Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vrijheid van meningsuiting :Y

Nee, je moet gewoon je waffel houden en je commentaar voor je houden... :{

Ik had een paar pagina's terug daar nog een mooi plaatje voor neer gezet

En mocht je nou echt niet zelf meer na kunnen denken, zou ik je bij deze nog even helpen

206_10b.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.autowerel...on-14-tsi-2012/

Maar de voornaamste strijd is die met de nieuwe Golf, natuurlijk. Kies je voor dezelfde 1.4 TSI-motor met een gelijkwaardige uitrusting, dan kost de Leon zo’n 3.000 euro goedkoper dan zijn Duitse broertje. Maar de aankoopbeslissing wordt ook gekleurd door de herinruilwaarde, en dan speelt die Seat-badge de Spanjaard serieus parten. Aan de auto zal het alvast niet liggen.

Die Citroën is echt te lelijk voor woorden :clown:

En juist om die reden, koop je zo'n auto... I don't give a damn about how you think, I give a damn how gently it drives. Maar goed, mag dat duidelijk zijn. Ik koop niet een auto omdat jij iemand anders het een leuke auto vind :puh:

Laten we er meteen een multitest van maken :D

En ook hier, de citroen vind ik echt van binnen de mooiste in z'n klasse ( van buiten niet ) ...

2011-Citroen-C4-13.jpg

citroen-c4_2011_1600x1200_wallpaper_05_11071839116.jpg

nou... nu zeg ik dat wel weer, maar als ik dit zie :puh:

fiat-bravo-07.jpg

2012_Fiat_Bravo_Sporting_010_9300.jpg

ps. voor dezelfde prijs koop je een getunde Punto, die ik dan stiekem nog liever heb :D

fiat_punto_2012_02.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ieder merk heeft in mijn ogen z'n slechte modellen, maar ik heb geen hekel aan een bepaald merk. Ik snap nooit hoe je een hekel kan hebben aan auto's uit een bepaald land, de meeste landen hebben meerdere merken en er moet toch wel één model tussen zitten die je op z'n minst wel aardig vind? :7

Bewerkt: door TalkingPear
Link to comment
Delen op andere websites

Ps. als ik een zakenauto moest kopen, dan wist ik het wel:

*Plaatjes*

Da's pas een auto met style en caractère :puh:

En als je dan echt gewoon geld er voor over hebt:

100% mee eens, wat een fantastisch mooie auto. Sowieso beter dan die Duitse eenheidsworst. Ga je voor degelijk, maar saai->Mercedes, BMW, Audi, Volvo o.i.d. Ga je voor iets bijzonders->Citroën, Saab, Jaguar of als je een flinke portemonnee hebt: Maserati. Dat laatste merk maakt wat mij betreft echt de ultieme luxe sedan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ieder merk heeft in mijn ogen z'n slechte modellen, maar ik heb geen hekel aan een bepaald merk. Ik snap nooit hoe je een hekel kan hebben aan auto's uit een bepaald land, de meeste landen hebben meerdere merken en er moet toch wel één model tussen zitten die je op z'n minst wel aardig vind? :7

Frans? Ja de Eend.

In alle opzichten gewoon een geweldig bakkie

Citroen-2CV--90.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ps. als ik een zakenauto moest kopen, dan wist ik het wel:

*Plaatjes*

Da's pas een auto met style en caractère :puh:

En als je dan echt gewoon geld er voor over hebt:

100% mee eens, wat een fantastisch mooie auto. Sowieso beter dan die Duitse eenheidsworst. Ga je voor degelijk, maar saai->Mercedes, BMW, Audi, Volvo o.i.d. Ga je voor iets bijzonders->Citroën, Saab, Jaguar

Saab en Jaguar inderdaad niet vergeten, dat zijn echt prachtige karren. Een Jag, dat is misschien nog een kar die ik echt ga kopen ook over een aantal jaren ( ben echt een fan van de X, S en XS-klasses :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

En juist om die reden, koop je zo'n auto... I don't give a damn about how you think, I give a damn how gently it drives. Maar goed, mag dat duidelijk zijn. Ik koop niet een auto omdat jij iemand anders het een leuke auto vind :puh:

En ik zeg enkel dat ik hem spuuglelijk vind?

Maargoed, je kan een opmerking ook wel overtrekken zeg...

Daarnaast, denk ik niet dat een AMG/M-Power/RS snel saai zullen zijn, duur wel, maar saai?

Ligt er maar net aan wat jij saai vindt, tuurlijk zal een Citroën sneller opvallen omdat die niet in dozijn rijden, maar of de auto daadwerkelijk leuker rijdt, dat vraag ik mij sterk af.

Maargoed, ben zelf meer van het sportieve en het wat meer stugge rijden dan het overal heen zoeven.

