Je kan tegenwoordig als autoliefhebber maar twee kanten op, en dat is óf alles het nieuwste van het nieuwste aan gadgets (lees: onnodig onoverzichtelijke bullshit!) wat vaak van Europees fabrikaat is, óf je gaat voor karakter.

Die laatste cathegorie valt de 300C onder; en ook alle europese wagens van vóór 1980. Maar nog steeds iedere Amerikaan heeft dat karakter. Waarom?

General Motors kan namelijk geen auto's maken die fenomenaal sturen, een fenomenale wegligging hebben, of een ABS die samen met TRC en WTF ervoor zorgt dat je nóóit uit de bocht vliegt... ^_^

General Motors maakt auto's die héél degelijk en héél snel zijn op het rechte wegvlak, maar zodra er ingestuurd moet worden voor een bocht, heb je het gevoel dat je een tank door een fietsgangetje moet persen. Dát is karakter. Het straalt het uit, het is niks maar toch zoveel! :Y Om te voorkomen dat ik nog "more lyrical" wordt over Ami's, dan maar even een fotootje plaatsen.

Momenteel (gezinsamenstelling hier in huis is ikzelf, mijn vrouwtje en onze zoon! :tu: ) hebben we geen auto, aangezien wij beiden vlakbij onze woning een baan hebben. (Ik fiets er, jah, vier hele minuten over. Mijn vrouwtje een kwartiertje..)

Dat geeft ook de ruimte om financieel iets op te bouwen, zodat de passie aangeschaft kan worden. Hier komen ze, pure passie:

De Cadillac Fleetwood Brougham 1975 voor mijzelf... (Zwart of wit, beide even mooi!)

1975_Cadillac_Fleetwood1.jpeg

En voor mijn vrouwtje waarschijnlijk deze, ik presenteer jullie, de Mercury Comet Caliènte: (dan wel een andere kleur!)

1965-Mercury-Comet-Caliente-Convertible.jpg

Voor de kenners, kijk naar dat front: Het is de cheesy little sister van de Pontiac GTO, beetje minder pk's, heleboel minder US dollars!

Uiteraard gaan we wel op zoek naar de juiste gasinstallaties voor de wagens ter zijner tijd, maar je rijdt een slagschip belastingvrij omdat ze ouder zijn dan 25 jaar, en een oldtimer verzekering is zo geregeld!

Al iemand die de passie deelt? Snap je 'm? :puh:

Bewerkt: door Jacky-2007
Momenteel (gezinsamenstelling hier in huis is ikzelf, mijn vrouwtje en onze zoon! :tu: ) hebben we geen auto, aangezien wij beiden vlakbij onze woning een baan hebben. (Ik fiets er, jah, vier hele minuten over. Mijn vrouwtje een kwartiertje..)

Dat geeft ook de ruimte om financieel iets op te bouwen, zodat de passie aangeschaft kan worden. Hier komen ze, pure passie:

De Cadillac Fleetwood Brougham 1975 voor mijzelf... (Zwart of wit, beide even mooi!)

*foto*

En voor mijn vrouwtje waarschijnlijk deze, ik presenteer jullie, de Mercury Comet Caliènte: (dan wel een andere kleur!)

*foto*

Voor de kenners, kijk naar dat front: Het is de cheesy little sister van de Pontiac GTO, beetje minder pk\'s, heleboel minder US dollars!

Uiteraard gaan we wel op zoek naar de juiste gasinstallaties voor de wagens ter zijner tijd, maar je rijdt een slagschip belastingvrij omdat ze ouder zijn dan 25 jaar, en een oldtimer verzekering is zo geregeld!

Al iemand die de passie deelt? Snap je \'m? :puh: </div>

Ik heb een lange tijd je passie gedeeld. maar die Amerikaanse auto\'s zijn SLECHT. reiden voor geen meter. veel te lage toeren. er gaat veel en veel ook aan kapot. Kwa cilinder inhoud (soms 5000cc) te vergelijken met een Europeese 2500cc. (ze zien er misschien wel stoer uit. maar het is bagger zooi. prijs/kwaliteit zeer en dan ook zeer slecht.

