Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Hmm, toevallig net de verkeerde bouwjaar gehad, 2013 model weegt 1722kg(meen ik).

Nog steeds belachelijk met 115pk, dat trekt niet fatsoenlijk(lees, pedaal door de vloer drukken en benzine/diesel er rechtstreeks erin gieten).

Maargoed, ikzelf zou nooit een auto aanschaffen die zoveel weegt met zo'n klein blok, alleen al omdat het logisch is dat zoiets gaat zuipen terwijl een iets krachtigere motor al een beter verbruik geeft en nog eens betere prestaties.

Is een bedrijfswagen hé, zwaardere motor zou voor ons doorwegen op de belastingen die we maandelijks moeten betalen.

Leeggewicht is zonder extra meuk, geen personen, en geen extra opties zoals soms 4 wielaandrijving wat makkelijk 100kg erbij kan tellen.

Daarnaast komt jullie leeggewicht van een benzine, dieselmotoren zijn over het algemeen zwaarder dan benzine motoren van dezelfde formaten.

Dat zou me verbazen, gezien het feit de benzinemotor van hetzelfde formaat 1 kilo zwaarder is(D2 en T3, beide 1.6, maar de benzine heeft 150 PK)..:?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Is een bedrijfswagen hé, zwaardere motor zou voor ons doorwegen op de belastingen die we maandelijks moeten betalen.

Dat zou me verbazen, gezien het feit de benzinemotor van hetzelfde formaat 1 kilo zwaarder is(D2 en T3, beide 1.6, maar de benzine heeft 150 PK)..:?

Oh, das knap, heb je beide motoren toevallig op de weegschaal gelegd?

Vraag me nu wel af waar je dat vandaan hebt.

Daarnaast, ik weet niet wat de extra maandelijkse kosten zouden zijn, maar Volvo en andere merken zetten er niet voor niets steeds kleinere/minder krachtigere motoren in hun wagens.

Dit maakt de snellere wagens interessanter ivm. verbruik en vermogen, krachtigere diesels hebben vaker een mooiere powerband/koppelverloop en vooral als je het over 5/6 cilinders hebt.

En hoe mooier je powerband, hoe beter je verbruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, das knap, heb je beide motoren toevallig op de weegschaal gelegd?

Vraag me nu wel af waar je dat vandaan hebt.

Volvo site

http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars/volvo-s60/details/pages/default.aspx

Technische gegevens, en dan de juiste motoren aanklikken.

Daarnaast, ik weet niet wat de extra maandelijkse kosten zouden zijn, maar Volvo en andere merken zetten er niet voor niets steeds kleinere/minder krachtigere motoren in hun wagens.

Dit maakt de snellere wagens interessanter ivm. verbruik en vermogen, krachtigere diesels hebben vaker een mooiere powerband/koppelverloop en vooral als je het over 5/6 cilinders hebt.

En hoe mooier je powerband, hoe beter je verbruik.

Me neither(toch hoog genoeg om het niet te doen, anders hadden we het wel gedaan natuurlijk), maar het wordt hier in België steeds erger en erger qua belastingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Volvo site

http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars/volvo-s60/details/pages/default.aspx

Technische gegevens, en dan de juiste motoren aanklikken.

Me neither(toch hoog genoeg om het niet te doen, anders hadden we het wel gedaan natuurlijk), maar het wordt hier in België steeds erger en erger qua belastingen.

Hmm, wel vreemd, weet vrijwel zeker dat dieselblokken zwaarder zijn, kan best dat het ergens anders aan ligt, maargoed, kan altijd he ^^

Hoe is de belasting gedeelte in België eigenlijk geregeld, hoorde vaker dat het een combinatie van gewicht en pk was maar heb me er nooit in verdiept eigenlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe is de belasting gedeelte in België eigenlijk geregeld, hoorde vaker dat het een combinatie van gewicht en pk was maar heb me er nooit in verdiept eigenlijk.

Bij de bepaling van de belastbare grondslag wordt rekening gehouden met de milieukenmerken van het voertuig: CO2-uitstoot, uitstoot fijn stof, brandstoftype en euronorm. Voor zuinigere wagens is het goedkoper als vroeger, maar voor de iets minder zuinige wagens komt dit duurder uit. :)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Can we all just get along?

