GekkieJ01 Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Ik zal ook maar weer eens wat plaatsen, vorige week de nieuwe zomerwielen geworden als vervanger van de ATS Apollo 17 inch. Het waren de 17 inch OZ Superleggera's geworden. Zoals op de foto's te zien een opknap setje, maar dat moest wel goed komen. Toen is het toch uiteindelijk wat anders gelopen als dat ik dacht, ik werd afgelopen week opgebeld door de verkoper van een setje BBSen waar ik nog een bod op had en die ging toch wel akkoord met mijn bod. Omdat ik die set toch wel graag wou deze gisteren opgehaald en vandaag vanwege het warme weer de auto maar direct op zijn zomer sloffen gezet. Dus hierbij presenteer ik de Ibiza op BBS RC 324: Nu zitten we dus met een kleine luxe probleem.. De BBSen ga ik dagelijks op rijden, de ATSen gaan de verkoop in, de OZ Superleggera's gaan alsnog opgeknapt worden en komen semi-slicks op voor op het circuit en de originele velgen van de auto houd ik lekker voor in de winter. Komende week nog even de nieuwe aandrijfas monteren, de andere bumper en dan kan hij er weer tegenaan. Ik las het op FB, ziet er tiptop uit man! Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Ziet er goed uit, draag er maar zorg van! Vandaag was het echt klote om uit m'n parkeerplaats te rijden...Naast mij een auto niet reglementair geparkeerd, achter mij ook. Een smalle straat, en ook aan de andere kant auto's die niet reglementair geparkeerd waren. Was ik er niet uit geraakt met te manoevreren, dan had ik de politie gebeld zeg. Ging er klein beetje over..Probleem is ook dat die parking redelijk klein is, en als men dan ook nog eens alle ruimte om te keren gaat innemen... Reageren
jobator Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden? Reageren
moechy Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Ik vind winterbanden sowieso overroepen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden? Hier was het vandaag 4 graden, dus ik zou nog niet meteen wisselen als ik jou was. (Ik neem aan dat het in Nederland niet zoveel warmer/kouder is. ) Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden? Hier was het vandaag 4 graden, dus ik zou nog niet meteen wisselen als ik jou was. (Ik neem aan dat het in Nederland niet zoveel warmer/kouder is. ) 14 graadjes was het hier Reageren
MegaPilot Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Excuseer, hier ook blijkbaar. Deze morgen was het 4 graden, maar toen was het wel heel vroeg. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Totdat ze beginnen te zakken, dan zakken ze ineens ernstig in, een Golf MK4 is ook al voor 1000 euro te vinden met APK.Waarom niet kijken voor een MK4 R32? Dankzij het inkakken van de normale MK4 zijn deze ook een stuk goedkoper geworden. Enigste grote nadeel wat mij lijkt, wil je meer vermogen van een R32, dat je buidel behoorlijk geleegd moet worden wil je veel winst zien. Als je voor een Impreza gaat, waar ga je dan in vervolg op letten? Ga je dan voor een die al wat versleuteld is of pak je liever een die zo origineel mogelijk is? Golf IV R32 is inderdaad ook nog een optie hoor, ga ze niet allemaal opnoemen Enig nadeel daaraan is het bouwjaar inmiddels (sjah, scheelt toch een paar jaar ) en dat je er motorisch inderdaad niet veel meer aan kan doen, en dat ze inmiddels toch behoorlijk wat kilometers erop hebben staan En de Golf IV is toch een beetje een sjonnie bak/turken bak geworden, elke joop de sloop heeft wel die R32 bumpers op z'n Golf zitten beunen Bij de Impreza wordt het, net als alle andere, goed zoeken naar een nette Er mag wel iets aan versleuteld zijn, maar minimaal, dus geen andere turbo's en die meuk erop Overigens wordt het dan sowieso geen GTT meer, maar een Blob-Eye of Hawk-Eye Blob-Eye: Hawk-Eye: Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden? Je kan wel wisselen, maar het is nog niet echt nodig hoor, temperaturen zijn in de ochtend nog steeds 5 graden, dan slijt het nog niet zo hard @Moechy Gefeliciteerd met je auto Reageren
