Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Gefeliciteerd!! Mooi sportief autootje! Wanneer is de verwachte leverdatum?

Zo wij hebben ook een krabbeltje gezet, de Saab 9-5 word ingeruild op een Opel Antara 2.4 benzine van 2008 met een originele km stand van 40.000!!

A.s. vrijdag gaan we hem ophalen, heb een paar fototjes gemaakt met de camera, maar als we hem hebben maak ik betere foto's!!!

Hier wat foto's:

wvxthi.jpg

hum26e.jpg

2ziuic9.jpg

2dl6d7a.jpg

1603i3k.jpg

34pkxmo.jpg

2hp1ytw.jpg

hvwksi.jpg

Grtzz, Max

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Goede zaak! Ik ben zelf overigens bezig met het zoeken naar een 2e motorblok. :D

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor zoiets:

df1761be.jpg

Zijn OZ velgen, en als schroefsetje dan eentje van AP :)

Mooi wiel, denk dat een OZ Ultraleggera ook mooi onder jou auto zou staan. :)
Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd!! Mooi sportief autootje! Wanneer is de verwachte leverdatum?

Zo wij hebben ook een krabbeltje gezet, de Saab 9-5 word ingeruild op een Opel Antara 2.4 benzine van 2008 met een originele km stand van 40.000!!

A.s. vrijdag gaan we hem ophalen, heb een paar fototjes gemaakt met de camera, maar als we hem hebben maak ik betere foto's!!!

Hier wat foto's:

wvxthi.jpg

hum26e.jpg

2ziuic9.jpg

2dl6d7a.jpg

1603i3k.jpg

34pkxmo.jpg

2hp1ytw.jpg

hvwksi.jpg

Grtzz, Max

Normaal gezien haal ik hem volgende week maandag op. (stockwagen dus meteen leverbaar :D )

Link to comment
Delen op andere websites

Donderdag examen, ben eens benieuwd. Rij-instructeur zegt in ieder geval al dat het enige waar ze me op kunnen doen zakken m'n ogen zijn(als ik dus een bord/voetganger/auto niet zou zien dus). Ik heb 10 uur rijles gevolgd, daarna enkele maanden rondgereden met ouders, en voor m'n examen neem ik nog eens 6 uur rijles om de parcours van m'n examen te oefenen(en het parkeren, maar dat lukt nu ook al goed :) ).

Link to comment
Delen op andere websites

Donderdag examen, ben eens benieuwd. Rij-instructeur zegt in ieder geval al dat het enige waar ze me op kunnen doen zakken m'n ogen zijn(als ik dus een bord/voetganger/auto niet zou zien dus). Ik heb 10 uur rijles gevolgd, daarna enkele maanden rondgereden met ouders, en voor m'n examen neem ik nog eens 6 uur rijles om de parcours van m'n examen te oefenen(en het parkeren, maar dat lukt nu ook al goed :) ).

Belangrijkste in de auto is KIJKEN!

Door klojo's die niet kijken is al menig motard aangereden.

En je verkeersregels uiteraard :D

Link to comment
Delen op andere websites

Donderdag examen, ben eens benieuwd. Rij-instructeur zegt in ieder geval al dat het enige waar ze me op kunnen doen zakken m'n ogen zijn(als ik dus een bord/voetganger/auto niet zou zien dus). Ik heb 10 uur rijles gevolgd, daarna enkele maanden rondgereden met ouders, en voor m'n examen neem ik nog eens 6 uur rijles om de parcours van m'n examen te oefenen(en het parkeren, maar dat lukt nu ook al goed :) ).

Belangrijkste in de auto is KIJKEN!Door klojo's die niet kijken is al menig motard aangereden.

En je verkeersregels uiteraard :D

Het is niet alleen belangrijk goed te kijken, maar ook om goed te anticiperen. Wees voorbereid op mogelijke fouten die anderen kunnen maken. Een ongeluk kan in elke hoek zitten. En één van de eerste dingen die ik bij rijles geleerd heb is dat je je daar goed van bewust moet zijn. Dus altijd voor je uit kijken en anticiperen. Let op de borden en het weggedrag van anderen. Houd voldoende afstand (ik neem aan dat je wel bekend bent met de 2 seconden regel).

Let trouwens vóóral op de fietsers, want juist zij kunnen zich soms heel erg dom gaan gedragen op de weg. Ik heb pas twee keer les gehad, maar had bij de tweede les al dat een stel fietsers zonder uit te kijken voor mijn neus reden. Gelukkig was ik nét aan het leren remmen en kon ik de kennis meteen toepassen. Fietsers zijn zich vaak niet bewust van het feit dat zij erg 'zwak' zijn in het verkeer. :puh:

Ik wens je in elk geval succes met je examen, MegaPilot! Gewoon niet te ingewikkeld denken, dan komt het wel goed. ;)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

@moechy: Hoewel ik totaal geen fan ben van Italiaanse auto's, vind ik die nieuwe Punto wel mooi!

Heb je wat meer specs? Gisteren afgehaald?

Word volgende week afgehaald :puh:. En heb me laten vertellen dat er een nieuw model Punto komt, zodus kreeg ik deze met een mooie korting mee :D.

Specs:

  • 1242cc
  • 51KW --> 69pk
  • 126gr. CO2/km
  • 5.2L / 100 km
  • Sportophanging

Spijtig genoeg hadden ze in deze versie (sportline) geen 1.4 :(

Link to comment
Delen op andere websites

Word volgende week afgehaald :puh:. En heb me laten vertellen dat er een nieuw model Punto komt, zodus kreeg ik deze met een mooie korting mee :D.

Specs:

  • 1242cc
  • 51KW --> 69pk
  • 126gr. CO2/km
  • 5.2L / 100 km
  • Sportophanging

Spijtig genoeg hadden ze in deze versie (sportline) geen 1.4 :(

Leuk! Laag verbruik wel voor een benzine!

Zal wel leuk rijden denk ik, zo'n benzine met sportophanging.. :)

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist praktijkexamen gehad, en geslaagd dus binnenkort rond karren :D
Gefeliciteerd! :dans: :dans:

Is je Golf terug op de weg ondertussen?

Nope, hij staat nog bij de garage, afgekeurd op twee slechte remcilinders en een band, daar zat een flinke spijker in.

Vrijdag kan ik mijn rijbewijs pas aanvragen dus mid/eind volgende week mag ik legaal rijden, eindelijk :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...