Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een erg fijn probleem met de Ibiza die ik moet inruilen(zal weer eens niet....)

De deuren blijven zichzelf sluiten.

Als ik in wil stappen moet ik op open blijven drukken wil ik de auto in.

Ook tijdens het rijden blijven de deuren zichzelf sluiten. Het gekke is dat hij die niet altijd doet.

Op sommige dagen doen de deuren het perfect.

Ik heb het vermoeden dat dit de doorswitch is.

Ik hoop dat ik het op één of andere manier gerepareerd krijg.

Moet ik dit melden aan de autobedrijf waar ik de Leon heb gekocht, en waarschijnlijk genaaid worden(lagere inruilwaarden)

Of zal ik dit gewoon niet zeggen. de inruilwaarde voor de Ibiza 750 euro.

Toen de verkoper de auto ging taxeren werd de auto niet geheel bekeken. Buitenkant en motor.

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Is dat niet dat bekende deurslot kwaaltje van zo'n beetje alle vag auto's dat de deursloten defect raken. Volgens mij was er op het VWForum iemand die ze reviseert voor 75 euro. Jij krijg een gereviseerde en je levert je oude in die de volgende weer krijgt.

Gisteren overigens nog in een Seat Leon diesel mee gereden. Standaard een 150 ARL 1.9 TDI. Die een beetje gekieteld was naar de 285 pk en 500+nm. Wat een ervaring, als die turbo eenmaal op druk kwam bleef hij doortrekken tot het einde in alle 6 de versnellingen, en tot z'n 4e wielspin bij het stoplicht. Zelf al een beetje rondgekeken naar een standaard topsport TDI. En vind het toch wel de moeite om binnenkort te gaan kijken. Ben nog steeds verlief op dit model Leon.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, is het helaas niet.

Heb alle deuren één voor één losgehaald, blijft het probleem geven.

Heb de zekering vervangen en nu voor een paar uurtjes de accu losgekoppeld.

Het vreemde is dat bijna niemand dit heeft. Heb gezocht op Google maar tevergeefs.

Edit: Heb de accu losgekoppeld, op het moment blijven de deuren het goed doen.

Hopen dat dit zo blijft!

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Ja precies, ik heb de Leon gekocht met beurt.

Ik weet dat ze met dit soort zeggen dat ze alles vervangen wat er stuk is.

Nou weet ik dat ze dat echt niet doen. Het enige wat ze meestal doen met die 'afleveringsbeurten' is vloeistoffen nalopen en in mijn geval een nieuwe apk.

Ik wou hem eerst na de Seat dealer brengen in voor een beurt+APK in Alkmaar maar die is veel te duur(Zoals alle dealers)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja precies, ik heb de Leon gekocht met beurt.

Ik weet dat ze met dit soort zeggen dat ze alles vervangen wat er stuk is.

Nou weet ik dat ze dat echt niet doen. Het enige wat ze meestal doen met die 'afleveringsbeurten' is vloeistoffen nalopen en in mijn geval een nieuwe apk.

Ik wou hem eerst na de Seat dealer brengen in voor een beurt+APK in Alkmaar maar die is veel te duur(Zoals alle dealers)

Ah je woont in de buurt, weet niet of jezelf een beetje handig bent? Je kan altijd een brug in Heemskerk of Dirkshorn huren en zelf ff een rondje om en onder de auto lopen.
Link to comment
Delen op andere websites

Ja precies, ik heb de Leon gekocht met beurt.

Ik weet dat ze met dit soort zeggen dat ze alles vervangen wat er stuk is.

Nou weet ik dat ze dat echt niet doen. Het enige wat ze meestal doen met die 'afleveringsbeurten' is vloeistoffen nalopen en in mijn geval een nieuwe apk.

Ik wou hem eerst na de Seat dealer brengen in voor een beurt+APK in Alkmaar maar die is veel te duur(Zoals alle dealers)

Ah je woont in de buurt, weet niet of jezelf een beetje handig bent? Je kan altijd een brug in Heemskerk of Dirkshorn huren en zelf ff een rondje om en onder de auto lopen.

Ik heb gelukkig de Peugeot dealer tot mijn beschikken :).

Zaterdag gaat de auto eerst naar de garage voor controle, daarna word hij gekleid en gepolijst( Auto is in zijn hele levensloop nooit gepoetst).

Link to comment
Delen op andere websites

Zo vandaag de CB500 een beurt gegeven op men stage.

Nieuwe remblokjes vooraan, olie + oliefilter vervangen, Remvloeistof voor en achteraan vervangen.

Dingetje rijdt weer zoals nieuw :D

Link to comment
Delen op andere websites

]Auto is opgehaald bij de dealer. Het probleem van de Ibiza was niet opgelost dus heb niks gezegd.

Auto rijdt erg goed, heeft zijn eerste ritje van 55 km goed doorstaan.

De auto heeft helaas wel wat lelijke plekken op de motorkap( zal er wat foto's van maken) dus die word vervangen of gespoten.

Auto was van de eerste eigenaar die de auto altijd netjes bij de Seat dealer bracht.

Ik zal de foto's morgen even posten. Voor het polijsten had ik dit weekend geen tijd. kleien en wassen van het interieur is wel gedaan.

Verder wat plannen gemaakt voor de auto.

Topsport bumpers worden het niet, lastig te vinden.

Wel worden de bumperstrips en de onderkuip van de bumper gespoten.

Moet wel even op zoek naar een nieuwe onderkuip voor de bumper achter. het liefst wil ik een onderkuip van de 20VT(vanwege het gat dat er al zit voor de uitlaat)

Zit een trekhaak aan die ik wil verwijderen.

Lijstje tot nu toe:

-Fabia wisser

-Bumper strips plus onderkuipen laten spuiten

-RS6 velgen 18 inch

- ramen achter licht tinten

- druppel spiegels monteren

-sloopmotorkap of spuiten.

Edit: Foto's

post-77128-0-43795300-1369666866_thumb.jpg

post-77128-0-05561600-1369667003_thumb.jpg

Dit is die plek op de motorkap. Iemand enig idee wat dit is?

Dit is ook verder de enig plek op de auto, auto heeft verder hele lichte krasjes die niet voelbaar zijn.

Met polijsten moeten die er ook uit komen.

post-77128-0-07937900-1369666894_thumb.jpg

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Zien er uit als blaasjes onder de lak.

Afgelopen week donderdag, vrijdag en zaterdag vrij gehad voor me Nürburgring weekend. Bedoeling was om donderdag overdag die kant op te gaan, maar had zoveel tegen slagen woensdag avond. Wiellager wou niet los komen, krommen remschijf en een remvloeistof lekkage. Dus donderdag de hele dag zitten sleutelen en nog net voor sluitings tijd de auto weten uit te laten lijnen. Vrijdag die kant op gegaan en op zich nog redelijk weer gehad. Zelf 4 rondjes zelf gereden en een hele hoop mee gereden. Geef altijd weer een kick, auto heeft zich goed gehouden niks stuk gegaan of andere rarigheid. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Weet iemand hoe het nou zit me de oldtimer mrb??

Op autoweek staat iedere post iets anders en op de site van de belastingdienst word ik niet wijs uit.

Iemand enig idee, want wij overwegen een Chevy Van/ Ford Econoline te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm binnekort maar eens stalen remleidingen steken op men CB500, denk ik.

Pff collector doorgescheurd van de punto. €248 kosten voor enkel de collector aftermarket.

In de garage €748 zonder plaatsing. Gelukkig heb ik tijd om het te vervangen.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...