Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik kwam thuis en toen stond de auto zo op de oprit dat ik dacht van hier moet ik een foto van hebben!

4sioie.jpg

Er heeft zich ook een modificatie plaats gevonden, pap vond het niks dat de modder en vuiligheid opspatte tegen de auto. (het gaat om de spatlappen :puh: )

Origineel van Opel!

jg4a6s.jpg

2gw6c8h.jpg

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bump

Vind niemand onze nieuwe auto mooi ?? :cry:

Zeker wel hoor, maar dit topic is soms even dood

Ik had ook alweer even niet gekeken, ben nu bezig met 2 auto's hea :puh:

Vanaf volgende week GROOT onderhoud aan de 106 uitvoeren :

  • Koppakking vervangen
  • Kop laten vlakken
  • Nieuwe klepseals
  • Kleppen stellen
  • Nieuwe distributieriem + toebehoren
  • Nieuwe waterpomp
  • Nieuwe vloeistoffen
  • Nieuwe tellerkabel
  • Nieuwe draagarmen voor
  • Nieuwe remblokken voor
  • Nieuwe remschijven voor

Project aan de Impreza is dus even uitgesteld, maar daar heb ik toch nog garantie op dus kan er toch niet veel aan doen op het moment :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Bump

Vind niemand onze nieuwe auto mooi ?? :cry:

Zeker wel hoor, maar dit topic is soms even dood

Ik had ook alweer even niet gekeken, ben nu bezig met 2 auto's hea :puh:

Vanaf volgende week GROOT onderhoud aan de 106 uitvoeren :

  • Koppakking vervangen
  • Kop laten vlakken
  • Nieuwe klepseals
  • Kleppen stellen
  • Nieuwe distributieriem + toebehoren
  • Nieuwe waterpomp
  • Nieuwe vloeistoffen
  • Nieuwe tellerkabel
  • Nieuwe draagarmen voor
  • Nieuwe remblokken voor
  • Nieuwe remschijven voor

Project aan de Impreza is dus even uitgesteld, maar daar heb ik toch nog garantie op dus kan er toch niet veel aan doen op het moment :engel:

Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

@maxvito, als we dan toch auto's van onze vaders gaan posten zal ik binnekort zijn golf 7 eens hier posten ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

Sorry, maar dit slaat echt nergens op :cab:

Ik begrijp RustyRustler zijn keuze perfect, doordat hij al die 'kosten' zelf doet weet hij ten minste wat er allemaal aan zijn auto is gebeurd en weet hij dat het goed gedaan is. Ikzelf zou hetzelfde hebben gedaan, waarom meer betalen voor een auto waarvan men zegt dat dat er allemaal aan gebeurd is, maar waar je geen zekerheid hebt dat het effectief gedaan is, laat staan dat je weet of het goed gedaan is?

En zo extreem veel kosten zijn dat niet hoor, het lijkt meer dan het is. In een garage zou dat uiteraard een gepeperde rekening zijn, maar als je enkel de onderdelen moet kopen, valt dat allemaal best mee.

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zojuist een goeie deal gemaakt.

Mijn uitlaat van mijn Golf 3 was, zacht gezegd, niet goed meer en was aan vervanging toe. Bij een garage was ik voor uitlaat vanaf de motor, helemaal tot het eind + katalysator 500 euro kwijt. Dat vond ik persoonlijk te veel geld dus ik keek even online. Nu heb ik dezelfde onderdelen voor 160 euro. Ik moet nog wel 40 euro voor een beunhaas betalen maar dat scheelt me wel even 300 euro. Mijn weekend is weer goed :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

Met alle respect, maar ga je nou maar eerst verdiepen in de auto's

Onderhoud bij een 106 is behoorlijk goedkoop en ga alles samen met een vriend doen die automonteur is, betaal een laag uurloon aan hem

Daarnaast is de 106 fase 1 Roland Garros zeldzamer dan elke andere auto in dit topic, er zijn er namelijk maar een stuk of 50 geleverd in Nederland, het overgrote deel ligt al op de schroothoop

