Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik bedoel de het stadslicht/parkeerlicht. Deze zit (bij de Peugeot althans) naast het dimlicht/grootlicht in een andere lampenkap (waar ook het knipperlicht in zit). Met die bruine houder bedoel ik de unit waar het lampje van het parkeerlicht (W5W) in zit.

In de spoiler een verduidelijk middels het rode rondje:

15y6hhj.png

Ik heb ergens gehoord dat ik die unit een kwartslag moet draaien, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Misschien ben ik te voorzichtig, of is er iets anders. Laatst haalde een monteur bij de garage het lampje er zo uit...

Bewerkt: door Dippie94
Link to comment
Delen op andere websites

Tis dat wij de gefacelifte Partner bezitten, modeljaar 2005. Maar daar konden we die units gewoon via de motorruimte bereiken.

Die kappen zijn er wel uit te halen: motorklep omhoog en de lampenkap naar buiten drukken, alleen heb ik nogal moeite om de unit los te krijgen :(

Link to comment
Delen op andere websites

Tis dat wij de gefacelifte Partner bezitten, modeljaar 2005. Maar daar konden we die units gewoon via de motorruimte bereiken.

Die kappen zijn er wel uit te halen: motorklep omhoog en de lampenkap naar buiten drukken, alleen heb ik nogal moeite om de unit los te krijgen :(

Als ik van jou was zou ik het even een monteur laten doen. Want als ik het zo hoor lukt het je niet echt?

Link to comment
Delen op andere websites

Tis dat wij de gefacelifte Partner bezitten, modeljaar 2005. Maar daar konden we die units gewoon via de motorruimte bereiken.

Die kappen zijn er wel uit te halen: motorklep omhoog en de lampenkap naar buiten drukken, alleen heb ik nogal moeite om de unit los te krijgen :(

Als ik van jou was zou ik het even een monteur laten doen. Want als ik het zo hoor lukt het je niet echt?

Ik denk dat dat de beste optie is, haha. En dan vraag ik hem even uit te leggen hoe ik de unit los krijg, dan kan ik het in het vervolg zelf doen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn sleutelgedachte is even roestig, maar heb je geen ijzeren beugeltje wat je lamp op zijn plek houdt?

Ijzeren beugeltje heeft een lipje, induwen en dan naar links of rechts wippen en schiet het beugeltje los, en dan valt het lampje eruit of kan je hem verdraaien.

Golfje staat bij de garage voor een APK keuring, 12 maandjes heeft ie stilgestaan maar reed nog behoorlijk goed na al die tijd(op een halve lege band na).

Wel vies, alle elektronica deed het nog zoals alarm die afging bij het aankoppelen van de accu, ook startte ie gewoon netjes in 1 keer.

Onder de kap zag het er vies maar wel APK technisch er goed uit, roest heeft niet aangeslagen of iets.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel ik zelf nog geen auto heb en zelfs net pas bezig ben met rijlessen weet ik in elk geval wel dat de Volkswagen Golf Mk7 echt een fantastisch autootje is. Rijdt heerlijk en ziet er leuk uit. Of het ook m'n eerste auto zal worden durf ik niet te zeggen. Maar hij komt zeker wel in het lijstje van mijn keuzes te staan. :)

Golf-Mk7-Front.jpg

Golf-Mk7-Rear.jpg

Iemand die 'm trouwens heeft toevallig? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel ik zelf nog geen auto heb en zelfs net pas bezig ben met rijlessen weet ik in elk geval wel dat de Volkswagen Golf Mk7 echt een fantastisch autootje is. Rijdt heerlijk en ziet er leuk uit. Of het ook m'n eerste auto zal worden durf ik niet te zeggen. Maar hij komt zeker wel in het lijstje van mijn keuzes te staan. :)

Golf-Mk7-Front.jpgGolf-Mk7-Rear.jpg

Iemand die 'm trouwens heeft toevallig? :puh:

Denk niet dat deze binnen je budget gaat vallen :puh:

Is misschien net een jaar of anderhalf jaartje op de markt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel ik zelf nog geen auto heb en zelfs net pas bezig ben met rijlessen weet ik in elk geval wel dat de Volkswagen Golf Mk7 echt een fantastisch autootje is. Rijdt heerlijk en ziet er leuk uit. Of het ook m'n eerste auto zal worden durf ik niet te zeggen. Maar hij komt zeker wel in het lijstje van mijn keuzes te staan. :)

Golf-Mk7-Front.jpgGolf-Mk7-Rear.jpg

Iemand die 'm trouwens heeft toevallig? :puh:

Denk niet dat deze binnen je budget gaat vallen :puh:

Is misschien net een jaar of anderhalf jaartje op de markt :puh:

Hij is inderdaad nog heel erg nieuw, maar goed... Voordat ik m'n rijbewijs heb ben ik al een half jaar verder + ik mag gewoon de Mini Cooper van m'n ouders gebruiken totdat ik een eigen auto heb. En dan koop ik ook nog eens geen nieuwe, maar een tweedehandsje. Heeft sowieso nog geen haast eigenlijk. :puh:

@MP: 100% waar. Golfjes zijn goede auto's, daar twijfel ik niet over. ^_^

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel ik zelf nog geen auto heb en zelfs net pas bezig ben met rijlessen weet ik in elk geval wel dat de Volkswagen Golf Mk7 echt een fantastisch autootje is. Rijdt heerlijk en ziet er leuk uit. Of het ook m'n eerste auto zal worden durf ik niet te zeggen. Maar hij komt zeker wel in het lijstje van mijn keuzes te staan. :)

Golf-Mk7-Front.jpgGolf-Mk7-Rear.jpg

Iemand die 'm trouwens heeft toevallig? :puh:

Denk niet dat deze binnen je budget gaat vallen :puh:

Is misschien net een jaar of anderhalf jaartje op de markt :puh:

Hij is inderdaad nog heel erg nieuw, maar goed... Voordat ik m'n rijbewijs heb ben ik al een half jaar verder + ik mag gewoon de Mini Cooper van m'n ouders gebruiken totdat ik een eigen auto heb. En dan koop ik ook nog eens geen nieuwe, maar een tweedehandsje. Heeft sowieso nog geen haast eigenlijk. :puh:

@MP: 100% waar. Golfjes zijn goede auto's, daar twijfel ik niet over. ^_^

Second that 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...