jobator Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 Je hebt verschillende directeuren. Je hebt Bankdirecteuren etc en je hebt ZZP'ers met grotere bedrijven. Bij grote bedrijven rijden managers eerder in bijv. een a4 waar dat bij kleine bedrijven weer een passat is. En dat schuift op die manier een beetje door. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 Je hebt verschillende directeuren. Je hebt Bankdirecteuren etc en je hebt ZZP'ers met grotere bedrijven. Bij grote bedrijven rijden managers eerder in bijv. een a4 waar dat bij kleine bedrijven weer een passat is. En dat schuift op die manier een beetje door. Bij een bedrijf waar ik een tijd lang heb gezeten reden de managers al in A6 Avants rond, stuk of 3, en zo super groot was dat bedrijf ook niet. Zal zeker aan het bedrijf liggen en hoeverre ze willen besteden, maar dan zal de big chief vast niet in een A6 rijden lijkt mij, baas boven baas he Reageren
jobator Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 Maar die moeten er ook zijn Maar het klopt ook wel idd, dat het maar net is wat een bedrijf eraan wilt besteden. Er is gewoon een budget voor iemand. Reageren
MaxVito Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 (bewerkt) @golfG60 1 post terug Ook waar, maar ik zie niet zoveel mensen rijden in een A6 als zakenauto. Bewerkt: 1 januari 2013 door MaxVito Reageren
jobator Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 @golfG60 1 post terug Ook waar, maar ik zie niet zoveel mensen rijden in een A6 als zakenauto. Ze zijn dan ook makkelijk te verwarren met een A4 Reageren
commando Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 @golfG60 1 post terug Ook waar, maar ik zie niet zoveel mensen rijden in een A6 als zakenauto. Ze zijn dan ook makkelijk te verwarren met een A4 Makkelijk te verwarren zeg je? Ik zie gewoon geen verschil Alsof je een Golf 7 en Golf 6 naast elkaar zet Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 Daarnaast, denk ik niet dat een AMG/M-Power/RS snel saai zullen zijn, duur wel, maar saai? Motorisch zijn ze niet saai, maar daar koop ik geen auto voor. Het gaat mij puur om esthetica en merkbeleving. En dan zijn de meeste Duitse auto's toch een stukje saaier vind ik. Bijzonder is maar net wat je bijzonder vindt, misschien zijn die wagens wel 'zeldzaam' voor een reden, misschien omdat ze minder interessant zijn vanwege hun excentrieke uiterlijk of hun niet altijd even betrouwbaarheid Dat noemen we karakter . Als dat al directeuren bakken zijn, dan rijden er wel heel veel directeuren rond. Met directeuren wagens denk ik eerder aan A8, S-klasse, 7-Serie, etc. Ligt natuurlijk ook weer aan de branche etc. Vooral als er veel direct contact is met particuliere klanten zal een directeur minder snel een zeer dure auto rijden, daar waar dat slecht zou kunnen zijn voor het imago van het bedrijf. Reageren
jobator Geplaatst: 1 januari 2013 Rapport Geplaatst: 1 januari 2013 Daarnaast, denk ik niet dat een AMG/M-Power/RS snel saai zullen zijn, duur wel, maar saai? Motorisch zijn ze niet saai, maar daar koop ik geen auto voor. Het gaat mij puur om esthetica en merkbeleving. En dan zijn de meeste Duitse auto's toch een stukje saaier vind ik. Bijzonder is maar net wat je bijzonder vindt, misschien zijn die wagens wel 'zeldzaam' voor een reden, misschien omdat ze minder interessant zijn vanwege hun excentrieke uiterlijk of hun niet altijd even betrouwbaarheid Dat noemen we karakter . Als dat al directeuren bakken zijn, dan rijden er wel heel veel directeuren rond. Met directeuren wagens denk ik eerder aan A8, S-klasse, 7-Serie, etc. Ligt natuurlijk ook weer aan de branche etc. Vooral als er veel direct contact is met particuliere klanten zal een directeur minder snel een zeer dure auto rijden, daar waar dat slecht zou kunnen zijn voor het imago van het bedrijf. TOP! Dat zinnetje doelde ik op. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 (bewerkt) Ik moet ook zeggen dat ik zo`n beetje alle nieuwere Franse wagens spuug en spuuglelijk vind, al vind ik Rustys Peugeot(die is nog oud genoeg btw) gewoon echt heel geslaagd. Ik hield voorheen niet van dat type, maar zijn auto zag er gewoon echt mooi uit, eerlijk is eerlijk. Ik krijg gewoon met nieuwere Franse auto's altijd het idee dat ze ontworpen zijn door iemand die totaal niets om autorijden geeft. Alles is plastic, alles zit volgepropt met elektronica, de motorruimte is volgepropt, alles is stil, en nog het slechtste van alles: ik kan me herinneren dat je bij één zo`n model het wiel eraf moest halen om de accu te vervangen. Belachelijk gewoon. Ik zeg niet dat ik alle Duitse auto's wel geweldig vind(de M6 van een paar jaar terug vond ik bijvoorbeeld echt te lelijk voor woorden, en de meeste Mercs vind ik ook maar niets, en de A8, blegh... Vorige