Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Super, morgen ochtend om 9 uur kan ik gaan afrijden.

Ben best wel nerveus om heel eerlijk te zijn :{

Echt zo super veel succes gewenst, het moet lukken! Blijf rustig, haal geen gekke geintjes uit en je haalt hem gewoon!

Gister trouwens nog bij je in de buurt geweest, jeetje wat heeft Katwijk veel flitsmeisters haha. We reden door Leiden, Noordwijk, en Katwijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Super, morgen ochtend om 9 uur kan ik gaan afrijden.

Ben best wel nerveus om heel eerlijk te zijn :{

Dus, als ik het goed begrijp ben je eigenaar van een BMW 3 E-30, maar je hebt je rijbewijs niet... Hmm, hier klopt iets niet...

inspecteur3.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Wel meer mensen hebben een auto voordat ze een rijbewijs hebben hoor :puh:

Gewoon verzekeren op je ouders hun naam, en lekker aan sleutelen

Ikzelf had pas een auto nadat ik m'n rijbewijs kreeg, kreeg als cadeau m'n eerste auto :engel:

@Tha-Ran, succes, moet lukken! :)

Ik vertrek morgenochtend weer richting Parijs voor m'n werk, gelukkig pak ik een bedrijfsauto, eens kijken hoe pauper de auto's in Parijs er nu weer bij staan :puh:

Allemaal beschadigde voor en achterbumper

Link to comment
Delen op andere websites

Pff klote dit, ik was dus al redelijk nerveus en terwijl ik de eerste straat wil uitrijden, komt er ineens uit een zijstraat een paard, en ik remde blijkbaar te laat.

Volgens mijn examinator had ik hem al veel eerder moeten zien en had ik ook eerder moeten remmen en dergelijk (het paard zat toen alsnog meer dan 15 m voor me, dus nee ik had hem niet aangereden).

Gezakt dus, bedankt kut paard.

En Commando, wat Rusty al zei, de auto staat op mijn vaders naam (aangezien je voor je 18e nog geen auto op je naam kan zetten) en ik zat er tot vorig jaar (vorige zomer helemaal klaargemaakt) aan te sleutelen ja.

Al maakt het feit dat hij op mijn vaders naam staat mij niet de 'officiele' eigenaar, ik zie dat zelf wel zo :sigaar:

Gekkie, ik weet het :{

Ik heb zelf een ander stuur geplaatst in mijn auto (orgineel M-tech 1 stuur), aangezien mijn huidig stuur (M-tech 2) nog niet bestond in 84. Dus ik wil het nog een beetje orgineel hebben qua tijd :sigaar:

IMG_5169_zps022b6413.jpg

Zelf heb ik ook orginele 15 inch BBS RZ wielen onder mijn E30, maar de wielkasten lijken mij nog te 'open', dus had even me vaders E30 M3 wiel

gepakt (die 16 inch is) en die er alleen voor gezet. Ziet er al erg dik uit al zeg ik het zelf. Helaas past dit niet omdat ik zelf een 4x100 steek heb en dit wiel een 5x120 steek heeft. :cry:

E3016inch_zps2ea6f8db.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben van mening dat de rijexamens gewoon belachelijk zijn. Lees nu het verhaal hierboven, wat een onzin dat je voor zo'n fout(wat niet eens een fout is) kunt zakken. Ik herinner me een verhaal van Mythbuster dat hij gezakt was omdat hij iets zei over het verkeer en dan begon men te bitchen over het feit dat hij ADHD heeft of whatever.

Ik moet op 5 november mijn theorie gaan doen voor de auto(examen), ik ben er nog niet in geslaagd om te slagen voor een proefexamen(heb dan ook nog niet geleerd, wel 4 theoretische lessen gekregen op school). Maar wat een kutvragen zitten er soms tussen zeg..Zo was er 1 uitzondering bij de vragen waarbij je wél een volle witte lijn mocht overschrijden. En dat terwijl ze je er inpeperen dat je NOOIT over een volle witte lijn mag rijden. Zucht..:7 Met slagen bedoel ik overigens 41/50, ik had bij mijn laatste proefexamen 38. :puh: Niet slecht zonder te leren vind ik!

