Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Haha ik blijf het altijd grappig vinden dat de mensen die net aan het lessen zijn, meteen het nieuwste van het nieuwste denken te kunnen kopen :cya:

En de Golf rijdt prima,maar een goede auto is het zeker niet

Ik weet dat ik nu een paar op hun teentjes trap, maar die weten diep van binnen dat ik gelijk heb (distributie ketting/olie verbruik etc) 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Haha ik blijf het altijd grappig vinden dat de mensen die net aan het lessen zijn, meteen het nieuwste van het nieuwste denken te kunnen kopen :cya:

En de Golf rijdt prima,maar een goede auto is het zeker niet

Ik weet dat ik nu een paar op hun teentjes trap, maar die weten diep van binnen dat ik gelijk heb (distributie ketting/olie verbruik etc) 0_0

En ik blijf het grappig vinden hoe vaak mensen wel niet over de rest van de tekst lezen. :cya:

Even zonder gekheid, ik snap echt wel dat je niet meteen het nieuwste van het nieuwste kunt kopen. Daarom zei ik al dat het toch nog even duurt voor ik eenmaal m'n rijbewijs heb en zelfs dan nog heb ik al de auto van mijn ouders die ik mag gebruiken indien mogelijk. En als ik een auto kán kopen, dan wordt dat een tweedehandsje. Zelfs als ik genoeg zou hebben voor een gloednieuwe auto, dan zou ik dat nog niet doen. Doen mijn ouders ook al niet sinds jaren. Tot nu toe vier auto's achter elkaar gehad die allemaal tweedehands waren (voor degenen die willen weten welke: Nissan X-Trail, Mini Cooper, Volkswagen Beetle Convertible, nu een Mini Cooper convertible). :puh:

Btw, ik hoor juist van veel beginnende automobilisten dat een Golfje het dan altijd prima doet. Immers, je bent meestal gewend om met je rijles in die auto te rijden. Om dan in één keer ineens naar een terreinwagen of stationcar te gaan, da's niet zo slim lijkt me. Want dan moet je gaan leren breedte en lengte van die auto tijdens het rijden correct in te schatten bij bijvoorbeeld parkeren. Met een redelijke hatchback heb je dat niet.

Of je moet geluk hebben dat je tijdens je rijles met een terreinwagen gereden hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb tijdens mijn rijlessen juist in grotere auto's gereden. Eerst in een BMW, later in een Mercedes. Het voordeel is dat het makkelijker is om vervolgens kleiner te rijden, dan andersom. Wel jammer dat mijn eerste auto meteen een grote stap achteruit was :7

Link to comment
Delen op andere websites

Haha ik blijf het altijd grappig vinden dat de mensen die net aan het lessen zijn, meteen het nieuwste van het nieuwste denken te kunnen kopen :cya:

En de Golf rijdt prima,maar een goede auto is het zeker niet

Ik weet dat ik nu een paar op hun teentjes trap, maar die weten diep van binnen dat ik gelijk heb (distributie ketting/olie verbruik etc) 0_0

Mhaww, wel even realistisch blijven en bedenken dat 'Golf' een hele brede term is, ook realistisch blijven dat Golfjes een van de meest verkochte modellen zijn en daardoor ook in verhouding meer stuk gaan dan een minder verkocht model.

Ook realistisch blijven dat informatie dat op dingen zoals internet staat gericht is naar een breed publiek, daardoor alles veel erger lijkt dan vroeger toen alles nog via een fax of telefoontje ging naar een of klein aantal personen.

En ja, tegenwoordig zijn de auto's in algemeen van mindere kwaliteit dan vroeger, we weten allemaal dat de jaren 80-90 motoren gewoon ontzettend sterk zijn.

Maar de grootste reden dat motoren tegenwoordig in de soep lopen is milieuvriendelijkheid, downsizen en vermogen concurrentie.

En de eerste en tweede is (groten)deels de schuld van de milieu hippies en de tweede en derde van de fabrikanten en klanten zelf.

Fabrikant>Hoe kleiner de onderdelen, hoe kleiner de toleranties, hoe moeilijker te maken, des te duurder.

Klant>Hoe kleiner de motor, hoe kleiner de toleranties, hoe belangrijker goed onderhoud en (in/warm)rijden, resultaat langer levensduur.

