MegaPilot Geplaatst: 25 december 2012 Rapport Geplaatst: 25 december 2012 Nounou, ik heb eens in RL een C30 gespot die verlaagd was, zag er écht niet uit. Maar deze vind ik wel geslaagd door z'n bijhorende bumpers etc.. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 25 december 2012 Rapport Geplaatst: 25 december 2012 Morgen druk dagje, ik lijk wel een taxi.. 10:30 ri Den Haag fietsen, daar de auto pakken richting Duitsland om vader op te halen 11:45 Aangekomen in Duitsland en meteen weer terug ri Nederland 13:15 Aangekomen in Den Haag *tussenstop* 14:15 Even snel laatste boodschapjes voor 1e kerstdag doen en tussendoor een wasbox opzoeken 14:45 Ri Pijnacker en vader afzetten 14:45 Ri Den Haag moeders ophalen van werk 15:15 Aangekomen in Den Haag, fiets in achterbak 16:00 Aangekomen in Pijnacker met me moeder Pff, zal ik zo nog benzinegeld gaan vragen? Maargoed, tis dat het nou eenmaal zo loopt.. Ik zal me vooral probleren aan de snelheid te houden. Fijn is dat jonge, zo'n verlaagde auto, dan hoef je nooit meer te bob'ben aangezien je dan als excuus hebt dat je wielen dan aanlopen Had laatst trouwens wel een probleempje: M`n uitlaat is op de een of andere manier omhoog gekropen en ratelde tegen 't metaal aan de achterkant van m`n auto aan(dat stuk onder m`n bumper, maar niet aan de onderkant van m`n auto zeg maar). Heeft echt weken geduurd voordat ik me realiseerde dat wat er rammelde niet m`n reservewiel of iets dergelijks was in de achterbak... Geen idee hoe het komt, m`n achterophanging heeft nog ruim 10cm ruimte om te veren voordat ie m`n uitlaat raakt(en met 5cm vering raken mijn banden m`n wielkassen al, dus kan nooit dat m`n ophanging hem verbogen heeft of zo). Was vorige week al `n uur bezig om hem terug te buigen aangezien ik 'm niet los kreeg, maar dat hielp geen zier. Uiteindelijk op het werk maar gewoon 't achterste ophangpunt losgehaald en er 4 ringetjes tussengedaan, opgelost. Wil nog wel steeds weten hoe ie zo omhoog kan zijn gegaan, aangezien ie nergens de grond kan raken op drempels ofzo... :/ Reageren
commando Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Morgen druk dagje, ik lijk wel een taxi.. 10:30 ri Den Haag fietsen, daar de auto pakken richting Duitsland om vader op te halen 11:45 Aangekomen in Duitsland en meteen weer terug ri Nederland 13:15 Aangekomen in Den Haag *tussenstop* 14:15 Even snel laatste boodschapjes voor 1e kerstdag doen en tussendoor een wasbox opzoeken 14:45 Ri Pijnacker en vader afzetten 14:45 Ri Den Haag moeders ophalen van werk 15:15 Aangekomen in Den Haag, fiets in achterbak 16:00 Aangekomen in Pijnacker met me moeder Pff, zal ik zo nog benzinegeld gaan vragen? Maargoed, tis dat het nou eenmaal zo loopt.. Ik zal me vooral probleren aan de snelheid te houden. Fijn is dat jonge, zo'n verlaagde auto, dan hoef je nooit meer te bob'ben aangezien je dan als excuus hebt dat je wielen dan aanlopen Je wielen aanlopen Trouwens, MP ik vind die getunede Volvo er best nice uitzien Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Trouwens, MP ik vind die getunede Volvo er best nice uitzien Echt hé! Alleen niet iets voor de Belgische wegen.. Reageren
commando Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Er zit alleen ( nog ) geen nummerbordje op Ik hou trouwens wel van donkere auto's met lichte bekleding. Een vriend van mij heeft een Donkerblauwe Golf 4, met beige bekleding: In de zomer gemaakt.Toen pakte ik een middenberm mee, met een kapotte band / velg als resultaat Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Er zit alleen ( nog ) geen nummerbordje op Ik hou trouwens wel van donkere auto's met lichte bekleding. Een vriend van mij heeft een Donkerblauwe Golf 4, met beige bekleding: In de zomer gemaakt.Toen pakte ik een middenberm mee, met een kapotte band / velg als resultaat De auto wordt verkocht hé, ik heb de foto geplukt van 2dehands. Doe je goed..xD Morgen maar eens voorlopig rijbewijs gaan halen en dan beginnen met sukkelen rijden. Reageren
