Rullez Geplaatst: 15 februari 2014 Rapport Geplaatst: 15 februari 2014 Hier zo maar weer is wat updates van mijn kant, denk dat ik er wel een paar heb overgeslagen maarja: Weer wat updates van mijn kant na een week keihard bezig te zijn geweest. Vorige week vrijdag op te terugweg naar huis van me werk begon de turbo te schreeuwen en nauwelijks vermogen meer, dus ik dacht einde oefening. Zaterdag direct begonnen met demonteren van alles bleek het uiteindelijk de pakking van de turbo te zijn. (Die er overigens niet meer tussen zat. :mrgreen: ) En een lekkage op de MAP sensor op de intercooler en een lekkage op de 90 graden bocht vanaf de turbo. Al met al was ik uiteraard opgelucht, maar toch voor de zekerheid de hele turbo schoongemaakt en bekeken en ik was verbaast, de turbo ziet er op de roet aanslag nog zo goed als nieuw uit. Terwijl er bij de facturen stapel nergens wat staat over een eventuele revisie of vervanging. Alles maandag weer terug geplaatst en het reed weer super. Geen rare geluidjes meer en weer vol vermogen. Ook voor mijn verjaardag een engels achterlicht gehad en gemonteerd, we gaan dit weekend of aankomende week beide mistlichten mee laten branden met de normale verlichting en dan zien we wel weer voor de keuring. Ook tevens een ruitenwisser dopje voor achter geplaatst omdat ik hem toch nooit gebruik En ik ben zojuist begonnen aan Aero bumper, ik rij al een week triest rond met een niet aansluitende pre-facelift bumper zodat ik eindelijk de gril met het logo van honinggraat kan gaan maken, de mistlichten erin inplaats van de blindkapjes en daarna gaan we alles meteen hoogglans zwart spuiten. Enigste waar ik nog over twijfel is om gele mistlamp folie te plaatsen... Wat zeggen jullie? Missende dopje op de versnellingsbak gemonteerd Slechte foto van de turbo. :mrgreen: Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 15 februari 2014 Rapport Geplaatst: 15 februari 2014 een engels achterlicht Dan ben ik even een leek, maar wat is daar anders aan? Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 15 februari 2014 Rapport Geplaatst: 15 februari 2014 (bewerkt) Volgens mij een donkere tint.@ Rullez,Nette upgrades hoor. Dit was jouw oude Leon toch? Bewerkt: 15 februari 2014 door GekkieJ01 Reageren
Rullez Geplaatst: 15 februari 2014 Rapport Geplaatst: 15 februari 2014 (bewerkt) Bij de engelse achterlichten zijn het mistlicht en achteruitrij licht omgedraaid, conclusie ik heb nu 2 mistlichten en geen 2 verschillende kleuren meer. Dat is inderdaad mijn oude leon, wel nog zonder rvs uitlaat. Mis de 6 cillinder roffel nog steeds, maar zuinig rijden en straks toch nog 2x zo snel zijn als de leon is ook leuk. Edit: Volgende update is onderweg, een setje 17 inch OZ Superleggera's. Een velg heeft 2cm stoeprand schade en ze zijn een beetje vies wit op de foto's te zien, maar daar is de prijs naar. Dus zullen eerst rustig opgeknapt en gecoat worden. Bewerkt: 16 februari 2014 door Rullez Reageren
Isic Geplaatst: 16 februari 2014 Rapport Geplaatst: 16 februari 2014 Ik heb sinds gisteren ook een auto gekocht. Een Alfa Romeo 147. Een 1.6 TwinSpark 120pk met 160d km op de teller. Heb op het moment nog maar 1 foto. Nu nog wachten tot 10 maart voor me praktijk. Reageren
Limbolander Geplaatst: 16 februari 2014 Rapport Geplaatst: 16 februari 2014 (bewerkt) Nice Limbolander, jij kwam toch uit regio Venlo? Heb je een foto, misschien spot ik je wel eens. Klopt idd! Hierbij een foto: Hangt puur van je overbrenging af, je kan niet zeggen elke diesel moet je doortrekken tot 3000 toeren. En een diesel verzuipen moet je mij toch eens uitleggen.. Met verzuipen bedoel ik dus dat je plankgas moet geven om een helling op te gaan, excuseer als ik het verkeerde woord gebruikt heb. Dialect hé.. Pk's maken niet uit, enigste wat uitmaakt is hoe lang de bak is en hoeveel versnellingen, meeste Porsches hebben een lange(re) bak voor een hogere top, maar meestal zijn de laatste versnellingen langer dan normaal. Kortom, hij zal waarschijnlijk ook 50 in de 4 kunnen rijden, ook het voordeel is dat de motor krachtiger is en dus minder snel terug geschakeld hoeft te worden. De Auris waarmee ik heb gelest deed bij 50 in de 4 ongeveer 1500-2000rpm. Vreemd, weer wat bijgeleerd. Iedere auto is inderdaad anders, ik moet erop letten dat ik niet de toerentallen ga gebruiken van "mijn" auto als standaard. Mijn excuses. Ze hebben mij nooit iets vast aangeleerd, je moet het in mijn ogen gewoon op gevoel en geluid doen, als je de auto een beetje hoort brullen dan kun je sowieso alweer verder schakelen. Diesels hebben sowieso de meeste trekkracht op een laag toerental, dus al zou je eens flink willen doortrekken, schakel dan optijd want na 4000 rpm vaak maakt de motor alleen geluid maar ben je al je trekkracht al voorbij. Bewerkt: 16 februari 2014 door Limbolander Reageren
