Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Te hard rijden heb ik me nooit over uitgesproken, of wel? :D Ik daag je uit om met je verlaagde auto door mijn stad te rijden, je krikt 'm meteen weer omhoog als je hier vaak zou door moeten. De wegen zijn hier in erbarmelijke staat, iedereen die in België woont of al gereden heeft zal dat beamen. ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Te hard rijden heb ik me nooit over uitgesproken, of wel? :D Ik daag je uit om met je verlaagde auto door mijn stad te rijden, je krikt 'm meteen weer omhoog als je hier vaak zou door moeten. De wegen zijn hier in erbarmelijke staat, iedereen die in België woont of al gereden heeft zal dat beamen. ;)

Dan daag ik jouw uit om door een gemiddelde nieuwbouw wijk in Nederland met allemaal hoge drempels te rijden. Wie laag wilt zijn moet lijden. :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Wie laag wilt zijn moet lijden. :klap:

Onzin. Gewoon rustig doen en schuin over drempels en je hebt nergens last van. Ok, eerlijk is eerlijk, comfort is gewoon slecht, maar qua drempels raken valt het echt wel mee als je voorzichtig doet. Ik woon ook in een soort van woonwijk en we hebben een paar vrij steile drempels hier in Made, maar ook ik heb pas 2 keer de grond geraakt en dat was de eerste keer omdat ik er bij een vrij hoge drempel gewoon recht op reed ipv schuin, en de 2e keer omdat die drempel aan beide zijkanten zo`n 15 cm is verzakt, en dat terwijl m`n splitter normaal maar 10cm van de grond hangt, en m`n subframe ligt volgens mij niet veel hoger... Wilde eigenlijk al weer gasgeven toen m`n splitter de grond niet raakte, maar 't gaf zeg maar best wel een knal toen m`n subframe neerkwam... En hard ook. Gek genoeg stuurde m`n auto daarna ineens veel soepeler, maar goed, da's al weer een paar maanden geleden en er is nog steeds niets kapot verder dus 't is mij wel best.

Wat ik persoonlijk erger vind dan drempels is wanneer je in de polder rijdt en je moet met 2 wielen in de berm voor een tegenligger. Dan sta ik wel altijd bijna stil omdat ik dan wel bang ben dat ik de grond raak.. En parkeergarages zijn ook nogal klote. Heb nog steeds nooit geprobeerd of ik erin zou kunnen, en ben het eerlijk gezegd niet van plan gezien het nogal gênant en gevaarlijk is om achteruit weer naar beneden te moeten komen...

Oh, wat helemaal erg is trouwens... Op de snelweg die stukken waar de weg niet verzakt is. Dan zit er ineens zo`n bult van een meter of 2 lang zeg maar... Als ik dan mensen achterin heb dan vreet 't metaal zich in m`n banden vreten. Dat vind ik wel echt een nadeel, maar ik hoop dat dat verholpen is sinds ik achter niet meer op verlagingsveren sta maar gewoon op een schroefset(is wat stijver natuurlijk)... Is natuurlijk bij mij ook meer omdat mijn velgen wat breder zijn dan normaal, maar goed.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Wie laag wilt zijn moet lijden. :klap:

Onzin. Gewoon rustig doen en schuin over drempels en je hebt nergens last van. Ok, eerlijk is eerlijk, comfort is gewoon slecht, maar qua drempels raken valt het echt wel mee als je voorzichtig doet. Ik woon ook in een soort van woonwijk en we hebben een paar vrij steile drempels hier in Made, maar ook ik heb pas 2 keer de grond geraakt en dat was de eerste keer omdat ik er bij een vrij hoge drempel gewoon recht op reed ipv schuin, en de 2e keer omdat die drempel aan beide zijkanten zo`n 15 cm is verzakt, en dat terwijl m`n splitter normaal maar 10cm van de grond hangt, en m`n subframe ligt volgens mij niet veel hoger... Wilde eigenlijk al weer gasgeven toen m`n splitter de grond niet raakte, maar 't gaf zeg maar best wel een knal toen m`n subframe neerkwam... En hard ook. Gek genoeg stuurde m`n auto daarna ineens veel soepeler, maar goed, da's al weer een paar maanden geleden en er is nog steeds niets kapot verder dus 't is mij wel best.

