Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ach weekend van 23maart, tripje luxemburg met de motor :puh:.

Cool man. Ook een lekker motorland :puh:

Ik zit eraan te denken deze zomer met motorrijbewijs te gaan beginnen. Helaas door die rotregels zal het wel een aantal jaren duren voor ik een echte leuke motor kan gaan rijden.

Maar een Dirt bike is ook lachen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ach weekend van 23maart, tripje luxemburg met de motor :puh:.

Cool man. Ook een lekker motorland :puh:

Ik zit eraan te denken deze zomer met motorrijbewijs te gaan beginnen. Helaas door die rotregels zal het wel een aantal jaren duren voor ik een echte leuke motor kan gaan rijden.

Maar een Dirt bike is ook lachen :puh:

Ach ligt gewoon aan onze landen. In frankrijk mag je bijvoorbeeld al vanaf je 16 met een 125cc rijden, dus daar worden de stapjes beloond, hier daarentegen..

Ben blij dat ik nog in het oude systeem zit :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach weekend van 23maart, tripje luxemburg met de motor :puh:.

Cool man. Ook een lekker motorland :puh:

Ik zit eraan te denken deze zomer met motorrijbewijs te gaan beginnen. Helaas door die rotregels zal het wel een aantal jaren duren voor ik een echte leuke motor kan gaan rijden.

Maar een Dirt bike is ook lachen :puh:

Ach ligt gewoon aan onze landen. In frankrijk mag je bijvoorbeeld al vanaf je 16 met een 125cc rijden, dus daar worden de stapjes beloond, hier daarentegen..

Ben blij dat ik nog in het oude systeem zit :7.

vroeger was het tenminste onbeperkt vanaf je 21ste...

Nu is dat gerekt tot je 24ste en moet je 3 keer examen doen :{

Ze zijn echt op hun achterhoofd gevallen daar in Den Haag.

EDIT

@Tony

Dat is een echte Bazen mobiel jonguh :puh:

Bewerkt: door jobator
Link to comment
Delen op andere websites

Ze zijn echt op hun achterhoofd gevallen daar in Den Haag.

Ik vind het andere principe toch veel idioter hoor. "Je bent nu 21, hier is een Ducati 900, laat je gaan!" *BANG, een boom*

Het huidige systeem mag dan lastiger zijn, het voorkomt toch wel wat ongelukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze zijn echt op hun achterhoofd gevallen daar in Den Haag.

Ik vind het andere principe toch veel idioter hoor. "Je bent nu 21, hier is een Ducati 900, laat je gaan!" *BANG, een boom*

Het huidige systeem mag dan lastiger zijn, het voorkomt toch wel wat ongelukken.

Probleem is dat mensen die dat rijbewijs nodig hebben voor hun werk er ook de dupe van zijn, en er zijn hiervoor ook geen uitzonderingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je je ook afvragen wat voor werkgever iemand aanneemt zonder motorrijbewijs om hem vervolgens op een motor te smijten?

Als werknemer zou je dan met zoiets in het achterhoofd toch al op voorhand dat rijbewijs moeten doen, nee?

Link to comment
Delen op andere websites

laten we het anders stellen lennie, als jij 20 bent, en je moet op een zware motor rijden voor je werk, ben je werkloos want dat mag dan nog 4 jaar niet, en daarna ook niet als je niet de nodige extra examens doet...

Link to comment
Delen op andere websites

als jij 20 bent, en je moet op een zware motor rijden voor je werk

Zeer slechte stelling, want plaats mij maar eens in een dergelijk scenario. Hoe geraak ik aan zo'n werk en nog belangrijker: Waarom zou ik dan 4 jaar werkloos zijn? Ik heb gewoon het gevoel dat er hier een regeling wordt afgekraakt omdat ze je vrijheid lijkt in te perken, maar die er is om de omgeving veiliger te maken.

Maslow's piramide stelt: Zelfbehoud > Vrijheid

Gewoon even een ander perspectief inbrengen hier ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

als jij 20 bent, en je moet op een zware motor rijden voor je werk

Zeer slechte stelling, want plaats mij maar eens in een dergelijk scenario. Hoe geraak ik aan zo'n werk en nog belangrijker: Waarom zou ik dan 4 jaar werkloos zijn? Ik heb gewoon het gevoel dat er hier een regeling wordt afgekraakt omdat ze je vrijheid lijkt in te perken, maar die er is om de omgeving veiliger te maken.

Maslow's piramide stelt: Zelfbehoud > Vrijheid

Gewoon even een ander perspectief inbrengen hier blij.gif

Dus ipv van een snellere motor te kunnen gaan rijden besluit ik een golf uit de jaren 80 te kopen en deze op te voeren tot 800 pk en rijd ik vervolgens 5 mensen dood omdat ik dat B rijbewijs toch al heb.

Heb ik loever dat iemand zichzelf in 3 stukken rijdt tegen een boom op zn paard op 2 wielen dan een petje in een golfje die zelf blijft leven(ja zelfbehoud...) en 5 anderen dood rijdt...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is dingen omdraaien. Voor een B rijbewijs moet je ook betalen (hier toch). Daarbij is je gegeven scenario ook perfect in de andere richting mogelijk. Het is onmogelijk om psychopaten te filteren via toestemmingen, maar degene met een globaal onvermogen om te kunnen rijden er uit halen is al een begin. Met jouw voorbeeld zouden we dus ook Vrachtwagenbewijzen aan elke voorbijganger mogen weggeven, want "Er zou anders maar eens een zot 5 mensen omverrijden in zijn auto zeg!"

Huidige regeling is best goed, wat duurtjes misschien, maar dat is het hem wel waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...