Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoeveel keer sneeuw hebben we op een jaar? 2 - 3 keer?

Dus je kan 2 - 3 keer de motor niet nemen :7.

True, maar ik zei dan ook 'nu'. ;)

Was echt een hel op de banen waar niet gestrooid was.. :-(

Heb er geen last van gehad met men punto. Heb er Uniroyal Rainexpert onder liggen en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben, ook in de sneeuw, zeker voor een zomerband.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien niet zo slim van me om met m'n slicks(stadsfiets) te rijden, had beter m'n MTB genomen..Naja. :7

Overigens op m'n bek gegaan door een auto die echt veel te snel een bocht nam...Ik lig daar op de grond, denk je dat die auto stopt? (Neen dus.) Had ie normaal gereden, dan had ik niet m'n remmen volledig moeten dichtgooien op zo'n gladde plek..:duh: Nu denk je, de pech is voorbij. Neen hoor, 20 m verder. Ik ben de enige in de straat. Een vrouw ziet me duidelijk afkomen, wacht op het laatste moment om over te steken(waarom wachtte ze gewoon niet, er was NIEMAND anders in de straat???), ik moet weer volledig m'n remmen dichtgooien en kan net voorkomen dat ik weer op m'n bek ga. Denk je dat ze omkijkt? Neen hoor.

Beetje solidariteit in het verkeer zou niet verkeerd zijn. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag lekker wezen glijden met de auto. Moest me zus wegbrengen naar Den Haag en het OV reed niet. Blijft toch wel geinig.

Same here, maar dan niet expres. Was via de woonwijken gereden hier en heb gewoon heel de weg grip gehad op de besneeuwde/glimmende ijs-achtige weggetjes. Rij hier m`n straat in, de straat zag er gewoon hetzelfde uit als in de rest van het dorp, maar schijn bedriegt: Had echt totaal geen grip meer ineens. M`n auto ging gewoon volledig rechtdoor bij `n flauwe rechtse bocht. Heb de handrem er op gedaan zodat de achterkant zou uitbreken(in de hoop dat de voorwielen dan wel weer grip zouden krijgen), en volledig tegensturend gas gegeven. Gelukkig kon ik hem (na een paar keer heen en weer te slippen) weer recht draaien zonder wat te raken. Zonder die handrem had ik echt vol een lantaarnpaal geramd.

Toen ik thuis parkeerde begreep ik ook waarom ik geen grip had: Maakte bijna een split bij het uitstappen. Dat was niet vast-gereden-sneeuw-glad, maar echt zoals black-ice. Ben gelijk maar zout gaan strooien voor ons huis zodat ze de tuin niet zouden inglijden(aangezien we op een kruising wonen gebeurd dat bijna elk jaar).

Not gonna lie, als je zo ziet dat je recht op een lantaarnpaal af schuift en je kan niet sturen, dan is dat best eng... Maar ik voelde me daarna toch best badass vanwege de paar mensen die omkeken, zonder dat ik iets had geraakt :7 Echt zo blij dat ik toen een slipcursus heb gekregen bij m`n rijbewijs, ondanks dat ze daar niet leren dat een handrem in zulke gevallen best nuttig is...

En voordat iemand nu gaat zeggen "Zie je nou dat winterbanden best nuttig zijn:" Denk dat zelfs winterbanden me niet hadden geholpen in dit geval, het was gewoon echt spekglad, dus ik blijf lekker eigenwijs en ik koop nog steeds geen winterbanden.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...