Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo Rusty, Marktplaats spontane (ver)koop? haha

Mooie wagen zeg!

Neem aan dat je Peug erop ingeruild is?

Thnx jongens

Haha, zo spontaan was het niet, we hebben meerdere bekeken en mee proef gereden

Ik heb inderdaad de 207 ingeruild, kreeg nog een mooie prijs :clown:

Nu moet ik de dagen gaan aftellen :muur:

Link to comment
Delen op andere websites

Op semi slicks..

Nu nog met gewone banden eronder, dan is de ronde tijd pas boeiend en relevant ;)

11 maart kan ik de auto halen :)

De rondetijd is boeiend en relevant omdat de rondetijd van de Mégane RS ook op semi slicks werd gedaan. ;) Klik maar eens even door in het artikel.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Sup! :D Lang geleden dit. Vette wagen Rusty!

Heb zelf ook een nieuwe auto, de Ibiza had een gat in de bodem, daar kwam ik na de APK achter(waar ze overigens er niks over hebben gezegd!) en was al lange tijd aan het Marktplaatsen voor een Amerikaan of in ieder geval iets met achterwielaandrijving... Een BMW E36 coupé stond al hele lange tijd op m`n bucket-list, maar ging er altijd van uit dat ik die nog lang niet zou kunnen betalen. Totdat ik dus ging kijken, en er heel veel zag binnen mijn budget! Ben er twee wezen bekijken, eentje was een helemaal voor driften aangepaste 325i, zonder apk met een hoop opties, maar dat was echt niks. Veel te ver verbouwd om APK op te krijgen. Dacht het al, maar hij was zo goedkoop voor een 6-cylinder, en zo dichtbij dat het het kijken waard was.

Tweede die ik ging bekijken stond wat verder weg, een Lagunagrun-e 318iS uit 1993 in Amerikaanse uitvoering(met mijlenteller dus!). Stond 160.000 op de klok, kreeg er nieuwe APK bij. Wagen was al 10 jaar bij dezelfde garage in onderhoud(en volledige onderhouds-historie, aantoonbare lage kilometerstand, 3 eigenaren. Zit geen parkeerdeukje in, van onderen helemaal super netjes ook! Proefrit mee wezen maken: Auto rijd redelijk strak, trok ietwat naar rechts(en nee, nooit een tik gehad, alle panelen zijn origineel met chassisnummer!), maar was verder best wel OK. Moesten wel dringend nieuwe remschijven op. Deal gemaakt. Al thuis Ibiza te koop gezet(voor dezelfde prijs als ik `m gekocht heb, nieuwe banden, nieuwe apk). BMW na 2 dagen opgehaald, en de Ibiza was de dag daarna gelijk verkocht en opgehaald(dus binnen 2 dagen ook!). Gek genoeg stond de telefoon voor dat ding rood gloeiend met serieuze kopers(en slopers, maar echt veel serieuze kopers ook).

Gelijk een nieuw stuur gekocht, een (iets) kleiner leren OEM BMW 3-spaaks stuur, want de originele 4-spaaks voelde erg vies en onprettig aan en was veel te groot, en er zat geen gekleurd BMW-logo in(schande!). Week of zo later besloten om 't schuifdak te fixen, uit elkaar gehaald, onderdelen besteld, half terug in elkaar gezet... Week later onderdelen gekregen, dus ik dacht, ga ik 's avonds na m`n stage even fixen. Start ie niet meer. Ik startkabels gehaald en teruggebracht, stukje mee gaan rijden om de accu weer op te laden, rij ik de snelweg op, klapt natuurlijk het schuifdak eruit. Ben je dan een kneus of niet. Dat je gaat rijden terwijl je schuifdak enkel met de achterste beugels vast zit. Was dus even schrikken en mezelf heel hard voor m`n kop slaan! Gelukkig was de auto zelf niet beschadigd.

Uiteindelijk dat ding toch kunnen fixen met een schuifdak van de sloop(die van mij was helemaal krom). Echt, ik moet echt NOOIT meer 's avonds gaan prutsen, want dan gaat het gewoon altijd mis als je zo moe bent.

