Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Dippie, schelden wordt hier niet getolereerd op dit forum, ik zie dat je nu meerdere keren het woord 'Honda' hebt gebruikt, dat is nog erger dan met bepaalde ziektes te vloeken :t

En Honda vergelijken met BMW, pak nog maar even de fiets dan :7:schater:

Kijk, dit is nou zo ontzettend jammer :puh: . Iemand die zo fan is van BMW die niks van andere auto's wil weten. BMW-fanboy en Honda-hater. Ja inderdaad, Honda! Heb je het niet goed gelezen, dan zeg ik nog maar eens Honda; Honda. :engel:

NB: Ik ben geen BMW-hater, maar 't merk spreekt mij gewoon niet aan :)

NB2: Ik zag op jou profiel een Subaru staan, niks mis mee :)

Haha, je bent wel makkelijk op de kast te jagen :puh:

Ik ben helemaal geen BMW Fanboy, wel een Honda hater, dat klopt

Maar dat ik een Honda hater ben komt niet door het merk, maar door de sjappies die met hun Civic's Schoorsteen Edition op meetings verschijnen en alleen maar irritant zijn ;)

Geloof me, ga naar auto meetings als geen Honda rijder, en na 1 meeting heb je een hekel aan het merk ;)

Die Subaru heb ik inderdaad helaas niet meer, die werd een beetje te duur voor woon/werk verkeer

Wel ben ik zo af en toe aan het kijken naar een leuke project auto voor erbij (Impreza/EVO/Supra etc etc), maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren :puh:

Overigens rij ik nu zelf een Peugeot 207 GTI Turbo ;)

Het zijn meer de sjonnie's die een Honda Civic 1.4 rijden met een brulpijp eronder. Meer show dan go als het ware. De echte liefhebbers rijden gewoon met een opgevoerde vtec.

Link to comment
Delen op andere websites

@Dippie, schelden wordt hier niet getolereerd op dit forum, ik zie dat je nu meerdere keren het woord 'Honda' hebt gebruikt, dat is nog erger dan met bepaalde ziektes te vloeken :t

En Honda vergelijken met BMW, pak nog maar even de fiets dan :7:schater:

Kijk, dit is nou zo ontzettend jammer :puh: . Iemand die zo fan is van BMW die niks van andere auto's wil weten. BMW-fanboy en Honda-hater. Ja inderdaad, Honda! Heb je het niet goed gelezen, dan zeg ik nog maar eens Honda; Honda. :engel:

NB: Ik ben geen BMW-hater, maar 't merk spreekt mij gewoon niet aan :)

NB2: Ik zag op jou profiel een Subaru staan, niks mis mee :)

Haha, je bent wel makkelijk op de kast te jagen :puh:

Ik ben helemaal geen BMW Fanboy, wel een Honda hater, dat klopt

Maar dat ik een Honda hater ben komt niet door het merk, maar door de sjappies die met hun Civic's Schoorsteen Edition op meetings verschijnen en alleen maar irritant zijn ;)

Geloof me, ga naar auto meetings als geen Honda rijder, en na 1 meeting heb je een hekel aan het merk ;)

Die Subaru heb ik inderdaad helaas niet meer, die werd een beetje te duur voor woon/werk verkeer

Wel ben ik zo af en toe aan het kijken naar een leuke project auto voor erbij (Impreza/EVO/Supra etc etc), maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren :puh:

Overigens rij ik nu zelf een Peugeot 207 GTI Turbo ;)

Ik had een komische ondertoon, maar dat valt moeilijk te ontdekken in een bericht :puh:

Het maakt mij echt niet uit wat je nou het beste merk is, maar je kunt niet ontkennen dat Honda één van de beste merken ter wereld is.

Overigens zijn het vooral die sjappies met een petje op die in hun opgetunede Civic rijden. Getunede auto's vind ik persoonlijk sowieso al niks. Ik wil gewoon een standaard Civic als eerste autootje. Niet te duur, weinig onderhoud en gewoon lekker tuffen.

Jammer dat je die Subaru niet meer hebt, maar ik kan me voorstellen dat hij te duur werd.

Persoonlijk vind ik de Supra lelijk, maar misschien komt dat omdat Google alleen maar getunede Supra's toont :puh:

Ik wil toch nog eens beginnen aan onze oude Honda Accord 2.0. De kosten mogen niet hoger dan €1000,- uitvallen, want anders kan ik er totaal geen winst uit halen, áls ik hem wil gaan verkopen. Voor mijzelf zal hij ook te duur zijn om op de weg te houden, ik ben maar een arme student die momenteel zonder werk zit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

En Honda vergelijken met BMW, pak nog maar even de fiets dan :7:schater:

:klap:

Goeie goedkope Civic is zeldzaam, dingen rotten best hard, 9/10 keer zijn ze rood en is de kleur vervaagd, en een goedkope Vtec zuipt meer olie als benzine.

