Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

En hoe rijdt de Impreza Rusty?

Prima! :)

Zoals bekend wordt dit wel een hobby/project auto, alleen worden de updates nog even uitgesteld omdat ik eerst deze week ga kijken voor een tweede auto :$

Er komt geen scooter meer, dus ik ga kijken voor een Peugeot 106 1.1 voor woon/werk verkeer :D

Impreza gebruik ik voor de lange afstanden, zondags ritjes, meetings, weekendjes weg etc etc

Zal regelmatig voorkomen dat de Impreza uit elkaar ligt :schater:

Nog wat foto's van de Impreza:

Auto opgehaald bij de dealer, mooi gepoetst:

IMG_0839_zpsab1094fe.jpg

Zoals te lezen was ben ik vanaf de dealer meteen door gereden naar FineLine voor 2 updates:

Intercooler eraf:

IMG_0843_zps803527c8.jpg

Oude Y buis:

IMG_0845_zpsb9c4ff21.jpg

Nieuwe Y buis:

IMG_0846_zpsa8b05eeb.jpg

HKS SSQV:

IMG_0841_zps8d1942b1.jpg

En thuis onder de carport:

IMG_0851_zps259d0ec4.jpg

IMG_0855_zps55a33a92.jpg

IMG_0854_zps6afdc61e.jpg

Tja je moet er van houden, maar de maandelijkse lasten die je kwijt bent met 2 auto's en gezien jou leeftijd 89 dus 24? lijkt het me een stuk aantrekkelijker gewoon 1 fatsoenlijke auto te kopen. Je bent op deze manier denk ik al 200 euro kwijt alleen al aan verzekering en wegenbelasting?

Maargoed begrijp me niet verkeerd als het je hobby is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tja je moet er van houden, maar de maandelijkse lasten die je kwijt bent met 2 auto's en gezien jou leeftijd 89 dus 24? lijkt het me een stuk aantrekkelijker gewoon 1 fatsoenlijke auto te kopen. Je bent op deze manier denk ik al 200 euro kwijt alleen al aan verzekering en wegenbelasting?

Maargoed begrijp me niet verkeerd als het je hobby is.

Valt opzicht mee hoor naar mijn mening, denk dat Rusty al wat schadevrije jaren heeft opgebouwd.

Er komt 55 euro wegenbelasting op, en voor zijn leeftijd en 2 jaren komt WA beperkt op een 55 euro, 110 euro dus per maand.

Plus, zo'n Peugeot 106 zijn snot goedkoop, 19 euro belasting en met 2 schade vrije jaren kom je op 23 euro verzekering, 42 euro totaal.

Dus met twee auto's net over de 150 euro, is een smak geld, maar stiekem is het wel fijn, dan voelt de subaru velen malen leuker aan dat je af en toe ermee rijdt dan iedere dag, hij wordt dan niet 'normaal'.

Plus, met zo'n subaru sleutel je vaak al wat meer, dan kan zo'n tweede auto behoorlijk fijn zijn, het is ook zonde om (heel) veel KM's te maken met een wat apartere wagen.

Betaal zelf overigens voor mijn Golf 25 euro wegenbelasting en 43 euro verzekering, bij mij vallen de kosten gelukkig ook nog mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja je moet er van houden, maar de maandelijkse lasten die je kwijt bent met 2 auto's en gezien jou leeftijd 89 dus 24? lijkt het me een stuk aantrekkelijker gewoon 1 fatsoenlijke auto te kopen. Je bent op deze manier denk ik al 200 euro kwijt alleen al aan verzekering en wegenbelasting?

Maargoed begrijp me niet verkeerd als het je hobby is.

Tja, iemand die niets met auto's heeft zal het ook nooit begrijpen ;)

De Impreza is inderdaad een hobby, en aangezien het een hobby is kan het maarzo voorkomen dat ik er in het weekend mee bezig ben en de auto niet af krijg, dan is het vrij lullig als je daarom op de maandag niet naar je werk kan..

Dat probleem had ik ook met mijn vorige Impreza, even wat kleine dingen doen maar het moest altijd gehaast waardoor het niet leuk was en niet netjes ;) (Of ik moest met de scooter door de bittere kou :bonk: )

@GolfG60

Ik heb helaas geen schade vrije jaren omdat ik in het verleden een keer mijn 206 met schade had aangetroffen in de stad, uiteraard zonder briefje

Schade aan de auto was aanzienlijk dus moet ik verhalen bij mijn eigen verzekering, gevolg, je zakt 4 jaar terug :-(

Op het moment sta ik nog op -2 schade jaren daardoor, waardeloos volk ook :vp:

Ik betaal voor de Impreza 107 euro All Risk en voor de nieuwe auto 32 euro WA :7 (Heb wel korting eraf weten te lullen zodat het lijkt alsof ik op 0 schade jaren sta)

Overigens maakt het niet heel gek veel uit in vergelijk met vorig jaar toen ik de 207 en scooter had verzekerd, het gaat nu ongeveer 30 euro meer per maand kosten, dat is nog wel op te brengen

Die 30 euro is overigens inclusief wegenbelasting, dat is eigenlijk het enige wat ik meer ga betalen, maar dan zit ik wel het hele jaar droog en warm, ipv op die scooter

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ja dan valt het nog mee inderdaad, wat kost die impreza aan wegenbelasting dan?

