Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Kut kut kut kut

Ineens heeft de bus geen vermogen meer, begint er allerlei kerstverlichting te branden en sta je langs de weg :@

Na opnieuw starten reed ie weer maar het voelt alsof ie maar half vermogen heeft.

Morgen maar weer dealerbezoekje dan :(

Altijd kut als je auto in noodloop gaat.

Man ik vind dat de autoprijzen serieus de pan uitswingen. 26.000euro voor een fucking polo? Ben ik de enige die dat overdreven vind?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kut kut kut kut

Ineens heeft de bus geen vermogen meer, begint er allerlei kerstverlichting te branden en sta je langs de weg :@

Na opnieuw starten reed ie weer maar het voelt alsof ie maar half vermogen heeft.

Morgen maar weer dealerbezoekje dan :(

Altijd kut als je auto in noodloop gaat.

Man ik vind dat de autoprijzen serieus de pan uitswingen. 26.000euro voor een fucking polo? Ben ik de enige die dat overdreven vind?

denk vooral dat we voor het merk betalen,natuurlijk heb je een auto voor 12.000 met dezelfde kwaliteiten maar ja het is dan ''maar'' een renault of peugeot.

Bewerkt: door thug
Link to comment
Delen op andere websites

denk vooral dat we voor het merk betalen,natuurlijk heb je een auto voor 12.000 met dezelfde kwaliteiten maar ja het is dan ''maar'' een renault of peugeot.

Ik ben van mening dat je de Peugeot's en Renaults van tegenwoordig niet moet onderschatten.

Tenzij je nogal Volkswagen gehecht bent, tsja dan moet je bij je Polo blijven.

Ik zal pas een nieuwe Polo Blue GT aanschaffen als je hem wilt Leasen.

Anders zoals al eerder voorgesteld een Demo aanschaffen is ook nooit weg, wel Gebruikt, maar meestal full option en niet zo veel Kilometers.

Wat ook een optie kan zijn is een gebruikte van 1,5 jaar/2 jaar oud. meestal niet veel kilometers, maar kost aanzienlijk minder dan nieuw.

Als ik jou was zou ik ook kijken naar de:

Opel Corsa 1.3 cdti.

Peugeot 208 1.6 E-HDI

Heb zelf ervaring met zowel de Polo (lesauto), de Corsa (huidig vervoer van mij) en de 208 (via mijn werk)

Mijn persoonlijk mening is:

Polo: Degelijke auto, Schakelt fijn. Levert wat je van een Polo verwacht, maar andere kant soms wat saai.

Corsa: De Stuurmansauto van de 3: Direct Stuurgedrag, genoeg ruimte in de auto. misschien wat stug geveerd.

208: Eigenwijs maar leuk ontwerp, Rijdt ook goed, minder Direct stuurgedrag dan de Corsa, maar de Automaat is niet fijn bij een 208.

Ik zal goed rond kijken wat er nu te koop is, en anders een leuke gebruikte Blue GT aanschaffen als je een goed gevoel bij Volkswagen hebt.

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

@porz Maar welke Polo? Blue motion 1.2TDI wss. Jah die hebben wij ook in de familie. Rot autotje, geen power niks.

Een BlueGT is iets heel anders als een Bluemotion.

Je kan die autotjes niet te veel over 1 kam scheren.

@thug Wij doen de 1.2tdi eruit nu. Als je er vanaf wilt zou ik het nu doen, nu is hij nog 12.5k waard. Dat veranderd aan het einde van het jaar, dan komen al die leaseschrapers terug en de wegenbelasting komt er weer op...

Overigens de onze gaat er nu uit met 32k kilometer erop, 1,5 jaar oud, winterset erop en leder interieur.

Als je hem kwijt wilt zou ik het nu doen en anders zou ik hem nog wat jaar doorrijden. Al heb ik er mss een hele andere kijk op als jij.

Link to comment
Delen op andere websites

@porz Maar welke Polo? Blue motion 1.2TDI wss. Jah die hebben wij ook in de familie. Rot autotje, geen power niks.

Een BlueGT is iets heel anders als een Bluemotion.

Je kan die autotjes niet te veel over 1 kam scheren.

@thug Wij doen de 1.2tdi eruit nu. Als je er vanaf wilt zou ik het nu doen, nu is hij nog 12.5k waard. Dat veranderd aan het einde van het jaar, dan komen al die leaseschrapers terug en de wegenbelasting komt er weer op...

Overigens de onze gaat er nu uit met 32k kilometer erop, 1,5 jaar oud, winterset erop en leder interieur.

Als je hem kwijt wilt zou ik het nu doen en anders zou ik hem nog wat jaar doorrijden. Al heb ik er mss een hele andere kijk op als jij.

thoh ik denk dat ik hem hou,vandaag was ik aan het rijden en dacht ik Mmm fijn autootje eigelijk,hij is gewoon traag,soms rij ik met mijn moeder haar auto bmw x1 18d en das een heel verschil ik ben geen snelheidduivel integendeel ik wil gewoon dat alles vloeiender verloopt,mijn broer rijd nu met een verlopig rijbewijs en rijd met mijn auto momenteel wie weet wil hij hem wel overkopen binnen een paar maanden.maar een nieuwe polo blueGT kopen is gewoon te duur ik wacht op een jonge tweedehands met héél weinig kilometers.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier dit is de onze

GroteFoto-TYGOUNLA.jpg

Ik vind de Polo geen lekkere auto als je met meer personen weg moet, zeker niet bij de handbak. Alles zit heel dicht op elkaar ook.

