Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Zal hier ook nog eens wat laten horen, is alweer even geleden haha. :puh:

Heb vandaag m'n Mercedes weggedaan en een keurig nette Golf 3 GTI gekocht, met 220dkm op de klok. Ziet er zowel van binnen als van buiten keurig uit, en is de laatste jaren perfect onderhouden door een VW dealer, kreeg er een flinke stapel facturen bij, dus da's wel mooi. :puh:

Hier even een foto'tje, zal van de week nog wel wat andere maken, eerst maar is even schoonmaken en poetsen.

z0i2.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Haha yep, mijn hemel zit ook los. Moet eigenlijk echt een sperdiff erin zetten, maar gezien de remmen +accu me al 500e hebben gekost moet dat maar even wachten. Leuk om te horen in ieder geval dat ie met sper kan driften, zonder sper moet ik echt flink moeite doen om hem uit te laten breken. Vol gas in z'n 2 door de bochtjes doet 'm niks, blijft maar grip hebben op het buitenste wiel natuurlijk. Enige manier om hem op t moment dwars te krijgen is door eerst de verkeerde kant op te sturen en 'm dan met een ruk aan het stuur met momentum door te schuiven. Maar dat is nou niet echt veilig en ook niet echt volledig onder controle natuurlijk. Overigens, de auto met 1 chassisnummertje hoger, een zwarte 318iS USA die wel naar Amerika is gegaan, heeft wel een sper. flauw he...

Super mooie Golf trouwens, Sentasi. Die zie je echt niet vaak meer, een onverbeunde Mk3 GTI. En je ziet ook niet vaak meer dat het zwarte plastic op een oudere auto er nog zo netjes zwart uit ziet...

Gek is dat eigenlijk, de Mk2 GTI's zie je nog wel in originele staat omdat dat al een klassieker is, en een Mk4 GTI is juist weer modern genoeg dat mensen ze niet te veel aanpassen.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Zal hier ook nog eens wat laten horen, is alweer even geleden haha. :puh:

Heb vandaag m'n Mercedes weggedaan en een keurig nette Golf 3 GTI gekocht, met 220dkm op de klok. Ziet er zowel van binnen als van buiten keurig uit, en is de laatste jaren perfect onderhouden door een VW dealer, kreeg er een flinke stapel facturen bij, dus da's wel mooi. :puh:

Hier even een foto'tje, zal van de week nog wel wat andere maken, eerst maar is even schoonmaken en poetsen.

*Foto*

Toffe bak hoor, als mede MK3 eigenaar raad ik je aan op een paar punten te letten.

Dorpels, spatborden voor, kofferklep, en de bodem hebben veel last van roest, ik zou de spatbordverbreders eraf halen mede als de zijskirts om op roest te controleren.

Kofferklep is snel te zien, rond de wisser, rondom de slotplaat, en onderaan de klep.

Spatborden, als ze geen roest hebben, is het mooi, haal dan de wielkuip eruit en haal alle zand en troep weg, zand spat omhoog en komt achter de kuip, water trekt erin en zo gaat het roesten.

Dorpels en vloer zijn meestal van onder te zien, vloer kan je ook zien door de mat omhoog te halen.

Voor de rest, tja, MK3's zijn nog redelijk mechanisch, en je hebt de 8V motor, loopt opzicht ook erg leuk, zijn behoorlijk sterke motoren.

De mijne vereist ook nog wat liefde, maar binnenkort maar eens kijken wat het kost om hem weer tiptop te krijgen.

@Tom, tja, je auto moet ook niet direct af zijn, dan is de lol er snel vanaf :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Super mooie Golf trouwens, Sentasi. Die zie je echt niet vaak meer, een onverbeunde Mk3 GTI. En je ziet ook niet vaak meer dat het zwarte plastic op een oudere auto er nog zo netjes zwart uit ziet... Gek is dat eigenlijk, de Mk2 GTI's zie je nog wel in originele staat omdat dat al een klassieker is, en een Mk4 GTI is juist weer modern genoeg dat mensen ze niet te veel aanpassen.

