MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Hmm, toevallig net de verkeerde bouwjaar gehad, 2013 model weegt 1722kg(meen ik). Nog steeds belachelijk met 115pk, dat trekt niet fatsoenlijk(lees, pedaal door de vloer drukken en benzine/diesel er rechtstreeks erin gieten). Maargoed, ikzelf zou nooit een auto aanschaffen die zoveel weegt met zo'n klein blok, alleen al omdat het logisch is dat zoiets gaat zuipen terwijl een iets krachtigere motor al een beter verbruik geeft en nog eens betere prestaties. Is een bedrijfswagen hé, zwaardere motor zou voor ons doorwegen op de belastingen die we maandelijks moeten betalen. Leeggewicht is zonder extra meuk, geen personen, en geen extra opties zoals soms 4 wielaandrijving wat makkelijk 100kg erbij kan tellen. Daarnaast komt jullie leeggewicht van een benzine, dieselmotoren zijn over het algemeen zwaarder dan benzine motoren van dezelfde formaten. Dat zou me verbazen, gezien het feit de benzinemotor van hetzelfde formaat 1 kilo zwaarder is(D2 en T3, beide 1.6, maar de benzine heeft 150 PK).. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Is een bedrijfswagen hé, zwaardere motor zou voor ons doorwegen op de belastingen die we maandelijks moeten betalen. Dat zou me verbazen, gezien het feit de benzinemotor van hetzelfde formaat 1 kilo zwaarder is(D2 en T3, beide 1.6, maar de benzine heeft 150 PK).. Oh, das knap, heb je beide motoren toevallig op de weegschaal gelegd? Vraag me nu wel af waar je dat vandaan hebt. Daarnaast, ik weet niet wat de extra maandelijkse kosten zouden zijn, maar Volvo en andere merken zetten er niet voor niets steeds kleinere/minder krachtigere motoren in hun wagens. Dit maakt de snellere wagens interessanter ivm. verbruik en vermogen, krachtigere diesels hebben vaker een mooiere powerband/koppelverloop en vooral als je het over 5/6 cilinders hebt. En hoe mooier je powerband, hoe beter je verbruik. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Oh, das knap, heb je beide motoren toevallig op de weegschaal gelegd? Vraag me nu wel af waar je dat vandaan hebt. Volvo site http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars/volvo-s60/details/pages/default.aspx Technische gegevens, en dan de juiste motoren aanklikken. Daarnaast, ik weet niet wat de extra maandelijkse kosten zouden zijn, maar Volvo en andere merken zetten er niet voor niets steeds kleinere/minder krachtigere motoren in hun wagens. Dit maakt de snellere wagens interessanter ivm. verbruik en vermogen, krachtigere diesels hebben vaker een mooiere powerband/koppelverloop en vooral als je het over 5/6 cilinders hebt. En hoe mooier je powerband, hoe beter je verbruik. Me neither(toch hoog genoeg om het niet te doen, anders hadden we het wel gedaan natuurlijk), maar het wordt hier in België steeds erger en erger qua belastingen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Volvo site http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars/volvo-s60/details/pages/default.aspx Technische gegevens, en dan de juiste motoren aanklikken. Me neither(toch hoog genoeg om het niet te doen, anders hadden we het wel gedaan natuurlijk), maar het wordt hier in België steeds erger en erger qua belastingen. Hmm, wel vreemd, weet vrijwel zeker dat dieselblokken zwaarder zijn, kan best dat het ergens anders aan ligt, maargoed, kan altijd he ^^ Hoe is de belasting gedeelte in België eigenlijk geregeld, hoorde vaker dat het een combinatie van gewicht en pk was maar heb me er nooit in verdiept eigenlijk. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 Uitstootgeil zijn ze in ieder geval. Reageren
Woody268 Geplaatst: 18 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2012 (bewerkt) Hoe is de belasting gedeelte in België eigenlijk geregeld, hoorde vaker dat het een combinatie van gewicht en pk was maar heb me er nooit in verdiept eigenlijk. Bij de bepaling van de belastbare grondslag wordt rekening gehouden met de milieukenmerken van het voertuig: CO2-uitstoot, uitstoot fijn stof, brandstoftype en euronorm. Voor zuinigere wagens is het goedkoper als vroeger, maar voor de iets minder zuinige wagens komt dit duurder uit. Bewerkt: 18 augustus 2012 door Woody268 Reageren