Maar als eigen autotje lijkt hij me best wel lekker.

Dan of een BlueGT of een GTI. Als de maandelijkse het toelaten wss toch de GTI. Maar ik ga eerst een proefrit in de BlueGT maken. Als ik binnenkort wat meer tijd heb ga ik de rit inplannen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de Polo geen lekkere auto als je met meer personen weg moet, zeker niet bij de handbak. Alles zit heel dicht op elkaar ook.

ook zoiets als je nu met vier mensen in die polo zit word dat echt een trage bak.

Daar heb je die andere 3 mensen niet voor nodig :7

Link to comment
Delen op andere websites

@porz Maar welke Polo? Blue motion 1.2TDI wss. Jah die hebben wij ook in de familie. Rot autotje, geen power niks.

Ik heb ervaring met de Bluemotion en de 1.2 TSI. Tsja, snel is de Bluemotion niet. maar om het nou een rot auto te noemen, dat ben ik niet met je eens.

Het is geen strepentrekker nee, is het ook niet voor bedoelt, hij is misschien niet snel van zijn plek maarjah dat zijn er wel meer niet.

De 1.2 TSI komt vlotter van zijn plaats, en rijdt ook leuker vind ik.

Als de bluemotion goed op toeren houdt (pas schakelen bij 2500-3000 Toeren) is het nog prima te doen in het huidige verkeer.

Ik vind de handbak juist fijn van een Polo, erg licht en je zet hem zo in de volgende versnelling, de achteruit vind ik daarin tegen weer helemaal niets.

Als je het krap vindt in een Polo met meerdere personen, raad ik je aan om eens een keer bij Opel Corsa 5-Deurs (huidig model) achterin te gaan zitten.

Deze is een stuk ruimer van binnen dan de Polo, zeker achterin zit je stukken beter dan in een polo

Waar de Corsa in mijn ogen echt een stuk meer ruimte biedt en zeker aan beenruimte.

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

Voor 12 000 euro een full option wagen met 140 PK en een laag verbruik?

I dare you. :7

de UP! :puh:

Ja man, want een klotsende benzinetank is ook echt rijgenot :7

EDIT:

@porz Maar welke Polo? Blue motion 1.2TDI wss. Jah die hebben wij ook in de familie. Rot autotje, geen power niks.

Ik heb ervaring met de Bluemotion en de 1.2 TSI. Tsja, snel is de Bluemotion niet. maar om het nou een rot auto te noemen, dat ben ik niet met je eens.

Het is geen strepentrekker nee, is het ook niet voor bedoelt, hij is misschien niet snel van zijn plek maarjah dat zijn er wel meer niet.

De 1.2 TSI komt vlotter van zijn plaats, en rijdt ook leuker vind ik.

Als de bluemotion goed op toeren houdt (pas schakelen bij 2500-3000 Toeren) is het nog prima te doen in het huidige verkeer.

Ik vind de handbak juist fijn van een Polo, erg licht en je zet hem zo in de volgende versnelling, de achteruit vind ik daarin tegen weer helemaal niets.

Als je het krap vindt in een Polo met meerdere personen, raad ik je aan om eens een keer bij Opel Corsa 5-Deurs (huidig model) achterin te gaan zitten.

Deze is een stuk ruimer van binnen dan de Polo, zeker achterin zit je stukken beter dan in een polo

Waar de Corsa in mijn ogen echt een stuk meer ruimte biedt en zeker aan beenruimte.

Nee ik vind de Polo zelf geen rot auto. Wel mijn hele post lezen he :7

Overigens klopt het dat hij wel iets vlotter wordt bij de 1800 toeren tot de 3500 ongeveer. Maar dat doet het verbruik geen goed(waar je dat ding voor zou hebben gekocht).

Heb de 85pk(?) 1.2TSI al eens aan de tand kunnen voelen in een polo.

Heb nu een 105pk(?) 1.2TS(F)I (klinkt weer wat luxer, is gewoon de zelfde motor btw :7 ) in een A1 van de huurwagen.<

Om op mijn verhaal terug te komen, de handbak, ja, die lekkere schok die je krijgt als je hem in zijn achteruit zet :7

Overigens vind ik de bak zelf ook lekker, alleen zit dat net wat te dicht bij je bijrijder. Als je bijrijder wat breder is zit je steeds tegen zijn/haar been.

Maar dat maakt bij eigen wagen dan weer niet uit want dat zou er toch een worden met DSG.

De handbak geeft heerlijk response aan je, dagje een C4 gehad een keer, dat is net alsof je in een spons loopt te roeren. Gatverdamme zeg, dat schakelt gewoon vies :{

Bewerkt: door jobator
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...