De carrosserie is nog in hele goede staat en na deze reparatie moet hij er weer even tegen kunnen, onderhoud hou je toch

Owjah, en de aanschaf van de auto + reparatie is nog steeds goedkoper dan een nieuwe scooter, die je niet eens het hele jaar kan gebruiken :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar dit slaat echt nergens op :cab: Ik begrijp RustyRustler zijn keuze perfect, doordat hij al die 'kosten' zelf doet weet hij ten minste wat er allemaal aan zijn auto is gebeurd en weet hij dat het goed gedaan is. Ikzelf zou hetzelfde hebben gedaan, waarom meer betalen voor een auto waarvan men zegt dat dat er allemaal aan gebeurd is, maar waar je geen zekerheid hebt dat het effectief gedaan is, laat staan dat je weet of het goed gedaan is? En zo extreem veel kosten zijn dat niet hoor, het lijkt meer dan het is. In een garage zou dat uiteraard een gepeperde rekening zijn, maar als je enkel de onderdelen moet kopen, valt dat allemaal best mee.

Klopt, universele garages vragen al snel 30+ euro aan uurloon(en 30 euro is weinig), dealers kosten 70 euro per uur en soms/vaak nog meer.

En met een distributie riem zijn zal al een paar uurtjes zoet mee, plus de meeste leggen nog wat geld op onderdelen kosten, dus tel uit je winst.

Ik heb zojuist een goeie deal gemaakt. Mijn uitlaat van mijn Golf 3 was, zacht gezegd, niet goed meer en was aan vervanging toe. Bij een garage was ik voor uitlaat vanaf de motor, helemaal tot het eind + katalysator 500 euro kwijt. Dat vond ik persoonlijk te veel geld dus ik keek even online. Nu heb ik dezelfde onderdelen voor 160 euro. Ik moet nog wel 40 euro voor een beunhaas betalen maar dat scheelt me wel even 300 euro. Mijn weekend is weer goed :puh:

Ken het gevoel, mijn zus haar Golf is voor gekeurd, een puntje wat afkeur was, flexibel stuk van de uitlaat stuk.

Garage vroeg er 400 euro voor incl. montage en imitatie, even gekeken wat het zo duur maakte maar een Bosal variant kost zo'n 120 euro, en een nieuwe merkloze voorpijp op MP kost 60 euro, dus waar de overige 280/340 euro naar toe gaan mag Joost weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ja hoor het is weer zover (zoveelste keer in een paar maanden) :klap:

De Antara is ingeruild :cry: , de 2.4 is erg dorstig dus hebben we alles op een rijtje gezet en opnieuw uitgeteld.

De Diesel zou 600 euro a 500 euro goedkoper zijn per jaar, we kregen een mooi aanbod dus hebben we hem ingeruild.

Hij is ingeruild op een andere Antara 8)

Maar nu op een Antara 2.0 CDTI Cosmo met leuke optie's.

Onder de motorkap ziet hij er even mooi uit als de benzine, ook van 1e eigenaar en met een km stand van 80.000 NAP.

Ik heb niet echt mooie foto's, a.s. vrijdag word hij ingeruild.

vxhusl.jpg

Grtzz, Max

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect maar dan had je beter een andere auto kunnen kopen, waarom zoveel geld in reparaties steken voor die 106?

Met alle respect, maar ga je nou maar eerst verdiepen in de auto's

Onderhoud bij een 106 is behoorlijk goedkoop en ga alles samen met een vriend doen die automonteur is, betaal een laag uurloon aan hem

Daarnaast is de 106 fase 1 Roland Garros zeldzamer dan elke andere auto in dit topic, er zijn er namelijk maar een stuk of 50 geleverd in Nederland, het overgrote deel ligt al op de schroothoop

De carrosserie is nog in hele goede staat en na deze reparatie moet hij er weer even tegen kunnen, onderhoud hou je toch

Owjah, en de aanschaf van de auto + reparatie is nog steeds goedkoper dan een nieuwe scooter, die je niet eens het hele jaar kan gebruiken :clown:

Klopt maar wat kost zo'n 106 nu nog? Ik zou dan zelf die auto zoveel mogelijk oprijden en pas iets vervangen als dat ook echt daadwerkelijk nodig is. Maar meningen verschillen daar natuurlijk over.

