Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik zal ook maar weer eens wat plaatsen, vorige week de nieuwe zomerwielen geworden als vervanger van de ATS Apollo 17 inch.

IMAG0131_zpsbf3bf69c.jpg

Het waren de 17 inch OZ Superleggera's geworden. Zoals op de foto's te zien een opknap setje, maar dat moest wel goed komen.

20140223_153134_zpsbff0b6d4.jpg

Toen is het toch uiteindelijk wat anders gelopen als dat ik dacht, ik werd afgelopen week opgebeld door de verkoper van een setje BBSen waar ik nog een bod op had en die ging toch wel akkoord met mijn bod. Omdat ik die set toch wel graag wou deze gisteren opgehaald en vandaag vanwege het warme weer de auto maar direct op zijn zomer sloffen gezet.

Dus hierbij presenteer ik de Ibiza op BBS RC 324:

FB_IMG_13931010429208067_zps7243debf.jpg

FB_IMG_13931071773831371_zpsd5da7ec0.jpg

20140223_115029_zps66cbd47f.jpg

20140223_114957_zpsb7f5c41e.jpg

20140223_115015_zpsac0cf2f0.jpg

Nu zitten we dus met een kleine luxe probleem.. :puh: De BBSen ga ik dagelijks op rijden, de ATSen gaan de verkoop in, de OZ Superleggera's gaan alsnog opgeknapt worden en komen semi-slicks op voor op het circuit en de originele velgen van de auto houd ik lekker voor in de winter.

Komende week nog even de nieuwe aandrijfas monteren, de andere bumper en dan kan hij er weer tegenaan.

Ik las het op FB, ziet er tiptop uit man!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ziet er goed uit, draag er maar zorg van! :D

Vandaag was het echt klote om uit m'n parkeerplaats te rijden...Naast mij een auto niet reglementair geparkeerd, achter mij ook. Een smalle straat, en ook aan de andere kant auto's die niet reglementair geparkeerd waren. Was ik er niet uit geraakt met te manoevreren, dan had ik de politie gebeld zeg. Ging er klein beetje over..Probleem is ook dat die parking redelijk klein is, en als men dan ook nog eens alle ruimte om te keren gaat innemen... :t

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden?

Hier was het vandaag 4 graden, dus ik zou nog niet meteen wisselen als ik jou was.

(Ik neem aan dat het in Nederland niet zoveel warmer/kouder is. :clown: )

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden?

Hier was het vandaag 4 graden, dus ik zou nog niet meteen wisselen als ik jou was.

(Ik neem aan dat het in Nederland niet zoveel warmer/kouder is. :clown: )

14 graadjes was het hier 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Totdat ze beginnen te zakken, dan zakken ze ineens ernstig in, een Golf MK4 is ook al voor 1000 euro te vinden met APK.

Waarom niet kijken voor een MK4 R32? Dankzij het inkakken van de normale MK4 zijn deze ook een stuk goedkoper geworden.

Enigste grote nadeel wat mij lijkt, wil je meer vermogen van een R32, dat je buidel behoorlijk geleegd moet worden wil je veel winst zien.

Als je voor een Impreza gaat, waar ga je dan in vervolg op letten? Ga je dan voor een die al wat versleuteld is of pak je liever een die zo origineel mogelijk is?

Golf IV R32 is inderdaad ook nog een optie hoor, ga ze niet allemaal opnoemen ;)

Enig nadeel daaraan is het bouwjaar inmiddels (sjah, scheelt toch een paar jaar :D ) en dat je er motorisch inderdaad niet veel meer aan kan doen, en dat ze inmiddels toch behoorlijk wat kilometers erop hebben staan

En de Golf IV is toch een beetje een sjonnie bak/turken bak geworden, elke joop de sloop heeft wel die R32 bumpers op z'n Golf zitten beunen :-(:duh:

Bij de Impreza wordt het, net als alle andere, goed zoeken naar een nette

Er mag wel iets aan versleuteld zijn, maar minimaal, dus geen andere turbo's en die meuk erop

Overigens wordt het dan sowieso geen GTT meer, maar een Blob-Eye of Hawk-Eye

Blob-Eye:

d216fa20.jpg

Hawk-Eye:

423585880_907f563f5a.jpg

Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden?

