Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Die blokken van de S2K moetten wel erg goed zijn. Komt toch flink wat PK uit dat blok, ongeblazen.

(M'n broers words ;v)

Edit, @ rustler Ik snap je punt met Swag en petje (en het korreltje zout). Maar je kunt die auto ook heel clean maken, zonder al die plastic oversided bumpers erop.

Dit is velen malen mooier dan het plaatje eronder

Nja, ze maken een hoop vermogen ongeblazen en zo uit de fabriek, maar hoe meer vermogen hoe minder speling je hebt op onderhoud en hoe ver je ermee kunt gaan.

Ook hoe meer vermogen, betekend niet dat ze per definitie dat ze beter zijn ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je wel wanneer je voor iets anders gaat kijken of zijn het meer toekomst plannen?

Wanneer ik iets leuks tegen kom, maar het heeft geen haast aangezien ik een auto heb ;)

En ik moet toch wel een redelijk inruil prijs moeten krijgen voor mijn auto

Beetje aan het rondkijken naar een:

Ford Focus ST

Opel Corsa OPC

Subaru Impreza WRX

Volkswagen Golf V GTI

Mitsubishi Lancer Evo (helaas nog wat te duur :-()

Ah, geen scooter meer?

Mag voorlopig geen scooter rijden van de fysio i.v.m. rug, maar misschien dat deze er later dan gewoon bij komt :D

Eerlijk is eerlijk, de S2000 of de NSX vind ik gaaf maar de rest vind ik niet zo veel meer aan, terwijl ik vroeger best wel Honda fanaat was.

NSX vind ik inderdaad wel gaaf, de S2000 vind ik gewoon net niets, niet mijn soort auto ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom een Corsa OPC?Als je het vergelijkt met de Golf V GTI is het nogal een verschil.

Nog een optie kan zijn een Golf IV R32 :D

Of natuurlijk een Mercedes C36 AMG, dat moet je gewoon eens gereden hebben 8)

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Weet je wel wanneer je voor iets anders gaat kijken of zijn het meer toekomst plannen?
Wanneer ik iets leuks tegen kom, maar het heeft geen haast aangezien ik een auto heb ;) En ik moet toch wel een redelijk inruil prijs moeten krijgen voor mijn auto Beetje aan het rondkijken naar een: Ford Focus ST Opel Corsa OPC Subaru Impreza WRX Volkswagen Golf V GTI Mitsubishi Lancer Evo (helaas nog wat te duur :-()
Ah, geen scooter meer?
Mag voorlopig geen scooter rijden van de fysio i.v.m. rug, maar misschien dat deze er later dan gewoon bij komt :D
Eerlijk is eerlijk, de S2000 of de NSX vind ik gaaf maar de rest vind ik niet zo veel meer aan, terwijl ik vroeger best wel Honda fanaat was.
NSX vind ik inderdaad wel gaaf, de S2000 vind ik gewoon net niets, niet mijn soort auto ;)

Evo is enkel goedkoop als je een Japanse/Engelse koopt, leuk en prachtig maar erg praktisch is het niet.

Je wilt denk ik de Evo 9 of 10?

Ernstig letsel aan het ongeluk over gehouden?

Heb een tijd terug een vergelijkbaar ongeluk gezien enkel reed de scooter bestuurder door rood met ongeveer 40km/u, reed tegen een auto op die afsloeg en klapte tegen het voorspatbord aan.

Gast vloog over de motorkap heen en lande pas 10 meter verder op zijn gezicht, scooter was amper wat van over.

Zag er flink pijnlijk uit, hopelijk heb jij minder letsel/schade wat dat betreft.

Waarom een Corsa OPC?Als je het vergelijkt met de Golf V GTI is het nogal een verschil. Nog een optie kan zijn een Golf IV R32 :D Of natuurlijk een Mercedes C36 AMG, dat moet je gewoon eens gereden hebben 8)

C36, C-klasse van dat bouwjaar is opzicht een nette wagen, vooral de AMG, maar dat is tegenwoordig de nieuwe 190D...

Link to comment
Delen op andere websites

Ernstig letsel aan het ongeluk over gehouden?

Heb een tijd terug een vergelijkbaar ongeluk gezien enkel reed de scooter bestuurder door rood met ongeveer 40km/u, reed tegen een auto op die afsloeg en klapte tegen het voorspatbord aan.

Gast vloog over de motorkap heen en lande pas 10 meter verder op zijn gezicht, scooter was amper wat van over.

Zag er flink pijnlijk uit, hopelijk heb jij minder letsel/schade wat dat betreft.

Mhoa, gezien de snelheid en de klap ben ik er nog redelijk goed vanaf gekomen

Wel heb ik:

Zwaar gekneusde ribben

Gekneusde schouder

Dikke knie

Linkerarm bont en blauw

Ruggengraat uit het lood (vandaar de fysio)

Bij mij was het met een gangetje van 50 km/u, vol in de flank van een afslaande auto

Ik sloeg eerst met m'n borst vol op het stuur en daarna vloog ik over de auto heen en belandde aan de andere kant op m'n schouder/rug

Gelukkig ben ik niet met mijn hoofd ergens tegenaan geklapt, tenminste, geen schade aan de helm

Ik werk nu halve dagen, flink aan de pijnstillers, en kan nog wel even duren voordat de pijn uit de rug is :{