Overigens, zelf inmiddels aan het lessen, denk/hoop dat ik begin volgend jaar mijn rijbewijs heb. 8)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Wist niet dat dit topic nog zo actief was! :cab:

Ben heel lang niet meer op dit forum geweest en de laatste keer waren er maximum 200 posts.. :clown:

Maar goed, is nog steeds een leuk topic precies!

@GolfG60: ik dacht dat jij al lang een rijbewijs had? :clown: Ik ben inmiddels alweer bijna een jaar aan het rijden en ik ga er alleen maar meer van houden! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wist niet dat dit topic nog zo actief was! :cab:

Ben heel lang niet meer op dit forum geweest en de laatste keer waren er maximum 200 posts.. :clown:

Maar goed, is nog steeds een leuk topic precies!

@GolfG60: ik dacht dat jij al lang een rijbewijs had? :clown: Ik ben inmiddels alweer bijna een jaar aan het rijden en ik ga er alleen maar meer van houden! :puh:

Hier staat ondertussen een Golf 1 G40 voor de deur naast de Golf 1 Cabrio. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Wist niet dat dit topic nog zo actief was! :cab:

Ben heel lang niet meer op dit forum geweest en de laatste keer waren er maximum 200 posts.. :clown:

Maar goed, is nog steeds een leuk topic precies!

@GolfG60: ik dacht dat jij al lang een rijbewijs had? :clown: Ik ben inmiddels alweer bijna een jaar aan het rijden en ik ga er alleen maar meer van houden! :puh:

Spijtig maar nee, nog geen rijbewijs, ben er volop mee bezig.

Tussentijdse toets zal december/januari worden, vandaag overigens wel theorie examen gehad en geslaagd, dus weer een stapje dichterbij mijn roze pasje.

Rond januari/februari zal ik mijn praktijk examen hebben, rond die tijd zal ik mijn wagen van stalling afhalen.

Heb een Golf 3, 1600 GL, 136k op de teller(met onderhoudsboekjes die het bewijzen), import vanuit Duitsland(Eine echte Wolfsburger :bier:), zeer nette staat met een paar kleine puntjes die ik wil verbeteren*.

Dan langs de garage voor APK, deze verloopt in december, en ben rond aan het kijken voor een net setje Borbet A, 16inch, 7,5j voor en 9j achter.

En een schroefset met progressieve veren erop om comfort goed te behouden, hij zal lager worden maar niet schrapend, daar is de Golf veel te netjes voor.

*Verbeterpuntjes zijn, lak polijsten en hier en daar opnieuw spuiten mochten er krasjes zitten(voornamelijk bij het handvat/sleutelgat), een mistlamp heeft last van vocht, thermostaat vernieuwen, een paneel laat het stof los.

Twijfel alleen om de Golf eventueel uit te breiden, al ben ik snel klaar want eigenlijk is ie al best vol(vooral voor een 93'er), belangrijkste wat ik er nog op wil is airco+climate control(moeilijk maar leuk klusje) en cruise control, rest van de enkele opties is makkelijk in te bouwen, denk aan verwarmde sproeikopjes, etc.

Voor dagelijkse ritjes wil ik kijken voor een 190E met 2.3l, of een E30 325i, een speelse auto iig, en met voorkeur belasting (gedeeltelijk) vrij.

Maar eerst het pasje halen, dan zie ik wel :puh:

Sublime, vraag eerst maar eens aan je werkgever/lease bedrijf of ze blij zullen zijn als je er TL buizen onder hangt.

Maar ja, die dingen zijn er gemakkelijk onder te hangen, meeste zetten ze vast met tywraps of ductape.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Grote plannen precies!

Maar vind wel dat een Golf III zonder roest (zeker als het een vroege is) het waard is om verzorgd te worden!

Heb je er al foto's van?

Zo'n W201/W124 of E30 maakt veel kans als volgende daily voor mij, zalige auto's toch! 8)

Mercedes%20190%20198301.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Grote plannen precies!

Maar vind wel dat een Golf III zonder roest (zeker als het een vroege is) het waard is om verzorgd te worden!

Heb je er al foto's van?

Zo'n W201/W124 of E30 maakt veel kans als volgende daily voor mij, zalige auto's toch! 8)

[foto]

Marokkanen/Turken bak.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...