Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Heb je `m al los gehad? Kan goed zijn dat ie gewoon niet in de nul-stand staat op het moment dat het dak echt dicht is, dan houd hij namelijk ook gewoon halverwege op met draaien omdat ie denkt dat hij al helemaal gekanteld of geschoven is bijvoorbeeld.Toen ik met mijn dak bezig was had ik `m er ook eerst ingezet in de verkeerde stand, aangezien ik eerst wilde kijken of alles goed werkte. Toen deed ie ook maar een klein stukje kantelen maar wel helemaal open gaan... En het kunnen natuurlijk een paar plastic clipjes zijn die kapot zijn, dat wordt met oude auto's natuurlijk broos, en was bij mij ook de reden dat m`n dak helemaal niks meer deed in eerste instantie.

Overigens doet mijn dakje het nu weer perfect. Bij mijn motortje kun je het makkelijk zien als hij in de nul-stand staat: dan wijzen er 2 pinnetjes op de tandwielen naar elkaar. Je kunt dat natuurlijk ook testen door `m aan te sluiten, en te kijken wanneer hij even stil blijft staan, want dat is 't punt waar je dak normaal dicht hoort te zitten(en dus de overgang van schuif naar kantel en andersom)

Jammer genoeg zit ik zelf even zonder geld vanwege m`n remmen, maar op zich is m`n auto nu helemaal in orde(op redelijk gladde bandjes en een vacuum lek/o2 sensor na, maar dat komt wel weer met de APK...). Nou nog een limited slip... En sneeuw. Hoorde vandaag roepen dat het volgende week zou sneeuwen, geloof het niet zo erg maar zou wel lachen zijn :D Eindelijk driften(sst, nee ik heb nog niet gedrift in de regen op het industrie terrein.. :roll: .. Okay wel een beetje maar sst! :sst: )

Iemand hier trouwens ook hardcore fan van MightyCarMods? En/of

? Vind die shows echt heerlijk, sommige afleveringen al meerdere keren gekeken, echt een must voor de autoliefhebber. Top Gear kwaliteit. Heb afgelopen woensdag wat stickers van MCM besteld, de Röyal Nashö park sticker voor de achterruit(gebaseerd op de nurburgring sticker :puh:) en 2x mightycarmods.com stickers voor beide zijruitjes, ondanks dat alles nog OEM is :puh:

Ja en nee, bij Volkswagen heb je bij de schuifdak motor een inbus zitten, mocht je accu dood zijn bv. kan je hem nog steeds dichtdraaien.

Ik heb hem dus volledig open gedraaid naar schuifpositie, en sindsdien schuift ie weer, maar nu kantelt ie niet meer.

Als ik hem elektrisch doe kantelen, klikt het relais wel, maar de motor doet niks, dit probleem had ik dus al enkel dan voor te schuiven.

Kantelen kan handmatig wel gewoon nog, maar daarna doet ie elektrisch ook niet terug kantelen, dus qua dakraam is het in orde.

Nullen heb ik meerdere malen geprobeerd maar helaas pindakaas, mocht niet baten, ik moet toch nog het knopje hebben wat het dak bediend dus die neem ik gelijk mee.

Ook de motor los gehad en toen gekanteld, relais klikte maar de motor deed alsnog niks, ik verwacht dat intern iets fout zit.

Ik hoop dat er geen sneeuw komt, is leuk voor komende winter maar niet meer voor nu :puh:

MCM is idd leuk, kijk het ook best wel veel haha.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat klopt moet maandje onder begeleiding rijden. Maar mag vanaf me verjaardag alleen rijden.

Lijkt me qua gevoel echt een eeuwigheid. :puh:

ach op die leeftijd heb je toch amper de auto nodig in de meeste gevallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik werk al gewoon 4 dagen per week. Zou nu alleen nog met me moeder naar de zaak kunnen rijden en 's avonds weer terug naar huis.

Heb wel gehoord dat me baas al auto aan bespreken voor me was. Een Mercedes Citan.

Link to comment
Delen op andere websites

En hoe rijdt de Impreza Rusty?

Prima! :)

Zoals bekend wordt dit wel een hobby/project auto, alleen worden de updates nog even uitgesteld omdat ik eerst deze week ga kijken voor een tweede auto :$

Er komt geen scooter meer, dus ik ga kijken voor een Peugeot 106 1.1 voor woon/werk verkeer :D

Impreza gebruik ik voor de lange afstanden, zondags ritjes, meetings, weekendjes weg etc etc

Zal regelmatig voorkomen dat de Impreza uit elkaar ligt :schater:

Nog wat foto's van de Impreza:

Auto opgehaald bij de dealer, mooi gepoetst:

IMG_0839_zpsab1094fe.jpg

Zoals te lezen was ben ik vanaf de dealer meteen door gereden naar FineLine voor 2 updates:

Intercooler eraf:

IMG_0843_zps803527c8.jpg

Oude Y buis:

IMG_0845_zpsb9c4ff21.jpg

Nieuwe Y buis:

IMG_0846_zpsa8b05eeb.jpg

HKS SSQV:

IMG_0841_zps8d1942b1.jpg

En thuis onder de carport:

IMG_0851_zps259d0ec4.jpg

IMG_0855_zps55a33a92.jpg

IMG_0854_zps6afdc61e.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

De wagen van m'n ma maakt een "snurkend" geluid wanneer ze gas los laat tijdens het rijden. Dit gaat weg wanneer de koppeling ingedrukt wordt. Weet iemand hier die er wat verstand van heeft wat er aan de hand is? De laatste 4 weken is het ding al 2 keer weg geweest omdat er verschillende dingen naar de klote waren. :c

Link to comment
Delen op andere websites

Over wat voor auto gaat het hier?

Hmm ben op zoek naar een leuke uitlaat voor men punto.

Men demper is niet apart, dus de universele demper die ik hier liggen heb past niet.

Demper is 1 stuk tot aan de Flens...

Link to comment
Delen op andere websites

Zoo, inmiddels al op jacht naar een tweede auto (Peugeot 106)

Vandaag al 2 bekeken maar waren beide niet zo veel

Zaterdag nog bij een 106 kijken die van een liefhebber was, misschien dat dat hem wordt (als hij daadwerkelijk zo netjes is als hij zegt) :)

Twee auto's kopen in een maand :muur::clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Dan slijp je hem door en las je er een flens aan, tenzij je een complete uitlaat wilt halen incl kat en flexibel stuk, maar dat tikt behoorlijk aan.

Moet hem over 4 jaar origineel aanbieden op de keuring. :)

Dus die optie gaat al niet werken aangezien ie niet zo gehomologeerd is.

Link to comment
Delen op andere websites

Over wat voor auto gaat het hier?

Hmm ben op zoek naar een leuke uitlaat voor men punto.

Men demper is niet apart, dus de universele demper die ik hier liggen heb past niet.

Demper is 1 stuk tot aan de Flens...

Seat Arosa.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...