Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik weet van de Golf 4 dat de 1.6 opzicht wel een leuke motor is, komt aardig van zijn plek en denk zelf dat ze bij normaal gebruik iets zuiniger zijn door het extra vermogen.

Maar als de prijs goed was, waarom niet he.

Golf V 1.6 16V is zuiniger dan de 1.4 16V inderdaad, maar dat komt mede omdat de 1.4 een 5-bak heeft en de 1.6 een 6-bak ;)

Destijds ook naar een Golf V gekeken, maar kon geen geschikte vinden

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Golf V 1.6 16V is zuiniger dan de 1.4 16V inderdaad, maar dat komt mede omdat de 1.4 een 5-bak heeft en de 1.6 een 6-bak ;)

Destijds ook naar een Golf V gekeken, maar kon geen geschikte vinden

Ah ok, dan weet ik dat ook weer, bij de MK4's zijn het zover ik weet beide 5 bakken.

Waarom geen geschikte gevonden?

Link to comment
Delen op andere websites

Golf V 1.6 16V is zuiniger dan de 1.4 16V inderdaad, maar dat komt mede omdat de 1.4 een 5-bak heeft en de 1.6 een 6-bak ;)

Destijds ook naar een Golf V gekeken, maar kon geen geschikte vinden

Ah ok, dan weet ik dat ook weer, bij de MK4's zijn het zover ik weet beide 5 bakken.

Waarom geen geschikte gevonden?

Bij de MK4 was de DSG wel een 6bak

Link to comment
Delen op andere websites

De Golf 4 heeft in zowel de 2.8 V6 en de 3.2 V6 een handgeschakelde 6-bak. Later nog in 25 Jahre editie een handgeschakelde 6 bak gekregen in combinatie met een 1.8 Turbo. En als allerlaatste nog een DSG bak in de 3.2 V6. De laatst genoemde zijn wel vrij schaars en twijfel of het geen 7 versnellingen zijn....

Edit: En ik vergeet de diesels nog; Volgens mij hebben de 130 en 150pk ook nog een handgeschakelde 6-bak.

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom geen geschikte gevonden?

Vrij simpel, voor het geld wat ik toen voor een Golf V moest neerleggen, kon ik mijn veel luxere en snellere (huidige) 207 kopen ;)

Voorbeeldje:

Golf V - 1.6 16V

  • 6-bak
  • stoffen bekleding
  • cruise control
  • climatronic
  • en misschien nog wat kleine dingen, verschilt natuurlijk bij elke

Peugeot 207 (mijn huidige) - 1.6 16V Turbo

  • 5-bak
  • leder bekleding
  • cruise control
  • climatronic
  • parkeer sensoren
  • JBL sound system (origineel)
  • lichtsensor
  • regensensor
  • panorama dak
  • bandenspanning controle systeem
  • xenon

Qua veiligheid en dat soort dingen waren ze gelijk, airbags, ESP en dat soort dingen

De keuze was voor mij daarom ook makkelijk gemaakt, ik ben namelijk geen merk gebonden persoon ;) (En ik vind Volkswagen ook geen premium merk)

Ik ga daar overigens geen discussie over voeren, want ik weet dat jullie het er niet mee eens zijn

Link to comment
Delen op andere websites

Vrij simpel, voor het geld wat ik toen voor een Golf V moest neerleggen, kon ik mijn veel luxere en snellere (huidige) 207 kopen ;)

Voorbeeldje:

Golf V - 1.6 16V

  • 6-bak
  • stoffen bekleding
  • cruise control
  • climatronic
  • en misschien nog wat kleine dingen, verschilt natuurlijk bij elke

Peugeot 207 (mijn huidige) - 1.6 16V Turbo

  • 5-bak
  • leder bekleding
  • cruise control
  • climatronic
  • parkeer sensoren
  • JBL sound system (origineel)
  • lichtsensor
  • regensensor
  • panorama dak
  • bandenspanning controle systeem
  • xenon

Qua veiligheid en dat soort dingen waren ze gelijk, airbags, ESP en dat soort dingen

De keuze was voor mij daarom ook makkelijk gemaakt, ik ben namelijk geen merk gebonden persoon ;) (En ik vind Volkswagen ook geen premium merk)

Ik ga daar overigens geen discussie over voeren, want ik weet dat jullie het er niet mee eens zijn

Ah, op die fiets, mijn rijinstructeur is/was ook een VW persoon, maar was toen ook voor een MK5 aan het kijken(2 jaar terug meen ik), maar heeft uiteindelijk een Ford gepakt.

Helft aan kilometers, nieuwer bouwjaar, vergelijkbaar aan opties, en iets goedkoper.