generatie Golf moest ik ook niets van hebben. Maar ik weet wel dat alles degelijk is, dat het gemaakt is om lang mee te gaan, en dat men daar in Duitsland de uitlaattonen ook muziek vind, in plaats van "rust-verstorende herrie". Dat ik dit vind wil niet zeggen dat het zo is, maar dat idee krijg ik gewoon vaak als ik in een nieuwe Franse auto ga zitten. Oude Franse bakkies vind ik dan weer wel geweldig, die oude Peugeootjes en Citroens, heerlijk gewoon, vooral de 205 GTI, DS, en 2CV. Hier trouwens nog een filmpje met pure porno, echt heel gaaf als je zoiets kan (en er het geld voor hebt) Om hier even op terug te komen: Wat een stel kneuzen zeg. Als je dan zo nodig een Mustang wil aanpassen, kijk, geen probleem weetje. Maar gebruik dan niet een motor waar er maar 10 van zijn op de wereld. Zo`n motor hoor je te gebruiken om een replica van zo`n super-super-zeldzame Mustang te bouwen vanuit een normale Mustang(als je de originele carosserie ervan niet meer hebt...) Heel tof allemaal hoe het eruit is komen te zien, maar auto's die in zò'n beperkte opgave zijn gemaakt moet je gewoon 100% origineel laten of opknappen, in dit geval zelfs herbouwen, het liefst tot en met de originele motorruimte-stickers aan toe. Zo verkracht je alleen maar een onderdeel dat nu nooit meer origineel zal zijn. Leuk dat je een Mustang wil opvrolijken en moderniseren en sneller wil maken, en epische skills dat je er een chassis voor bouwt, maar zoek dan een hele erge standaard Mustang met nul opties, en gooi daar dan een krachtige oude motor waar er nog wel een paar duizend van rond tuffen(Super Snake of 426 Hemi b.v.), of bouw een nieuwe motor die 1:1 hetzelfde is als die zeldzame motor, als je die toch hebt(of doe er een moderne motor in, nog beter), maar ga geen onderdelen verkrachten die in een auto horen in concours-staat. Wat nou als je een ongeluk krijgt met zo`n ding? Toen waren er nog maar 9... Met dit soort dingen krijg ik altijd de neiging om "domme rednecks" te roepen. Iemand die vanuit zo`n zeldzaam onderdeel een pimpbak wil bouwen met chrome velgjes hoort zichzelf geen autoliefhebber te noemen, nog een geluk dat er geen spinners en neon onder beland is. Je gaat toch ook geen Duesenberg pimpen? Dat zou net zo gestoord zijn. Kun je beter een voorbeeld nemen aan dit verhaal, dit zijn echte liefhebbers: VW38(waar van er nog maar 2 of 3 in de wereld bekend zijn, van de originele 30-ish), helemaal herbouwt uit praktisch niets, uiteindelijk nog met een originele motor en origineel chassis ook, ondanks dat die allang verdwenen waren... VW38 found in Lithuania Bewerkt: 2 januari 2013 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Motorisch zijn ze niet saai, maar daar koop ik geen auto voor. Het gaat mij puur om esthetica en merkbeleving. En dan zijn de meeste Duitse auto's toch een stukje saaier vind ik. Tja, ik zou juist eerder kijken qua motorisch, maar ik ben dan ook iemand die met wagens aankloot terwijl sommige hun 'orgelspiel' zonder motorgeluiden willen luisteren. Mijn orgelspiel komt onder de kap vandaan.. Dat noemen we karakter . Tja, karakter, ik vind het geen karakter als ik met mijn excentrieke en 'minder betrouwbare' naast de weg sta omdat ik perse een auto met 'karakter' wil hebben. Bij mij is motorgeluid, en een auto voelen al een groter deel van al het karakter, dat rond zweven vind ik dus 10x niks, en naast de weg staan ook niet trouwens. Als dat al directeuren bakken zijn, dan rijden er wel heel veel directeuren rond. Met directeuren wagens denk ik eerder aan A8, S-klasse, 7-Serie, etc. Ligt natuurlijk ook weer aan de branche etc. Vooral als er veel direct contact is met particuliere klanten zal een directeur minder snel een zeer dure auto rijden, daar waar dat slecht zou kunnen zijn voor het imago van het bedrijf. Klopt, al zit ik in de metaalbranche en daar was het 'massa' productie en alles ging op bestelling, directeur hoefde zijn stoel niet uit zeg maar. *Foto* <3 Mooi embleempje heb je daar Reageren
jobator Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Helemaal hetzelfde hier. De motor telt. Het geluid, het gevoel. Het moet allemaal lekker strak staan en lekker naar voren toe. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Helemaal hetzelfde hier. De motor telt. Het geluid, het gevoel. Het geluid van een diesel.... Reageren
MegaPilot Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 My thoughts exactly, een benzine klinkt toch een stuk beter. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 2 januari 2013 Rapport Geplaatst: 2 januari 2013 Lekker doorhalen tot de 7000 toeren ( mijn Mazda ) klinkt toch wel wat lekkerder dan 5000 toeren van de Partner van mijn pa. Daarom rijd ik dus altijd zo sportief in de 6. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.