Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik zit er een beetje aan te twijfelen om de Impreza er uit te doen..

Het vertrouwen begint een beetje weg te raken..

Vandaag is de auto uitgelezen omdat hij voor geen meter meer liep, het toerental vloog alle kanten op, en ook de turbodruk (max 1,2) schoot soms door naar 1,8 bar

De auto had maarliefst vier storingen:

Knocksensor

MAF sensor

Open in 1sc valve circuit

Short in 1sc valve circuit

:ch:

De auto rijdt op het moment wel weer, maar met een staionair toerental van 1500 tot 2000 toeren ipv 800 toeren..

Ik heb de laatste 5 weken alleen maar storingen, met vanalles dat het kan zijn

De dealer die de auto heeft uitgelezen weet zo ook niet wat het allemaal kan zijn, vanwege de rare meldingen

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm als ik vast werk, ruilen we waarschijnlijk de Ford courier in, en kopen een Seat leon :D.

Welke generatie? Vind Seat Leon erg mooie wagens, al vind Seat sowieso mooie wagens hebben.

Nieuwste generatie. Of een nieuwe bravo, die heeft ook nog wel wat. We zijn er nog niet volledig uit. We hebben dan ook nog een dik half jaar de tijd :7.

Nieuwste Seat Leon rijd echt super. :D

Ik wed net als de nieuwe golf :7

Nieuwe golf heb ik nog niet ingereden, binnenkort maar weer is langs de dealer voor wat test rondjes. :D
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm als ik vast werk, ruilen we waarschijnlijk de Ford courier in, en kopen een Seat leon :D.

Welke generatie? Vind Seat Leon erg mooie wagens, al vind Seat sowieso mooie wagens hebben.

Nieuwste generatie. Of een nieuwe bravo, die heeft ook nog wel wat. We zijn er nog niet volledig uit. We hebben dan ook nog een dik half jaar de tijd :7.

Nieuwste Seat Leon rijd echt super. :D

Ik wed net als de nieuwe golf :7

Nieuwe golf heb ik nog niet ingereden, binnenkort maar weer is langs de dealer voor wat test rondjes. :D

Als ik prive wat ga kopen, ga ik ook wel even de kans nemen wat extra wagens te rijden :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm als ik vast werk, ruilen we waarschijnlijk de Ford courier in, en kopen een Seat leon :D.

Welke generatie? Vind Seat Leon erg mooie wagens, al vind Seat sowieso mooie wagens hebben.

Nieuwste generatie. Of een nieuwe bravo, die heeft ook nog wel wat. We zijn er nog niet volledig uit. We hebben dan ook nog een dik half jaar de tijd :7.

Nieuwste Seat Leon rijd echt super. :D

Ik wed net als de nieuwe golf :7

Nieuwe golf heb ik nog niet ingereden, binnenkort maar weer is langs de dealer voor wat test rondjes. :D

Als ik prive wat ga kopen, ga ik ook wel even de kans nemen wat extra wagens te rijden :D

Heb je een rede nodig om proefritjes aan te vragen dan? Ga al een jaar langs diverse dealers met een lul verhaal om zo in een auto te rijden. :puh: Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Scooby doo. Neeeeeeh niet weg doen :(

Eerst gaat hij maandag naar een vriend van me, die gaat hem eerst eens helemaal nakijken

Zijn we wel even een avondje zoet mee, alle leidingen checken op lekkages (vacuüm), sensoren nakijken, gasklep + stappenmotor schoonmaken

Mochten we er alsnog niet uitkomen, of dingen tegen komen met een veelste hoge kostenpost, ga ik nadenken wat ik ermee wil doen..

Moet overigens wel zeggen, ik heb al stiekem gekeken voor alternatieven, Golf V staat hoog op het lijstje (1.6 16V) :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je gaat toch geen turbo meer rijden?

Opzicht wel jammer, maar wel logisch want vooral met scooby's die echt knettervol elektronica zitten is het altijd gokken wat het precies is.

Ben wel benieuwd wat ermee is, maar dat je vertrouwen verliest snap ik, je hebt er al het een en ander moeten versleutelen ofniet?

Ben trouwens sinds gister eigenaar van een Golf MK3, GL uitvoering, 3 deurs.

Plannen is als volgt:

MK4 front erop.

GTI achterlichten.

Leuke wielen, op het moment zit ik te kijken voor Borbet A of Borbet T's.

Verlagen.

Verder tot die tijd de mistverlichting schoonmaken, hier zit water in.

Goede schoonmaak beurt.

Nog wat onderhoud dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus je gaat toch geen turbo meer rijden?

Zal meer een daily worden, ik ben er achter gekomen dat een turbo auto voor woon/werk verkeer niet echt lekker is, ik moet namelijk maar 15 km naar m'n werk, zodra ik er ben is pas een keer de olie op temperatuur

Das ook mede de reden waarom ik zoveel mogelijk met de scooter naar m'n werk en de sportschool ga, buiten het brandstofverbruik :puh: (auto 1 op 8, scooter 1 op 45)

Ik wil er dan wel een project auto of dergelijks bij, maar dan meer is als een Mitsubishi Eclipse GSX of Toyota Supra :$

Maar dit zijn voorlopig alleen nog maar plannen :puh:

Opzicht wel jammer, maar wel logisch want vooral met scooby's die echt knettervol elektronica zitten is het altijd gokken wat het precies is.

Ben wel benieuwd wat ermee is, maar dat je vertrouwen verliest snap ik, je hebt er al het een en ander moeten versleutelen ofniet

Klopt, echt overal zitten sensoren, opzich natuurlijk goed, maar je wordt er wel gek van als ze trippen

De auto heeft al vaker met storings lampjes gereden, in het begin nog voor 300 euro de bougie kabels en bougies vervangen, vlak daarna ging de turbodruk als een dolle, dus de boost soilenoid helemaal gereinigd

Vervolgens kreeg ik vaker een storing lampje, maar geen rare dingen opzich aan de auto (op het turbodruk na), en nu dus deze week weer gedonder :ch:

Kan maarzo dat het iets heel lulligs is, zoals een vacuüm slangetje dat lek is, daardoor gaat ook al de hele motor trippen

Hmm ik heb niet echt de kennis om onder een auto te kruipen :N

Zou er best wel wat verder mee willen gaan eigenlijk :)

Het is gewoon een kwestie van durven en proberen, al zou ik dat niet zo snel bij die T5 van je doen, das alleen nog maar electronica :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader heeft deze week een lease auto mogen kiezen (hij is er nog niet), maar het word waarschijnlijk een Renault megane. Zou er zelf nooit voor kiezen, maar de keus die die had was zo klein, ongeveer 10 auto's, waarvan het grootste gedeelte hatchbacks.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...