Hij staat nou bij de garage waar ik vroeger werkte voor nieuwe accue + nieuwe remschijven+blokken voor en achter + handrem, want die ging op dezelfde dag kapot, alles van de handrem linksachter lag los in de trommel, op één veertje en de schoentjes na. (Verschrikkelijk klote geluid, alsof je heel je auto in de soep rijdt trouwens!). Kost ongelooflijk veel geld, maar verder is ie motorisch best goed, dus 't moet maar, had anders toch geen geld voor een andere auto, en deze is gewoon te nice en onverbeund verder.

Opties:

Elek ramen

Elek spiegels

Schuif-kantel-dak

Airco(gesplitst links en rechts)

S-spoiler(OEM)

Extras:

Sebring uitlaat

K&N luchtfilter

Twisting-Star replica velgen

'T enige wat er verder nog aan mankeert is dat ie wat loopt te zoeken bij stationair lopen(waarschijnlijk lambda sensor of vacuum lek, hebben BMWs van dit type schijnbaar nogal vaak...), maar dat komt wel weer met de volgende APK. Nouja, dat, en dat het interieur zoals bij alle E36's half uit elkaar valt. Deurpanelen zitten los, handschoenenkastje gaat niet helemaal dicht en zo. En gewoon wéér blanke lak die loslaat, vooral op 't dak en achterklep, gezeik! Maar dat komt allemaal wel en kan me niet zo veel boeien, want oh my god wat rijdt dit heerlijk! Ik kan op een droge weg gewoon plankgas door de bochten in z`n 2, en 't maakt die auto gewoon niks uit, gewoon grip, grip, grip! Ben al ZO vaak 's avonds even wezen karren gewoon voor de lol. Mensen vragen nou al of ik geen spijt heb omdat ik er al zoveel geld aan uit moet geven in 4 weken, maar echt, geen seconde. E36's zijn zo heerlijk. Moet alleen nog een armsteun hebben en een 25% locking sper-differentieel :D En wil de velgen een keer netjes maken(evt met donkerder midden).

140pk op de achterwielen is toch een stuk leuker dan 55pk op de voorkant... :puh:

Feauteaus!

post-47175-0-76382000-1393975420_thumb.jpg

post-47175-0-41351600-1393975716_thumb.jpg

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie auto inderdaad! :)

Een van mijn favoriete auto's, de E36. Ziet er, ondanks de mankementjes wat je zelf al post, nog goed uit. Ik zou alleen 1 ding direct veranderen, die spoiler eraf.. :v

Ik vind het wel staan op dit model, anders is het een beetje kaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is puur smaak. Wij hadden vroeger ook een e36. In dezelfde kleur als de auto van Myth, mét een spoiler met remlicht en lexus achterlichten.. :v Dát was pas lelijk. Ik was toen een jaar of 13 en vond het toen helemaal geweldig. Maar als ik de nu de foto's terugzie denk ik afschuwelijk.

Ik vind dat een spoiler niet hoort op een e36 want de auto heeft van zichzelf al een heerlijke kont. Zie nu het volgende plaatje, een M3 maar dat doet er verder niet echt toe. Maar die kont, zonder spoiler en met die achterlichten is gewoon gans geil.

2552.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Het is puur smaak. Wij hadden vroeger ook een e36. In dezelfde kleur als de auto van Myth, mét een spoiler met remlicht en lexus achterlichten.. :v Dát was pas lelijk. Ik was toen een jaar of 13 en vond het toen helemaal geweldig. Maar als ik de nu de foto's terugzie denk ik afschuwelijk.

Ik vind dat een spoiler niet hoort op een e36 want de auto heeft van zichzelf al een heerlijke kont. Zie nu het volgende plaatje, een M3 maar dat doet er verder niet echt toe. Maar die kont, zonder spoiler en met die achterlichten is gewoon gans geil.

Oh dear... Lexus lights... :puh: Ik ben het met je eens dat de M3 van een latere serie E36 ook zonder spoiler een mooie kont heeft. Punt is echter dat die van mij geen M3 is maar een 318iS, met een andere, saaiere achterbumper(zonder nep-diffuser), een vroeg model is, en dus oranje-wit-rode achterlichten heeft in plaats van wit-rode(met groene lak vind ik de oudere lichten sowieso mooier).

In het groen en dan met deze achterlichten en zonder spoiler, en zonder M-sideskirts ziet de achterkant er gewoon veel te kaal uit. Mijn spoiler viel er gisteren trouwens ineens af aan een kant, in de werkplaats, en toen zag ik dat dus al. Zelfs al zou ik het willen, kan ik hem er niet af laten want er zitten dan 2 gaten in het kofferdeksel, met een hoop rubber en kit en zooi eromheen.