Je kan wel wisselen, maar het is nog niet echt nodig hoor, temperaturen zijn in de ochtend nog steeds 5 graden, dan slijt het nog niet zo hard ;)

@Moechy

Gefeliciteerd met je auto

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denken jullie stelletje petrolheads, kan ik mijn baas al vragen of ik naar de garage mag voor een wissel naar de zomerbanden?

Je kan wel wisselen, maar het is nog niet echt nodig hoor, temperaturen zijn in de ochtend nog steeds 5 graden, dan slijt het nog niet zo hard ;)

Mijn voorbanden gaan gemiddeld 29 a 30 duizend kilometer mee, weet je het dan nog zeker? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Golf IV R32 is inderdaad ook nog een optie hoor, ga ze niet allemaal opnoemen ;)

Enig nadeel daaraan is het bouwjaar inmiddels (sjah, scheelt toch een paar jaar :D ) en dat je er motorisch inderdaad niet veel meer aan kan doen, en dat ze inmiddels toch behoorlijk wat kilometers erop hebben staan

En de Golf IV is toch een beetje een sjonnie bak/turken bak geworden, elke joop de sloop heeft wel die R32 bumpers op z'n Golf zitten beunen :-(:duh:

Bij de Impreza wordt het, net als alle andere, goed zoeken naar een nette

Er mag wel iets aan versleuteld zijn, maar minimaal, dus geen andere turbo's en die meuk erop

Overigens wordt het dan sowieso geen GTT meer, maar een Blob-Eye of Hawk-Eye

Ik ben zelf geen persoon die op bouwjaren let, sowieso neig ik dan juist meer naar oud te gaan dan naar nieuw haha.

Kilometers valt opzicht toch wel mee, zie er best veel rond de 120-150k, moeten ze makkelijk hebben maar het zit vaak ook tussen de oren wat mensen 'teveel' vinden.

Sjonnies en Turken, ja, eerlijk is eerlijk, die rijden in alles helaas, zolang je niet met gordijntjes of met boodschappenlijstjes op het zijportier rijdt zal het allemaal wel meevallen.

En beuners die met neppe R32 bumpers rijden, die verliezen hun bumpers al na 1km snelweg :D

Hawk-eye zijn erg netjes, vind ze zelf velen malen mooier dan de Blob-eye al hebben die wel een gavere rally look.

Stiekem vind ik de Bug-eye ook errug gaaf, de nieuw types vind ik persoonlijk weer een stuk minder.

Roffel is ook erg netjes van de 4-cilinder boxer, maar zelf als ik een 4-cilinder boxer pak, is het een VW :D

Weet niet rond welk budget je zit te kijken, maar als je rond de 10a12k zit, kun je ook nog kijken voor een Honda S2000, blijft ook een behoorlijk gave bak.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf geen persoon die op bouwjaren let, sowieso neig ik dan juist meer naar oud te gaan dan naar nieuw haha.

Kilometers valt opzicht toch wel mee, zie er best veel rond de 120-150k, moeten ze makkelijk hebben maar het zit vaak ook tussen de oren wat mensen 'teveel' vinden.

Sjonnies en Turken, ja, eerlijk is eerlijk, die rijden in alles helaas, zolang je niet met gordijntjes of met boodschappenlijstjes op het zijportier rijdt zal het allemaal wel meevallen.

En beuners die met neppe R32 bumpers rijden, die verliezen hun bumpers al na 1km snelweg :D

Mhoa, ik let in zekere zin wel op het bouwjaar, het model moet me wel aanstaan, en ik neig juist meer naar nieuw ;)

Daarnaast vind ik de Golf V wel net iets mooier dan de Golf IV

Ben toch eerst aan het rondkijken, nog niets is zeker

Hawk-eye zijn erg netjes, vind ze zelf velen malen mooier dan de Blob-eye al hebben die wel een gavere rally look.

