Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Dat is een kwestie van beheersing, door de weeks tijdens de kilometers die ik in het woon-werk verkeer doet gaat hij zodra ik het dorp rijd op cruise en gaat er bij me werk pas weer af. Staan mij teveel te flitsen en als ik mij normaal gedraag worden mijn kilometers 100% vergoed door mijn werkgever. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Over dat inhalen: dat kan ik best begrijpen, op gewone wegen haal ik maar zelden in, liever achter iemand blijven die 50 rijdt waar je 70 mag dan onnodig risico's nemen... Op dat vlak kan ik het dan helemaal begrijpen dat je dan toch liever gewoon zou inhalen. Op de autosnelweg daarentegen, afhankelijk van de auto waarmee ik rijd, rijd ik daar 95 of 120. Met de auto waarmee ik 95-100 rijd, zal ik als het druk is zelden tot nooit inhalen, dan rijd ik wel tussen de vrachtwagens...

Met andere woorden: ik rijd doodgraag met de auto, maar ben gewoon een ander type autorijder dan jullie. Ik rijd persoonlijk liever op binnenwegen aan 70/90 dan op de autobahn 130/140.

Link to comment
Delen op andere websites

Ho-ho. Ik moet wel even iets recht zetten. Laat ik even duidelijk zijn, ook ik rijd niet constant te hard. Meestal rijd ik ook gewoon netjes 100-120 op de rechterrijstrook. Radio aan, lekker genietend van de muziek.

Link to comment
Delen op andere websites

Ho-ho. Ik moet wel even iets recht zetten. Laat ik even duidelijk zijn, ook ik rijd niet constant te hard. Meestal rijd ik ook gewoon netjes 100-120 op de rechterrijstrook. Radio aan, lekker genietend van de muziek.

+1 , lekker relaxed rijden :D

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom doen sommige reacties hier me meteen denken aan Prius rijders :D

Komop, 70 op een 80 weg, dat is een kwestie van leren rijden, ik ben dus iemand die er niet achter blijft

Ik neem afstand, schakel terug, blaas er voorbij, en zak ervoor weer terug naar de 80 km/u

Overigens ben ik verder ook een rustige rijder hoor, ik gebruik gewoon de cruise control, en die zet ik op 85,105 of 125 km/u ;)

Maar ik rij voornamelijk snelle auto's vanwege de sensatie, ff doortrekken en lekker in je stoel gedrukt worden etc etc

Daarnaast is het geluid van een afblazende Blo-Off Valve ook verslavend, ik had er eentje op de Impreza, en nu ook weer op de 207, blijft grappig :D

Daarnaast is een snelle auto van zichzelf ook verslavend, dus voor de mensen die nu 'trage' auto's rijden, blijf dat rijden want anders kan je niet meer terug :puh:

Maargoed, meningen verschillend nou eenmaal, en dat maakt ook niet uit ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom doen sommige reacties hier me meteen denken aan Prius rijders :D

Komop, 70 op een 80 weg, dat is een kwestie van leren rijden, ik ben dus iemand die er niet achter blijft

Ik neem afstand, schakel terug, blaas er voorbij, en zak ervoor weer terug naar de 80 km/u

Overigens ben ik verder ook een rustige rijder hoor, ik gebruik gewoon de cruise control, en die zet ik op 85,105 of 125 km/u ;)

Maar ik rij voornamelijk snelle auto's vanwege de sensatie, ff doortrekken en lekker in je stoel gedrukt worden etc etc

Daarnaast is het geluid van een afblazende Blo-Off Valve ook verslavend, ik had er eentje op de Impreza, en nu ook weer op de 207, blijft grappig :D

Daarnaast is een snelle auto van zichzelf ook verslavend, dus voor de mensen die nu 'trage' auto's rijden, blijf dat rijden want anders kan je niet meer terug :puh:

Maargoed, meningen verschillend nou eenmaal, en dat maakt ook niet uit ;)

Ik stel voor dat je eens met een 54 pk sterke platte diesel uit 1987 gaat rijden gekoppeld aan een 3-trapsautomaat, mss ga je er dan wel anders over denken. :D

Ik heb trouwens ook niet gezegd dat ik indien het op een veilige manier kan niet zou inhalen, maar in het huidige hectische verkeer zijn er maar heel weinig situaties waarin het veilig kan...

Voor mij gaat het overigens minder over de snelheid, maar meer over de auto waarmee ik rijd. Oude(re) auto's zijn nu eenmaal minder snel en dat vind ik helemaal niet erg, dat hoort er gewoon bij vind ik. Bijgevolg verwacht ik van een moderne auto dan ook wel wat vermogen, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt met een Pruis te willen rijden! :kots:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom doen sommige reacties hier me meteen denken aan Prius rijders :D

Komop, 70 op een 80 weg, dat is een kwestie van leren rijden, ik ben dus iemand die er niet achter blijft

Ik neem afstand, schakel terug, blaas er voorbij, en zak ervoor weer terug naar de 80 km/u

Moet je me stiefpa eens zien rijden, laats werd ie op een 50 weg ingehaald door een 45km wagentje :7

Ok, niet iedere 45km wagentje rijdt ook daadwerkelijk 45km/u maar erg apart is het wel als zo'n ding voorbij komt.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Moet je me stiefpa eens zien rijden, laats werd ie op een 50 weg ingehaald door een 45km wagentje :7

Ok, niet iedere 45km wagentje rijdt ook daadwerkelijk 45km/u maar erg apart is het wel als zo'n ding voorbij komt.

Reed laatst nog achter zo'n brommobiel aan zo'n 60 - 70 km/u. Snap sowieso het nut van die dingen niet, zo moeilijk kan het toch niet zijn om je rijbewijs te halen. Voor de prijs van zo'n brommobiel heb je al een mooie wagen. Schrok er zelf van dat zoiets meer dan 10.000€ kost.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/Gezienoptv/MV_140205_IB_brommobiel%2B

:7

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik het maar niet kan verkroppen dat ik gezakt ben voor m'n rijexamen en ik maar niet begrijp hoe ik dat ene verkeersbord niet kan gezien hebben(een felrood bord valt toch op??), ben ik er vandaag eens langs gereden. Het felrode bord is helemaal verkleurd, meer wit dan rood te noemen. :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...