Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vind het ook slecht dat mensen leren rijden met een diesel, men vriendin is er ook zo eentje. Leert rijden in een peugeot partner 1.9 diesel.

Ze heeft wel het voordeel dat het geen compacte wagen is, dus parkeren zal ze goed leren, maar als ze in een lichte benzine stapt twijfel ik er niet aan dat ze meerdere keren zal stilvallen.

Ligt er aan. Meeste benzineautos waar je in komt te rijden net na je rijbewijs, hebben een best wel afgetrapte koppeling, waardoor 't punt van koppelen wat minder gevoelig is. Toen ik met m`n rijbewijs bezig was, vlak voor m`n examen, en met een kennis in m`n Ibiza ging rijden op 't industrieterrein heb ik `m eigenlijk maar één keer laten afslaan, en dat was toen ik uit ging stappen om van bestuurder te wisselen en vergat dat ie in de versnelling stond... Komt vooral omdat de koppeling bij die Ibiza's super zwaar gaat en het punt van koppelen vrij hoog ligt. Kan `m zelfs gewoon normaal laten opkomen zonder af te slaan, helemaal zonder gas te geven(dat kan bij benzine normaal eigenlijk nooit, tenzij je heel voorzichtig doet)... Ik vond het vreemder toen ik van een benzine auto terugging in een diesel: aangezien ik toen gewend was aan het hoge koppelpunt van de Ibiza liet ik die diesel best een paar keer afslaan...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vind het ook slecht dat mensen leren rijden met een diesel, men vriendin is er ook zo eentje. Leert rijden in een peugeot partner 1.9 diesel.

Ze heeft wel het voordeel dat het geen compacte wagen is, dus parkeren zal ze goed leren, maar als ze in een lichte benzine stapt twijfel ik er niet aan dat ze meerdere keren zal stilvallen.

Ligt er aan. Meeste benzineautos waar je in komt te rijden net na je rijbewijs, hebben een best wel afgetrapte koppeling, waardoor 't punt van koppelen wat minder gevoelig is. Toen ik met m`n rijbewijs bezig was, vlak voor m`n examen, en met een kennis in m`n Ibiza ging rijden op 't industrieterrein heb ik `m eigenlijk maar één keer laten afslaan, en dat was toen ik uit ging stappen om van bestuurder te wisselen en vergat dat ie in de versnelling stond... Komt vooral omdat de koppeling bij die Ibiza's super zwaar gaat en het punt van koppelen vrij hoog ligt. Kan `m zelfs gewoon normaal laten opkomen zonder af te slaan, helemaal zonder gas te geven(dat kan bij benzine normaal eigenlijk nooit, tenzij je heel voorzichtig doet)... Ik vond het vreemder toen ik van een benzine auto terugging in een diesel: aangezien ik toen gewend was aan het hoge koppelpunt van de Ibiza liet ik die diesel best een paar keer afslaan...

Bij men punto kan ik em ook gewoon laten rijden zonder gas te geven, kwestie van het aangrijpingspunt te vinden. Maarja ik heb het voordeel dat ik weet hoe hier in gereden is omdat we deze in der tijd nieuw hebben gekocht.

Link to comment
Delen op andere websites

Na twee jaar niet gekeken te hebben op het forum zie ik ineens mijn topic nog steeds bovenaan staan!

Ondertussen ben ik weer wat ouder en rijd ik nu in een leuke opel corsa ( niet de auto die ik in het alle eerste bericht heb geplaatst )

topsnelheid van 172 km/u vind ik net lekker, kleurtje is wit met zwartje velgjes, verder niet veel aan veranderd.

Helaas geen foto aangezien mijn computer een beetje raar doet met foto's uploaden :(

Greetz,

Groot-Duimpje!

Link to comment
Delen op andere websites

Na twee jaar niet gekeken te hebben op het forum zie ik ineens mijn topic nog steeds bovenaan staan!

Ondertussen ben ik weer wat ouder en rijd ik nu in een leuke opel corsa ( niet de auto die ik in het alle eerste bericht heb geplaatst )

topsnelheid van 172 km/u vind ik net lekker, kleurtje is wit met zwartje velgjes, verder niet veel aan veranderd.

Helaas geen foto aangezien mijn computer een beetje raar doet met foto's uploaden :(

Greetz,

Groot-Duimpje!

Godverdomme leef jij ook nog? :O
Link to comment
Delen op andere websites

Deze week een tijd met een warmtebeeld Touran gereden... mooie dingen zijn dat, je ziet precies hoelang auto's al ergens ( stil ) staan. Enig nadeel, is dat je niet achter glas kan kijken ( dat weerkaatst ), maar vooral tijdens nachtdiensten is het wel top hoor zo'n ding...

touran.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Van de week een trilling in de Benz verholpen, boosdoener zat 'm in de aandrijflijn. (Flens aan de uitgaande as van de bak.)

Was op 2 vd 3 punten bijna door.. Degene die dat ooit 'vast' gezet heeft is wss vergeten de boel goed aan te draaien.. :duh:

Maargoed, rijd weer fantastisch nu, echt een verschil als dag en nacht.

img0936ss.jpg

img0937ei.jpg

img0938p.jpg

img0939jb.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand met wat verstand van auto's mij uitleggen hoe je in godsnaam vlammen uit je uitlaat krijgt? Ik weet wel wat backfire is, maar is dit dan een constante backfire ofwat? En zoja, dan heeft dat toch nefaste gevolgen voor de wagen?

Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand met wat verstand van auto's mij uitleggen hoe je in godsnaam vlammen uit je uitlaat krijgt? Ik weet wel wat backfire is, maar is dit dan een constante backfire ofwat? En zoja, dan heeft dat toch nefaste gevolgen voor de wagen?

Auto heeft een rijke afstelling, overtollige brandstof gaat uit de cilinder zo in de uitlaat en wordt daar ontstoken door de warmte van de uitlaat.

Nadelen kan zijn voor een turbo, kleppen en katalysator en dempers, ohja, en ook nog eens voetgangers en fietsers :D

Als je dit interessant vindt kun je ook kijken voor een Bee-r limiter of een anti-lag systeem, die gaan nog een stapje verder.

En wat Commando bedoeld met 'achter glas kijken' is wss omdat zo'n systeem met UV werkt, en laat glas nou net een filter voor UV zijn.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Wat bedoel je met ' je kan niet achter glas kijken'?

dat je bijvoorbeeld, niet een gebouw of auto kan inkijken. Echter, moet je je niet willen verschuilen in het bos / park in de nacht, want daar ben je zo weer uit met dat systeem :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...