Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Sjah, het soort auto blijft altijd persoonlijk

Ik heb opzich altijd wel de snellere auto's gereden, simpelweg om wat Rullez al zei, het verhoogd de fun

Eventjes fanatiek doortrekken, even de gemiddelde lease rijder op z'n plaats zetten, en gewoon net even makkelijk de weg op komen en snel doorknallen naar de goede snelheid :)

Ik ben begonnen met een Polo GT, daarna meteen de 206 GTI, Impreza GTT en nu de 207 GTI Turbo, voor mij is een 'langzame' auto simpelweg geen optie :clown:

En sjah, 150 op de Autobahn, daar doe ik het niet eens voor, ik kachel daar rustig 200+ zodra het kan :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verhoogt de fun, en wat ikzelf merk is dat het wel is wat soepeler rijd. )

Wat bedoel je precies met 'soepeler'? Gewoon de mogelijkheid hebben om zelf te bepalen hoe snel of hoe traag je wil optrekken ofzo?

Ik rijd en heb altijd gereden met relatief trage en oude auto's. Als ik dan met een modernere (en dus snellere) auto rijd, heb ik altijd de neiging om te snel te rijden, waarschijnlijk omdat je daar minder voelt hoe snel je rijd en uiteraard omdat die gewoon beter optrekt.

Om maar een voorbeeld te geven: vorige week ben ik naar Duitsland gereden met een Octavia met 90 pk (ook geen snelheidsmonster natuurlijk) en ik zat in Duitsland als ik niet oplette gemakkelijk aan 140-150... Gelukkig op de legale plaatsen, waar het 80/100/130 was lette ik extra goed op mijn snelheid. :puh:

Ik denk het soepele vooral op de snelweg, 30-50 gaat makkelijker dan 110-130.

Ook is het fijner om te veel vermogen te hebben dan te weinig, je zal zelf weten dat inhalen best irriterend kan zijn als je amper snelheid kan maken om er voorbij te komen.

Denk het oplettende van zelf komt of je te hard rijdt, ook merk je dat het sneller rijdt.

Dus als je van 54pk naar 90 gaat, dat je theoretisch maar 50% gas hoeft te geven terwijl je normaal 90-100% gas geeft.

Golfje staat overigens weer voor de deur, goedgekeurd en kreeg de opmerking 'knap golfje' :sigaar:

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Sjah, het soort auto blijft altijd persoonlijk Ik heb opzich altijd wel de snellere auto's gereden, simpelweg om wat Rullez al zei, het verhoogd de fun Eventjes fanatiek doortrekken, even de gemiddelde lease rijder op z'n plaats zetten, en gewoon net even makkelijk de weg op komen en snel doorknallen naar de goede snelheid :) Ik ben begonnen met een Polo GT, daarna meteen de 206 GTI, Impreza GTT en nu de 207 GTI Turbo, voor mij is een 'langzame' auto simpelweg geen optie :clown: En sjah, 150 op de Autobahn, daar doe ik het niet eens voor, ik kachel daar rustig 200+ zodra het kan :sigaar:

200+ heb ik nog nooit gereden eigenlijk... Heb wel eens even getest hoe snel ie nog kon na bijna 400 000 km op de teller en ik ben tot 177 km/h gegaan (op de gps). Normaal zou ie nog een 10 km/h sneller moeten kunnen, maar ik durfde niet echt sneller omdat de banden redelijk versleten waren en omdat alles nogal begon te trillen...

EDIT: Wat ik vooral merk is dat in een hedendaagse auto het snelheidsgevoel veel minder aanwezig is dan in een oudere auto, zo heb je natuurlijk wel wat snelheid nodig in een moderne auto als je enkel oude auto's gewoon bent. (Zo ervaar ik het iig)

Ik denk het soepele vooral op de snelweg, 30-50 gaat makkelijker dan 110-130. Ook is het fijner om te veel vermogen te hebben dan te weinig, je zal zelf weten dat inhalen best irriterend kan zijn als je amper snelheid kan maken om er voorbij te komen. Denk het oplettende van zelf komt of je te hard rijdt, ook merk je dat het sneller rijdt. Dus als je van 54pk naar 90 gaat, dat je theoretisch maar 50% gas hoeft te geven terwijl je normaal 90-100% gas geeft. Golfje staat overigens weer voor de deur, goedgekeurd en kreeg de opmerking 'knap golfje' :sigaar:

Dat klopt inderdaad, ik ben gewoon heel weinig gewoon en daarom lijkt 90 pk natuurlijk veel. Anderzijds zullen de mensen die bv 150 pk gewoon zijn, die 90 pk weer heel traag vinden... :puh:

Ach ja, ik rijd gewoon het liefst met oude auto's en die traagheid stoort me totaal niet... Ieder zijn ding zullen we zeggen.

En over dat soepele: op die manier kan ik het wel begrijpen, ik heb met mijn 54 pk wel een tijdje nodig om van 100 naar 120 te gaan bijvoorbeeld. Maar dat hoort er nu eenmaal bij en vind ik stiekem wel leuk.

Fijn dat je Golf thuis staat, nu nog wachten op je rijbewijs...

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Ach, voor die 10.000km die ik normaal doe op een jaar met men auto, hoef ik geen PK-monster.