Ben zelf ook een autogek hoor, maar ik ga dan toch voor 1 auto op deze leeftijd :puh:, nu een golf 5 en over 3-4 jaar weer een golf 6 denk ik, moet ook nog wat geld overhouden mocht ik samen gaan wonen na mijn studie.

Maargoed dat duurt nog dik 3-4 jaar ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ja dan valt het nog mee inderdaad, wat kost die impreza aan wegenbelasting dan?

56 euro, de Impreza weegt namelijk ondanks zijn grootte alsnog maar 1350kg :)

Ik zal op een andere manier proberen aan te tonen waarom een tweede auto erbij komt

Ervan uitgaand dat ik 13000km per jaar rij voor woon/werk verkeer

Impreza:

Verbruik: 1 op 8

Brandstof: Euro 98

Dat kost met alleen al 2843 euro aan brandstof per jaar (wegenbelasting en verzekering tel ik niet mee dan voor deze auto)

Tweede auto:

Peugeot 106

106 1.4 benzine:

Verbruik: 1 op 14

Brandstof: Euro 95

Verzekering: 33 euro

Wegenbelasting: 19 euro

Dat kost allemaal bij elkaar zo'n 2219 euro per jaar, dat is nog steeds goedkoper en zo'n oude 106 heeft haast geen afschrijving, en de Impreza heeft nog wel steeds afschrijving

106 1.5 diesel:

Verbruik: 1 op 20

Brandstof: Diesel

Verzekering: 62 euro (best duur ineens eigenlijk)

Wegenbelasting: 64 euro

Dat kost allemaal bij elkaar zo'n 2420 euro per jaar

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60 Ik heb helaas geen schade vrije jaren omdat ik in het verleden een keer mijn 206 met schade had aangetroffen in de stad, uiteraard zonder briefje Schade aan de auto was aanzienlijk dus moet ik verhalen bij mijn eigen verzekering, gevolg, je zakt 4 jaar terug :-( Op het moment sta ik nog op -2 schade jaren daardoor, waardeloos volk ook :vp: Ik betaal voor de Impreza 107 euro All Risk en voor de nieuwe auto 32 euro WA :7 (Heb wel korting eraf weten te lullen zodat het lijkt alsof ik op 0 schade jaren sta)

Waardeloos, echt klote dat mensen schade rijden en dan gewoon doorrijden, maarja, meestal zijn ze toch WA of WA beperkt casco verzekerd en dan krijgen ze zelf toch niks maar gaan ze wel enkele euro's in premie omhoog :duh:

Lees vaak genoeg op forums dat mensen ze zelfs betrappen of herkennen en dan nog steeds glashard ontkennen terwijl de laksporen van de andere auto er nog op staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dat nou, spoiler eraf?

Ja lol :puh: Spoiler viel er laatst af terwijl we met de remmen bezig waren. Ben al meerdere avonden en een middag bezig geweest om de afgebroken bout eruit te halen of eruit te boren, maar 't wil niet echt lukken aangezien je er met een tang niet in komt, en de boortjes hier in huis echt bagger slecht zijn. Echt 2 uur lang constant op één boutje boren: Misschien 5 milimeter geboord uiteindelijk... Met staalboor. Geen idee waarom dat zo moeilijk moet gaan, maar ik heb zo`n idee dat de boortjes allemaal super bot zijn van lang, lang geleden toen ik en `n maat wat gaten in staal moesten boren...

Nou ben ik uiteindelijk maar gewoon het rubber om het boutje heen gaan weghakken met schroevendraaier en hamer. Zit al op bijna `n centimeter diep met uurtje werk of zo. Krijg `m er morgen wel uit, mag ik hopen :)

De bedoeling is om er een stel moertjes in te lijmen en nieuwe bouten te gebruiken. Hoe goed dat plan gaat werken, daar heb ik geen idee van...

@Rusty: Wat een dikke Impreza is dat toch :D Ben je van plan om kleine spoorverbreders(misschien 1 cm?) erop te doen? Op sommige foto's lijkt de spoorbreedte nét een tikkie te smal. Oude maat van me heeft een bug-eye Impreza WRX gekocht laatst, in bordeaux rood metallic, zelfde velgen als die van jou... Prachtwagen, behalve dat er echt belachelijk lelijke super grote witte stickers op zitten vanaf de garage, zo over het achterste stuk van de zijkant, in het wit, met een soort, zon met zonnenstralen net boven de achterwielen, en dan heel groot "Scoobysport" er schuin overheen.. ook in het wit?!, En toen ik zei dat je die er heel makkelijk af krijgt mocht hij ze ook niet mooi vinden, zei die dat ie ze wel wat vond hebben :kots:

Denk niet dat het echt netjes is om foto's van heel z`n auto te plaatsen, maar kan wel alleen het sticker-deel laten zien:

7Egat.jpg

Hoop zo dat hij snel tot inkeer komt en in ziet dat die stickers echt te sjonnie voor woorden zijn....

