Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik ben ook lekker bezig geweest aan mijn auto.

De lelijke grote sproet is vervangen voor een kleine Peugeot 607 antenne.

Ook heb ik er W8 binnenverlichting van een Passat gemonteerd.

Voor de rest heb ik het erg donkere interieur aangepakt, zo is de middenconsole en tellerkoepel silver geworden.

Ook ben ik al een week bezig om de ventilatie knopjes in een silvere kleur te krijgen.

Moeten nog 1 keer wetsanden en daarna polijsten.

Foto's komen morgen!

Link to comment
Delen op andere websites

Zo hier weer meerdere updates vanaf mijn kant. In de laatste week van april was ik weer richting de Nürburgring gegaan. Om als laatste de Leon nog een keer goed uit te testen. 4 Rondjes totaal gereden en vergeleken met de golf ging het stukke soepeler. Hield zich super in de bochten, geen turbo die druk op moest bouwen terwijl je een berg opreed en het belangrijkste het liep nergens aan als je hem flink te bochten omtrok. Go pro geleend bij een maatje van me en diverse filmpjes van op het circuit als de omgeving gemaakt, de filmpjes zijn hier te bekijken. Ook nog diverse foto's tegen gekomen.

IMG_6277_d_zps0708d7ae.jpg

IMG_4766_d_zps9bd2939e.jpg

IMG_3956_zps88b87a3a.jpg

Alles gelukkig heel gehouden net zoals de rest van de groep op eentje na die van de baan af gesleept moest worden vanwege een kapotte homokineet. Na het weekendje ring was het de bedoeling de auto rustig verkoopklaar te maken, maar de auto is inmiddels als 2 weken weg. Verkoop ging zo snel en ik kreeg er zelfs met de schades rondom het bedrag voor wat ik wou hebben als ik hem netjes erbij had staan. Geen moment getwijfeld en de auto is nu richting brabant gegaan.

Uiteraard niet lang zonder auto gezeten, want na 3 uurtjes de vervanger alweer aangeschaft namelijk een Seat Ibiza 6L 1.9TDI FR met 130PK

DSC02112_zpsce7a13b4.jpg

DSC02115_zps4d988765.jpg

DSC02118_zpsa1472cc6.jpg

Velgen, banden, schroefset en wielsteek adapters zijn al onderweg, maar de kans is groot dat die er pas na de winter onder komen. Voor de rest weinig plannen mee eigenlijk lekker veel kilometers maken en de boel heel houden!

Link to comment
Delen op andere websites

We zijn niet naar de Jaguar geweest gisteren,

Waarschijnlijk word het hem toch niet, want in het dorp hier stond nog z'n zelfde en we hebben de Saab ernaast gezet. Mijn vader en ik vonden de Saab toch veel sportiever dan de Jaguar.

Heel misschien gaan we aankomende week nog s kijken, als dat gebeurt plaats ik foto's.

k641.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie wagen heb je gekocht Rullez!

Erg mooie kleur ook, past goed bij de auto.

die 1.9 tdi motoren zijn erg fijn ook, hebben behoorlijk wat pit.

Mis je het wel een beetje de Leon?

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard mis ik het, rijd gewoon zo soepel een 6 cillinder en helemaal met het machtige geluid van een demperloos rvs systeem. Maar alsnog met ruim 50.000km per jaar vond ik het zonde van de auto en mijn bankrekening.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga binnenkort met een vriend een oude Honda Accord 2.0 opknappen, die nog bij ons in de schuur staat weg te roesten.

Veel mankeert er niet aan, alleen wat roestplekken, goed smerig en er moet een nieuwe uitlaat op. Als we ermee bezig gaan, dan post ik hier wat foto's :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeker, maar we zullen eerst zien of het opknappen überhaupt binnen ons budget past, of dat het toch slimmer is een goed werkend autootje te kopen.

Hoop 16 juli mijn rijbewijs te halen, en ik ben 18. Een eigen auto lijkt me wel wat, maar is ontzettend duur.

Desalniettemin is het leuk een oude auto op te knappen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso 1 kopen die ten eerste draait, mooi draait, en zonder olielekken of getik hier of daar.

Het blijft toch een Honda, en het is niet een zo'n oude amerikaan uit 1970 die ontzettend veel onderhoud nodig heeft. Het is verder een prima auto (bouwjaar 1991), alleen een paar kleine dingetjes die aangepast moeten worden, zoals vloeistoffen vervangen ed.

Ik kan een eigen auto toch nog niet betalen. Tenminste, niet de motorrijtuigenbelasting, verzekering en brandstofkosten. Ik ben maar een arme student, en ik heb (zoals het nu lijkt) na september geen werk meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke auto Rullez, zal je zeker merken in de brandstofkosten :puh:

Ik heb overigens nog steeds dezelfde auto:295893_626829647331235_1391899180_n.jpg

Peugeot 207 GTI Turbo

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...