Haha thnx, hij is inderdaad erg mooi nog, ook van binnen, lijkt wel alsof ie zo uit de showroom komt, alles nog mooi zwart en heel, bekleding en panelen helemaal onbeschadigd en mooi schoon, en alles werkt ook gewoon, tot het asbaklampje aan toe, haha. :clown: Maargoed, die BMW lijkt me ook niet gek hoor.. :puh:

Toffe bak hoor, als mede MK3 eigenaar raad ik je aan op een paar punten te letten. Dorpels, spatborden voor, kofferklep, en de bodem hebben veel last van roest, ik zou de spatbordverbreders eraf halen mede als de zijskirts om op roest te controleren. Kofferklep is snel te zien, rond de wisser, rondom de slotplaat, en onderaan de klep. Spatborden, als ze geen roest hebben, is het mooi, haal dan de wielkuip eruit en haal alle zand en troep weg, zand spat omhoog en komt achter de kuip, water trekt erin en zo gaat het roesten. Dorpels en vloer zijn meestal van onder te zien, vloer kan je ook zien door de mat omhoog te halen. Voor de rest, tja, MK3's zijn nog redelijk mechanisch, en je hebt de 8V motor, loopt opzicht ook erg leuk, zijn behoorlijk sterke motoren. De mijne vereist ook nog wat liefde, maar binnenkort maar eens kijken wat het kost om hem weer tiptop te krijgen. @Tom, tja, je auto moet ook niet direct af zijn, dan is de lol er snel vanaf :clown:

Check, check, and check. Enige roest die ik heb kunnen vinden is wat gebruikelijke vliegroest van onder, verder nergens hardnekkige roest en rotterij kunnen ontdekken. Blok is en blijft mooi schoon, zweet nog geen druppeltje olie uit. Eerste klusje is de radiateur vervangen, die lekt wat onder precies op een hoekje. Maandag even doen met een maatje, en dan gelijk even een beurtje geven en alles nog even nalopen. Als ik er aan denk zal ik dan ook nog even wat meer foto's maken :puh:

Had jij hier al ergens foto's staan van je Golf? Had wel vaag meegekregen dat je je rijbewijs gehaald had, maar verder heb ik geloof ik niks gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Check, check, and check. Enige roest die ik heb kunnen vinden is wat gebruikelijke vliegroest van onder, verder nergens hardnekkige roest en rotterij kunnen ontdekken. Blok is en blijft mooi schoon, zweet nog geen druppeltje olie uit. Eerste klusje is de radiateur vervangen, die lekt wat onder precies op een hoekje. Maandag even doen met een maatje, en dan gelijk even een beurtje geven en alles nog even nalopen. Als ik er aan denk zal ik dan ook nog even wat meer foto's maken :puh:

Had jij hier al ergens foto's staan van je Golf? Had wel vaag meegekregen dat je je rijbewijs gehaald had, maar verder heb ik geloof ik niks gezien.

Radiator is goed te doen, gelijk even je thermostaat testen, dan is het een peulenschil om die eventueel te vervangen ;)

Beurtje doet een auto altijd wel goed, wil ik ook nog doen.

Brutale vraag, maar wat heb je voor je Golf betaald?

Ik heb even zitten zoeken, hier is de post, hij stond behoorlijk ver weg.

Hierbij de foto's van mijn Golf:

ddlv.jpg

9thr.jpg

Kleur is ook redelijk apart, Dusty Mauve, parelmoer grijs met een paars gloed erin.

Als ik een 190E pak, wil ik er een zender bodykit op, erg beschaaft maar maakt het net wat sportiever :D

Overige specs:

1.6L, ABU motor.

GL uitvoering, bouwjaar 1993.

Hoogte verstelbaar en nog een wiel op de stoelen en die is volgens mij voor de wangen te verstellen?

Elektro/verwarmde spiegels, elektrisch schuif/kanteldak met glas, CV, origineel alarm.

Verder helemaal origineel, met boekjes en inmiddels 136680km op de teller.

Dit zijn trouwens foto's van anderhalf jaar oud, maar heb nog geen nieuwe foto's gemaakt.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Gisterenavond vond een vrouw met een Mercedes SUV het nodig om me in te halen terwijl ik net een straat ging inslaan(en neen, ik had m'n richtingaanwijzer niet te laat aangezet).