Link to comment
Delen op andere websites

Theorie vond ik niet bepaald moeilijk. Ik heb het ook met school gehaald en ik kreeg echt genoeg tijd. Voordat de 15 seconden beginnen te lopen werden de vragen eerst voorgelezen, dus dan heb je eigenlijk al 20-25 seconden in totaal voor een vraag. Als je het dan niet weet denk ik dat je gewoon niet genoeg geoefend hebt.

Want de theorie leren is één ding, maar je moet zeker ook wel oefeningen maken om te weten hoe bepaalde dingen gevraagd worden. :puh:

Ik had 47/50. (Ik kreeg ook eerst een aantal lessen via school). Je moet ook wel wat geluk hebben, ik weet nog dat ik bijvoorbeeld ook maar 37/50 ofzo haalde een paar dagen voor het 'echte' theorie-examen. :puh:

Praktijk-examen zal waarschijnlijk voor begin volgend jaar zijn ofzo. :puh:

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Super, morgen ochtend om 9 uur kan ik gaan afrijden.

Ben best wel nerveus om heel eerlijk te zijn :{

Dus, als ik het goed begrijp ben je eigenaar van een BMW 3 E-30, maar je hebt je rijbewijs niet... Hmm, hier klopt iets niet...

Ik heb op het moment ook geen rijbewijs maar heb wel een auto op mijn naam staan, kan gewoon hoor, behalve als je onder de 18 bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Theorie-examen is zo makkelijk :7.

Brommer : 38/40

Auto : 47/50

Moto: 48/50

:puh:

Overigens net even de motor afgewassen, was wel nodig :7. Velgen zagen zwart en zien nu terug Metalig-grijs .. xD

Je mag mijn fiets ook doen, wielen zien zwart en moeten licht grijs zijn, zijn al sinds aankoop niet gewassen, en dat is al 6/7 jaar geleden.

Btw, Rusty, ik las op een ander forum dat je eerst aan RC wagens deed, welke had je eigenlijk?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Btw, Rusty, ik las op een ander forum dat je eerst aan RC wagens deed, welke had je eigenlijk?

Haha, je hebt zeker op Modelbouwforum gekeken? :puh:

Ik was inderdaad 'vroegah' redelijk fanatiek met die auto's (8 a 9 jaar geleden mee begonnen)

Ik had een:

  • Traxxas E-Maxx (Electro)
  • Traxxas E-Revo (Electro)
  • Traxxas Rustler VXL (topsnelheid van 108 km/u gehaald op GPS) (Brushless Electro)
  • Ho-Bao Hyper 7 TQ (Nitro)
  • FG MT (2takt mengsmering)

Verder had ik nog wat barrels staan, en nog wat boten :engel: (En een hele berg aan accessoires, accu's, laders, zenders etc etc)

Diverse keren op circuits gereden, altijd veel lol met die dingen gehad

Ik zou er ooit nog wel weer mee willen beginnen, maar dan met vliegtuigen en helicopters :$

Link to comment
Delen op andere websites

Super, morgen ochtend om 9 uur kan ik gaan afrijden.

Ben best wel nerveus om heel eerlijk te zijn :{

Dus, als ik het goed begrijp ben je eigenaar van een BMW 3 E-30, maar je hebt je rijbewijs niet... Hmm, hier klopt iets niet...

Ik heb op het moment ook geen rijbewijs maar heb wel een auto op mijn naam staan, kan gewoon hoor, behalve als je onder de 18 bent.

Dat klopt inderdaad :puh: Immers hoef je bij het op naam zetten van een auto alleen een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig paspoort / ID-kaart en een recent GBA'tje (max 3mnd.) te hebben.

Wil je hem echter op de weg gebruiken, dan heb je een groter probleem, met zowel verzekeringen als dienders die de wagen als verhoogd risicogeval zien. :$ :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...