Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Even een vraagje aan de experts hier; ik heb best wel last van condens in de auto, en bij nachtvorst is dat geen pretje. De binnenkant van de voorruit krabben, dat is toch mesjogge. Iemand hier een goeie tip? Ik heb het al geprobeerd met een vochtvreter, maar dat werkt niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Even een vraagje aan de experts hier; ik heb best wel last van condens in de auto, en bij nachtvorst is dat geen pretje. De binnenkant van de voorruit krabben, dat is toch mesjogge. Iemand hier een goeie tip? Ik heb het al geprobeerd met een vochtvreter, maar dat werkt niet.

Heb je dit ook als je een zeil voor je raam legt?

Of na een rit, dampen je ramen dan ook aan?

Link to comment
Delen op andere websites

Ah op die manier! Zelf nooit voorgehad, maar wel al vaak gehoord / gelezen bij verlaagde auto's...

Meestal de oorzaak bij verlaagde auto's, te snel ergens over rijden.

Maar aangezien het bij mij 10 cm boven de onderkant is, kan het niet zijn van ergens tegen te rijden en ik zie dat het doorgeroest is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Even een vraagje aan de experts hier; ik heb best wel last van condens in de auto, en bij nachtvorst is dat geen pretje. De binnenkant van de voorruit krabben, dat is toch mesjogge. Iemand hier een goeie tip? Ik heb het al geprobeerd met een vochtvreter, maar dat werkt niet.

Heb je dit ook als je een zeil voor je raam legt?

Of na een rit, dampen je ramen dan ook aan?

Ik heb het meestal als het 's nachts bijvoorbeeld heel mistig is geweest, vochtig dus, dat er vocht bij is gekomen aan de binnenzijde. En vandaag had ik het ook; mijn auto stond in de schaduw en in de zon het was relatief warm. Kon ik weer aan de gang met een handdoek. Ik heb het verder niet na een rit, tijdens het rijden wordt het juist minder. En dat van die ruitbedekking, dat zal ik eens doen, wellicht dat dat helpt.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ouders hebben een Opel Zafira van 2002. Daar hebben we ook nogal wat problemen gehad met beslagen ramen. Wij hebben gewoon alle kachels op het raam gericht staan, en toen was het probleem weg. Zou je kunnen proberen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een vraagje aan de experts hier; ik heb best wel last van condens in de auto, en bij nachtvorst is dat geen pretje. De binnenkant van de voorruit krabben, dat is toch mesjogge. Iemand hier een goeie tip? Ik heb het al geprobeerd met een vochtvreter, maar dat werkt niet.

Heb je dit ook als je een zeil voor je raam legt?

Of na een rit, dampen je ramen dan ook aan?

Ik heb het meestal als het 's nachts bijvoorbeeld heel mistig is geweest, vochtig dus, dat er vocht bij is gekomen aan de binnenzijde. En vandaag had ik het ook; mijn auto stond in de schaduw en in de zon het was relatief warm. Kon ik weer aan de gang met een handdoek. Ik heb het verder niet na een rit, tijdens het rijden wordt het juist minder. En dat van die ruitbedekking, dat zal ik eens doen, wellicht dat dat helpt.

Verder nog klachten?

Hij ontdampt nog wel goed voor de rest?

En geeft ie witte uitlaatgassen ook bij warme motor? of geeft ie nooit witte uitlaatgassen (buiten koude motor) :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, geen witte rook. Stemmen voor een nieuwe paus doen ze in Rome, niet in mijn auto.

M'n ouders hadden vroeger weleens een zakje (washandje geloof ik) met kattengrit op het dashboard liggen, schijnt dat dat ook helpt tegen vocht.

Kan ik ook wel eens proberen, kattengrit genoeg hier in huis, en aangezien dat spul inderdaad vocht opneemt, zeker het proberen waard.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mensen vaak vergeten, voor heel goed ontwasemen van je ramen, zet een raampje op een kiertje.

Zelf hier, geen airco of iets, maar kachel op de voorruit, stand 1 of 2, raampje iets omlaag, en alles is binnen no-time weg en als je kachel goed werkt heb je ook geen kou binnen.

Kan best zijn dat er vocht in je wagen blijft zitten, omdat je geen raampje omlaag hebt, en wel ademt :clown:

Iedereen ademt ook vocht uit, en dat kan voor beslagen ramen zorgen, dus als je bijna op je werk/thuis bent, even het raampje open.

Je kan ook voor de zekerheid de hele tijd het raampje open houden, maar de tocht die er dan komt is niet echt ideaal te noemen.

Probleem is dat de vocht dus in de wagen blijft, en dus de volgende ochtend tegen je ramen geplakt zit, proberen waard dus.

Anders kijken of dealer vragen of alle rubbers goed sluiten, Skoda had dit probleem namelijk ook en vallen uiteindelijk allemaal onder VW.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...