Verder werk ik in een automaterialenzaak dus weet ik wel wat alles zo ongeveer kost ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, Ja hoor het is weer zover (zoveelste keer in een paar maanden) :klap: De Antara is ingeruild :cry: , de 2.4 is erg dorstig dus hebben we alles op een rijtje gezet en opnieuw uitgeteld. De Diesel zou 600 euro a 500 euro goedkoper zijn per jaar, we kregen een mooi aanbod dus hebben we hem ingeruild. Hij is ingeruild op een andere Antara 8) Maar nu op een Antara 2.0 CDTI Cosmo met leuke optie's. Onder de motorkap ziet hij er even mooi uit als de benzine, ook van 1e eigenaar en met een km stand van 80.000 NAP. Ik heb niet echt mooie foto's, a.s. vrijdag word hij ingeruild. Grtzz, Max

Mooie wagens hoor maar waarom kopen jullie in hemelsnaam een grote zware terreinwagen met een 2 liter motor als je zuinig wilt rijden? :?

Koop dan een station of een crossover met een 1.6 liter ofzo, dan ga je pas besparen.

Btw de 2.0 CDTI zijn ook super onzuinig+ de wegenbelasting gaat ook meer kosten ivm Diesel.

Bewerkt: door Danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

We hebben ons laten vertellen door de verkoper dat deze 1 op 11 / 1 op 12 zou drinken.

We geloofden dit omdat hij 18 jaar bij Opel heeft gewerkt, maar dit blijkt dus niet waar te zijn.

Dus alles opnieuw uitgerekend en dan kwam toch goedkoper uit met de Diesel.

En deze Diesel heeft wat extra optie's:

- Bruin lederen bekleding

- Cosmo uitvoering

- Elektrisch inklapbare spiegels

- Alle 4 de ramen met 1 druk omlaag en omhoog te krijgen

- Automatische dimmende achteruitkijkspiegel

De rest is het zelfde als de Benzine Temptation:

- Navigatie

- PDC voor + achter

- Stoelverwarming

- ECC

- Etc

Misschien denken jullie maar waarom dan een Antara die is ook zo zwaar dan kun je toch beter een ML of Tiguan of Touareg kopen?

Nou nee, pap (en ik ook) wilde een Antara benzine, dus hadden we iets van die bevalt hartstikke goed. Dus rond gekeken naar een Antara Diesel.

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt maar wat kost zo'n 106 nu nog? Ik zou dan zelf die auto zoveel mogelijk oprijden en pas iets vervangen als dat ook echt daadwerkelijk nodig is. Maar meningen verschillen daar natuurlijk over.

Verder werk ik in een automaterialenzaak dus weet ik wel wat alles zo ongeveer kost ;)

De 106 fase 1 Roland Garros heeft een niet nader te noemen prijs, simpelweg omdat de auto zo zeldzaam is

Dan zou ik dus moeten kijken naar een 106 accent met de sticker 'bijstandsmoeder' achterop :7

Als je kennis van zaken hebt weet je meteen dat wanneer je iets wilt oprijden, het eigenlijk net te laat is om alles te vervangen

Maargoed, ik zal het proberen duidelijker voor je te maken

Kop revisie:

Olielekkage aan de koppakking is 1 liter per 1000 km, dan kan je wel zeggen dat het nodig is

Draagarmen:

Achterste ophangingsrubbers zijn totaal door versleten, het is goedkoper om de draagarm compleet te vervangen dan alleen de rubbers

Door de olielekkage zijn ook de overige rubbers aan het aantasten

Voorremmen:

Wettelijk minimum is 9mm, de schijven zitten nu op 8,3mm en de remblokken hebben 1,5 mm remvoering

Distributieriem:

Distributieriem is over 5000 km aan de beurt, maar is inmiddels al bijna een jaar over tijd (120000km of 10 jaar)

Overige meuk:

Gewoon om de rammeltjes eruit te halen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...