commando Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 (bewerkt) ... Op 2:33 is het t sterkst doet me erg aan deze crashtests denken http://www.youtube.com/watch?v=sWFVd_bu6Dg I'm gonna buy a tank zo is het natuurlijk maar met wat je het vergelijkt natuurlijk Bewerkt: 18 augustus 2012 door commando Reageren
MaxVito Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 We hebben het hier over nieuwprijs. Leek mij ook wel zo logisch ja.. Dan nog moet je kijken naar de optie's... dat je 2 soort gelijke auto's met elkaar vergelijkt Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Dan nog moet je kijken naar de optie's... dat je 2 soort gelijke auto's met elkaar vergelijkt Serieus kerel, je hebt gewoon geen gelijk. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Serieus kerel, je hebt gewoon geen gelijk. Dat wordt ook vaker over jou gezegd maar dan dram je ook door Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Dat wordt ook vaker over jou gezegd maar dan dram je ook door Lekker ontopic? Volvo S60 €27200 http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars/volvo-s60/Pages/default.aspx Audi A4 Berline €30600 of €30000 http://configurator.audi.be/entry?context=accx-be:be-nl&mandant=accx-be&vc=a4limo Mercedes C klasse Berline €31702 http://www.mercedes-benz.be/content/belgium/mpc/mpc_belgium_website/nl/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/_w204/configurator/configurator_w204.html?tp_ccci=/dsc_be/globalsessionid/DSC_be3A28306F6861617FFF6D61340B0A0A00/dsc_locale/nl_BE/appId/DSC_be/siteLocale/fr_BE/P3501ViewBean.jam1%3bjsessionid=0000QsHw3n3OUVIoWuX9uKXSV0Y:16p746hqh#motorisation_tag Lexus IS 250 €36500 http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=9970 Lexus IS 350/Lexus ES 350 is ook zoiets, deze is niet in België verkrijgbaar. En als iemand het nodig vindt om nog verder te bitchen dat de Volvo niet de goedkoopste is, dan heb ik volgende link voor die persoon: http://www.oogtest.nl PS: Al deze auto's zijn zonder opties, wat nogal logisch is, elk merk pakt uit met de goedkoopste prijs(en deze is zowat altijd zonder opties). Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Dat wordt ook vaker over jou gezegd maar dan dram je ook door Lekker ontopic? Waar het mij meer om ging dat je weer een mooi voorbeeldje van 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet' liet zien. Daarnaast, ben je nog sowieso 2 middenklassers vergeten, Passat, 29250 euro, BMW 320i, 36990 euro. Reageren
MaxVito Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Dan nog moet je kijken naar de optie's... dat je 2 soort gelijke auto's met elkaar vergelijkt Serieus kerel, je hebt gewoon geen gelijk. Lekker ontopic?? Reageren
.Senne Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Can we all just get along? ~Rodney King De laatste tijd valt het me op hoe mooi stationwagens/breaks geworden zijn. Opel Insignia Sports Tourer (OPC versie, ooh la la maar de standaard mag er ook best wezen), Volvo V60, CLS Shooting Brake (al is dat al van een andere categorie, but damn), ... M'n eerste auto zou wel eens een tweedehands break kunnen worden binnen een aantal jaar. Mooi, tegenwoordig ook best sportief én praktisch. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Can we all just get along? ~Rodney King De laatste tijd valt het me op hoe mooi stationwagens/breaks geworden zijn. Opel Insignia Sports Tourer (OPC versie, ooh la la maar de standaard mag er ook best wezen), Volvo V60, CLS Shooting Brake (al is dat al van een andere categorie, but damn), ... M'n eerste auto zou wel eens een tweedehands break kunnen worden binnen een aantal jaar. Mooi, tegenwoordig ook best sportief én praktisch. Hmm, smaken verschillen vast, vind zelf namelijk de tegenwoordige volvo's(2009 en nieuwer) om te kotsen, Opel daar open ik mijn mond niet eens voor en Mercedes heeft mooiere tijden gekend. Daarnaast had je vroeger ook sportieve stationwagons hoor, Volvo V70 2.5T AWD met 193pk. VW Passat met de VR6 met 174pk(FWD) of 190pk(Syncro) of de G60 met 160pk en syncro. BMW E30 touring met de 2,5liter met 171pk, E36 touring met 2,8liter en 193pk. En dan is dit nog een kleine selectie auto's. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Volvo V60 is wel erg groot hoor, zou toch nog eens nadenken over die keuze. Wij hebben thuis een V50(deze wint overigens van de V60 qua kofferruimte, maar mooi vind ik deze niet :$ ). Neem eentje met parkeersensoren wanneer mogelijk, die dingen zijn goud waard(onze V50 heeft er vanachter, onze S60 vanvoor én vanachter met camera én bandensporen op het scherm - zodat je ziet waar je auto belandt als je achteruit rijdt, ook bij draaien wat dus extreem handig is -, camera is bij S60 wel nodig want je ziet amper wat door de achterruit). 110/115 PK is naar mijn mening wat weinig in zo'n grote wagen, maar de V50 hapt toch 5 l als je lange wegen doet wat best knap is voor zo'n grote wagen. Oja, S60 met 115PK zuipt te veel gemiddeld naar mijn mening, 6,5 hiero. Veel stedelijk verkeer ja, maar ook wel wat snelwegen. Dit vind ik echt niet kunnen, dit gemiddeld verbruik valt toe te schrijven aan 2 liters.. Volvo V40 vind ik wel mooi, maar qua kofferruimte is hij geen winner. Daarbij is hij nog maar net nieuw, dus niet tweedehands voor een prijsje te kopen. PS: Ik vind dat ze bij autofabrikanten echt eens moeten stoppen met liegen over het verbruik. Geen hond kan dat verbruik halen en geen hond gelooft er nog wat van. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Daarnaast, ben je nog sowieso 2 middenklassers vergeten, Passat, 29250 euro, BMW 320i, 36990 euro. De Passat is van een andere klasse. Wel dezelfde grootte, maar is niet "premium". De BMW was MegaPilot inderdaad vergeten, en is in Belgie al vanaf 27.950,00 voor de 1.6 en 32.200,00 voor de 2.0. Wat imo toch wel de minimale cilinderinhoud is voor een auto in die klasse. De laatste tijd valt het me op hoe mooi stationwagens/breaks geworden zijn. Opel Insignia Sports Tourer (OPC versie, ooh la la maar de standaard mag er ook best wezen), Volvo V60, CLS Shooting Brake (al is dat al van een andere categorie, but damn), ... M'n eerste auto zou wel eens een tweedehands break kunnen worden binnen een aantal jaar. Mooi, tegenwoordig ook best sportief én praktisch. Stations zijn inderdaad wel mooi, maar toch gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar een sedan. Stations en SUV's hebben vind ik nog altijd een werk-auto imago. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Volvo V60 is wel erg groot hoor, zou toch nog eens nadenken over die keuze. Wij hebben thuis een V50(deze wint overigens van de V60 qua kofferruimte, maar mooi vind ik deze niet :$ ). Neem eentje met parkeersensoren wanneer mogelijk, die dingen zijn goud waard(onze V50 heeft er vanachter, onze S60 vanvoor én vanachter met camera én bandensporen op het scherm - zodat je ziet waar je auto belandt als je achteruit rijdt, ook bij draaien wat dus extreem handig is -, camera is bij S60 wel nodig want je ziet amper wat door de achterruit). 110/115 PK is naar mijn mening wat weinig in zo'n grote wagen, maar de V50 hapt toch 5 l als je lange wegen doet wat best knap is voor zo'n grote wagen. Oja, S60 met 115PK zuipt te veel gemiddeld naar mijn mening, 6,5 hiero. Veel stedelijk verkeer ja, maar ook wel wat snelwegen. Dit vind ik echt niet kunnen, dit gemiddeld verbruik valt toe te schrijven aan 2 liters.. Volvo V40 vind ik wel mooi, maar qua kofferruimte is hij geen winner. Daarbij is hij nog maar net nieuw, dus niet tweedehands voor een prijsje te kopen. PS: Ik vind dat ze bij autofabrikanten echt eens moeten stoppen met liegen over het verbruik. Geen hond kan dat verbruik halen en geen hond gelooft er nog wat van. Vindt je het gek dat die wagen zuipt? Ding weegt 1700kg en heeft een belachelijke 115pk, je had zelf ook wel kunnen bedenken dat zoiets gaat zuipen ofniet? Nee idd, geen hond kan dat verbruik halen want honden zitten niet achter het stuur. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 1.5 ton(1488 kg om precies te zijn). Slordige 1.6 ton met iemand achter het stuur. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Vindt je het gek dat die wagen zuipt? Ding weegt 1700kg en heeft een belachelijke 115pk, je had zelf ook wel kunnen bedenken dat zoiets gaat zuipen ofniet? Nee idd, geen hond kan dat verbruik halen want honden zitten niet achter het stuur. 1488 kilo "slechts" aan leeggewicht. En het aantal PK maakt toch niet heel veel uit in dit geval, het ging meer om koppel. Althans dat dacht ik? Daarnaast had onze vorige Mercedes een soortgelijk aantal PK's, koppel en gewicht, en die was best zuinig. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 (bewerkt) 1.5 ton(1488 kg om precies te zijn). Slordige 1.6 ton met iemand achter het stuur. Hmm, toevallig net de verkeerde bouwjaar gehad, 2013 model weegt 1722kg(meen ik). Nog steeds belachelijk met 115pk, dat trekt niet fatsoenlijk(lees, pedaal door de vloer drukken en benzine/diesel er rechtstreeks erin gieten). Maargoed, ikzelf zou nooit een auto aanschaffen die zoveel weegt met zo'n klein blok, alleen al omdat het logisch is dat zoiets gaat zuipen terwijl een iets krachtigere motor al een beter verbruik geeft en nog eens betere prestaties. 1488 kilo "slechts" aan leeggewicht. En het aantal PK maakt toch niet heel veel uit in dit geval, het ging meer om koppel. Althans dat dacht ik? Daarnaast had onze vorige Mercedes een soortgelijk aantal PK's, koppel en gewicht, en die was best zuinig. Leeggewicht is zonder extra meuk, geen personen, en geen extra opties zoals soms 4 wielaandrijving wat makkelijk 100kg erbij kan tellen. Daarnaast komt jullie leeggewicht van een benzine, dieselmotoren zijn over het algemeen zwaarder dan benzine motoren van dezelfde formaten. Bij een diesel is koppel hun sterkste punt, enkel levert een diesel 4 cilinder veel minder koppel dan bv. een 5 of 6 cilinder diesel, wat op het einde voor een beter verbruik zorgt. Ik weet niet welke Mercedes jullie hadden, welke uitvoering etc. en wat jij onder zuinig verstaat is ook voor iedereen verschillend. Daarnaast wat nog een probleem bij diesels is, turbo lag, stuk waarbij je vrijwel geen druk hebt en dus moet stampen om hem te laten rijden, totdat je turbo op druk is. Bewerkt: 18 augustus 2012 door GolfG60 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.