Rullez Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 (bewerkt) Can we all just get along? ~Rodney King De laatste tijd valt het me op hoe mooi stationwagens/breaks geworden zijn. Opel Insignia Sports Tourer (OPC versie, ooh la la maar de standaard mag er ook best wezen), Volvo V60, CLS Shooting Brake (al is dat al van een andere categorie, but damn), ... M'n eerste auto zou wel eens een tweedehands break kunnen worden binnen een aantal jaar. Mooi, tegenwoordig ook best sportief én praktisch. Hmm, smaken verschillen vast, vind zelf namelijk de tegenwoordige volvo's(2009 en nieuwer) om te kotsen, Opel daar open ik mijn mond niet eens voor en Mercedes heeft mooiere tijden gekend. Daarnaast had je vroeger ook sportieve stationwagons hoor, Volvo V70 2.5T AWD met 193pk. VW Passat met de VR6 met 174pk(FWD) of 190pk(Syncro) of de G60 met 160pk en syncro. BMW E30 touring met de 2,5liter met 171pk, E36 touring met 2,8liter en 193pk. En dan is dit nog een kleine selectie auto's. Ben het wel gedeeltelijk met je eens over de Volvo's, maar zo'n nieuwe Insignia Turbo. bazen bak! Bewerkt: 19 augustus 2012 door Rullez Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Wie waren er vandaag allemaal MIVW dan? Echt jammer dat ik niet kon.. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Wie waren er vandaag allemaal MIVW dan? Echt jammer dat ik niet kon.. Ik niet, zover ik weet waren Ron en Roy er. Ik kon achteraf wel blijkbaar maar daar kwam ik te laat achter, anders was ik met de OV gekomen. Maar helaas pindakaas. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik wouden ook nog gaan, maar de Mk1 staat tijdelijk bij een maat, die hem helemaal gaat na-checken. Daarom kon ik niet. Reageren
moechy Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Volvo V60 is wel erg groot hoor, zou toch nog eens nadenken over die keuze. Wij hebben thuis een V50(deze wint overigens van de V60 qua kofferruimte, maar mooi vind ik deze niet :$ ). Neem eentje met parkeersensoren wanneer mogelijk, die dingen zijn goud waard(onze V50 heeft er vanachter, onze S60 vanvoor én vanachter met camera én bandensporen op het scherm - zodat je ziet waar je auto belandt als je achteruit rijdt, ook bij draaien wat dus extreem handig is -, camera is bij S60 wel nodig want je ziet amper wat door de achterruit). 110/115 PK is naar mijn mening wat weinig in zo'n grote wagen, maar de V50 hapt toch 5 l als je lange wegen doet wat best knap is voor zo'n grote wagen. Oja, S60 met 115PK zuipt te veel gemiddeld naar mijn mening, 6,5 hiero. Veel stedelijk verkeer ja, maar ook wel wat snelwegen. Dit vind ik echt niet kunnen, dit gemiddeld verbruik valt toe te schrijven aan 2 liters.. Volvo V40 vind ik wel mooi, maar qua kofferruimte is hij geen winner. Daarbij is hij nog maar net nieuw, dus niet tweedehands voor een prijsje te kopen. PS: Ik vind dat ze bij autofabrikanten echt eens moeten stoppen met liegen over het verbruik. Geen hond kan dat verbruik halen en geen hond gelooft er nog wat van. Eerlijk, je hebt ook je zijspiegels hé. In men Ford courier kijk ik nooit achter me, ik rijdt puur op men zijspiegels, dus al die camerabullshit is gewoon een luxe nutteloos product . Ik verbruik rond de 6l/100km met men punto (1.2 benzine 60pk). Overigens de epica zit altijd rond de 7l/100km (2.0 turbodiesel, standaard 150pk, gechipt naar 180 pk, koppel weet ik zo niet uit het hoofd. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik wouden ook nog gaan, maar de Mk1 staat tijdelijk bij een maat, die hem helemaal gaat na-checken. Daarom kon ik niet. Had gewoon je fiets gepakt man, luie hond Is maar 30 km Reageren
moechy Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Ik wouden ook nog gaan, maar de Mk1 staat tijdelijk bij een maat, die hem helemaal gaat na-checken. Daarom kon ik niet. Had gewoon je fiets gepakt man, luie hond Is maar 30 km Dan heeft ie zelf nog meer verfrissing dan die cabrio . Man ik wil mijn nummerplaat!!! Ik hoor en zie al die motards hier voorbij rijden en dus wil ik meerijden! Reageren
MegaPilot Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Eerlijk, je hebt ook je zijspiegels hé. In men Ford courier kijk ik nooit achter me, ik rijdt puur op men zijspiegels, dus al die camerabullshit is gewoon een luxe nutteloos product . Ik verbruik rond de 6l/100km met men punto (1.2 benzine 60pk). Overigens de epica zit altijd rond de 7l/100km (2.0 turbodiesel, standaard 150pk, gechipt naar 180 pk, koppel weet ik zo niet uit het hoofd. Luxe nutteloos product? Kans dat je met onze S60 ergens tegen rijdt bij het parkeren is zowat nihil, tenzij je een kluns van een chauffeur bent. Overigens is het een pak veiliger dan puur op je zijspiegels rijden. Reageren
Woody268 Geplaatst: 19 augustus 2012 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2012 Als je goed kan autorijden rijd je gewoon nergens tegen bij het parkeren en met zijspiegels is dat ook heel goed te doen hoor. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.