Djeezes, waar slaat dat op? Sommige mensen willen gewoon een auto-ongeluk. :duh:

Kom op zeg, als je kan kiezen tussen een gevaarlijk manoeuvre dat nergens op slaat of 2 seconden wachten, wat verkies jij? :7

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd Isic! :)

Ik neem aan dat jij nu iets minder dan een maand lang onder begeleiding van je ouders moet rijden? Want je wordt pas in april 17 zag ik en tot die tijd zul je óf zo'n begeleiderspas moeten hebben voor je ouder(s) óf je moet totdat je 18 bent niet rijden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gisterenavond vond een vrouw met een Mercedes SUV het nodig om me in te halen terwijl ik net een straat ging inslaan(en neen, ik had m'n richtingaanwijzer niet te laat aangezet). Djeezes, waar slaat dat op? Sommige mensen willen gewoon een auto-ongeluk. :duh: Kom op zeg, als je kan kiezen tussen een gevaarlijk manoeuvre dat nergens op slaat of 2 seconden wachten, wat verkies jij? :7

Tja, mensen rijden sowieso best aso vind ik, foutjes maken kan zeker maar zulke dingen zijn overbodig.

Vooral als ze in zo'n suv zitten, lekker hoog en veilig en dat ze andere ermee hindert boeit hun niet.

En de verzekering keert toch uit en ze zijn vaak toch volledig gedekt dus achteruit erop gaan doen ze niet op een paar euro premie na :7

Zo, morgen kan ik eindelijk de Impreza ophalen 0_0 Meteen daarna doorrijden naar een andere winkel/garage om daar een HKS SSQV blow off te laten monteren :dans:

Nice, ben benieuwd, vooral de vergelijking tussen je oude en je nieuwe impreza.

Vandaag de praktijk voor de auto ook gehaald. Alleen gemeentehuis is alleen 's ochtends open.

Gratz, al weet ik niet of je een Belg of Nederlander bent, maar hier moest ik een afspraak maken en nog eens een paar dagen wachten :vp:

Link to comment
Delen op andere websites

Radiator is goed te doen, gelijk even je thermostaat testen, dan is het een peulenschil om die eventueel te vervangen ;)Beurtje doet een auto altijd wel goed, wil ik ook nog doen.Brutale vraag, maar wat heb je voor je Golf betaald?

Dat mag je best vragen hoor, ik zeg alleen dat het niks te veel was. :puh:

Jouw Golfje ziet er trouwens ook keurig uit, heb je geen foto van binnen? :puh:

Vandaag even lekker bezig geweest, olie, filter, en alle andere vloeistoffen vervangen, remmen ontlucht, daar kwam een hoop lucht uit. Blokken en schijven waren nog keurig.

Links en rechts even wat met tectyl gespoten, naar de sloop geweest voor een ander stuurtje (zat een race stuur in, en dat vond ik echt 3x niks :7), gasklephuis schoongemaakt, luchtfilter vervangen, en dat was het zo'n beetje wel geloof ik.. Radiateur is er niet meer van gekomen, denk dat ik maar eerst eens van dat lekdicht spul er door kieper, niet geschoten is altijd mis.

Heb in de spoiler nog wat foto's voor de liefhebber..

9qzc.jpgdobm.jpgq8uz.jpgba6v.jpgtu5n.jpgpdua.jpg

Wat ik dan nog wil doen is dan die radiateur op termijn, andere velgen met zomerbanden zoeken (zitten nu winterbanden onder die zichtbaar al wat minder zijn), mss heel iets verlagen, weet nog niet. Maatje van een maatje zeg maar heeft nog een set leuke velgen met vier goede zomerbanden, 17" geloof ik, eerst maar is kijken hoe dat staat. En zou nog wel een setje smoke achterlichten willen, vind ik net ff iets mooier staan. :puh:

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

Dat mag je best vragen hoor, ik zeg alleen dat het niks te veel was. :puh:

Jouw Golfje ziet er trouwens ook keurig uit, heb je geen foto van binnen? :puh:

Vandaag even lekker bezig geweest, olie, filter, en alle andere vloeistoffen vervangen, remmen ontlucht, daar kwam een hoop lucht uit. Blokken en schijven waren nog keurig.

Links en rechts even wat met tectyl gespoten, naar de sloop geweest voor een ander stuurtje (zat een race stuur in, en dat vond ik echt 3x niks :7), gasklephuis schoongemaakt, luchtfilter vervangen, en dat was het zo'n beetje wel geloof ik.. Radiateur is er niet meer van gekomen, denk dat ik maar eerst eens van dat lekdicht spul er door kieper, niet geschoten is altijd mis.