Een auto moet je voelen en moet met je praten, voor mij dan, en dat is wat de meeste erg comfortable Citroëns weer niet doen.

Veel Franse wagen spreken mij niet aan, behalve bv. de Clio Williams, Clio V6, Megane RS, 205GTI, 106Rallye, etc., maar ook dit zijn weer sportievere modellen.

Bijzonder is maar net wat je bijzonder vindt, misschien zijn die wagens wel 'zeldzaam' voor een reden, misschien omdat ze minder interessant zijn vanwege hun excentrieke uiterlijk of hun niet altijd even betrouwbaarheid(Niet dat ik daarmee suggereer dat Duitse wagens altijd even betrouwbaar zijn).

Moet zeggen, de Jaguar XJR vind ik een toffe bak, apart, straalt toch met zijn grappige koplampen klasse uit, gewoon top.

Maar Saab, Citroën, en dergelijke vind ik niet echt wagens waarvan ik zou zeggen, jippie.

Link to comment
Delen op andere websites

En juist om die reden, koop je zo'n auto... I don't give a damn about how you think, I give a damn how gently it drives. Maar goed, mag dat duidelijk zijn. Ik koop niet een auto omdat jij iemand anders het een leuke auto vind :puh:

En ik zeg enkel dat ik hem spuuglelijk vind?

Maargoed, je kan een opmerking ook wel overtrekken zeg...

Daarnaast, denk ik niet dat een AMG/M-Power/RS snel saai zullen zijn, duur wel, maar saai?

Ligt er maar net aan wat jij saai vindt, tuurlijk zal een Citroën sneller opvallen omdat die niet in dozijn rijden, maar of de auto daadwerkelijk leuker rijdt, dat vraag ik mij sterk af.

Maargoed, ben zelf meer van het sportieve en het wat meer stugge rijden dan het overal heen zoeven.

Een auto moet je voelen en moet met je praten, voor mij dan, en dat is wat de meeste erg comfortable Citroëns weer niet doen.

Veel Franse wagen spreken mij niet aan, behalve bv. de Clio Williams, Clio V6, Megane RS, 205GTI, 106Rallye, etc., maar ook dit zijn weer sportievere modellen.

Bijzonder is maar net wat je bijzonder vindt, misschien zijn die wagens wel 'zeldzaam' voor een reden, misschien omdat ze minder interessant zijn vanwege hun excentrieke uiterlijk of hun niet altijd even betrouwbaarheid(Niet dat ik daarmee suggereer dat Duitse wagens altijd even betrouwbaar zijn).

Moet zeggen, de Jaguar XJR vind ik een toffe bak, apart, straalt toch met zijn grappige koplampen klasse uit, gewoon top.

Maar Saab, Citroën, en dergelijke vind ik niet echt wagens waarvan ik zou zeggen, jippie.

Daarbuiten wil ik wel zeggen: vat 'jij', niet echt als jij op, maar meer als een meer algemene je in de zin van iedere je :puh: Ik kan me voorstellen, dat het ( voor jou ) vrij offensief voorkomt ( omdat ik er ook nog zei, i dont give a damn how you think... ). Een vrij offensieve stijl van je punt overbrengen, dat kon ook wat subtieler :sigaar:

Dus, even een correctie van mijn kant:

En juist om de reden, dat het niet veel uit maakt wat iemand van het uiterlijk van de auto vind, koop je zo'n auto... Daarbij maakt het uit hoe ie rijd en niet hoe anderen er over denken. Maar goed, mag het duidelijk zijn dat ik niet, omdat iemand anders het een leuke auto vind, een auto koop. En mogen dit veel duidelijker en geriefelijker zijn :D
Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik moest kiezen voor zakenauto zal het toch wel:

Saab 9-3 Estate worden (helaas kan dat niet meer)

Audi A4

VW Passat

Skoda Octavia

Ik had bijna een Golf Variant. Maar bij het meten van de bagageruimte met de bank plat bleek het nogsteeds te weinig en het maximale laadgewicht was ook niet echt "voldoende" :ch:

En toen kwam er een transporter in beeld. Helaas was het budget wat ik kreeg niet toereikend genoeg voor een Multivan, maar dat is ook niet zo gek voor een beginnend verkoper :7

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik moest kiezen voor zakenauto zal het toch wel:

Saab 9-3 Estate worden (helaas kan dat niet meer)

Audi A4

VW Passat

Skoda Octavia

Om dat nou "zakenauto's" te noemen. ik vind zakenauto's zijn meer:

- BMW 5 serie

- Audi A6

- Mercedes Benz E-klasse

- Jaguar XF

- Citroen C6

- Volkswagen Phaeton

En van dat rijtje zou ik kiezen voor de Benz.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...