Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Jammer dat je gezakt bent, wanneer moet je weer op?

Maandag.

Om me maar even te mengen in de inhalendiscussie: ik heb echt schijt aan mensen die me inhalen als ik 75 rij waar je 70 mag. Dat puur omdat er een L op de achterruit plakt. Je brengt jezelf en je medemens onnodig in gevaar omdat er voor jou een leerling rijdt? Ach kom zeg, dan verdien je het gewoon om tegen een boom te knallen naar mijn mening. Dat je een trage leerling inhaalt, kan ik nog begrijpen. Maar iemand inhalen die de maximum toegelaten snelheid rijdt puur omdat het een leerling is? :7 Ik spreek nu overigens niet over 1 geval, maar over meerdere gevallen. Elke keer halen mensen me in op banen waar je 70 mag..

Tip voor de politie: rij met een auto met een L achterop en rij 70 op een lange rechte baan waar je 70 mag. De boetes zullen elkaar snel opvolgen, geloof me maar vrij! Iemand die mij inhaalt als ik op m'n teller 75 rij, rijdt sowieso 80.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat laatste herken ik! Ik rijd altijd (dus ook toen ik met L reed) de maximumsnelheid op GPS (op de teller is dit dan 5 à 10 km meer) en er waren er toen heel veel die mijn bumper graag van dichtbij bekeken of inhaalden om later weer 70 op de teller te gaan rijden... :cab:

Ondertussen is dit wel fel verbeterd, hoewel er nog altijd soms mensen zijn die hetzelfde doen omdat ik met een oude auto rijden... (Ten minste dat is de enige reden die ik kan bedenken)

Link to comment
Delen op andere websites

Rij momenteel ook nog met een L en valt me inderdaad ook op, al zijn er genoeg mensen die wel gewoon afstand houden. Ik ga in ieder geval mijn rijgedrag niet aanpassen omdat een petje in zijn Golf (die waarschijnlijk zelf net zijn rijbewijs heeft) me wil opjagen. Zelf heb ik mijn praktisch rijexamen nog niet afgelegd, maar ben wel van plan dat te doen een van de komende weken. Meestal rij ik overigens de maximumsnelheid, tenzij ik ergens voor het eerst kom.

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Moet je me stiefpa eens zien rijden, laats werd ie op een 50 weg ingehaald door een 45km wagentje :7

Ok, niet iedere 45km wagentje rijdt ook daadwerkelijk 45km/u maar erg apart is het wel als zo'n ding voorbij komt.

Reed laatst nog achter zo'n brommobiel aan zo'n 60 - 70 km/u. Snap sowieso het nut van die dingen niet, zo moeilijk kan het toch niet zijn om je rijbewijs te halen. Voor de prijs van zo'n brommobiel heb je al een mooie wagen. Schrok er zelf van dat zoiets meer dan 10.000€ kost.

http://deredactie.be..._IB_brommobiel+

:7

Dan heb je er nog nooit onder gelopen, echt dat mensen erin durven te rijden.

Kreukelzone hebben ze niet, wagen zelf is polyester en glasvezel en dat soort troep.

Alles zit gemonteerd op een buizenframe, ja, veel racewagens hebben ook een buizenframe maar niet gemaakt van staal wat qua sterkte op PVC buis lijkt zoals een brommobiel.

Ze maken een kut geluid, en meer dan dat ze rijden, en iedereen wilt zo'n kut ding van de weg af drukken.

En ze stoken veelal diesel, en hoeven hier in Nederland geen wegenbelasting te betalen maar iemand met een normale wagen betaald zich de blubber voor een diesel bak.

En dan kosten ze een whooping 10.000+, te bedenken dat je daar al een leuke nieuwe stadsauto voor kunt krijgen en het geld wat je overhoudt uit kunt geven aan een rijbewijs, en dan overal mag rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb vandaag even wat foto's gemaakt, maar het weer is echt bagger.. Het regent de hele tijd.

Als het niet meer zo'n bagger weer is maak ik weer nieuwe foto's!