jobator Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden? Je kan wel wisselen, maar het is nog niet echt nodig hoor, temperaturen zijn in de ochtend nog steeds 5 graden, dan slijt het nog niet zo hard Mijn voorbanden gaan gemiddeld 29 a 30 duizend kilometer mee, weet je het dan nog zeker? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 februari 2014 Rapport Geplaatst: 24 februari 2014 Golf IV R32 is inderdaad ook nog een optie hoor, ga ze niet allemaal opnoemen Enig nadeel daaraan is het bouwjaar inmiddels (sjah, scheelt toch een paar jaar ) en dat je er motorisch inderdaad niet veel meer aan kan doen, en dat ze inmiddels toch behoorlijk wat kilometers erop hebben staan En de Golf IV is toch een beetje een sjonnie bak/turken bak geworden, elke joop de sloop heeft wel die R32 bumpers op z'n Golf zitten beunen Bij de Impreza wordt het, net als alle andere, goed zoeken naar een nette Er mag wel iets aan versleuteld zijn, maar minimaal, dus geen andere turbo's en die meuk erop Overigens wordt het dan sowieso geen GTT meer, maar een Blob-Eye of Hawk-Eye Ik ben zelf geen persoon die op bouwjaren let, sowieso neig ik dan juist meer naar oud te gaan dan naar nieuw haha. Kilometers valt opzicht toch wel mee, zie er best veel rond de 120-150k, moeten ze makkelijk hebben maar het zit vaak ook tussen de oren wat mensen 'teveel' vinden. Sjonnies en Turken, ja, eerlijk is eerlijk, die rijden in alles helaas, zolang je niet met gordijntjes of met boodschappenlijstjes op het zijportier rijdt zal het allemaal wel meevallen. En beuners die met neppe R32 bumpers rijden, die verliezen hun bumpers al na 1km snelweg Hawk-eye zijn erg netjes, vind ze zelf velen malen mooier dan de Blob-eye al hebben die wel een gavere rally look. Stiekem vind ik de Bug-eye ook errug gaaf, de nieuw types vind ik persoonlijk weer een stuk minder. Roffel is ook erg netjes van de 4-cilinder boxer, maar zelf als ik een 4-cilinder boxer pak, is het een VW Weet niet rond welk budget je zit te kijken, maar als je rond de 10a12k zit, kun je ook nog kijken voor een Honda S2000, blijft ook een behoorlijk gave bak. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 25 februari 2014 Rapport Geplaatst: 25 februari 2014 http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-v40-d4-business-190-pk-en-14-bijtelling-65262?utm_campaign=twitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter Well played, Volvo. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 25 februari 2014 Rapport Geplaatst: 25 februari 2014 Ik ben zelf geen persoon die op bouwjaren let, sowieso neig ik dan juist meer naar oud te gaan dan naar nieuw haha. Kilometers valt opzicht toch wel mee, zie er best veel rond de 120-150k, moeten ze makkelijk hebben maar het zit vaak ook tussen de oren wat mensen 'teveel' vinden. Sjonnies en Turken, ja, eerlijk is eerlijk, die rijden in alles helaas, zolang je niet met gordijntjes of met boodschappenlijstjes op het zijportier rijdt zal het allemaal wel meevallen. En beuners die met neppe R32 bumpers rijden, die verliezen hun bumpers al na 1km snelweg Mhoa, ik let in zekere zin wel op het bouwjaar, het model moet me wel aanstaan, en ik neig juist meer naar nieuw Daarnaast vind ik de Golf V wel net iets mooier