Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik was van plan om te gaan lessen, toen ik door een vriendin op een kleine rijschool werd gewezen waar zij net met veel plezier had gelest. Als ik enkel naar de cijfertjes van het CBR had gekeken had ik ze nooit uitgekozen, maar uiteindelijk heb ik er geen spijt van gehad met hen in zee te gaan. Vraag eens na bij vrienden die recentelijk hebben gelest of zij hun rijschool zouden aanbevelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Yeey... Geslaagd enzo. Eerste poging :D . Naja, dat is wel leuk Guardian, maar het gaat me vooral om de prijs/kwaliteit verhouding en niet zo zeer of het een 'leuke' rijschool is. Maar inderdaad, ik zal eens eventjes gaan rondvragen wanneer ik weer op school ben.

Bewerkt: door BoerDave
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou kijken naar een grote rijschool die veel mensen lest, een kleine rijschool heeft het nadeel dat ze sneller over de kop kunnen gaan.

Als je een pakket koopt van bv. 2000 euro, en de rijschool gaat een week later failliet, dan ben je dus je centen mooi kwijt.

Ik heb waarschijnlijk ook veel te veel betaald, maar goed, ik heb er net 4 maanden over gedaan en alles in 1 keer behaald, persoonlijk heb ik dat extra geld er wel voor over.

Ik was voor alles in totaal +/-2350 euro kwijt, alleen had ik losse lessen(raad ik achteraf gezien af, maar ik kon toen niet anders), waarschijnlijk was ik bij een kleine rijschool minder kwijt geweest, maar ik zie het snel als 'goedkoop is duurkoop'.

Tevens, telt een 'leuke' rijschool/instructeur wel degelijk, bedenk dat je ongeveer 40 uur met diegene in de auto zit, dan is een positief gehumeurde instructeur wel erg handig.

Link to comment
Delen op andere websites

Goedkoop kan wel duurkoop zijn, maar goedkoop is de enige koop die beschikbaar is. Heb geen geldboom in mn tuin. Zo cheap mogelijk, kan me niet schelen of die kerel een eikel is of niet, als die maar les geeft en me niet langer laat lessen dan nodig. :s

Link to comment
Delen op andere websites

Succes daarmee! Eerste les is eigenlijk nooit echt moeilijk, maar als blijkt dat het toch moeite kost om de basis aan te leren (gasdosering, sturen, soms ook remmen) dan kun je al wel verwachten dat je meer lessen nodig zal gaan hebben dan de gemiddelde leerling. Ik had er zelf geen moeite mee, maar krijg waarschijnlijk wel iets meer dan 30 lessen, omdat ik het schakelen nog steeds een beetje lastig vind.

Maar goed, dat verschilt echt van persoon tot persoon. Dus ik houd het gewoon op dat 'succes'. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je les krijgt in een Polo SlowMotion komt alles goed, die krengen zijn zeer makkelijk te besturen en schakelen zeer makkelijk.

Toen ik net mijn rijbewijs had en wachtte op mijn eigen bedrijfswagen had ik ook een week of 2 zo'n polotje.

Reed best goed, had ook al les gehad in zo'n zelfde wagen.

Overigens, niet meteen kijken welke 100 euro goedkoper is, zoals hierboven ook al werd vermeld, je zit lang met die persoon in de auto en als ze je meteen afsnauwen omdat je je bocht een keer te ruim neemt of iets dergelijks word tje niet gelukkig van.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet dalijk mn theorie examen afleggen, en wil me ook maar eens even in gaan schrijven bij een rij school voor praktijk lessen. Waar hebben jullie op gelet bij het kiezen van een rijschool? Ben er namelijk nog niet uit over welke ik zal nemen.

Luisteren naar ervaringen van andere mensen zou ertoe geleid hebben dat ik mijn rijschool niet zou hebben gekozen. Ik vond het leuk om met Golfjes ipv Corsa's(dat is het verschil tussen de 2 rijscholen hier :puh: ) te rijden en de rijinstructeur die ik bijna altijd had was héél vriendelijk en goed.

Achja.. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Goedkoop kan wel duurkoop zijn, maar goedkoop is de enige koop die beschikbaar is. Heb geen geldboom in mn tuin. Zo cheap mogelijk, kan me niet schelen of die kerel een eikel is of niet, als die maar les geeft en me niet langer laat lessen dan nodig. :s

Dan wens ik je veel plezier, een vriend van me wou ook goedkoop uitzijn en betaalde uiteindelijk meer dan ik en hij had zijn rijbewijs nog niet eens.