Daarbij is mijn spoiler een redelijk zeldzame OEM BMW S-spoiler, dus hij gaat er sowieso niet af, dat zou verschrikkelijk dom zijn. Extra's eraf halen die er fabriek-af op zitten. Wordt je auto alleen maar minder waard van.

Plus tegen beter weten in hou ik mezelf voor dat de spoiler erg functioneel is omdat ie achterwielaandrijving heeft :puh:

Even kijken of ik wat kan roggelen om `m goed vast te zetten.

Deze kleur is trouwens redelijk zeldzaam heb ik gemerkt, heb er eens op gelet en nog nooit een andere in deze kleur gezien. Grappig dus dat jullie er wel een hadden.

Maar goed, van binnen dus... Zoals ik al zei: de normale E36 problemen. Deurpanelen die aan één kant half los hangt, en aan de andere kant er op geschroefd is, stof die loslaat, en een handschoenenkastje dat iets wijkt. Komt ooit wel een mooier interieur in, en ga de deurpanelen en 't hemeltje waarschijnlijk een keer opnieuw bekleden(in het zwart uiteraard!). EN IK WIL EEN ARMSTEUN... Dat reed in die andere E36 zo veel fijner :puh: Die auto's zijn gewoon vanaf het eerste concept ontworpen met armsteun, en dan eruit gehaald voor minder luxe modellen, in plaats van ontworpen zonder, en bij luxe modellen een armsteun als extra :puh:

Anyway: Heb geen foto van mijn nieuwe stuur erop, enkel met het nieuwe stuur als losse foto... Je zal denken "waarom zo`n leren stuur in een niet-leren interieur": Omdat er dus ooit een leren interieur in gaat, doe ik alles wat ik vervang, van binnen, met dat in m`n achterhoofd.

(En ja, ook het oude stuur had een BMW logo, maar dus geen mooi embleempje, en dat kan natuurlijk niet).

6XjSb.jpg

6L6EV.jpg

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal de foto's eens opzoeken. :puh:

Edit, de foto's zaten in het foto album, dus daar maar even een foto van genomen. :V

Foto's zijn in oostenrijk genomen btw.

Als je je afvraagt waarom er een provisorisch knipperlicht zit aan de rechterzijde, is omdat we 1 (aftermarket troep) knipperlicht onderweg waren verloren omdat er een beugeltje afgebroken was. :v

jzss.jpg

En zie hier de kont, met oversized Remus uitlaat en lelijke lexus achterlichten. Bij onze auto toen helaas de bumpers ook niet mee gespoten.

2z4ipn7.jpg

De auto was destijds in deze staat gekocht, inclusief 17" Decent sport velgen, 2 versterkers (MTX), duurste radio (at the time) van JVC, 12" MTX subwoofer, Remus uitlaat van voor tot achter. En in deze auto reed mijn moeder dus.. :V

Toen we de auto kochten (400 eu) lag deze rechtsvoor helemaal in de prak, donor auto gekocht en gerepareerd. (motorkap en rechtervoorscherm zijn gespoten door m'n broer, de goede spotter ziet dat de lak iet (echt IETS) afwijkt. Maar is op de foto slecht te zien.

Ik mis het heerlijke 6 cillinder geluid wel..

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Opzicht een toffe bak Tom, ja, E36 heb ik ook best veel naar gekeken maar een nette is best zeldzaam te noemen.

Enigste probleem dat ik er eigenlijk mee heb is dat de iS motor behoorlijk al op zijn tenen loopt, enigste serieuze vermogenswinst is enkel met drukvulling.

Meende altijd dat de iS altijd sper had, maar blijkbaar niet, wist dat een ex van me zus een iS had met sper en kon er leuk driftend door bochtjes mee.

Loslatend stof is inderdaad een flink probleem bij een E36, zit je hemel er nog wel goed in? Dit is ook iets wat maar al te graag los laat en echt goed terugplakken is moeilijk.

In vervolg maar een post it op je stuur plakken met de dingen die je hebt losgedraaid? Dan heb je in ieder geval een herinnering eraan voordat je gaat rijden/starten, en je hebt gelijk een checklist ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...