Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onthoud 1 ding, als je uitstapt op de parkeerplaats van het CBR, kijk eerst helemaal om je heen en tijdens het uitstappen ook over je schouder.

Iemand die ik ken vergat te kijken op een lege parkeetplaats en is gezakt. Op dat puntje, verder was alles goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach ben blij dat het hier in België niet verplicht is.

Lekker met men ouders leren rijden.

+1 :D

Hoewel de regels nu wel verstrengd zijn, wat mss wel goed is, maar wat er bij mij voor gezorgd zou hebben dat ik veel minder kilometers zou gemaakt hebben (=minder ervaring opgedaan).

In mijn geval was het goed zonder rijschool (denk ik toch, was er van de eerste keer door en een bevriende rijinstructeur vond dat ik goed reed), maar bij anderen denk ik toch soms iets anders... Bijvoorbeeld iemand die 5 keer examen heeft moeten doen, dan ben je toch slecht voorbereid of kan je helemaal niet rijden denk ik dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach ben blij dat het hier in België niet verplicht is.

Lekker met men ouders leren rijden.

Ooooh, dat verklaart dus die debiele rijstijl van de gemiddelde Belg!

Just kidding. Belgen rijden volgens mij lang niet zo slecht als Russen, haha. :puh: Maar ik vind het wel dom dat men gewoon rijles kan krijgen van de ouders. Kijk, in Nederland is dat met '2toDrive' ook wel een beetje zo, maar dan pas als je je rijbewijs al hebt en nog geen 18 bent. Je rijdt dan onder begeleiding van je ouders die je een beetje wijs maken in hun auto (geloof me, ik zal er hard aan moeten wennen in onze Mini Cooper convertible te kunnen rijden, o.a. vanwege de slechte schakelpook en het baggere zicht achter). Daarom ben ik er ook wel blij mee. Maar ik hoop toch niet dat je daadwerkelijk het examen op mag dankzij rijlessen van je ouders?

Dat zou namelijk pas echt een schande zijn.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik hoop toch niet dat je daadwerkelijk het examen op mag dankzij rijlessen van je ouders?

Dat zou namelijk pas echt een schande zijn.. :7

Het examen is moeilijk genoeg en als je ouders slechte leraren zijn, dan zul je zeker niet slagen in dat examen hoor.

Trouwens, met de nieuwe wetgeving in België zijn rijlessen verplicht volgens mij. Oja, 2 x examen falen = 6 uur rijles. Dat slaat naar mijn mening nergens op. Falen in het praktijkexamen betekent niet dat je niet kan rijden..

Link to comment
Delen op andere websites

Onthoud 1 ding, als je uitstapt op de parkeerplaats van het CBR, kijk eerst helemaal om je heen en tijdens het uitstappen ook over je schouder.

Iemand die ik ken vergat te kijken op een lege parkeetplaats en is gezakt. Op dat puntje, verder was alles goed.

.... wut? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ach ben blij dat het hier in België niet verplicht is.

Lekker met men ouders leren rijden.

Ooooh, dat verklaart dus die debiele rijstijl van de gemiddelde Belg!

Just kidding. Belgen rijden volgens mij lang niet zo slecht als Russen, haha. :puh: Maar ik vind het wel dom dat men gewoon rijles kan krijgen van de ouders. Kijk, in Nederland is dat met '2toDrive' ook wel een beetje zo, maar dan pas als je je rijbewijs al hebt en nog geen 18 bent. Je rijdt dan onder begeleiding van je ouders die je een beetje wijs maken in hun auto (geloof me, ik zal er hard aan moeten wennen in onze Mini Cooper convertible te kunnen rijden, o.a. vanwege de slechte schakelpook en het baggere zicht achter). Daarom ben ik er ook wel blij mee. Maar ik hoop toch niet dat je daadwerkelijk het examen op mag dankzij rijlessen van je ouders?

Dat zou namelijk pas echt een schande zijn.. :7

Mag je wel hier,

en ik geloof dat men pa beter rijdt dan de gemiddelde instructeur ;).

Trouwens als ik ongevallen in het buitenland zie, zijn het meestal NL'ers met zo'n debiele sleurhut erachter.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan ook wel zeggen dat mijn vader beter rijdt dan de gemiddelde instructeur, maar ondertussen doe ik wel alles fout wat ik van 'm nadoe. Een instructeur is toch betrouwbaarder dan je eigen vader (tenzij hij hiervoor bevoegd is). :puh:

Btw, Nederlanders rijden over het algemeen beter dan buitenlanders, maar het zijn vooral de allochtonen die denken dat ze zo goed kunnen rijden. Vooral als je dat zo ziet bij 'De allerslechtste chauffeur van Nederland' (als je dat niet kent, zeker eens kijken!). Maar goed... Ik ben zelf iemand die heel voorzichtig rijd. Misschien wel iets té, maar da's beter dan dat ik m'n vader na ga doen. xD

Link to comment
Delen op andere websites

Ik draai er niet omheen, ik heb een hele zware rechtervoet, naar beneden gaat makkelijker dan omhoog weet je wel.. :7

Maar ik zal niet lopen opscheppen "oh kijk mij eens goed rijden", dat zijn de grootste brokkenpiloten.

En met mijn zware voet draag ik ook nog eens extra belasting af weet je :{

Maar Tom, ondanks mijn voorkeur moet ik je toch even tegenspreken over je allochtonenpraat, ook onze nederlandse "petjes" gedragen zich als maloten achter het stuur.

En dan in auto's zo laag dat je denkt dat ze de complete schokdempers hebben verwijderd en een uitlaat waar de hele jostibend in past.

En toch komen die auto's niet boven de 110 uit en moet ik ze met 150 (lees: harder is in nederland haast onmogelijk met onze club van 90 die de linkerbaan bestoken) aan de kant drukken.

Eigenlijk, als je het zo bekijkt zijn er veel nederlanders die klaarblijkelijk echt niet kunnen/durven rijden.

Regelmatig kom ik in Duitsland, daar kan je je auto tenminste echt even opentrekken en die mensen geven je daar de ruimte.

Als je kijkt wie het daar zijn die het verkeer ophouden links zijn het, jawel, Nederlanders... :erm:

Link to comment
Delen op andere websites

Ooooh, dat verklaart dus die debiele rijstijl van de gemiddelde Belg! Just kidding. Belgen rijden volgens mij lang niet zo slecht als Russen, haha. :puh: Maar ik vind het wel dom dat men gewoon rijles kan krijgen van de ouders. Kijk, in Nederland is dat met '2toDrive' ook wel een beetje zo, maar dan pas als je je rijbewijs al hebt en nog geen 18 bent. Je rijdt dan onder begeleiding van je ouders die je een beetje wijs maken in hun auto (geloof me, ik zal er hard aan moeten wennen in onze Mini Cooper convertible te kunnen rijden, o.a. vanwege de slechte schakelpook en het baggere zicht achter). Daarom ben ik er ook wel blij mee. Maar ik hoop toch niet dat je daadwerkelijk het examen op mag dankzij rijlessen van je ouders? Dat zou namelijk pas echt een schande zijn.. :7

Toch vind ik dat je ergens gelijk hebt, volgens mij rijdt de gemiddelde Nederlander beter dan de gemiddelde Belg... De laatste weken ben ik redelijk vaak in Nederland geweest en om maar een voorbeeld te geven zie ik daar veel minder linksrijders.

Waarmee ik ook niet wil zeggen dat ik niet blij ben met de regels, dat heeft me namelijk behoorlijk wat geld uitgespaard.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...