Mythbuster Geplaatst: 17 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2012 Vind het ook slecht dat mensen leren rijden met een diesel, men vriendin is er ook zo eentje. Leert rijden in een peugeot partner 1.9 diesel. Ze heeft wel het voordeel dat het geen compacte wagen is, dus parkeren zal ze goed leren, maar als ze in een lichte benzine stapt twijfel ik er niet aan dat ze meerdere keren zal stilvallen. Ligt er aan. Meeste benzineautos waar je in komt te rijden net na je rijbewijs, hebben een best wel afgetrapte koppeling, waardoor 't punt van koppelen wat minder gevoelig is. Toen ik met m`n rijbewijs bezig was, vlak voor m`n examen, en met een kennis in m`n Ibiza ging rijden op 't industrieterrein heb ik `m eigenlijk maar één keer laten afslaan, en dat was toen ik uit ging stappen om van bestuurder te wisselen en vergat dat ie in de versnelling stond... Komt vooral omdat de koppeling bij die Ibiza's super zwaar gaat en het punt van koppelen vrij hoog ligt. Kan `m zelfs gewoon normaal laten opkomen zonder af te slaan, helemaal zonder gas te geven(dat kan bij benzine normaal eigenlijk nooit, tenzij je heel voorzichtig doet)... Ik vond het vreemder toen ik van een benzine auto terugging in een diesel: aangezien ik toen gewend was aan het hoge koppelpunt van de Ibiza liet ik die diesel best een paar keer afslaan... Reageren
moechy Geplaatst: 17 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2012 Vind het ook slecht dat mensen leren rijden met een diesel, men vriendin is er ook zo eentje. Leert rijden in een peugeot partner 1.9 diesel. Ze heeft wel het voordeel dat het geen compacte wagen is, dus parkeren zal ze goed leren, maar als ze in een lichte benzine stapt twijfel ik er niet aan dat ze meerdere keren zal stilvallen. Ligt er aan. Meeste benzineautos waar je in komt te rijden net na je rijbewijs, hebben een best wel afgetrapte koppeling, waardoor 't punt van koppelen wat minder gevoelig is. Toen ik met m`n rijbewijs bezig was, vlak voor m`n examen, en met een kennis in m`n Ibiza ging rijden op 't industrieterrein heb ik `m eigenlijk maar één keer laten afslaan, en dat was toen ik uit ging stappen om van bestuurder te wisselen en vergat dat ie in de versnelling stond... Komt vooral omdat de koppeling bij die Ibiza's super zwaar gaat en het punt van koppelen vrij hoog ligt. Kan `m zelfs gewoon normaal laten opkomen zonder af te slaan, helemaal zonder gas te geven(dat kan bij benzine normaal eigenlijk nooit, tenzij je heel voorzichtig doet)... Ik vond het vreemder toen ik van een benzine auto terugging in een diesel: aangezien ik toen gewend was aan het hoge koppelpunt van de Ibiza liet ik die diesel best een paar keer afslaan... Bij men punto kan ik em ook gewoon laten rijden zonder gas te geven, kwestie van het aangrijpingspunt te vinden. Maarja ik heb het voordeel dat ik weet hoe hier in gereden is omdat we deze in der tijd nieuw hebben gekocht. Reageren
Groot-Duimpje Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2012 Na twee jaar niet gekeken te hebben op het forum zie ik ineens mijn topic nog steeds bovenaan staan! Ondertussen ben ik weer wat ouder en rijd ik nu in een leuke opel corsa ( niet de auto die ik in het alle eerste bericht heb geplaatst ) topsnelheid van 172 km/u vind ik net lekker, kleurtje is wit met zwartje velgjes, verder niet veel aan veranderd. Helaas geen foto aangezien mijn computer een beetje raar doet met foto's uploaden Greetz, Groot-Duimpje! Reageren
commando Geplaatst: 19 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2012 alweer 5 jaar oud dit topic, wat vliegt de tijd... Maar inderdaad grappig om te zien dat dit het " auto topic " is geworden, en dat Het beruchte voertuigen topic ( wat eerst zo'n beetje het " auto topic " was ) een beetje aan het slapen is Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 19 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2012 Maar dit is en blijft toch wel 1 van mijn stam-topics. Als ik op GTAForum kijk, lees ik als eerste dit topic door. Mede door de gezelligheidspraatjes over auto's, vaste leden die altijd posten etc. Reageren