69Pk met een hele lijst opties etc op is meer dan genoeg voor mij.

Als ik lekker vlot wil rijden neem ik de motor.

Zeker nu ik veranderd ben van werk en elke dag door de file moet is de motor mijn hoofdvervoermiddel geworden (niet dat je mij hoort klagen :D ).

In een auto rijd ik liever wat rustiger met een goed muziekje op.

Link to comment
Delen op andere websites

Eeeeen gezakt. 1 bord dat aangaf dat je die straat niet inmag gemist en dat wist een goed rijexamen uit. Heel zuur.

Reden dat ik het bord niet zag? Rood bord, oranje achtergrond(huis waar het bord aan vasthing) én er stak net iemand over. Aandacht afgeleid en dus viel het bord verre van op. Heel jammer, want het was in mijn eigen stad en ik weet donders goed dat ik daar niet in mag. Tja, zenuwen hé..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Eeeeen gezakt. 1 bord dat aangaf dat je die straat niet inmag gemist en dat wist een goed rijexamen uit. Heel zuur.

Reden dat ik het bord niet zag? Rood bord, oranje achtergrond(huis waar het bord aan vasthing) én er stak net iemand over. Aandacht afgeleid en dus viel het bord verre van op. Heel jammer, want het was in mijn eigen stad en ik weet donders goed dat ik daar niet in mag. Tja, zenuwen hé..

1ste keer valt meestal tegen, 2de keer weet je ongeveer aan wat je mag verwachten.

Heb zelf nooit rijlessen gevolgd (enkel voor de motor omdat je daar verplicht rijlessen moet volgen), enkel leren rijden met men ouders.

Men vader heeft alle rijbewijzen behaald dus qua regels en rijgedrag was hij de ideale instructeur :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Qua soepelheid bedoel ik inderdaad de gemakkelijkheid tijdens het rijden. Je hoeft geen moeite te doen om in te halen, onnodig lang links te hangen etc. Maar dat is mijn mening en misschien meer mijn idee aangezien ik altijd in snellere auto's heb gehad en nu wat langzamers rijd.

Edit: En wat Rusty net zei, voor 130/140 doe ik het ook niet voor. Ik zeg niet dat ik dit dagelijks doe, maar de fun begint in mijn ogen pas bij de 200 minimaal en het liefst nog een stuk verder als het moment goed genoeg ervoor is. :puh:

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Qua soepelheid bedoel ik inderdaad de gemakkelijkheid tijdens het rijden. Je hoeft geen moeite te doen om in te halen, onnodig lang links te hangen etc. Maar dat is mijn mening en misschien meer mijn idee aangezien ik altijd in snellere auto's heb gehad en nu wat langzamers rijd.

Edit: En wat Rusty net zei, voor 130/140 doe ik het ook niet voor. Ik zeg niet dat ik dit dagelijks doe, maar de fun begint in mijn ogen pas bij de 200 minimaal! ;)

Daarvoor heb je anticiperen. Persoonlijk heb ik in deze tijd van file genoeg aan men huidige 60pk'tje (nieuwe punto is 9pk'tjes sterker).

Akkoord als je zoals jij regelmatig naar duitsland op de autobahn rijdt, maar voor mensen die daar met hun auto niet komen en niet al teveel kilometers op een jaar rijden, waarom zou je dan een pk-monster moeten hebben? (qua auto dan)

Pk monsters van motoren deel ik dezelfde mening als jij op autovlak :D

Link to comment
Delen op andere websites

Qua soepelheid bedoel ik inderdaad de gemakkelijkheid tijdens het rijden. Je hoeft geen moeite te doen om in te halen, onnodig lang links te hangen etc. Maar dat is mijn mening en misschien meer mijn idee aangezien ik altijd in snellere auto's heb gehad en nu wat langzamers rijd.

Edit: En wat Rusty net zei, voor 130/140 doe ik het ook niet voor. Ik zeg niet dat ik dit dagelijks doe, maar de fun begint in mijn ogen pas bij de 200 minimaal! ;)

Daarvoor heb je anticiperen. Persoonlijk heb ik in deze tijd van file genoeg aan men huidige 60pk'tje (nieuwe punto is 9pk'tjes sterker).

Akkoord als je zoals jij regelmatig naar duitsland op de autobahn rijdt, maar voor mensen die daar met hun auto niet komen en niet al teveel kilometers op een jaar rijden, waarom zou je dan een pk-monster moeten hebben? (qua auto dan)

Pk monsters van motoren deel ik dezelfde mening als jij op autovlak :D

Ik doel hier niet op jet anticiperen, maar eerder op misselijke personen die net wat meer gas gaan geven als je van achter ze naar links gaat en een poging tot inhalen doet.
Link to comment
Delen op andere websites

Het nadeel van een snelle auto is dat het altijd verleidelijk is om nog harder te rijden. Bij de G40 heb ik soms dat ik even doortrek naar de 100 bij een stoplicht ( doet ie in 8,4 sec ), maar daarna blijf je hem doortrekken vanwege het gevoel. Heb vaak zat dat ik op rijbewijs-invorderings snelheid zit. Laatste tijd rijd ik een stuk rustiger.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...