Alleen veel klanten rijden tegenwoordig niet (goed) in, stampen een kleine motor terwijl ie koud is, laten de turbo niet uitspoelen, en daardoor lopen ook een hoop motoren/turbo's stuk.

Plus velen zijn geleased dus de bestuurder betaald toch niks dus wat boeit hun het en drie jaar later kiezen ze een nieuwe auto dus waarom goed behandelen of inrijden.

Mijn eerste wordt waarschijnlijk een oude Honda Civic (1991-1995). Dit zijn degelijke auto's die vaak weinig onderhoud nodig hebben. Verder ligt de auto als een koning op de weg :)

Nouja, dat denken velen Honda rijders ook, maar die komen van een koude kermis af omdat ze om de korte periode weer een litertje olie erbij kunnen gooien, met name de Vtec versies.

Andere motoren zonder Vtec, dus niet perse Honda's kunnen over het algemeen beter tegen achterstallig onderhoud omdat ze minder draaiende delen hebben.

Hoor links en rechts dat 1 liter op 100km niet ongewoon is met een slechtere/oudere Vtec motor, zelfs met goed onderhoud gebeurd dit maar in minder snelle en ergere maten.

En te bedenken dat bij de garage een litertje olie al 10 euro of meer kost, kosten lopen snel op.

Reparatie loopt al snel in de honderden euro's, en de makkelijkste optie is goedkope olie gebruiken, probleem wordt dan erger of verkopen.

Zoals altijd, maar echt belangrijk is de onderhoud historie maar zelfs dan is het niet zeker of het een olie boot is of niet.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

ik heb een Golf 6 en daar wil ik wat kleine dingen aan veranderen, zoals booskijkers monteren. Ik heb al wat gegoogled maar ik vond niet wat ik wou. Weet iemand een goede site waar ze booskijkers en andere accesoires verkopen voor de Golf 6?

Alvast bedankt

>>> Door Guardian1980: Samengevoegd met dit reeds bestaande topic.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een Golf 6 en daar wil ik wat kleine dingen aan veranderen, zoals booskijkers monteren.

family-guy-puke-2941_preview.gif

A.u.b. doe het niet, je rijdt met die dingen echt voor l*l

Ik heb overigens wel een link, maar die zet ik pas neer als je er echt zeker van bent dat je ze wilt ;)

Geloof me, doe het nou maar gewoon niet..

Link to comment
Delen op andere websites

@Rusty:Ik heb een nette 206 op het oog, het is een 206 XS uitvoering. Heb jij nog aandachtspunten voor dit model? Staat gewoon bij een Peugeot dealer te koop.

Het gaat om deze auto:

http://www.visscher.nl/citroen/showroom/peugeot/206/xs-jbl-1.6-16v-3-drs/citroen-occasions/920224/overzicht

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Daarstraks even testgereden met een Fiat Punto 1.2 street (mijne word een sportline), moet zeggen wat een verschil met men huidige punto.

Comfortabel, schakelt zoals een droom en rijdt nog eens leuk ook.

Ben eens benieuwd naar de sportline (heeft sportophangingen en dergelijke).

Zaterdag ga ik daar eens met testrijden en eventueel al een krabbel zetten ;).

Keep you posted.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is zaterdag, ben benieuwd wat je gaat doen :D In ieder geval een mooie en sportieve auto!

Wij gaan vanmiddag ook naar een auto kijken, een Opel verklap niet welke dat horen jullie wel. En héééél misschien al een krabbeltje zetten :D

Grtzz, Max

PS oja het heeft 140 PK

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd, leuke auto (al is het totaal niet mijn merk :$)

Ik ben toch een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe set zomervelgen en een schroefsetje :D

Thx :D

Ben zelf wel redelijk Fiat-minded.

Anyway;

Gisteren laatste werkdag gehad bij Jaguar/Range Rover, ik wou terug naar de motorsector en daar begin dan dinsdag bij BMW motors :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd, leuke auto (al is het totaal niet mijn merk :$)

Ik ben toch een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe set zomervelgen en een schroefsetje :D

Goede zaak! Ik ben zelf overigens bezig met het zoeken naar een 2e motorblok. :D
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...