dan de Golf IV Ben toch eerst aan het rondkijken, nog niets is zeker Hawk-eye zijn erg netjes, vind ze zelf velen malen mooier dan de Blob-eye al hebben die wel een gavere rally look. Stiekem vind ik de Bug-eye ook errug gaaf, de nieuw types vind ik persoonlijk weer een stuk minder. Roffel is ook erg netjes van de 4-cilinder boxer, maar zelf als ik een 4-cilinder boxer pak, is het een VW Nieuwere type's spreken mij ook niet erg aan meer, houdt van de Impreza meer van de oudere modellen Die lekkere boxer roffel zit niet eens meer echt in het nieuwe type, omdat ze de turbo hebben verplaatst Ik vind beide modellen (Hawk/Blob) eigenlijk even mooi In het geval van de Impreza zal er ook een auto naast komen van een paar 100 euro waarmee ik naar m'n werk kan tuffen Een Impreza (of Lancer EVO) is een beetje te duur voor woon/werk verkeer Weet niet rond welk budget je zit te kijken, maar als je rond de 10a12k zit, kun je ook nog kijken voor een Honda S2000, blijft ook een behoorlijk gave bak. De S2000, tsjah, tis een grappige auto, maar meer ook niet voor me :$ Daarnaast wil ik niet dood gevonden worden in een Honda, ik heb geen pet en ook geen 'swag' (korreltje zout jongens, korreltje zout ) Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 februari 2014 Rapport Geplaatst: 25 februari 2014 Mhoa, ik let in zekere zin wel op het bouwjaar, het model moet me wel aanstaan, en ik neig juist meer naar nieuw Daarnaast vind ik de Golf V wel net iets mooier dan de Golf IV Ben toch eerst aan het rondkijken, nog niets is zeker Weet je wel wanneer je voor iets anders gaat kijken of zijn het meer toekomst plannen? Nieuwere type's spreken mij ook niet erg aan meer, houdt van de Impreza meer van de oudere modellen Die lekkere boxer roffel zit niet eens meer echt in het nieuwe type, omdat ze de turbo hebben verplaatst Ik vind beide modellen (Hawk/Blob) eigenlijk even mooi In het geval van de Impreza zal er ook een auto naast komen van een paar 100 euro waarmee ik naar m'n werk kan tuffen Een Impreza (of Lancer EVO) is een beetje te duur voor woon/werk verkeer Ah, geen scooter meer? Betaal zelf voor mijn golfje zo'n 45 euro aan verzekering en 25 euro wegenbelasting per maand, dus wil kijken voor een leuk bakje erlangs dat wat plezieriger rijdt maar waarbij de kosten niet de spuigaten uitloopt, en waarbij kilometers niet boeit. Polo G40 is aardig betaalbaar, zowel verzekering/belasting/aanschaf, alleen de G-lader is een kostenplaatje, maar heb een kennis ervoor die ze kan reviseren en op de juiste manier. Golfje vereist op het moment ook wat liefde, heb ergens een keerring zitten die lekt en daardoor loopt er olie op de koppeling, hij slipt behoorlijk. De S2000, tsjah, tis een grappige auto, maar meer ook niet voor me :$ Daarnaast wil ik niet dood gevonden worden in een Honda, ik heb geen pet en ook geen 'swag' (korreltje zout jongens, korreltje zout ) Eerlijk is eerlijk, de S2000 of de NSX vind ik gaaf maar de rest vind ik niet zo veel meer aan, terwijl ik vroeger best wel Honda fanaat was. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 25 februari 2014 Rapport Geplaatst: 25 februari 2014 (bewerkt) Die blokken van de S2K moetten wel erg goed zijn. Komt toch flink wat PK uit dat blok, ongeblazen. (M'n broers words ;v) Edit, @ rustler Ik snap je punt met Swag en petje (en het korreltje zout). Maar je kunt die auto ook heel clean maken, zonder al die plastic oversided bumpers erop. Dit is velen malen mooier dan het plaatje eronder Leuk als je met die groene schade rijdt :') Bewerkt: 25 februari 2014 door .Whoopdidoo. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.