Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Morgen druk dagje, ik lijk wel een taxi..

10:30 ri Den Haag fietsen, daar de auto pakken richting Duitsland om vader op te halen

11:45 Aangekomen in Duitsland en meteen weer terug ri Nederland

13:15 Aangekomen in Den Haag

*tussenstop*

14:15 Even snel laatste boodschapjes voor 1e kerstdag doen en tussendoor een wasbox opzoeken

14:45 Ri Pijnacker en vader afzetten

14:45 Ri Den Haag moeders ophalen van werk

15:15 Aangekomen in Den Haag, fiets in achterbak

16:00 Aangekomen in Pijnacker met me moeder

Pff, zal ik zo nog benzinegeld gaan vragen? :t

Maargoed, tis dat het nou eenmaal zo loopt.. Ik zal me vooral probleren aan de snelheid te houden. :cab:

Fijn is dat jonge, zo'n verlaagde auto, dan hoef je nooit meer te bob'ben aangezien je dan als excuus hebt dat je wielen dan aanlopen :puh:

Had laatst trouwens wel een probleempje: M`n uitlaat is op de een of andere manier omhoog gekropen en ratelde tegen 't metaal aan de achterkant van m`n auto aan(dat stuk onder m`n bumper, maar niet aan de onderkant van m`n auto zeg maar). Heeft echt weken geduurd voordat ik me realiseerde dat wat er rammelde niet m`n reservewiel of iets dergelijks was in de achterbak... Geen idee hoe het komt, m`n achterophanging heeft nog ruim 10cm ruimte om te veren voordat ie m`n uitlaat raakt(en met 5cm vering raken mijn banden m`n wielkassen al, dus kan nooit dat m`n ophanging hem verbogen heeft of zo). Was vorige week al `n uur bezig om hem terug te buigen aangezien ik 'm niet los kreeg, maar dat hielp geen zier. Uiteindelijk op het werk maar gewoon 't achterste ophangpunt losgehaald en er 4 ringetjes tussengedaan, opgelost.

Wil nog wel steeds weten hoe ie zo omhoog kan zijn gegaan, aangezien ie nergens de grond kan raken op drempels ofzo... :/

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen druk dagje, ik lijk wel een taxi..

10:30 ri Den Haag fietsen, daar de auto pakken richting Duitsland om vader op te halen

11:45 Aangekomen in Duitsland en meteen weer terug ri Nederland

13:15 Aangekomen in Den Haag

*tussenstop*

14:15 Even snel laatste boodschapjes voor 1e kerstdag doen en tussendoor een wasbox opzoeken

14:45 Ri Pijnacker en vader afzetten

14:45 Ri Den Haag moeders ophalen van werk

15:15 Aangekomen in Den Haag, fiets in achterbak

16:00 Aangekomen in Pijnacker met me moeder

Pff, zal ik zo nog benzinegeld gaan vragen? :t

Maargoed, tis dat het nou eenmaal zo loopt.. Ik zal me vooral probleren aan de snelheid te houden. :cab:

Fijn is dat jonge, zo'n verlaagde auto, dan hoef je nooit meer te bob'ben aangezien je dan als excuus hebt dat je wielen dan aanlopen :puh:

Je wielen aanlopen :clown:

Trouwens, MP ik vind die getunede Volvo er best nice uitzien :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Er zit alleen ( nog ) geen nummerbordje op :puh:

Ik hou trouwens wel van donkere auto's met lichte bekleding.

Een vriend van mij heeft een Donkerblauwe Golf 4, met beige bekleding:

551673_422203251159528_2023969299_n.jpg

In de zomer gemaakt.Toen pakte ik een middenberm mee, met een kapotte band / velg als resultaat :D

Link to comment
Delen op andere websites

Er zit alleen ( nog ) geen nummerbordje op :puh:

Ik hou trouwens wel van donkere auto's met lichte bekleding.