Niet te vergeten dat ie 5 verschillende wagens heeft gehad en 3 verschillende instructeurs, en hij was het strontzat dat ie af is gereden bij een andere rijschool....

En daardoor heeft ie bijna 2 jaar erover gedaan en was ie meer dan 3500 euro kwijt, terwijl ik in verhouding een duurdere rijschool had en 4 maanden kwijt was en ongeveer 2350 euro.

Ik had 1 instructeur(scheelt ook tijd) en 1 wagen op een keer na, toen was de gebruikelijke wagen stuk.

Als je het geld er niet voor hebt voor een goede rijschool, dan kun je naar mijn mening net zo goed niet lessen.

Ach ja, sommige mensen willen eenmaal voor een kwartje op de eerste rij zitten, soms pakt dat goed uit, meestal niet.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had mazzel denk ik; niet duur, gezellig en een goed resultaat.

Het kan zeker, dat ontken ik niet, maar vaak is het goedkope niets meer dan een lokkertje.

Een goedkope rijschool is vaak handig als je al kan rijden, dan vallen de uren mee en dan ben je goedkoper uit.

Maar als je alles nog moet leren dan zal je qua bedrag niet ver uiteen liggen, zowel goedkoper als mogelijk duurder.

Link to comment
Delen op andere websites

Succes daarmee! Eerste les is eigenlijk nooit echt moeilijk, maar als blijkt dat het toch moeite kost om de basis aan te leren (gasdosering, sturen, soms ook remmen) dan kun je al wel verwachten dat je meer lessen nodig zal gaan hebben dan de gemiddelde leerling. Ik had er zelf geen moeite mee, maar krijg waarschijnlijk wel iets meer dan 30 lessen, omdat ik het schakelen nog steeds een beetje lastig vind.

Maar goed, dat verschilt echt van persoon tot persoon. Dus ik houd het gewoon op dat 'succes'. :)

Mwa, dat zal wel goed komen. Ik rij m'n vader best vaak rond wanneer die zelf geen zin heeft om te rijden. Niet heel verantwoord natuurlijk, zeker in het begin niet, maar nu kan ik dingen als file parkeren, stads rijden, rijksweg rijden, schakelen etc gelukkig al. Denk dat de zenuwen voor mij het lastigst zal zijn bij het lessen en het examen. :puh: Als je schakelen lastig vind, kun je dan niet een keer met je moeder op een verlaten parkeerplaatsje in het bos oefenen ofzo? Om daar nou zoveel lessen aan te besteden is best zonde vind ik.

Goedkoop kan wel duurkoop zijn, maar goedkoop is de enige koop die beschikbaar is. Heb geen geldboom in mn tuin. Zo cheap mogelijk, kan me niet schelen of die kerel een eikel is of niet, als die maar les geeft en me niet langer laat lessen dan nodig. :s

Dan wens ik je veel plezier, een vriend van me wou ook goedkoop uitzijn en betaalde uiteindelijk meer dan ik en hij had zijn rijbewijs nog niet eens.

Niet te vergeten dat ie 5 verschillende wagens heeft gehad en 3 verschillende instructeurs, en hij was het strontzat dat ie af is gereden bij een andere rijschool....

En daardoor heeft ie bijna 2 jaar erover gedaan en was ie meer dan 3500 euro kwijt, terwijl ik in verhouding een duurdere rijschool had en 4 maanden kwijt was en ongeveer 2350 euro.

Ik had 1 instructeur(scheelt ook tijd) en 1 wagen op een keer na, toen was de gebruikelijke wagen stuk.

Als je het geld er niet voor hebt voor een goede rijschool, dan kun je naar mijn mening net zo goed niet lessen.

Ach ja, sommige mensen willen eenmaal voor een kwartje op de eerste rij zitten, soms pakt dat goed uit, meestal niet.

Ik begrijp wat je bedoeld hoor, maar ik heb dat geld simpelweg niet en mijn ouders kunnen dat ook niet voor me betalen helaas. :puh: Als ik het geld had had ik gewoon zo'n 10 daagse opleiding gevolgd bij een degelijke rijschool en verder niet op de prijs gelet. Het is roeien met de riemen die ik heb op het moment. Als die rijschool van morgen niks blijkt te zijn dan zal ik nog wel even door sparen. Theorie is toch anderhalf jaar geldig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...