commando Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Er zit alleen ( nog ) geen nummerbordje op Ik hou trouwens wel van donkere auto's met lichte bekleding. Een vriend van mij heeft een Donkerblauwe Golf 4, met beige bekleding: In de zomer gemaakt.Toen pakte ik een middenberm mee, met een kapotte band / velg als resultaat De auto wordt verkocht hé, ik heb de foto geplukt van 2dehands. Doe je goed..xD Morgen maar eens voorlopig rijbewijs gaan halen en dan beginnen met sukkelen rijden. ja so? veranderd dat wat aan de situatie dan?!? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 (bewerkt) Als je auto geparkeerd staat(aan huis dan) hoeft er toch geen nummerplaat op? Anders ken ik een hoop 2dehands zaken die fout bezig zijn. Bewerkt: 26 december 2012 door MegaPilot Reageren
moechy Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Als je auto geparkeerd staat(aan huis dan) hoeft er toch geen nummerplaat op? Anders ken ik een hoop 2dehands zaken die fout bezig zijn. Als deze op de openbare weg zijn wel, dus als er geen hek rond je oprit is, ben je in principe in fout . Reageren
jobator Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Een hek heeft er niks mee te maken. Maar zodra hij op openbaar terrein staat moet hij kentekenplaat hebben. En mag hij ook niet geschorst zijn. Maar als hij op je eigen oprit staat met of zonder hek maakt geen fluit uit. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Voor de Nederlandse wet maakt het wel of niet hebben van een hek wel degelijk uit. Zonder hek, gelegen aan een weg, moeten voertuigen die er op staan voldoen aan de wet, daar waar het toegankelijk is vanaf de openbare weg. Reageren
moechy Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Een hek heeft er niks mee te maken. Maar zodra hij op openbaar terrein staat moet hij kentekenplaat hebben. En mag hij ook niet geschorst zijn. Maar als hij op je eigen oprit staat met of zonder hek maakt geen fluit uit. Jawel, want je eigen oprit is zonder een hek, deel van de openbare weg, pas als er een hek rondstaat dat open of dicht kan is dit privéterrein. Reageren
jobator Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 Hmm zit ik er blijkbaar toch naast Reageren
Woody268 Geplaatst: 26 december 2012 Rapport Geplaatst: 26 december 2012 (bewerkt) Je oprit is wel effectief privé terrein met of zonder, het en maak dus GEEN deel uit van de openbare weg, het is en blijft jou perceel. En in theorie moet jou auto verzekerd zijn wanneer je hem te koop stelt op je oprit. Een nummerplaat moet niet als je de verzekering op basis van het chassisnummer (in plaats van de nummerplaat) laat maken. Ik citeer: "Ik zet mijn oude auto te koop op mijn oprit. Moet ik die nog verzekeren?Ja. De “BA Auto”, dat is de verzekering die de burgerrechtelijke aansprakelijkheid dekt van de eigenaar van het voertuig, is bij wet verplicht voor alle motorvoertuigen. Zonder een dergelijke verzekering, mag dit motorvoertuig niet deelnemen aan het verkeer. Van zodra een plaats toegankelijk is voor het publiek of zelfs slechts voor een zeker aantal personen die het recht hebben er te komen, moeten de motorvoertuigen die er komen verzekerd zijn. Uw oprit kan betreden worden door de postbode, een leurder, kinderen van de jeugdbeweging op ruiltocht, enz. Ook een auto die te koop staat op een oprit, kan een ongeval veroorzaken. Denk maar aan een auto die achteruit bolt tot over de rijweg omdat de handrem niet aanstaat of losschiet. In een dergelijk geval is de eigenaar aansprakelijk voor dat ongeval. En dus moet zijn burgerlijke aansprakelijkheid gedekt zijn met een BA Autoverzekering. Wanneer het onduidelijk is of de auto al dan niet verzekerd had moeten zijn, spreekt de rechter zich daar over uit. Hoe klein de kans ook is, u kan dus maar beter elke wagen verzekeren die op een plek komt/staat waar andere mensen kunnen komen." Bron: wegcode.be Het is dus strafbaar, maar uiteraard is het niet de prioriteiten van de politie behoort om na te gaan of het motorrijtuig geldig verzekerd is Bewerkt: 26 december 2012 door Woody268 Reageren
