Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Even een vraagje tussendoor.

Ik wil de auto voor laten keuren, zodat ik weet wat er aan moet gebeuren. Auto is geschorst, geen APK, geen verzekering en niks. Mag hij dan wel naar de garage worden gereden? Ongeveer 5km bij ons vandaan.

Lijkt mij niet, maar een autotransporter is te duur. Of mag hij eventueel getrokken worden naar een garage?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Auto is geschorst... Mag hij dan wel naar de garage worden gereden?

Je zal bedoelen dat het kenteken is geschorst? Naast de reden die RustyRustler89 aandraagt, is ook dat een reden om de weg niet op te mogen.

Link to comment
Delen op andere websites

Auto is geschorst... Mag hij dan wel naar de garage worden gereden?

Je zal bedoelen dat het kenteken is geschorst? Naast de reden die RustyRustler89 aandraagt, is ook dat een reden om de weg niet op te mogen.

Dat bedoel ik inderdaad.

Ik had ergens gelezen dat een auto wel naar de dichtstbijzijnde garage mocht worden gereden via de kortste route, maar dat zal dan ook wel niet waar zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Haha nee. Ik ga er in ieder geval van uit dat je het transport via de openbare weg zal doen, en daarvoor moet je een geldig (dus niet geschorst) kenteken hebben en moet het voertuig minimaal WA-verzekerd zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan eventueel groeneplaten van een bedrijf regelen, mag je de weg wel op alleen met zonder rem lijkt het me niet verstandig. Ik heb ooit een ritje van 10 min zonder rem gedaan niet heel leuk...

@Rustty: Verschil is vrij groot, qua verzekering de helft, wegenbelasting gelijk en de brandstof kosten is helemaal een lachtertje vergeleken met wat ik gewend was. Met de leon ongv. 550km op een tank van rond de 100 euro 50 liter en nu net geen 800km op een tank van ongv. 50 euro diesel 40 liter. :)

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader wil de oude Honda Accord weg doen samen met een redelijk oude Peugeot Partner, en hier een ander autootje voor aanschaffen.

Daarnaast zouden de reparaties van de Honda veel te duur uit gaan vallen voor mij, en een verbruik van 1 op 11 is nou niet heel zuinig.

Jammer, maar ik ga de auto niet meer herstellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader wil de oude Honda Accord weg doen samen met een redelijk oude Peugeot Partner, en hier een ander autootje voor aanschaffen.

Daarnaast zouden de reparaties van de Honda veel te duur uit gaan vallen voor mij, en een verbruik van 1 op 11 is nou niet heel zuinig.

Jammer, maar ik ga de auto niet meer herstellen.

Waarop beredeneer je erop dat ie 1 op 11 loopt?

Probleem van de Accord is waarschijnlijk wel omdat je ze niet vaak ziet en dus minder onderdelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben afgelopen zondag nog naar een Japanse automeeting gegaan, waar behoorlijk wat mooi spul tussen stond

Voor de liefhebber heb ik nog een filmpje in elkaar gezet als impressie

>>> Door Jacky-2007: Je filmpje was stuk.. *steekt schroevendraaier weer tussen broekriem* Zo, die doet het weer. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...