Rullez Geplaatst: 20 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2012 Na twee jaar niet gekeken te hebben op het forum zie ik ineens mijn topic nog steeds bovenaan staan! Ondertussen ben ik weer wat ouder en rijd ik nu in een leuke opel corsa ( niet de auto die ik in het alle eerste bericht heb geplaatst ) topsnelheid van 172 km/u vind ik net lekker, kleurtje is wit met zwartje velgjes, verder niet veel aan veranderd. Helaas geen foto aangezien mijn computer een beetje raar doet met foto's uploaden Greetz, Groot-Duimpje! Godverdomme leef jij ook nog? :O Reageren
commando Geplaatst: 20 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2012 Deze week een tijd met een warmtebeeld Touran gereden... mooie dingen zijn dat, je ziet precies hoelang auto's al ergens ( stil ) staan. Enig nadeel, is dat je niet achter glas kan kijken ( dat weerkaatst ), maar vooral tijdens nachtdiensten is het wel top hoor zo'n ding... Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2012 (bewerkt) Wat bedoel je met ' je kan niet achter glas kijken'? Bewerkt: 20 oktober 2012 door MegaPilot Reageren
Sentasi Geplaatst: 20 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2012 Van de week een trilling in de Benz verholpen, boosdoener zat 'm in de aandrijflijn. (Flens aan de uitgaande as van de bak.) Was op 2 vd 3 punten bijna door.. Degene die dat ooit 'vast' gezet heeft is wss vergeten de boel goed aan te draaien.. Maargoed, rijd weer fantastisch nu, echt een verschil als dag en nacht. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2012 Kan iemand met wat verstand van auto's mij uitleggen hoe je in godsnaam vlammen uit je uitlaat krijgt? Ik weet wel wat backfire is, maar is dit dan een constante backfire ofwat? En zoja, dan heeft dat toch nefaste gevolgen voor de wagen? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2012 (bewerkt) Kan iemand met wat verstand van auto's mij uitleggen hoe je in godsnaam vlammen uit je uitlaat krijgt? Ik weet wel wat backfire is, maar is dit dan een constante backfire ofwat? En zoja, dan heeft dat toch nefaste gevolgen voor de wagen? Auto heeft een rijke afstelling, overtollige brandstof gaat uit de cilinder zo in de uitlaat en wordt daar ontstoken door de warmte van de uitlaat. Nadelen kan zijn voor een turbo, kleppen en katalysator en dempers, ohja, en ook nog eens voetgangers en fietsers Als je dit interessant vindt kun je ook kijken voor een Bee-r limiter of een anti-lag systeem, die gaan nog een stapje verder. En wat Commando bedoeld met 'achter glas kijken' is wss omdat zo'n systeem met UV werkt, en laat glas nou net een filter voor UV zijn. Bewerkt: 20 oktober 2012 door GolfG60 Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 21 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2012 Met zo'n anti lag systeem wordt je volgens mij na een tijdje helemaal gek van het geknal Reageren
moechy Geplaatst: 21 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2012 Moet je mijn CB500 eens horen als je denkt dat die klappen al hard zijn . Reageren
GolfG60 Geplaatst: 21 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2012 Die dumpt amper benzine in de pijp, dit lijkt er meer op: Reageren
commando Geplaatst: 22 oktober 2012 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2012 Wat bedoel je met ' je kan niet achter glas kijken'? dat je bijvoorbeeld, niet een gebouw of auto kan inkijken. Echter, moet je je niet willen verschuilen in het bos / park in de nacht, want daar ben je zo weer uit met dat systeem Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.