Stiekem vind ik de Bug-eye ook errug gaaf, de nieuw types vind ik persoonlijk weer een stuk minder.

Roffel is ook erg netjes van de 4-cilinder boxer, maar zelf als ik een 4-cilinder boxer pak, is het een VW :D

Nieuwere type's spreken mij ook niet erg aan meer, houdt van de Impreza meer van de oudere modellen

Die lekkere boxer roffel zit niet eens meer echt in het nieuwe type, omdat ze de turbo hebben verplaatst :muur:

Ik vind beide modellen (Hawk/Blob) eigenlijk even mooi

In het geval van de Impreza zal er ook een auto naast komen van een paar 100 euro waarmee ik naar m'n werk kan tuffen :puh:

Een Impreza (of Lancer EVO) is een beetje te duur voor woon/werk verkeer

Weet niet rond welk budget je zit te kijken, maar als je rond de 10a12k zit, kun je ook nog kijken voor een Honda S2000, blijft ook een behoorlijk gave bak.

De S2000, tsjah, tis een grappige auto, maar meer ook niet voor me :$

Daarnaast wil ik niet dood gevonden worden in een Honda, ik heb geen pet en ook geen 'swag'

37180589.jpg

(korreltje zout jongens, korreltje zout :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

Mhoa, ik let in zekere zin wel op het bouwjaar, het model moet me wel aanstaan, en ik neig juist meer naar nieuw ;)

Daarnaast vind ik de Golf V wel net iets mooier dan de Golf IV

Ben toch eerst aan het rondkijken, nog niets is zeker

Weet je wel wanneer je voor iets anders gaat kijken of zijn het meer toekomst plannen?

Nieuwere type's spreken mij ook niet erg aan meer, houdt van de Impreza meer van de oudere modellen

Die lekkere boxer roffel zit niet eens meer echt in het nieuwe type, omdat ze de turbo hebben verplaatst :muur:

Ik vind beide modellen (Hawk/Blob) eigenlijk even mooi

In het geval van de Impreza zal er ook een auto naast komen van een paar 100 euro waarmee ik naar m'n werk kan tuffen :puh:

Een Impreza (of Lancer EVO) is een beetje te duur voor woon/werk verkeer

Ah, geen scooter meer?

Betaal zelf voor mijn golfje zo'n 45 euro aan verzekering en 25 euro wegenbelasting per maand, dus wil kijken voor een leuk bakje erlangs dat wat plezieriger rijdt maar waarbij de kosten niet de spuigaten uitloopt, en waarbij kilometers niet boeit.

Polo G40 is aardig betaalbaar, zowel verzekering/belasting/aanschaf, alleen de G-lader is een kostenplaatje, maar heb een kennis ervoor die ze kan reviseren en op de juiste manier.

Golfje vereist op het moment ook wat liefde, heb ergens een keerring zitten die lekt en daardoor loopt er olie op de koppeling, hij slipt behoorlijk.

De S2000, tsjah, tis een grappige auto, maar meer ook niet voor me :$

Daarnaast wil ik niet dood gevonden worden in een Honda, ik heb geen pet en ook geen 'swag'

37180589.jpg

(korreltje zout jongens, korreltje zout :puh: )

:D

Eerlijk is eerlijk, de S2000 of de NSX vind ik gaaf maar de rest vind ik niet zo veel meer aan, terwijl ik vroeger best wel Honda fanaat was.

Link to comment
Delen op andere websites

Die blokken van de S2K moetten wel erg goed zijn. Komt toch flink wat PK uit dat blok, ongeblazen.

(M'n broers words ;v)

Edit, @ rustler Ik snap je punt met Swag en petje (en het korreltje zout). Maar je kunt die auto ook heel clean maken, zonder al die plastic oversided bumpers erop.

Dit is velen malen mooier dan het plaatje eronder

DSC_0090.jpg

honda-s2000-china-1.jpg

Leuk als je met die groene schade rijdt :')

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...