Een vriend van mij heeft een Donkerblauwe Golf 4, met beige bekleding:

In de zomer gemaakt.Toen pakte ik een middenberm mee, met een kapotte band / velg als resultaat :D

De auto wordt verkocht hé, ik heb de foto geplukt van 2dehands. :puh:

Doe je goed..xD Morgen maar eens voorlopig rijbewijs gaan halen en dan beginnen met sukkelen rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zit alleen ( nog ) geen nummerbordje op :puh:

Ik hou trouwens wel van donkere auto's met lichte bekleding.

Een vriend van mij heeft een Donkerblauwe Golf 4, met beige bekleding:

In de zomer gemaakt.Toen pakte ik een middenberm mee, met een kapotte band / velg als resultaat :D

De auto wordt verkocht hé, ik heb de foto geplukt van 2dehands. :puh:

Doe je goed..xD Morgen maar eens voorlopig rijbewijs gaan halen en dan beginnen met sukkelen rijden.

ja so? veranderd dat wat aan de situatie dan?!? :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je auto geparkeerd staat(aan huis dan) hoeft er toch geen nummerplaat op? Anders ken ik een hoop 2dehands zaken die fout bezig zijn.

Als deze op de openbare weg zijn wel, dus als er geen hek rond je oprit is, ben je in principe in fout :).

Link to comment
Delen op andere websites

Een hek heeft er niks mee te maken. Maar zodra hij op openbaar terrein staat moet hij kentekenplaat hebben. En mag hij ook niet geschorst zijn. Maar als hij op je eigen oprit staat met of zonder hek maakt geen fluit uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de Nederlandse wet maakt het wel of niet hebben van een hek wel degelijk uit. Zonder hek, gelegen aan een weg, moeten voertuigen die er op staan voldoen aan de wet, daar waar het toegankelijk is vanaf de openbare weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een hek heeft er niks mee te maken. Maar zodra hij op openbaar terrein staat moet hij kentekenplaat hebben. En mag hij ook niet geschorst zijn. Maar als hij op je eigen oprit staat met of zonder hek maakt geen fluit uit.

Jawel, want je eigen oprit is zonder een hek, deel van de openbare weg, pas als er een hek rondstaat dat open of dicht kan is dit privéterrein. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je oprit is wel effectief privé terrein met of zonder, het en maak dus GEEN deel uit van de openbare weg, het is en blijft jou perceel. :puh:

En in theorie moet jou auto verzekerd zijn wanneer je hem te koop stelt op je oprit. Een nummerplaat moet niet als je de verzekering op basis van het chassisnummer (in plaats van de nummerplaat) laat maken.

Ik citeer:

"Ik zet mijn oude auto te koop op mijn oprit. Moet ik die nog verzekeren?

Ja. De “BA Auto”, dat is de verzekering die de burgerrechtelijke aansprakelijkheid dekt van de eigenaar van het voertuig, is bij wet verplicht voor alle motorvoertuigen. Zonder een dergelijke verzekering, mag dit motorvoertuig niet deelnemen aan het verkeer.

Van zodra een plaats toegankelijk is voor het publiek of zelfs slechts voor een zeker aantal personen die het recht hebben er te komen, moeten de motorvoertuigen die er komen verzekerd zijn. Uw oprit kan betreden worden door de postbode, een leurder, kinderen van de jeugdbeweging op ruiltocht, enz.

Ook een auto die te koop staat op een oprit, kan een ongeval veroorzaken. Denk maar aan een auto die achteruit bolt tot over de rijweg omdat de handrem niet aanstaat of losschiet. In een dergelijk geval is de eigenaar aansprakelijk voor dat ongeval. En dus moet zijn burgerlijke aansprakelijkheid gedekt zijn met een BA Autoverzekering. Wanneer het onduidelijk is of de auto al dan niet verzekerd had moeten zijn, spreekt de rechter zich daar over uit.