jobator Geplaatst: 16 februari 2014 Rapport Geplaatst: 16 februari 2014 Klopt, maar ook dit is weer anders per auto. Mijn dieseltje voel je na 3500rpm al geen versnelling meer en moet je voor de 5000rpm echt wel schakelen. Voordeel van menig diesel is dat hij heel makkelijk weg rijdt in zijn 2, ik heb dan misschien maar 140 pk, maar ik heb menig petje in bmw er al eens uitgetrokken en die deden echt hun best wel! Edit Mooie golf trouwens! Reageren
Limbolander Geplaatst: 16 februari 2014 Rapport Geplaatst: 16 februari 2014 (bewerkt) Klopt, Diesel rijdt ook gewoon heerlijk. Bussen waar ik wel eens route mee moet rijden trekken na 3000 rpm al voor geen meter meer.. ( peugeot boxers ) Bewerkt: 16 februari 2014 door Limbolander Reageren
jobator Geplaatst: 16 februari 2014 Rapport Geplaatst: 16 februari 2014 Ik rij een volkswagen transporter. Alleen vervoer ik niks met dat ding, de mijne doet hetzelfde als een normale personenauto. Dus eigenlijk is die versnelling gewoon veel te kort Dan schiet je al wat eerder in de toeren. Reageren
moechy Geplaatst: 17 februari 2014 Rapport Geplaatst: 17 februari 2014 Ik heb sinds gisteren ook een auto gekocht. Een Alfa Romeo 147. Een 1.6 TwinSpark 120pk met 160d km op de teller. Heb op het moment nog maar 1 foto. Nu nog wachten tot 10 maart voor me praktijk. Oliepeil goed in het oog houden, durven al eens wat olie te verbruiken die dingen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 17 februari 2014 Rapport Geplaatst: 17 februari 2014 Klopt idd! Hierbij een foto: *Foto* Nette wagen zeg, zal eens opletten, al zal ik het wel weer vergeten Oliepeil goed in het oog houden, durven al eens wat olie te verbruiken die dingen. Niet alleen olie peil oppassen, maar ook de distributie riem, dingen moeten bij de TwinSpark Alfa's om de 3 jaar of 60.000km vervangen worden. Reageren
Isic Geplaatst: 17 februari 2014 Rapport Geplaatst: 17 februari 2014 (bewerkt) Oliepeil goed in het oog houden, durven al eens wat olie te verbruiken die dingen. Niet alleen olie peil oppassen, maar ook de distributie riem, dingen moeten bij de TwinSpark Alfa's om de 3 jaar of 60.000km vervangen worden. Dat de TwinSparks olie durven te gebruiken wist ik al. Me broer is monteur bij de Opel en daar zit de Alfa dealer bij dus heeft hij de hele onderhouds historie uit geprint. 6-1-2014 is bij de wintercheck de olie bij gevuld maar zal van de week nog eens bekijken. De distributieriem is op 29-3-2013 bij de 140000 km beurt vervangen. En nu staat er net wat meer dan de 160000 km op dus hoeft nog niet. Plaats nog wel keer meer foto's. Bewerkt: 17 februari 2014 door Isic Reageren
GolfG60 Geplaatst: 18 februari 2014 Rapport Geplaatst: 18 februari 2014 Mooi, wel handig dat je nu het volledige geschiedenis weet, voordeel van dealer onderhouden. Net de eerste legale meters gemaakt in mijn eigen Golf, zoveel verschil met mijn zus haar Golf, terwijl beide GL's, dezelfde bouwjaar, etc. zijn. 136k vs 236k km stand, comfort stoelen met originele veren vs GTI stoelen met verlaging, 14" alu vs 15" alu, etc. etc. Binnenkort eens goed schoonmaken, en wat onderhoud plegen, en dan kan ie er weer tegenaan Reageren
Limbolander Geplaatst: 22 februari 2014 Rapport Geplaatst: 22 februari 2014 Klopt idd! Hierbij een foto: *Foto* Nette wagen zeg, zal eens opletten, al zal ik het wel weer vergeten Oliepeil goed in het oog houden, durven al eens wat olie te verbruiken die dingen. Niet alleen olie peil oppassen, maar ook de distributie riem, dingen moeten bij de TwinSpark Alfa's om de 3 jaar of 60.000km vervangen worden. Thanks man, zelf ook erg blij mee, enige kleine nadeel is dat het een 1.4 is, maar de prijs die ik ervoor betaald hebt was een koopje, zeker nu ik nog dagelijks even internet bespeur voor andere golfjes. Een 1.6 was wel leuker geweest met 116pk, maar ach je kunt niet alles hebben ^^ Waar woon je ergens dan, ook omgeving Venlo? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 22 februari 2014 Rapport Geplaatst: 22 februari 2014 Thanks man, zelf ook erg blij mee, enige kleine nadeel is dat het een 1.4 is, maar de prijs die ik ervoor betaald hebt was een koopje, zeker nu ik nog dagelijks even internet bespeur voor andere golfjes. Een 1.6 was wel leuker geweest met 116pk, maar ach je kunt niet alles hebben ^^ Waar woon je ergens dan, ook omgeving Venlo? Ik weet van de Golf 4 dat de 1.6 opzicht wel een leuke motor is, komt aardig van zijn plek en denk zelf dat ze bij normaal gebruik iets zuiniger zijn door het extra vermogen. Maar als de prijs goed was, waarom niet he. Ik kom zelf uit Blerick, een steenworp dus Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.