Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Gaat lekker, pff. Eerste boete is binnen na 2 weken. Iemand die mijn record kan verbeteren? 4 KM te hard in het 120 gedeelte bij Zoetermeer. Voortaan toch maar de flitsmeister aan..

Wat was het prijskaartje eraan? Een half volle tank?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gaat lekker, pff. Eerste boete is binnen na 2 weken. Iemand die mijn record kan verbeteren? 4 KM te hard in het 120 gedeelte bij Zoetermeer. Voortaan toch maar de flitsmeister aan..

Wat was het prijskaartje eraan? Een half volle tank?

23 eurie's.. Hield eigenlijk 128 aan, maar 4 km correctie blijkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is heel simpel, gewoon je aan de regels houden, rij desnoods 10 km/h zachter ( 110 km/h ) en je hebt geen gezeur met dat je " per ongeluk " 10 km/h harder reed. Helaas snapt niet iedereen dat.

Ander verhaal is het als je voor dezelfde overtreding word aangehouden door een AOA, dan zou ik zeggen dat ie betere prioriteiten moet stellen ( zelfs dan is het heel simpel, gewoon aan de regels houden en je hebt geen gezeur. Jij doet iets wettelijk verkeerd, hij niet :puh: ).

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, de laatste tijd geloof ik toch niet meer in die verkeersregels.. Op de terugweg rijd ik bij Utrecht, het was hartstikke rustig ( zondagavond, uurtje of 22:30 ). En dan staat die verdomde spitsstrook open. Wanneer dat rotding open is op de momenten dat het niet nodig is, wordt de snelheid verlaagd naar 100. Wanneer die dicht is kan je legaal 120 rijden. Dan gaat bij mij even de oogkleppen op en rijdt ik gewoon 120. Met het verkeer mee, want iedereen rijdt 120 op dat moment.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Mocht de situatie volgens jou niet kloppen, dan behoor je een beargumenteerde klacht in te dienen en / of een petitie te tekenen bij de desbetreffende gemeente. Je dient met het verkeer mee te rijden zolang het minder is als de maximum snelheid op die weg. Zodra het gelijk of meer is, behoor je je aan de maximum snelheid te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het nou juist, er zit 1 of andere wegbeheerder gewoon te slapen in de spits, want die dingen horen alleen in de spits open te zijn. Daarnaast is het niet de gemeente die over de spitsstroken gaat, maar Rijkswaterstaat. Die hele regelgeving klopt gewoon niet. Een spitsstrook hoort open te zijn in de spits, en ik neem aan dat er om 22:30 geen spits meer is. Het is gewoon nutteloos als je op een traject waar je normaal 120 hoort te kunnen rijden, verplicht 100 moet rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn in Nederland tig van dat soort dingen.Bijvoorbeeld wegwerkzaamheden borden van 50 die al lang en breed na de werkzaamheden, niet worden weggehaald. Matrixborden die niet op de correcte momenten de correcte snelheden aangeven. Ook zijn er van deze borden, die wel degelijk toch nog een reden hebben, het beste kan je daarom gewoon de toegestane snelheid rijden en zoals ik in het vorige bericht al zei: Mocht de situatie volgens jou niet kloppen, dan kan je het best een beargumenteerde klacht in te dienen en / of een petitie te tekenen bij de desbetreffende gemeente.

Zelf heb ik ook nog iets waar ik de reden niet van snap, maar toch rijd ik de aangegeven maximale snelheid: Bij de A10 Amsterdam Einsteinweg, mag je overdag ( als het druk is ) 100, en in de nacht 80 ( als het rustig is ) naja, ik wil er heus wel 80 rijden, maar ik zou toch graag de reden willen weten, al vind ik het niet de moeite waard om een klacht etc. in te dienen of illegaal 100 te rijden :puh:.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien toch is gaan kijken naar een andere auto... Net uitgevonden dat er bij kenissen een verrotte Chevrolet K30 te koop staat. Betaal ik geen wegenbelasting meer, en verzekering is ook "dirt cheap". Moet alleen even kijken hoe veel die kost, want ze zijn best wel duur in goede staat :/

En ik wil m`n Ibiza eigenlijk helemaal niet kwijt, dus dat wordt ook een probleem :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien toch is gaan kijken naar een andere auto... Net uitgevonden dat er bij kenissen een verrotte Chevrolet K30 te koop staat. Betaal ik geen wegenbelasting meer, en verzekering is ook "dirt cheap". Moet alleen even kijken hoe veel die kost, want ze zijn best wel duur in goede staat :/

En ik wil m`n Ibiza eigenlijk helemaal niet kwijt, dus dat wordt ook een probleem :puh:

Waarom is die wegenbelasting vrij? Lijkt mij toch dat er minimaal een 6 cil in ligt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ah serieus?... Is dat al zeker? Wat een bullshit zeg, sjongejonge, zo gaan alle oldtimers wel naar de schroothoop.

'T was inderdaad omdat het een oldtimer is, 1984-85 of iets dergelijks. Ligt een v8 diesel in trouwens...

Wat een k*t zooi zeg, ik dacht dat alleen maar weer het zoveelste voorstel was. Urgh, ik heb nog totaal niets goed gehoord wat het nieuwe kabinet besloten heeft. Lekkere democratie dit. Word schijtziek van dit k*tland, serieus...

EDIT: Hij wil 4000 voor die K30. Op zich geen onredelijke prijs natuurlijk, maar met oldtimerbelasting erbij heb ik er op die manier geen enkel voordeel aan om zo`n bak te gaan rijden. Heel jammer dit. Kut land.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Het wordt toch 1 grote flop, dit kabinet. Maar Myth, je hebt 1 geluk. Die K30 was toch al verrot zei je. :puh: Gewoon die 4000 in je zak houden en een Seat Leon kopen. :)

Wijze worden! :klap: Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...