Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vandaag een knalrode Sirocco gespot, compleet met bodykit, 4 uitlaatpijpen en stoere velgen. Stond niet zo laag, omgeving van de bewoner bevat nog slechtere straten dan hier, zou me dus niet verwonderen dat ie daarom niet wat lager stond. Ik weet niet of er hier mensen van Oost-Vlaanderen zijn, maar in Brakel is er dus een straat met verkeer in 2 richtingen, rijbanen zijn niet gescheiden door een onderbroken witte ljin. Aan de linkerkant is er een fietspad dat de auto's gebruiken als rijbaan. De weg is in erbarmelijke staat en het lijkt er op dat er 2 rijbanen zijn gescheiden door een ellenlange scheur in de weg..:7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Altijd als ik België in rijdt, begin ik me direct te ergeren aan de wegen. En voordat je aan de wegen gewend bent, ben je België alweer uit. :N

EDIT:

Diesel zijn niet echt super klinkend, maar beter dan bv. de gemiddelde Honda met blafpijpen eronder of spijtig VW's met maar 1.3tjes en dubbele pijp kut!.

En vw stopt al standaard een dubbel eindpijpje eronder vanaf de 1.4 :7

Piepend benzine'tje? :7 Ronkt gewoon veel beter dan een diesel..

Dus jij wilt supercars met een diesel blok erin? :7

Eerlijk is eerlijk, diesel klinkt niet verkeerd, wij hebben hier thuis ook een diesel. Maar in een supercar of ook maar een beetje sportieve auto hoef ik geen diesel blok hoor.

Ik heb het over het Motorgeluid niet het geluid wat uit de uitlaat komt :))

Ik had het over beide, het motor/uitlaat geluid dat een diesel maakt past nou eenmaal niet bij een sportieve auto.

Ach een lekkere 2.0 turbodiesel met 180Pk klinkt niet verkeerd hoor :puh:.

2.0 tdi 140pk ook goed? :puh:

Bewerkt: door jobator
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zei niet dat een diesel slecht klinkt, ik zeg alleen dat een benzine motor gewoon altijd net iets beter klinkt in een sportieve auto. (Al heb ik diesels in sportieve auto's gehoord die wel goed klonken, zoals de nieuwe Cayenne S Diesel) In een normale auto maakt het me niet heel veel uit, al zou ik dan alsnog liever een benzine motor willen.

Bewerkt: door TalkingPear
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je die Bowler Wildcat Diesel wel eens gehoord :puh: ?

Nee, maar dat is nou niet echt een auto die je op straat ziet rijden. :7 (Volgens mij mag je er nog geen eens de straat mee op of heb ik dit verkeerd?)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk gezegd vind ik het geluid van een diesel het slechtste geluid dat een auto kan maken... Ik hoor nog liever een 1.2 benzine tegen de toerenbegrenzer aanstuiteren dan een dieselmotor die stationair draait. Onze Focus 1.9 tdDi klinkt gewoonweg als een tractor, turbo is niet te horen, oude motor maakt een verschrikkelijk lawaai(alsof de fan te hard draait) waardoor ik echt letterlijk vanaf 2 straten al kan horen of het m`n pa in onze Focus is die eraan komt of een andere auto. De turbo diesel Landrover Defender(2001) op het werk klinkt ook voor geen meter. De leswagens(Golf 4 TDI en Polo Bluemotion) waar ik in heb gereden klonken voor geen meter. De Peugeot 207 van m`n zus klinkt voor geen meter. 'T klinkt letterlijk allemaal als een freaking tractor.

De Passat die de vriend van m`n zus heeft daarentegen... Volgens mij een benzine 1.4 of 1.6 ofzo, redelijk nieuw model, automaat, volgens mij ook met turbo. God dat ding klinkt fijn. Hell, zelf m`n Ibiza heeft een nog leuker geluid dan die diesels die ik ken, waarschijnlijk omdat ie veel te laag stationair draait(rond de 700-800 toeren :puh:, klinkt net als een luchtgekoelde VW).

Dusja, imho, als je inderdaad het geluid van agrarische machines beter vind klinken dan een gezonde rochel, dan zouden diesels inderdaad beter klinken...

Het mooiste geluid is in my opinion toch nog altijd een Amerikaanse V8... 440 Magnum of 426 Hemi, dat soort onzin. Liefst nog zonder dempers natuurlijk. Die dingen klinken stationair al geweldig.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan je zeggen dat een 2 liter uit een t5 zijn turbo goed genoeg laat horen als je hem belast hoor. Ik vind het een zeer fijne motor.

Overigens mag een Wildcat wel op de openbare weg.

Verder is een polo bluemotion een klote auto ( sorry dat ik het zeg ) en ik ben zelf ook geen fan van oude diesels.

Ik rijdt ook wel eens in een Golf Variant met een 1.2 TSI en dat roggelt niet eens een zeer slecht geluid eruit hoor. Sterker nog, ik vind het wel leuk dat je zelfs de supercharger kan horen als je hem goed belast.

EDIT: En ik ben ook een zeer groot fan van amerikanern

Bewerkt: door jobator
Link to comment
Delen op andere websites

Morgen eerste rijles van m'n pa. :)

PS: BMW 3 2.0 160 PK die veel kms doet. Verbruik? 5.5 L... _O_ Snelle diesels ftw..

Wegen ook geen kut :7.

Wij zitten altijd rond de 7liter verbruik.

Doe je goed 1 op 14... dat rijd ik bijna in mn Seicento :puh: ( of rijd je 1 op 14 in je Punto? )

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen eerste rijles van m'n pa. :)

PS: BMW 3 2.0 160 PK die veel kms doet. Verbruik? 5.5 L... _O_ Snelle diesels ftw..

Wegen ook geen kut :7.

Wij zitten altijd rond de 7liter verbruik.

Doe je goed 1 op 14... dat rijd ik bijna in mn Seicento :puh: ( of rijd je 1 op 14 in je Punto? )

1 op 14 met je seicento? :puh:

Ik zit meestal tussen de 1 op 15 - 17 met men punto :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen eerste rijles van m'n pa. :)

PS: BMW 3 2.0 160 PK die veel kms doet. Verbruik? 5.5 L... _O_ Snelle diesels ftw..

Wegen ook geen kut :7.

Wij zitten altijd rond de 7liter verbruik.

Doe je goed 1 op 14... dat rijd ik bijna in mn Seicento :puh: ( of rijd je 1 op 14 in je Punto? )

1 op 14 met je seicento? :puh:

Ik zit meestal tussen de 1 op 15 - 17 met men punto :puh:.

ja wederzijds, het hangt er bij mij af hoeveel ik binnen de bebouwde kom rijd. Als ik alleen binnen de bebouwde kom heb gereden, kan er best een 1 op 14 uitkomen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...