Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ziet er netjes uit Moechy, niet mijn smaak maar zeker niet verkeerd.

Ik ga zelf eerst voor mijn motorrijbewijs en ga op korte termijn beginnen, ivm. de komende regels in Nederland ga ik eerst motor doen en daarna auto.

Als ik het af heb, heb ik al een motor geregeld, namelijk een Honda CBR600 van ongeveer 1995.

Dus kan niet wachten ^_^

Lekker begrensd of 25Kw? :puh:

Begrensd ja, moet ook wel voor een beginner.

Nieuwe regeling wordt, eerst lessen-examen-geslaagd->Max 125cc -2 jaar later+examen-> Max 25kw -2-jaar later + examen> volledig rijbewijs.

Dus je moet dan dus minimaal 4 jaar wachten voor volledig rijbewijs en 3 examens in totaal afleggen.

Huidige regeling is lessen-examen-geslaagd->Max 25kw-twee jaar later->vol rijbewijs.

Dus maar 1 examen en 2 jaar wachten, daarna wordt je rijbewijs automatisch een volledig motorrijbewijs zonder enig gedoe.

Lekker begrensd of 25Kw? :puh:

Is dat niet hetzelfde?

Nee, er zijn ook motoren met fabrieksaf 25kw en motoren die teruggevoerd worden naar 25kw.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo, theorieexamen succesvol afgelegd. Nu hopen dat de praktijk het waar brengt. :D

Edit:

Even updaten, waarschijnlijk dat er binnekort ook een VW Cabriolet uit 1993 op de oprit staat. Hij gaat vandaag de brug op en we gaan zometeen met z'n 4 even bekijken ( paps, ik, stiefbroer en stiefoom ). We hebben gisteravond al naar de auto gekeken. Op het eerste gezicht lijkt die een nieuwe kap te hebben, en een paar krasjes, maar dat poetsen we eruit. Daarnaast nog even onder de auto gekeken en hij leek olie te druppelen. Misschien dat het ergens lekt bij de carterpan lekt. Of dat ze olie hebben mis hebben gegooid. We zien het zo wel.

Nog even een pic:

post-65044-1344603293,26.jpg

post-65044-1344603308,79.jpg

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er netjes uit Moechy, niet mijn smaak maar zeker niet verkeerd.

Ik ga zelf eerst voor mijn motorrijbewijs en ga op korte termijn beginnen, ivm. de komende regels in Nederland ga ik eerst motor doen en daarna auto.

Als ik het af heb, heb ik al een motor geregeld, namelijk een Honda CBR600 van ongeveer 1995.

Dus kan niet wachten ^_^

Lekker begrensd of 25Kw? :puh:

Begrensd ja, moet ook wel voor een beginner.

Nieuwe regeling wordt, eerst lessen-examen-geslaagd->Max 125cc -2 jaar later+examen-> Max 25kw -2-jaar later + examen> volledig rijbewijs.

Dus je moet dan dus minimaal 4 jaar wachten voor volledig rijbewijs en 3 examens in totaal afleggen.

Huidige regeling is lessen-examen-geslaagd->Max 25kw-twee jaar later->vol rijbewijs.

Dus maar 1 examen en 2 jaar wachten, daarna wordt je rijbewijs automatisch een volledig motorrijbewijs zonder enig gedoe.

Lekker begrensd of 25Kw? :puh:

Is dat niet hetzelfde?

Nee, er zijn ook motoren met fabrieksaf 25kw en motoren die teruggevoerd worden naar 25kw.

Erhm die 25Kw word toch 35Kw met de nieuwe regeling?

Ach ik ben blij dat ik nog in de oude regeling val aangezien ik mijn voorlopig ga halen als ik mijn nummerplaat binnen heb.

Men lessen zitten er al op en theorieexamen.

Dus nu is het nog wachten op men plaat en dan kan ik beginnen rijden op men 19Kw'tje :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Erhm die 25Kw word toch 35Kw met de nieuwe regeling?

Ach ik ben blij dat ik nog in de oude regeling val aangezien ik mijn voorlopig ga halen als ik mijn nummerplaat binnen heb.

Men lessen zitten er al op en theorieexamen.

Dus nu is het nog wachten op men plaat en dan kan ik beginnen rijden op men 19Kw'tje :puh:.[/color]

Mijn fout, is idd 35 ipv 25kw, maargoed, hopelijk lukt het me voor de nieuwe regeling :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Erhm die 25Kw word toch 35Kw met de nieuwe regeling?

Ach ik ben blij dat ik nog in de oude regeling val aangezien ik mijn voorlopig ga halen als ik mijn nummerplaat binnen heb.

