Mythbuster Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 (bewerkt) Klinkt als een slechte cafémop, kunnen de kabels gewoon omgewisseld worden? + Hoe kunnen ze dit nu niet zien in de garage? Ik heb geen idee. Maar het is al zo sinds ik hem heb, blijkbaar. Toen wij `m een beurt hadden gegeven met de APK hebben we ze een voor een gewisselt, en dat was nadat ze bij de APK ook al zeiden dat de uitstoot eigenlijk te hoog was. En ja, die dingen kun je gewoon wisselen. Zoiets zie je niet aangezien die draden allemaal dezelfde kleur en natuurlijk ook vorm hebben. Hij liep volgens m`n baas beter toen ie cylinder 1 eruit had getrokken dan toen ie nog omgewisselt zat. Met een 4 cylinder heb je ook nog dat die draden vaak allemaal bijna dezelfde lengte hebben(bij een motor die in de lengte geplaatst is(v8, 6-in-lijn, zijn de kabels van de cylinders die vooraan zitten meestal een stuk korter) Bewerkt: 23 januari 2013 door Mythbuster Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 Waarschijnlijk komt ons Golfje binnekort weer uit z'n winterslaap. De garage heeft een zelfde blok laten komen uit Leeuwarden maar hij wilt eerst horen hoe die loopt, daarna gaat hij hem pas uitbouwen. Mijn 6 is trouwens nu ook een pekelbak geworden. Hij zit helemaal onder de troep. Binnekort even alles afspuiten in de wasbox als de sneeuw een beetje weg is. Reageren
moechy Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 In men uitlaat van de punto zit ook een gat, ergens achteraan aan de demper. Door die kutsneeuw.. Ach zolang ie niet volledig doorscheurt laat ik het zo, maakt alleen maar wat meer lawaai xD. Reageren
MaxVito Geplaatst: 23 januari 2013 Rapport Geplaatst: 23 januari 2013 Ik fietste vanmiddag langs een brandende renault megane of laguna. Tja, 't stonk vreselijk naar de plastic.. Reageren
moechy Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Hmm men pot is deze morgen, volledig vanonder gekomen.. Gelukkig reed ik maar 30km/h, me hele auto ging omhoog. o_O. Naja even een prijsaanvraag gedaan voor een RVS sportdemper. Als ik dan toch een nieuwe uitlaat nodig heb, beter ineens een goede. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 (bewerkt) En ik heb weer een jaartje APK :3 Na 3 kwartier `m flink af getrapt te hebben om al 't vuil uit de uitlaat/motor te branden was de CO waarde gewoon goed, nu de bougiekabels goed zitten... Wiellagers achter zijn ook vervangen, dus da's ook mooi Ben ik blij! Nou de rekening nog afwachten... Bewerkt: 24 januari 2013 door Mythbuster Reageren
jobator Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Binnenkort maar eens proefritje in een Polo Blue GT maken Reageren
moechy Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Reed wel wat beter zeker mythbuster? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 (bewerkt) Binnenkort maar eens proefritje in een Polo Blue GT maken Dat is nu eens interessant, post je je ervaring hier? Bewerkt: 24 januari 2013 door MegaPilot Reageren
Rullez Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Binnenkort maar eens proefritje in een Polo Blue GT maken Dat rijd echt super, 2/3 weken geleden ook in gereden. Reageren
jobator Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Binnenkort maar eens proefritje in een Polo Blue GT maken Dat rijd echt super, 2/3 weken geleden ook in gereden. Ik zou hem dan prive gaan rijden. Kan jij je ervaring vast delen ? En ja megapilootj, ik zal mijn ervaring dan delen. Reageren
moechy Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Toch maar besloten om terug een standaardemper te steken. €325 + plaatsing voor een sportdemper. Vind ik wat veel geld voor men punto. . Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 En ja megapilootj, ik zal mijn ervaring dan delen. Bedankt! Zo'n Polo Blue GT is echt iets voor jonge mensen, sportief en zuinig..En vooral géén diesel. In dit dieselgeile landje moeten ze echt eens leren de mensen wijs te maken dat diesels NIET goed zijn als je niet veel afstanden doet. http://blog-nl.vroom.be/2009/benzine-interessanter-dan-diesel-voor-helft-automobilisten/ Schadelijk voor gezondheid Op basis van economische argumenten is een diesel dus alleen interessant voor wie meer dan 15.000 km/jaar rijdt. De ecologische argumenten spreken nog meer tegen de diesel. Bij een vergelijking tussen diesel en benzine moet je met twee aspecten rekening houden: De CO2-uitstoot (afhankelijk van het verbruik) = klimaatbedreigend De uitstoot van koolwaterstoffen, NOx, koolmonoxide en roet = schadelijk voor de gezondheid Een pluspunt van de dieselmotor is zijn lagere verbruik, wat voor een lagere uitstoot van CO2 zorgt. CO2 warmt het klimaat op, maar is niet schadelijk voor de gezondheid van mensen of dieren. De moderne dieselmotoren produceren nog altijd meer koolwaterstoffen, NOx en roet dan benzinemotoren en dat bedreigt de gezondheid wel. Reageren
jobator Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 Ik heb als bedrijfswagen nogsteeds de t5 diesel heur, dat rijd ook heerlijk... Reageren
moechy Geplaatst: 24 januari 2013 Rapport Geplaatst: 24 januari 2013 (bewerkt) Voor een diesel ten volle te benutten zou je toch minstens rond de 25.000km op een jaar moeten doen. Trouwens zo dieselgeil zijn we niet meer. Verkoop van 2012 was 51% benzine 49% Diesel. 2011 was het nog: 40% benzine 60% diesel Dus er is wel degelijk een verbetering op komst. Bewerkt: 24 januari 2013 door moechy Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.