Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

hoorde van iemand dat ie aan z'n 28e keer theorie ging beginnen, of ik dat zonder check moet geloven valt te betwisten... maar ik kon een glimlach niet achterwegen laten :7

Ja in mijn klas kwam gister ook al iemand terug van de 9e keer falen, en hij is voorlopig nog niet meerderjarig.

Nog even en die gast die jij bedoelt is meer geld kwijt aan z'n rijbewijs dan aan z'n auto

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Olie + oliefilter neemt ongeveer een kwartiertje tot 20minuutjes in beslag op jouw dingetje. Hoe lui kan je zijn :7.

Heeft Fiat geen vierkant carterplug? Of was het Peugeot/Citroen?

Nja, niet iedereen heeft een vierkant thuis liggen, ik iig niet :puh:

Peugeot/citroën en zelfs dan nog niet allemaal :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Heuy, ik kom hier weer eens binnen wandelen... Anyway ik reed laatst een keer naar school en toen zag ik dit voorbij komen, een Nissan Primera 1.8 16V

0218512229001.jpg

Ik had deze auto eigenlijk nog nooit eerder gezien :$

Maar nu is mijn vraag.. Is dit een beetje een goede starter auto aangezien ik binnenkort waarschijnlijk ga lessen..

Ik heb eens rondgekeken en zo'n Primera is best lekker ruim.. 4-deurs... en nog best een aardig blok erin als je het mij vraagt.

Link to comment
Delen op andere websites

Peugeot/citroën en zelfs dan nog niet allemaal :puh:.

Dan laat mijn geheugen me toch niet helemaal in de steek :puh:

Heuy, ik kom hier weer eens binnen wandelen... Anyway ik reed laatst een keer naar school en toen zag ik dit voorbij komen, een Nissan Primera 1.8 16V

Ik had deze auto eigenlijk nog nooit eerder gezien :$

Maar nu is mijn vraag.. Is dit een beetje een goede starter auto aangezien ik binnenkort waarschijnlijk ga lessen..

Ik heb eens rondgekeken en zo'n Primera is best lekker ruim.. 4-deurs... en nog best een aardig blok erin als je het mij vraagt.

Pak gewoon een aftrap auto, als je daarmee een paaltje of iets raakt raakt dan is het geen probleem.

Daarnaast zie je vaak genoeg dat mensen hun eerste wagen schade of zelfs total los rijden, zonde als je een nette wagen in de prak rijdt omdat je nog niet (echt) kunt rijden.

Weet niet hoe het in België maar beginnen in Nederland met een risico of snellere auto is in de verzekering duur.

Beginnende bestuurder hier met een Golf/Corrado G60 betaald makkelijk 100 euro per maand voor de basis WA verzekering.

Terwijl iemand met een paar schade vrije jaren slechts rond de 30 euro betaald voor een basis WA verzekering.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel eens eerder 10 KM zonder problemen gereden met de auto van mijn vader :) Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik neem geen aftrap auto, gewoon iets wat er proper uitziet, goed rijdt. De kilometers die erop staan maken mij op dat moment nog niet echt uit. En die verzekering zou voor mij niet echt een probleem moeten zijn. Ik heb goed werk en daar ben ik blij mee :)

Wat dan wel weer zo jammer is, zijn de benzine prijzen.. Maar aangezien ik er lange afstanden mee wil gaan rijden (school/werk) zou ik hoogstwaarschijnlijk een diesel nemen. Maar als iemand een betere suggestie heeft, heb ik daar oor voor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

ja inderdaad ( al levert dat geen geld voor hun op :puh: ) speaking about olie; die mensen zijn of oliedom of ze leren gewoon voor geen bakkes. En zelfs dan... iedere toets zou ik na 27 keer kunnen halen, zelfs zonder te leren ( dan leer je van de toetsen :D )

moet trouwens ook weer eens m'n olie vervangen, naja ik wacht er gewoon mee tot de grote beurt ( bit lazy :bier: )