Heb in de spoiler nog wat foto's voor de liefhebber..

Wat ik dan nog wil doen is dan die radiateur op termijn, andere velgen met zomerbanden zoeken (zitten nu winterbanden onder die zichtbaar al wat minder zijn), mss heel iets verlagen, weet nog niet. Maatje van een maatje zeg maar heeft nog een set leuke velgen met vier goede zomerbanden, 17" geloof ik, eerst maar is kijken hoe dat staat. En zou nog wel een setje smoke achterlichten willen, vind ik net ff iets mooier staan. :puh:

Thanks, ik zal morgen wat nieuwe foto's schieten, ik heb een prachtig opa interieur :D

Zit wel behoorlijk lekker eigenlijk en past mooi in de old skool look met oranje knippers, gekleurde achterlichten en textuur top bumpers.

Velgen 17" is groot, wel te doen overigens met dunne bandjes, dan hoef je niet of amper te verlagen(wel stugger maken), tenzij je hardcore laag wilt rijden :puh:

Persoonlijk vind ik 16" mooier, maar dat is puur smaak en per iedereen verschillend.

Mijn zus haar Golf gaat mogelijk weg en heeft een GTI interieur en smoked lichten achter, witte knippers voor etc, mocht het doorgaan en je interesse hebben in de lampen, laat maar weten.

Heb ook nog zo'n stuurtje liggen wat je nu hebt, ook op de sloop gevonden, alleen leer en Jubi variant, 10tje incl. airbag, maar weet niet of ik hem in de mijne ga bouwen.

Morgen of overmorgen langs de sloop gaan voor een motor voor mijn schuifdakje, deze schuift enkel maar kantelt niet meer, voordat ik hem wou fixen was het andersom :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen of overmorgen langs de sloop gaan voor een motor voor mijn schuifdakje, deze schuift enkel maar kantelt niet meer, voordat ik hem wou fixen was het andersom :bonk:

Heb je `m al los gehad? Kan goed zijn dat ie gewoon niet in de nul-stand staat op het moment dat het dak echt dicht is, dan houd hij namelijk ook gewoon halverwege op met draaien omdat ie denkt dat hij al helemaal gekanteld of geschoven is bijvoorbeeld.Toen ik met mijn dak bezig was had ik `m er ook eerst ingezet in de verkeerde stand, aangezien ik eerst wilde kijken of alles goed werkte. Toen deed ie ook maar een klein stukje kantelen maar wel helemaal open gaan... En het kunnen natuurlijk een paar plastic clipjes zijn die kapot zijn, dat wordt met oude auto's natuurlijk broos, en was bij mij ook de reden dat m`n dak helemaal niks meer deed in eerste instantie.

Overigens doet mijn dakje het nu weer perfect. Bij mijn motortje kun je het makkelijk zien als hij in de nul-stand staat: dan wijzen er 2 pinnetjes op de tandwielen naar elkaar. Je kunt dat natuurlijk ook testen door `m aan te sluiten, en te kijken wanneer hij even stil blijft staan, want dat is 't punt waar je dak normaal dicht hoort te zitten(en dus de overgang van schuif naar kantel en andersom)

Jammer genoeg zit ik zelf even zonder geld vanwege m`n remmen, maar op zich is m`n auto nu helemaal in orde(op redelijk gladde bandjes en een vacuum lek/o2 sensor na, maar dat komt wel weer met de APK...). Nou nog een limited slip... En sneeuw. Hoorde vandaag roepen dat het volgende week zou sneeuwen, geloof het niet zo erg maar zou wel lachen zijn :D Eindelijk driften(sst, nee ik heb nog niet gedrift in de regen op het industrie terrein.. :roll: .. Okay wel een beetje maar sst! :sst: )

Iemand hier trouwens ook hardcore fan van MightyCarMods? En/of

? Vind die shows echt heerlijk, sommige afleveringen al meerdere keren gekeken, echt een must voor de autoliefhebber. Top Gear kwaliteit. Heb afgelopen woensdag wat stickers van MCM besteld, de Röyal Nashö park sticker voor de achterruit(gebaseerd op de nurburgring sticker :puh:) en 2x mightycarmods.com stickers voor beide zijruitjes, ondanks dat alles nog OEM is :puh: Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...