Over mij:

volgende week dinsdag moet ik op voor men praktisch examen. mijn renaultje van een half jaar geleden staat nu ergens op een weiland om mee te crossen. mijn nieuwste aanwinst staat al voor de deur.

bild0017.jpg

Bewerkt: door EXIT
Geplaatst:
Ik heb een lange tijd je passie gedeeld. maar die Amerikaanse auto\'s zijn SLECHT. reiden voor geen meter. veel te lage toeren. er gaat veel en veel ook aan kapot. Kwa cilinder inhoud (soms 5000cc) te vergelijken met een Europeese 2500cc. (ze zien er misschien wel stoer uit. maar het is bagger zooi. prijs/kwaliteit zeer en dan ook zeer slecht.

Lage toeren komt door de cilinderinhoud, net zoals vrachtwagens, 12 liter blokken draaien soms maar 2000 rpm, wat zeer weinig dus is.

En ze hebben meestal wel meer pk's en koppel, maar door hun gewicht worden ze afgeremd, v8's hebben massale newtons aan koppel, maar daaraan tegen mag dat ook wel met een 5+Liter blok.

En dat ze slecht rijden komt door hun verkrachte gewichtsverdeling, zware motor voor, amper gewicht achter, en aangezien ze achter aangedreven worden hebben de achterwielen weinig grip.

En kwaliteit valt het (als je goeie onderdelen hebt) reuze mee, het is allemaal groot en lomp, en meestal van metaal gemaakt, je krijgt dat soort problemen als metaalmoeheid vertoont ja, maar anders valt het reuze mee.

En dat een Europese 2500cc'er sneller is omdat zijn gewicht lager ligt.

En ik ben niet een V8-fanboy ofzo, ik hou van meerdere wagens, of ze nou uit Amerika, Europa of Azië komen, als ze me aanstaan, vind ik het goed :)(Ben het meeste nog een Jappenfan).

Geplaatst:
Nu we het toch over de M5 en de 300C ( SRT8 ) hebben zal ik even een filmpje plaatsen.

De Chrysler 300C blijft sweet he, originele statusbak,

als je later teveel poen hebt en echt een zakenman bent moet je die gewoon bemachtigen :tu:

Geplaatst:

MIJN OUDERS AUTO'S

Mijn vader heeft de Land Rover Freelander TD4, maar dan in het zwart (wel dezelfde velgen):

15494322.jpg

En mijn moeder heeft een oude Toyota Corolla, iets meer paars dan in het plaatje en andere velgen:

61-FG-VB.jpg

TOEKOMST, EIGEN AUTO

En wat voor auto ik later zou rijden... Tja geen idee. Volkswagentje ofzo. Of een oudere BMW.

Geplaatst:

Mijn pa heeft 4 auto's (3 van hem en 1 van mijn ma)

W124

IMG_4499.jpg

R107 (maar dan silver)

1aea2e72b6.jpg

Citroën Grand picasso (in het rood)

c4_picasso_mountain_top.jpg

en die van mijn ma

een BMW E46 (maar dan in het paars)

BMW_E46_330Ci_Cabrio_mischa4494.jpg

Geplaatst:

Mijn vader heeft een Ford Mondeo en mijn moeder een Ford KA:

ms-design-ford-mondeo-fun01.jpg

ford_ka_01.jpg

Later zou ik wel een peugeot willen kopen. ^_^

Geplaatst:

Mijn vader heeft sinds kort een auto van de zaak, een Mercedes Benz A-Klasse. Een taxi. :puh: Maar er mag niet prive mee gereden worden, dus de C5 hebben we ook nog. :)

f_004m_6ea2614.jpg

f_003m_82d370c.jpg

• 2 weken later...

dit is mn vaders auto

3903.jpg

verder heeft mn moeder nog een Ford Mondeo,

mn vader nog een peugeot met een nep GTI stuur,

en een auto in de schuur.(geen idee wat dat voor ding is ik weet alleen dat hij teveel ruimte inneemt :duh: )

Bewerkt: door Djmaddox

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...