Psst, als je ergens geen discussie over wilt voeren, had je het beter weg kunnen laten haha ;)

Nee, zelf vind ik VW op het randje staan, Golf/Bora/Passat/Touareg is naar mijn mening nog wel premium te noemen, maar een Polo zit op het randje, en dan meer naar niet premium randje, maar een Lupo/Up kan ik niet premium noemen.

Als je overigens een volbloed premium Volkswagen wilt hebben, moet je een Audi hebben :D

Btw Rullez, de R32 DSG is een 6 bak, zowel MK4 als MK5.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, zelf vind ik VW op het randje staan, Golf/Bora/Passat/Touareg is naar mijn mening nog wel premium te noemen, maar een Polo zit op het randje, en dan meer naar niet premium randje, maar een Lupo/Up kan ik niet premium noemen.

Zeker een Touareg is naar mijn mening premium. Jan met de pet kan dat niet betalen...(Ik dus -tot mijn grote spijt- ook niet. :7 )

Als je overigens een volbloed premium Volkswagen wilt hebben, moet je een Audi hebben :D

+1

Overmorgen is het zover :D

Nice! Wat heb je gekregen voor je oude auto?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Nog 1600 pleuries recyclagepremie (wat nog vrij veel is :D )

Dat is inderdaad verre van slecht. :puh: Ken een kerel die zo'n bedrag had betaald voor z'n auto, kreeg plots +1000 euro kosten en hij kreeg er even 1500 euro voor terug(lees: de auto was niet meer in staat om te rijden zonder die reparatie, dus 1500 euro voor een auto die niet rijdt :puh:). Mooi meegenomen zeg ik dan!

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ah, op die fiets, mijn rijinstructeur is/was ook een VW persoon, maar was toen ook voor een MK5 aan het kijken(2 jaar terug meen ik), maar heeft uiteindelijk een Ford gepakt.

Helft aan kilometers, nieuwer bouwjaar, vergelijkbaar aan opties, en iets goedkoper.

Die Golfjes behouden hun waarde langer

Zit de laatste tijd ook zo af en toe weer naar een andere auto te kijken hoor, daar komt ook wel de Golf V GTI met regelmaat voorbij (Net als de Corsa OPC, Focus ST en Impreza WRX) :engel::D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal ook maar weer eens wat plaatsen, vorige week de nieuwe zomerwielen geworden als vervanger van de ATS Apollo 17 inch.

IMAG0131_zpsbf3bf69c.jpg

Het waren de 17 inch OZ Superleggera's geworden. Zoals op de foto's te zien een opknap setje, maar dat moest wel goed komen.

20140223_153134_zpsbff0b6d4.jpg

Toen is het toch uiteindelijk wat anders gelopen als dat ik dacht, ik werd afgelopen week opgebeld door de verkoper van een setje BBSen waar ik nog een bod op had en die ging toch wel akkoord met mijn bod. Omdat ik die set toch wel graag wou deze gisteren opgehaald en vandaag vanwege het warme weer de auto maar direct op zijn zomer sloffen gezet.

Dus hierbij presenteer ik de Ibiza op BBS RC 324:

FB_IMG_13931010429208067_zps7243debf.jpg

FB_IMG_13931071773831371_zpsd5da7ec0.jpg

20140223_115029_zps66cbd47f.jpg

20140223_114957_zpsb7f5c41e.jpg

20140223_115015_zpsac0cf2f0.jpg

Nu zitten we dus met een kleine luxe probleem.. :puh: De BBSen ga ik dagelijks op rijden, de ATSen gaan de verkoop in, de OZ Superleggera's gaan alsnog opgeknapt worden en komen semi-slicks op voor op het circuit en de originele velgen van de auto houd ik lekker voor in de winter.

Komende week nog even de nieuwe aandrijfas monteren, de andere bumper en dan kan hij er weer tegenaan.

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Die Golfjes behouden hun waarde langer

Zit de laatste tijd ook zo af en toe weer naar een andere auto te kijken hoor, daar komt ook wel de Golf V GTI met regelmaat voorbij (Net als de Corsa OPC, Focus ST en Impreza WRX) :engel::D

Totdat ze beginnen te zakken, dan zakken ze ineens ernstig in, een Golf MK4 is ook al voor 1000 euro te vinden met APK.

Waarom niet kijken voor een MK4 R32? Dankzij het inkakken van de normale MK4 zijn deze ook een stuk goedkoper geworden.

Enigste grote nadeel wat mij lijkt, wil je meer vermogen van een R32, dat je buidel behoorlijk geleegd moet worden wil je veel winst zien.

Als je voor een Impreza gaat, waar ga je dan in vervolg op letten?

Ga je dan voor een die al wat versleuteld is of pak je liever een die zo origineel mogelijk is?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...