Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik ga alleen hier even uitegebreid op reageren, aangezien m`n post anders veel te lang wordt, ondanks dat de rest van je post imho ook eigenlijk op niets slaat.

Tha-Ran haalde oa de autosport aan om me ervan te overtuigen dat Audi een o zo goed merk is. Met ervaring in de autosport zou je toch moeten uitblinken in crashtests, of niet..? Ik meen me te herinneren dat er in de autosport af en toe crashes voorvallen.

crashes in de autosport =/= crashes op de weg. Na voor research voor physics simulators zo`n paar duizend crashtests en andere crash videos te hebben geanalyseerd weet ik dat ondertussen wel.

Als ik jouw mening nu doortrek, zou dit het geval zijn: Alle merken die aan autosport doen komen standaard met een rolkooi, strut-braces, slicks, race-ophanging, racemotoren, sportstoelen, 4-punts veiligheidsharnas, geen bekleding, in al hun standaard modellen, want ja, zowel in het normale leven als in de racerij rij je op asfalt. Is dit het geval? Neen. De enige auto die ik op dit moment kan opnoemen die standaard met dat soort onzin komt, is een Porsche GT3, al zullen er vast wel meer zijn. En ik kan me niet herinneren dat de GT3 ooit een ultra-goede rating heeft gekregen met crash-tests.

Doen Renault en Volvo het super goed in de autosport? Neen. Krijgen die merken goede ratings bij Ncap? Ja, dat wel.

Crashes in de autosport hebben NIKS te maken met crashes op de weg. In de racerij(als in DTM en dat soort dingen) maakt het niet uit als je elkaar een tikje geeft in de eerste bocht, die paar krassen maakt geen drol uit want dat is zo te vervangen. Als je dan een keer eraf gaat sta je meestal in de grindbak stil, met weinig schade op de lak na vanwege al 't grind. Als je er dan een keer écht hard af gaat, knal je óf tegen een vangrails aan die speciaal ontworpen is om de klap op te vangen, of een stapel met autobanden die ook bedoeld is om de energie op te vangen. Daarbij hebben DTM wagens rolkooien en andere gordels en voor zover ik weet geen airbags. Doordat ze zo`n 4-punts harnas hebben, gaan coureurs dus niet door de voorruit. Die auto's zijn helemaal aangepast puur om de paar seconden sneller te zijn op het circuit. In de racerij knal je meestal niet frontaal op een andere wagen, aangezien je allemaal zo snel mogelijk dat circuit rond probeert te gaan, allemaal in dezelfde richting. In de autosport worden een groot aantal panelen uit bijvoorbeeld carbon gemaakt zodat 't allemaal wat lichter wordt.

Als je in het normale leven met een auto botst, wil het nog wel eens voorkomen dat je tegen een boom of muur gaat, en die zijn zeg maar niet ontworpen om een auto van anderhalve ton op te vangen waar een vangrails op 't circuit dat wel is. Of je gaat tegen een andere auto, soms frontaal tegen een auto die met 80km/h jouw richting op komt, en dat geeft ook niet mee. Daar moet dan rekening mee gehouden worden bij het ontwerpen.

Daarbij komt het in het echte leven nog wel eens voor dat iemand z`n gordel niet draagt. Ook daar moet rekening mee gehouden worden bij het ontwerpen. Daarbij moet bij een normale auto rekening gehouden worden met voetgangers, dus alle panelen moeten zacht gemaakt worden, met plastic(toevallig dat er op Renaults zoveel plastic panelen zitten). Dus geen carbon.

"Met ervaring in de autosport moet je toch uitblinken in crashtests, of niet?"

83b.png

Sorry gast, maar dit is echt de meest domme uitspraak die ik ooit heb gehoord. Echt. In fact, ik hoop eigenlijk dat je zit te trollen.

En ik ben niet de enige. Dit is wat een maat van me zei:

: Lol

: wut???????

: nah dude, Thats how it works!!

Misschien dat je snapt dat je je mening inderdaad gewoon verkeerd hebt beargumenteerd als ik je zeg dat jij de enige bent die je standpunt blijft verdedigen terwijl letterlijk iedereen hier zegt dat je onzin zit te praten?! Als jij de A1 te duur vind, fine, moet je vooral vinden, kan me niks schelen, en ik weet niet eens of ik het wel met je eens ben of niet, maar de manier waarop je je mening beargumenteerd laat zien dat je je mening op niets baseert, waardoor je gewoonweg jezelf voor schut zet.

Het feit dat mensen verstand hebben van zaken betekend nog steeds niet dat ze altijd gelijk hebben of dat je ze altijd mag napraten. Top Gear heeft ook verstand van zaken, maar Richard Hammond denkt ook nog steeds dat de Pagani Huayra auto van het jaar 2012 was, terwijl dat verder eigenlijk ook nergens op slaat...

Dat je een auto IRL gezien hebt en dat je er een samengesteld hebt zegt niets over je mening over die auto. Als ik jou de specs van zo`n nieuwe GT86 geef dan denk je ook niet meteen "wauw wat een geweldige auto". Punt is dat je je mening over een auto simpelweg niet kunt baseren op nummertjes. Soms moet je in een auto gereden hebben voor je er een goede mening over kan vormen.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Megapilot, Ze mogen jou dan wel lichtelijk belachelijk maken, maar jij brengt wel op een kinderachte manier gelijk het woord 'KUTauto' in het onderwerp, wat in mijn ogen toch echt een heel niveau lager ligt als dat niveau waarop zij jou belachelijk maken.

Wil je trouwens niet mijn woorden gaan verdraaien, ik heb namelijk niks gezegd over dat als een auto succesvol is in de autosport, automatisch ook succesvol is in het dagelijks leven.

Ook zeggen wij niet dat jij een auto niet te duur mag noemen, we zeggen alleen je een auto niet te min moet gaan noemen voor zijn prijs, als je zelf niet weet waar die 'te min' voor moet staan. Want zonder eigen ervaring vind ik niet dat je kan inbrengen of een auto goed rijd of niet, want daar vind ik 'te min' ook onder andere voor staan. En zelfs al regel je zonder rijbewijs een proefrit in een A1, dan vind ik het ook ongegrond als je die auto dan nog te min zou noemen, alleen al wegens gebrek aan ervaring.

Bewerkt: door Tha-Ran
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken dat aftellen. Heb ik ook heel lang moeten doen. En dan zodra je de eerste keer zakt. :7

Gelukkig had ik hem de tweede keer in mn zak. :puh:

Dat maakt niet uit als je zakt :D want je bent dan toch al bezig. Ik moet nog eerst 4 jaar wachten tot dat ik mag beginnen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...