Olie + oliefilter neemt ongeveer een kwartiertje tot 20minuutjes in beslag op jouw dingetje. Hoe lui kan je zijn :7.

bedenk maar zo, in 20 minuten kon het autootje al 20km verder zitten ( dat is het dan als ie dan niet gaat roken enzo, nee... dan vervang ik mn olie :D )

speaking of which, heb nu toch niet veel te doen ( loopt naar de schuur toe naar de motorolie )

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel eens eerder 10 KM zonder problemen gereden met de auto van mijn vader :) Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik neem geen aftrap auto, gewoon iets wat er proper uitziet, goed rijdt. De kilometers die erop staan maken mij op dat moment nog niet echt uit. En die verzekering zou voor mij niet echt een probleem moeten zijn. Ik heb goed werk en daar ben ik blij mee :)

Wat dan wel weer zo jammer is, zijn de benzine prijzen.. Maar aangezien ik er lange afstanden mee wil gaan rijden (school/werk) zou ik hoogstwaarschijnlijk een diesel nemen. Maar als iemand een betere suggestie heeft, heb ik daar oor voor ;)

Doe je meer dan 25.000km op een jaar? Zoja diesel kopen. Zonee, benzine :puh:.

Maar als je 2dehands koopt, kijk dan maar uit naar een leuke diesel.

Overigens is de ford courier totaal niet door de keuring :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel eens eerder 10 KM zonder problemen gereden met de auto van mijn vader :) Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik neem geen aftrap auto, gewoon iets wat er proper uitziet, goed rijdt. De kilometers die erop staan maken mij op dat moment nog niet echt uit. En die verzekering zou voor mij niet echt een probleem moeten zijn. Ik heb goed werk en daar ben ik blij mee :)

Wat dan wel weer zo jammer is, zijn de benzine prijzen.. Maar aangezien ik er lange afstanden mee wil gaan rijden (school/werk) zou ik hoogstwaarschijnlijk een diesel nemen. Maar als iemand een betere suggestie heeft, heb ik daar oor voor ;)

Doe je meer dan 25.000km op een jaar? Zoja diesel kopen. Zonee, benzine :puh:.

Maar als je 2dehands koopt, kijk dan maar uit naar een leuke diesel.

Overigens is de ford courier totaal niet door de keuring :7.

Ik denk wel dat ik ongeveer rond de 25.000km per jaar zal doen. Aangezien ik af en toe vanuit Zeeland naar Zuid-Brabant rijd.. is ook al gauw 100 km per keer ;) En ik neem isowieso een 2de handsje. 1ste hands heb ik op het moment niet genoeg geld voor. Moet ik een betere baan voor hebben :7

Wat dan wel weer fijn is dat Nissan Primera's ook in diesel-uitvoering komen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Doe je meer dan 25.000km op een jaar? Zoja diesel kopen. Zonee, benzine :puh:.

Maar als je 2dehands koopt, kijk dan maar uit naar een leuke diesel.

Overigens is de ford courier totaal niet door de keuring :7.

Wat scheelt eraan?

Teveel om nog te reparen, word voor export en kijken voor een goedkoop dieseltje.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja wat nou? :7

Niet iedereen zonder rijbewijs bestuurd zomaar even een auto hoor...

Dude, ik heb zonder hulp leren 'rijden', niet iemand die me vertelde wat ik moest doen en wat niet, waarom, omdat auto rijden niks moeilijks aan is.

Belangrijkste is dat je goed met situaties om kan gaan, in kan schatten, en weet waar je mee bezig bent en natuurlijk borden/regels kent.

Voordat je serieus kunt rijden ben je al 5 jaar verder, geen ongelukken maken of brokken betekend nog niet dat je kunt rijden, en al helemaal niet in 10km :schater:

Moechy, laat mij raden, teveel roestschade?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...