Men lessen zitten er al op en theorieexamen.

Dus nu is het nog wachten op men plaat en dan kan ik beginnen rijden op men 19Kw'tje :puh:.[/color]

Mijn fout, is idd 35 ipv 25kw, maargoed, hopelijk lukt het me voor de nieuwe regeling :Y

Ach moet te doen zijn. Nieuwe regeling gaat pas van start in februari.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, een Cabriolet erbij! :dans: Het betreft een VW Golf 1 Cabriolet ( Karmann editie ) dus met extra stevige bumpers, met 151xxx op de teller. Het is een 1.8'je met respectievelijk 97 pk. Maandag kunnen we hem ophalen.

@ Redfire :clown:

Edit:

Zo de eerste plannen zijn gemaakt voor de auto:

- Andere grill

- Witte knippers

- Ander audiosysteem

Maar eerst maar eens lekker genieten van onze nieuwe cabrio.. :dans:

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie aankoop :)

Maar wat voor grill gaat er dan in ? en wat ben je met het Audiosysteem van plan ?

Om de topicnaam eer aan te doen, Wat is mijn auto ?

Op het moment niets, rij in de auto van mijn ouders.

Opel Corsa D uit 2007. 46.000 Km gelopen in een Enjoy uitvoering.

Dus best wel luxe uitgevoerd. (16 inch lichtmetaal, audio-bediening op het stuur, elektrische spiegels enz.)

Zit wel een 1.2 Bezinemotor (85 PK) in , opzich voor stadsritjes genoeg, maar komt vermogen te kort als je even door wilt rijden. (Geduld nodig dus)

Daarnaast rij ik op mijn werk (Peugeot Dealer) wekelijks verschillende auto's.

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

Zo, een Cabriolet erbij! :dans: Het betreft een VW Golf 1 Cabriolet ( Karmann editie ) dus met extra stevige bumpers, met 151xxx op de teller. Het is een 1.8'je met respectievelijk 97 pk. Maandag kunnen we hem ophalen.

@ Redfire :clown:

Edit:

Zo de eerste plannen zijn gemaakt voor de auto:

- Andere grill

- Witte knippers

- Ander audiosysteem

Maar eerst maar eens lekker genieten van onze nieuwe cabrio.. :dans:

vind een cabriolet in Nederland altijd zo zonde eh... je betaalt flink meer voor die 10 dagen zon je dakkie naar beneden in dit land :clown:

buiten dat het zelf niet mijn keuze geweest zou zijn, blijft het wel wat hebben zo'n oud golfie :D

hoe duur was ie ?

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie aankoop :)

Maar wat voor grill gaat er dan in ? en wat ben je met het Audiosysteem van plan ?

Er komt een grill in met 2 koplampen, ipv van 4 zoals op de foto is te zien:

Dan krijg je zo'n effect:

zGtRqbA==.jpg

Wat het audiosysteem gaan we maandag meteen even langs de lokale tuningboer hier, waarschijnlijk dat het een usb-radio wordt. Verder nieuwe boxen en een versterker.

@ Commando:

Hij was 2750, maar we konden hem voor 2500 meenemen, een koopje dus. Aangezien die helemaal roestvrij is, een nieuwe kap heeft ( met een hoes ) en het een speciale uitvoering met een lage km-stand is.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie aankoop :)

Maar wat voor grill gaat er dan in ? en wat ben je met het Audiosysteem van plan ?

Er komt een grill in met 2 koplampen, ipv van 4 zoals op de foto is te zien:

Dan krijg je zo'n effect:

zGtRqbA==.jpg

Wat het audiosysteem gaan we maandag meteen even langs de lokale tuningboer hier, waarschijnlijk dat het een usb-radio wordt. Verder nieuwe boxen en een versterker.

@ Commando:

Hij was 2750, maar we konden hem voor 2500 meenemen, een koopje dus. Aangezien die helemaal roestvrij is, een nieuwe kap heeft ( met een hoes ) en het een speciale uitvoering met een lage km-stand is.

oke, inderdaad niet spectaculair duur voor een goed onderhouden cabrio... veel veilige en zonnige kilometers er mee gewenst 8)

( ps. lokale tuningboer... wat een woord :schater: zie 'm al werken aan z'n auto's tussen de koeien :D )

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie aankoop man, behoud je het logo wel of gaat die er ook uit?

Hartstikke bedankt man, over het logo twijfelen we nog. We willen eerst zien of het wat lijkt met logo, als het niet staat gaat die eraf. :clown:

@ Commando

Bedankt. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...