Hoe klein de kans ook is, u kan dus maar beter elke wagen verzekeren die op een plek komt/staat waar andere mensen kunnen komen."

Bron: wegcode.be

Het is dus strafbaar, maar uiteraard is het niet de prioriteiten van de politie behoort om na te gaan of het motorrijtuig geldig verzekerd is

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Je oprit is wel effectief privé terrein met of zonder, het en maak dus GEEN deel uit van de openbare weg, het is en blijft jou perceel. :puh:

En in theorie moet jou auto verzekerd zijn wanneer je hem te koop stelt op je oprit. Een nummerplaat moet niet als je de verzekering op basis van het chassisnummer (in plaats van de nummerplaat) laat maken.

Ik citeer:

***

Het is dus strafbaar, maar uiteraard is het niet de prioriteiten van de politie behoort om na te gaan of het motorrijtuig geldig verzekerd is

Een leuke bron, met leuke voorbeelden, maar niet volledig correct voor Nederland. En ik wil niet zeggen dat alles niet klopt,immers is het een Belgische bron waarschijnlijk berustend op de Belgische wetgeving.

Een aantal dingen, die mij opvallen van die bron:

1.

Van zodra een plaats toegankelijk is voor het publiek of zelfs slechts voor een zeker aantal personen die het recht hebben er te komen, moeten de motorvoertuigen die er komen verzekerd zijn

in NL is het ( op gronde van de WAM wet): zolang het motorrijtuig aan het verkeer op een terrein deelneemt verboden om geen verzekering te hebben.

2.

Ook een auto die te koop staat op een oprit, kan een ongeval veroorzaken. Denk maar aan een auto die achteruit bolt tot over de rijweg omdat de handrem niet aanstaat of losschiet. In een dergelijk geval is de eigenaar aansprakelijk voor dat ongeval.

Dat is omdat het ongeval op de (openbare) weg plaatsvind en niet op eigen terrein. Op eigen terrein vind er andere regelgeving plaats.

Dus, met artikel 30 WAM in het hoofd :

Zolang het voertuig op een terrein ( nog geen eens eigen terrein ) , dus niet aan het verkeer mee doet ( bijv. een tractorrace ) en niet staat op de of een weg. Dan kan je niks doen! En hoeft het voertuig niet verzekerd te zijn.

Nu komt het probleem echter: Als jij op openbaar terrein met een niet verzekerd voertuig staat en iemand klaagt erover ( bijv. een verroeste auto veroorzaakt veel overlast, doordat ie op een terrein staat waar het niet gewenst is ), dan probeert de politie dit te achterhalen. Is dit bekend, dan kan er alsnog wat aan worden gedaan tegen de eigenaar op gronde van andere wetten. zo niet zal ie weg getakeld worden en naar de sloop worden gebracht. Op eigen terrein, is dit een ander verhaal, aangezien dit allereerst jouw eigen terrein is en politie eerst toestemming moet hebben van de rechter-commissaris, voor hiertoe over te gaan. Nou, als je op een boerderij woont met 10 hectare eigen grond er om heen, en daar staat een oude tractor op zonder verzekerd te zijn, dan kan je fluiten naar vervolg.

Betreft parkeerplaatsen, er zijn parkeerplaatsen die in hun bestemmingsplan tot weg worden gerekend ( denk aan de gewone parkeerplaats voor een rijtjeshuis ), daar moet je dus verzekerd zijn.

Heb je hem op je eigen oprit staan, dan hoeft dit dus niet.

ps. Als je postbode door jouw auto word platgereden op jouw erf, die je vergeten op de handrem te zetten. Dan word er gekeken wiens fout dat is (de eigenaar van dat rollende object). Dat is hetzelfde als je ook niet verboden is om een kettingzaag aan te laten op eigen terrein, maar verwond je daar iemand mee, dan word jij aansprakelijk gesteld :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...