Alsnog lijdt je op dat moment. Opzich staat het super, een soepele verlaging en een ander setje velgen. Maar ik zou niet willen dat ik op een recht stuk weg, met een verlaagde auto de kiezelsteentjes van het wegdek kan opvangen. Laatst zag ik ook documentaire op NED1, over te hoge drempels, die dingen waren dus niet goedgekeurd volgens de wet. Daarom zouden ze drempels gewoon weg moeten halen. In Schiedam heb je ook zo'n drempel in een woonwijk. Wij hadden er met de 626 ( die toen verhoogd ) was al moeite mee, maar met de 6 die een tikkie verlaagd is nog meer. Die drempel is kort en hoog, dus zelfs wij moeten die schuin nemen. :muur:

Link to comment
Delen op andere websites

Na twee jaar niet gekeken te hebben op het forum zie ik ineens mijn topic nog steeds bovenaan staan!

Ondertussen ben ik weer wat ouder en rijd ik nu in een leuke opel corsa ( niet de auto die ik in het alle eerste bericht heb geplaatst )

topsnelheid van 172 km/u vind ik net lekker, kleurtje is wit met zwartje velgjes, verder niet veel aan veranderd.

Helaas geen foto aangezien mijn computer een beetje raar doet met foto's uploaden :(

Greetz,

Groot-Duimpje!

Godverdomme leef jij ook nog? :O

Jaa, stiekem miste ik het wel is, maar had er gewoon geen tijd voor .. Nu weer rustig opbouwen want vriendjes zijn we nog steeds Rullez! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Godverdomme leef jij ook nog? :O

Jaa, stiekem miste ik het wel is, maar had er gewoon geen tijd voor .. Nu weer rustig opbouwen want vriendjes zijn we nog steeds Rullez! :klap:

93077058_9e1d9_ORIGgaaaay.jpg

Inkoppertje :schater::D

@Megapilot, drempels zijn hier ook hoog hoor, gewoon een kwestie van je snelheid aanpassen, want uiteindelijk zijn die dingen daarvoor, nietwaar? :bier:

Gewoon afremmen, drempel rustig over, en daarna planken naar de volgende, m'n auto is toch snel genoeg om meteen een gat te vallen tussen mij en een eventuele auto achter me, dus ze hebben er geen last van :puh:

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Te hard rijden heb ik me nooit over uitgesproken, of wel? :D Ik daag je uit om met je verlaagde auto door mijn stad te rijden, je krikt 'm meteen weer omhoog als je hier vaak zou door moeten. De wegen zijn hier in erbarmelijke staat, iedereen die in België woont of al gereden heeft zal dat beamen. ;)

Wanneer worden die wegen nou eens gemaakt? :7

Link to comment
Delen op andere websites

@Megapilot, drempels zijn hier ook hoog hoor, gewoon een kwestie van je snelheid aanpassen, want uiteindelijk zijn die dingen daarvoor, nietwaar? :bier:

Gewoon afremmen, drempel rustig over, en daarna planken naar de volgende, m'n auto is toch snel genoeg om meteen een gat te vallen tussen mij en een eventuele auto achter me, dus ze hebben er geen last van :puh:

Ik heb het eerder over de talloze putten in de wegen dan over de verkeersdrempels..Het is hier écht erg in mijn stad.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het eerder over de talloze putten in de wegen dan over de verkeersdrempels..Het is hier écht erg in mijn stad.

Daarvoor hebben ze iets uitgevonden, namelijk het stuur :engel:

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het eerder over de talloze putten in de wegen dan over de verkeersdrempels..Het is hier écht erg in mijn stad.

Daarvoor hebben ze iets uitgevonden, namelijk het stuur :engel:

Of een nieuw laagje asfalt! :*D

Of een wegennet en geen zandpaden en paard met kar.... :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...