Link to comment
Delen op andere websites

Ik probeer van m'n oprit af te rijden, gaat nogal moeilijk door fout geparkeerde auto's, ik laat me stilletjes naar achter rijden en zie in de verte een Audi naderen. Ik denk: "goed, als ik hieruit ben sta ik allang in zijn weg en moet ie me wel doorlaten". Dus ik rij stilletjes achteruit want van de andere kant zie ik amper wat, natuurlijk kwam die kerel ver boven 50 km/h afgevlamd(hield ik dus geen rekening mee) en schiet ie er zich net tussen. En dan is ie boos omdat ie bijna op mij knalde? :bonk: Sure, ik moet 'm in principe voorrang verlenen, maar ik kan moeilijk iedereen die nadert op honderden meters voorrang verlenen hé. :7

Het spreekt voor zich dat deze Audi bestuurder in de 20 is met valse BBSjes eronder. Stereotiepen, gotta love them. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wel knap, iemand met meer dan 50 voorbij zien schieten en dan kunnen vertellen dat het neppe BBS'jes waren :puh:

Op 10km/u is het al amper te zien tenzij de naafkapjes het verraden.

In dit geval heeft het toch niks met stereotype te maken?

Jij doet een bijzondere verrichting en (in NL iig) mag je daarmee niemand hinderen, jij schrijft zelfs dat je hem bewust wilt hinderen en dan vind je het gek dat mensen boos reageren?

Je had ook 10 seconde kunnen wachten en hem eerst voor kunnen laten gaan, om vervolgens wel veilig de afrit af te rijden.

Morgen voor de derde keer in een week naar de sloop, tweede keer een Golf 3 Jubi stuurtje mee genomen voor een 10tje, blijken ze in gebruikte maar goede staat zo'n 125+ op te leveren.

Alleen de mijne is in misbruikte staat, maar nieuw bekleden kost 100 euro, maar denk dat ik hem voor mijzelf hou, winst erop maken kan ik iig wel al :D

Morgen kijken voor een mistlamp, dan ziet het frontje op afstand er weer uit, al moet er voor het mooie een andere bumper op en moet de motorkap gespoten worden(steenslag oa.).

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

In principe had je dat moeten zien aankomen en gewoon netjes blijven wachten. :)

Ja, maar zo kon ik blijven wachten hé. Hadden ze zich rond m'n huis reglementair geparkeerd was het sowieso al niet gebeurd.

Wel knap, iemand met meer dan 50 voorbij zien schieten en dan kunnen vertellen dat het neppe BBS'jes waren :puh:

Hij heeft een halve noodstop moeten uitvoeren hé.. ;) En afgaande op z'n ragbak gok ik dat het nepperds waren(ik ken helemaal niet het verschil tussen echte en nepperds). Het zou me enorm verbazen moest ie onder zo'n ragbak echte BBSen stoppen. :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, zoiets flikken op je praktijk examen en je kon fluiten naar je rijbewijs, in Nederland iig is hinderen direct zakken.

Hier hebben we ook wegen waar je soms gewoon 3 minuten moet wachten voordat je veilig over kunt steken, maar die 3 minuten is minder dan de tijd die je kwijt bent om een schade formulier in te vullen.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, zoiets flikken op je praktijk examen en je kon fluiten naar je rijbewijs, in Nederland iig is hinderen direct zakken.

Hier hebben we ook wegen waar je soms gewoon 3 minuten moet wachten voordat je veilig over kunt steken, maar die 3 minuten is minder dan de tijd die je kwijt bent om een schade formulier in te vullen.

Ach de meeste bestuurders zijn ook lekker overmoedig als ze net hun rijbewijs hebben.

Alles en iedereen is in fout behalve zijzelf. (ja ik heb het ook gehad in het begin :7 )

Je leert wel relativeren na een tijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach de meeste bestuurders zijn ook lekker overmoedig als ze net hun rijbewijs hebben.

Alles en iedereen is in fout behalve zijzelf. (ja ik heb het ook gehad in het begin :7 )

Je leert wel relativeren na een tijd.

En dat verschilt ook per persoon, er zijn er genoeg die dat na 20 jaar rijden nog niet doen haha.

Ondertussen op de Golf de mistlampen onderhoud gegeven, eentje had water in zich gehad en er kwam een gigantische berg roest uit gevallen.

Ook stond het glaasje op het punt om zichzelf te demonteren, zat nog maar op een kort stukje kit vast.

Lens was behoorlijk vies, en heb alles schoongemaakt, ontvet en alle afsluit rubbers van een likje vloeibare pakking voorzien zodat ie voorlopig dicht is en het glaasje opnieuw gekit,

Andere was in orde en heb ik enkel de afsluit rubbers van een beetje vloeibare pakking voorzien zodat deze in ieder geval niet gaat roesten, al mag deze wel een nieuw glaasje want er zit een steen slag put in.

Binnenkort maar eens kijken voor een ander/nieuw setje mistlampen, maar voorlopig is dit even goed genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Jaja, ik heb vandaag een nieuwe auto gekocht :*D

Beetje onverwacht, maargoed

Het is een 2005 Subaru Impreza WRX geworden, uiteraard in het blauw

De auto heeft pas 77000 km op de teller en is vrijwel origineel, alleen een andere spoiler en een schroefset :engel:

Gewoon bij een garage gekocht met 6 maanden garantie

Auto is voorzien van nieuwe remmen rondom en nieuwe banden

Hij krijgt nu nog een grote beurt, nieuwe distributie en een poetsbeurt

Nu doen weer de dagen aftellen tot ik hem kan ophalen, en geen idee nog wanneer :{

Auto heeft ook nog zijn originele 225 pk :)

EDIT: fotootje

1012541_533042580143692_1266410254_n.jpg

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...