commando Geplaatst: 27 december 2012 Rapport Geplaatst: 27 december 2012 Je oprit is wel effectief privé terrein met of zonder, het en maak dus GEEN deel uit van de openbare weg, het is en blijft jou perceel. En in theorie moet jou auto verzekerd zijn wanneer je hem te koop stelt op je oprit. Een nummerplaat moet niet als je de verzekering op basis van het chassisnummer (in plaats van de nummerplaat) laat maken. Ik citeer: *** Het is dus strafbaar, maar uiteraard is het niet de prioriteiten van de politie behoort om na te gaan of het motorrijtuig geldig verzekerd is Een leuke bron, met leuke voorbeelden, maar niet volledig correct voor Nederland. En ik wil niet zeggen dat alles niet klopt,immers is het een Belgische bron waarschijnlijk berustend op de Belgische wetgeving.Een aantal dingen, die mij opvallen van die bron: 1. Van zodra een plaats toegankelijk is voor het publiek of zelfs slechts voor een zeker aantal personen die het recht hebben er te komen, moeten de motorvoertuigen die er komen verzekerd zijn in NL is het ( op gronde van de WAM wet): zolang het motorrijtuig aan het verkeer op een terrein deelneemt verboden om geen verzekering te hebben. 2. Ook een auto die te koop staat op een oprit, kan een ongeval veroorzaken. Denk maar aan een auto die achteruit bolt tot over de rijweg omdat de handrem niet aanstaat of losschiet. In een dergelijk geval is de eigenaar aansprakelijk voor dat ongeval. Dat is omdat het ongeval op de (openbare) weg plaatsvind en niet op eigen terrein. Op eigen terrein vind er andere regelgeving plaats. Dus, met artikel 30 WAM in het hoofd : Zolang het voertuig op een terrein ( nog geen eens eigen terrein ) , dus niet aan het verkeer mee doet ( bijv. een tractorrace ) en niet staat op de of een weg. Dan kan je niks doen! En hoeft het voertuig niet verzekerd te zijn. Nu komt het probleem echter: Als jij op openbaar terrein met een niet verzekerd voertuig staat en iemand klaagt erover ( bijv. een verroeste auto veroorzaakt veel overlast, doordat ie op een terrein staat waar het niet gewenst is ), dan probeert de politie dit te achterhalen. Is dit bekend, dan kan er alsnog wat aan worden gedaan tegen de eigenaar op gronde van andere wetten. zo niet zal ie weg getakeld worden en naar de sloop worden gebracht. Op eigen terrein, is dit een ander verhaal, aangezien dit allereerst jouw eigen terrein is en politie eerst toestemming moet hebben van de rechter-commissaris, voor hiertoe over te gaan. Nou, als je op een boerderij woont met 10 hectare eigen grond er om heen, en daar staat een oude tractor op zonder verzekerd te zijn, dan kan je fluiten naar vervolg. Betreft parkeerplaatsen, er zijn parkeerplaatsen die in hun bestemmingsplan tot weg worden gerekend ( denk aan de gewone parkeerplaats voor een rijtjeshuis ), daar moet je dus verzekerd zijn. Heb je hem op je eigen oprit staan, dan hoeft dit dus niet. ps. Als je postbode door jouw auto word platgereden op jouw erf, die je vergeten op de handrem te zetten. Dan word er gekeken wiens fout dat is (de eigenaar van dat rollende object). Dat is hetzelfde als je ook niet verboden is om een kettingzaag aan te laten op eigen terrein, maar verwond je daar iemand mee, dan word jij aansprakelijk gesteld Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.