Iedereen weet dat de enige stickers die cool zijn op een Impreza de fluorescent gele Subaru-logo stickers zijn van het WRC, en alleen op een Impreza in blauw metallic met goude velgen...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Zegt u het maar :*D

wat voor motor zit daarin?

Ben zelf niet extreem bekend met auto's, maar dit zit erin: Type Motor co2 uitstoot Koppel Transmissie Inhoud Cilinders Vermogen 1.4 1.395 cm³ 4-in-lijn 75 pk 161 g/km 124 Nm bij 2.750 tpm handgeschakelde 5-bak

Geen idee of het fatsoenlijk is, maar ik vond 'm persoonlijk prettig rijden en daar ging het mij vooral om. Heb deze auto overgenomen van mijn oma die geen auto meer durft te rijden. :(

Joo Rutger, wanneer MCDrive? :*D:sigaar:

Roept u maar! :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dat nou, spoiler eraf?
Ja lol :puh: Spoiler viel er laatst af terwijl we met de remmen bezig waren. Ben al meerdere avonden en een middag bezig geweest om de afgebroken bout eruit te halen of eruit te boren, maar 't wil niet echt lukken aangezien je er met een tang niet in komt, en de boortjes hier in huis echt bagger slecht zijn. Echt 2 uur lang constant op één boutje boren: Misschien 5 milimeter geboord uiteindelijk... Met staalboor. Geen idee waarom dat zo moeilijk moet gaan, maar ik heb zo`n idee dat de boortjes allemaal super bot zijn van lang, lang geleden toen ik en `n maat wat gaten in staal moesten boren... Nou ben ik uiteindelijk maar gewoon het rubber om het boutje heen gaan weghakken met schroevendraaier en hamer. Zit al op bijna `n centimeter diep met uurtje werk of zo. Krijg `m er morgen wel uit, mag ik hopen :) De bedoeling is om er een stel moertjes in te lijmen en nieuwe bouten te gebruiken. Hoe goed dat plan gaat werken, daar heb ik geen idee van...

Wat/waar ben je aan het uitboren/weghakken?

Ik denk dat het makkelijker was geweest als je naar de praxis was gegaan en een paar simpele boortjes had gehaald, smeermiddel kan je WD40 gebruiken.

Ja, boortjes moeten gekoeld en gesmeerd worden, voor 5 seconde kan het wel, maar beter af en toe wat WD40 erop en hij boort weer beter.

Het slechtste wat boort is een verbrande boor, die moet je slijpen of weggooien, die stinken en roken tijdens het boren ook nogal.

Mocht je het erin gaan lijmen, epoxy is vaak goed, wel fatsoenlijke nemen, is ook goed voor buitenshuis.

Vandaag mijn allereerste auto gekocht! :*D

gGknEjF.png

Gratz :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

@Rusty: Wat een dikke Impreza is dat toch :D Ben je van plan om kleine spoorverbreders(misschien 1 cm?) erop te doen? Op sommige foto's lijkt de spoorbreedte nét een tikkie te smal.

Thnx, komt goed! :)

Ik ga in de toekomst toch nog andere velgen erop zetten, dan pak ik meteen een andere ET waarde en breng ik de velgen meer naar buiten ;)

Vandaag overigens nog een auto gekocht, dit wordt/is mijn daily omdat de Subaru een hobby is :D

Specs:

Peugeot 106 1.4 XT Roland Garros (fase 1)

KM Stand : 224000 km (net ingelopen :rofl: )

Kleur : Groen

Bouwjaar : 1993

Opties:

Half leder interieur (groen/beige)

Elektrische ramen

Dakraam

Mistlampen

Auto was duidelijk van een liefhebber geweest, ondanks dat de auto 21 jaar is was er zo geen roest te vinden en was de auto buiten zijn gebruikelijke gebruikerssporen netjes

Things to do:

Nieuwe fussekogels

Nieuwe distributieriem

Audio inbouwen (reeds begonnen, radio net gekocht en erin gezet)

Foto's:

IMG_0912_zpsdce8c77d.jpg

IMG_0915_zpsaa3a46f8.jpg

IMG_0916_zps6758ea01.jpg

IMG_0894_zps3a4447f8.jpg

En nu is het even afgelopen met auto's kopen :muur::@

2 auto's in een maand lijken me wel genoeg :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...