Met 44000 KM origineel is dit een fantastische auto!! Zonder beschadigingen en etc. (die strepen zijn regendruppels die zichtbaar zijn door de lampen)

2gv3tz5.jpg

154tzs6.jpg

28h3lts.jpg

4hwhz9.jpg

v4mo2v.jpg

a581zl.jpg

wc1spf.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van Opel (weet niet waarom eigenlijk), maar hoe rijdt hij? Als passagier zijnde natuurlijk, want jij mag nog niet rijden. :puh: Lijkt me wel irritant, zo'n grote wagen. Zeker als je door een smal straatje moet rijden. Ik had op mijn derde rijles, welke vandaag was, al moeite om met een Volkswagen Golf voldoende afstand van een tegenligger te houden op een stuk weg, werd bijna van de weg geduwd. Kun je nagaan hoe dat zou zijn met zo'n terreinwagen.

Hij ziet er trouwens wel degelijk uit, hoor. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Hij rijd echt fantastisch (vanuit de passagiers gedeelte gezien), mijn vader vind hem ook fijn rijden.

Auto's zijn bijna allemaal even breed (behalve dan de kleinere en de echte grotere). Door een smal straatje lijkt inderdaad erg raar, maar dat is omdat je hoger zit en de ruimte anders is verdeelt dan een normale combi of hatchback.

Maar het rijd echt fantastisch!! We zijn er ook erg blij mee :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Rij momenteel ook nog met een L en valt me inderdaad ook op, al zijn er genoeg mensen die wel gewoon afstand houden. Ik ga in ieder geval mijn rijgedrag niet aanpassen omdat een petje in zijn Golf (die waarschijnlijk zelf net zijn rijbewijs heeft) me wil opjagen. Zelf heb ik mijn praktisch rijexamen nog niet afgelegd, maar ben wel van plan dat te doen een van de komende weken. Meestal rij ik overigens de maximumsnelheid, tenzij ik ergens voor het eerst kom.

Dit geloof je nooit. :7

Ik reed net in een zone 30 50 km/h, 50 meter voor het kruispunt word ik ingehaald door een bestelwagen. Die kerel reed zeker 60 km/h...Wat is nu in godsnaam de reden dat hij mij voorbijstak? Ik reed verdorie al 20 km/h te snel. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hij rijd echt fantastisch (vanuit de passagiers gedeelte gezien), mijn vader vind hem ook fijn rijden.

Auto's zijn bijna allemaal even breed (behalve dan de kleinere en de echte grotere). Door een smal straatje lijkt inderdaad erg raar, maar dat is omdat je hoger zit en de ruimte anders is verdeelt dan een normale combi of hatchback.

Maar het rijd echt fantastisch!! We zijn er ook erg blij mee :tu:

Dat gevoel komt met de tijd, je leert je auto steeds beter inschatten. Ik rij zelf in een vw transporter, het lijkt allemaal groter dan het is...

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me wel irritant, zo'n grote wagen. Zeker als je door een smal straatje moet rijden.

Dat is een kwestie van leren autorijden en ervaring

Ik heb geen moeite met grote auto's, en kachel rustig met een (grote) bakwagen door de smalle straatjes van Parijs :)

Ik moet voorlopig weer met de auto naar m'n werk, afgelopen vrijdag een aanrijding gehad met de scooter :ch: Zit nu met een zwaar gekneusde ribbenkas, gekneusde schouder, dikke knie en beurse arm... :{

Link to comment
Delen op andere websites

Nog een weekje en dan heb ik hem :D.

Nice,

Ik moet nog tot donderdag wachten op mijn rijbewijs, maar morgen ga ik al even bellen met de vraag of ze hem al hebben, en anders overmorgen ook. :puh:

Gewoon blijven doen, je betaalt niet voor niets zo'n hoog kutbedrag voor administratiekosten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon blijven doen, je betaalt niet voor niets zo'n hoog kutbedrag voor administratiekosten.

Idd, aanvragen kost 38 euro, dat valt opzicht nog mee, maar spoed kost 48 euro extra en dat is gewoon idioot :7

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Idd, aanvragen kost 38 euro, dat valt opzicht nog mee, maar spoed kost 48 euro extra en dat is gewoon idioot :7

En ik die dacht dat het hier al genoeg kostte... :cab:

Als ik het me goed herrinner kostte mijn eerste rijbewijs 15 euro (iets meer dan een jaar geleden, B) en het tweede 25 euro (september 2013, B+G).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...