~Rodney King

De laatste tijd valt het me op hoe mooi stationwagens/breaks geworden zijn. Opel Insignia Sports Tourer (OPC versie, ooh la la :Y maar de standaard mag er ook best wezen), Volvo V60, CLS Shooting Brake (al is dat al van een andere categorie, but damn), ... M'n eerste auto zou wel eens een tweedehands break kunnen worden binnen een aantal jaar. Mooi, tegenwoordig ook best sportief én praktisch.

Hmm, smaken verschillen vast, vind zelf namelijk de tegenwoordige volvo's(2009 en nieuwer) om te kotsen, Opel daar open ik mijn mond niet eens voor en Mercedes heeft mooiere tijden gekend.

Daarnaast had je vroeger ook sportieve stationwagons hoor, Volvo V70 2.5T AWD met 193pk.

VW Passat met de VR6 met 174pk(FWD) of 190pk(Syncro) of de G60 met 160pk en syncro.

BMW E30 touring met de 2,5liter met 171pk, E36 touring met 2,8liter en 193pk.

En dan is dit nog een kleine selectie auto's.

Ben het wel gedeeltelijk met je eens over de Volvo's, maar zo'n nieuwe Insignia Turbo. :D bazen bak! Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Volvo V60 is wel erg groot hoor, zou toch nog eens nadenken over die keuze. Wij hebben thuis een V50(deze wint overigens van de V60 qua kofferruimte, maar mooi vind ik deze niet :$ ). Neem eentje met parkeersensoren wanneer mogelijk, die dingen zijn goud waard(onze V50 heeft er vanachter, onze S60 vanvoor én vanachter met camera én bandensporen op het scherm - zodat je ziet waar je auto belandt als je achteruit rijdt, ook bij draaien wat dus extreem handig is -, camera is bij S60 wel nodig want je ziet amper wat door de achterruit). 110/115 PK is naar mijn mening wat weinig in zo'n grote wagen, maar de V50 hapt toch 5 l als je lange wegen doet wat best knap is voor zo'n grote wagen.

Oja, S60 met 115PK zuipt te veel gemiddeld naar mijn mening, 6,5 hiero. Veel stedelijk verkeer ja, maar ook wel wat snelwegen. Dit vind ik echt niet kunnen, dit gemiddeld verbruik valt toe te schrijven aan 2 liters..:N

Volvo V40 vind ik wel mooi, maar qua kofferruimte is hij geen winner. Daarbij is hij nog maar net nieuw, dus niet tweedehands voor een prijsje te kopen.

PS: Ik vind dat ze bij autofabrikanten echt eens moeten stoppen met liegen over het verbruik. Geen hond kan dat verbruik halen en geen hond gelooft er nog wat van.

Eerlijk, je hebt ook je zijspiegels hé. In men Ford courier kijk ik nooit achter me, ik rijdt puur op men zijspiegels, dus al die camerabullshit is gewoon een luxe nutteloos product :7.

Ik verbruik rond de 6l/100km met men punto (1.2 benzine 60pk).

Overigens de epica zit altijd rond de 7l/100km (2.0 turbodiesel, standaard 150pk, gechipt naar 180 pk, koppel weet ik zo niet uit het hoofd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wouden ook nog gaan, maar de Mk1 staat tijdelijk bij een maat, die hem helemaal gaat na-checken. Daarom kon ik niet. :-(

Had gewoon je fiets gepakt man, luie hond :schater:

Is maar 30 km :clown:

Dan heeft ie zelf nog meer verfrissing dan die cabrio :7.

Man ik wil mijn nummerplaat!!!

Ik hoor en zie al die motards hier voorbij rijden en dus wil ik meerijden! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk, je hebt ook je zijspiegels hé. In men Ford courier kijk ik nooit achter me, ik rijdt puur op men zijspiegels, dus al die camerabullshit is gewoon een luxe nutteloos product :7.

Ik verbruik rond de 6l/100km met men punto (1.2 benzine 60pk).

Overigens de epica zit altijd rond de 7l/100km (2.0 turbodiesel, standaard 150pk, gechipt naar 180 pk, koppel weet ik zo niet uit het hoofd.

Luxe nutteloos product? Kans dat je met onze S60 ergens tegen rijdt bij het parkeren is zowat nihil, tenzij je een kluns van een chauffeur bent. Overigens is het een pak veiliger dan puur op je zijspiegels rijden. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...